Mielipiteitä? Asunnon hinnasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niko06
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

niko06

Aktiivinen jäsen
09.06.2006
2 534
0
36
2001 valmistunu, viimesen pääle tehty, saunallinen 106n kolmio, oma takka, kodinhoito huone, autotalli, kaks lämmintä varastoo, iso terassi,
hinta 235 000e...
ja ihan keskustassa, kaikkien palvelujen lähellä...
ei oo koskaa viel omaa ollu ni kyselen mitä mieltä hinnasta... ja asunto sijaitsee nokialla...

Se on niin vaikea sanoa, kun ei tunne yleistä hintatasoa siellä... Itse asun Vaasassa & me asutaan viime vuonna valmistuneessa rivarissa, 3h+k+s 75m2. Takka ja autotalli löytyy myös & korkealaatuiset sisustusmateriaalit. Sijainti n. 3km Vaasan torilta rauhallisella alueella. Maksoi 147 000e. Itse en tuon hintaista rivaria ostaisi, koska sillä saisi täällä melkein uuden omakotitalon, mutta Nokialla saattaa olla ihan eri tilanne. =)

ihan helvetin kallis! siis omakotitalo kolmio? itse nokialta kotoisin olen :D
mutta aivan liian kallis tuntuu olevan. keskustan tuntumassa ollut edullisempiakin myytävänä ja pari km kauempana keskustaa isompia omakotitaloja edullisemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja nättitähti:
ihan helvetin kallis! siis omakotitalo kolmio? itse nokialta kotoisin olen :D
mutta aivan liian kallis tuntuu olevan. keskustan tuntumassa ollut edullisempiakin myytävänä ja pari km kauempana keskustaa isompia omakotitaloja edullisemmin.

ammattikoulun vieres oleva paritalo...
meiän perhe ei oo koskaan viel omas asunu, ikää 24/25/2 :D
ni ei oo yhtään havaintoo mikä kallis ja mikä ei... :ashamed: :saint:

Oletko käynyt Etuovessa katsomassa alueenne asuntojen hintoja? Myös asuntojen hinnat -nettisivulta voit katsoa, mitä ihmiset ovat v. 2001 valmistuneista asunnoista maksaneet Nokialla. Itse asun Tampereella ja kyllähän uudet asunnot tuota hintaluokkaa taitavat tällä hetkellä olla.

Minusta asunto on aika hintava ensiasunnoksi, mutta toki, jos teillä on siihen varaa, niin mikä ettei. Monet sanovat, että asuntojen hinnat tulevat laskemaan korkotason pysytellessä suht korkealla, mutta olen lukenut päinvastaisiakin mielipiteitä. Tärkeintä on tarkastella omaa maksukykyä ja olla vetämättä taloustilannettaan liian tiukaksi.

Me emme pystyisi noin kallista asuntoa ostaa. siis meidän tuloilla.

Mutta me olemmekin jo vanhoja (, korkeakoulutettuja,) ei ole mahdollisuutta 30 +vuoden laina-aikaan.

Hyvä jos teidän tulot mahdollistaa noin kalliin asunnon.

Meillä itse tehty okt.

Me maksettiin saman ikäsestä hyvästä omakotitalosta, 132 neliöö ja 5 huonetta, 205 000. Ja täältä Itä-Suomesta ostettiin. Siihen verrattuna kallis on tuo teidän talo, mut en paikallista hintatasoo tiiä.

uskomattoman kallis!
en ikinä maksaisi nokialla tuollaista hintaa, vaikka keskustassa onkin!
Tuolla hinnalla saisi rakennettua hulppean omakotitalon!

Mutta mä olenkin vaativa :D

Mäkään en tunne Nokian hintatasoa, ehkä se on siellä paljon. Me maksettiin Espoossa vanhasta kerrostalohuoneistosta (85 neliötä) melkein saman verran, joten siksi kai ei toi niin kalliilta tunnu.

Yhteistyössä