mielipidettä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Naisen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Naisen

Vieras
Moi
Hiukka taustaa aluksi.
Olen eronnut keski-ikäinen mies.
Tavannut äskettäin mitä upeimman naisen.
Suunnitelleet yhteistä tulevaisuutta ja tunteet erittäin voimakkaita.
Nyt olen joutumassa erittäin suuriin taloudellisiin vaikeuksiin.
Vaikeuksiin jotka tulevat heijastumaan elämääni vuosien ajan.
Eli seuraavien 5-10 vuoden ajan tulen elämään köyhyysrajalla.
Olen tämän kertonut kumppanillenikin ja hän ehdottomasti haluaa silti elämääni.
Sitä haluaisin itsekkin mutta...
Välillä mieleeni pyrkii ajatus että pitäisi raaasti lopettaa suhteemme koska rakastan häntä niin paljon että en halua hänen kärsivän minun aikaisemmin tekemistäni tyhmyyksistä.
Auttakaa arvon ellit kumpiko olisi teistä pahempaa. Menettää mies jota rakastatte ja joka rakastaa teitä vai elää sen saman miehen kanssa joka ei voi teille antaa muuta kuin rakkautensa.

Moi
Hiukka taustaa aluksi.
Olen eronnut keski-ikäinen mies.
Nyt olen joutumassa erittäin suuriin taloudellisiin vaikeuksiin.
Vaikeuksiin jotka tulevat heijastumaan elämääni vuosien ajan.
Eli seuraavien 5-10 vuoden ajan tulen elämään köyhyysrajalla.
Sitä haluaisin itsekkin mutta...
Välillä mieleeni pyrkii ajatus että pitäisi raaasti lopettaa suhteemme koska rakastan häntä niin paljon että en halua hänen kärsivän minun aikaisemmin tekemistäni tyhmyyksistä.
Auttakaa arvon ellit kumpiko olisi teistä pahempaa. Menettää mies jota rakastatte ja joka rakastaa teitä vai elää sen saman miehen kanssa joka ei voi teille antaa muuta kuin rakkautensa.

Jos olet MIES tiedät kyllä miten toimia.

Viimeksi muokattu:
Kuin trooppinen myrsky? Tulee kuumana ja kosteana, aikansa pyörittää ja vie talon mennessään.

Siis rakastuneet ja nuorentuneet.

Avioliitto pitäisi kieltää rakastuneilta ja nuorilta
siinä kuin autolla-ajo juopuneilta. - Somerset Maughan

seuraavien 5-10 vuoden ajan tulen elämään köyhyysrajalla
Että kurjaa on jos ei pääse kukkarollesi tai yleensäkin joutuu katselemaan köyhän vaellusta seinän viertä pitkin.

Että saisi mitä tilaakin? Eikö olisi aivan väärin ajatella ja päättää hänen puolestaan, mutta olisihan se toki romanttista.

Ettei saisi mitä tilaa? Imassa on suuren suuren romantiikan tuntua. Ah!

Auttakaa arvon ellit kumpiko olisi teistä pahempaa.

[1] elää sen saman miehen kanssa joka ei voi teille antaa muuta kuin rakkautensa
[X] noin kahden vuoden koeaika ilman irtisanomissuojaa
[2] menettää mies jota rakastatte ja joka rakastaa teitä

Oikean rivin vekkausvihje: 1 X 2, ja kuponki vetämään!
(perustuu suhdannevaihtelun pitkäaikaiseen seurantaan)
------------------------------------------------------------------------------------------------

Jos olet MIES tiedät kyllä miten toimia.
Vrt. Jos olet NAINEN tiedät kyllä miten toimia.

Viimeksi muokattu:
Eli ap, olet ilmeisesti jossain ulosotossa tai rikosoikeudellisessa vastuussa aiemmista tösseistä.
Jos nainen on omillaan pärjäävä, hän maksaa omat kulunsa ja hoitaa omat lainansa. Älä yritä itse käyttää häntä missään hyväksi. Maksa omat velkasi, elä kulujesi mukaan, älä puhu paskaa mistään vaan kärsi kärsittäväsi ja katso tulevaisuuteen.

Et ole naiselle lompakko toivottavasti. Jos hän kestää kuprusi, fine. Älä lähde häntä jättämään itse. Saat voimaa suhteesta ja kestät enemmän vastoinkäyimisä.

Jos joudut ulosottoon, menee sinulta kolmasosa nettotuloistasi, ei kaikkea, eli tuskin sitä nyt ihan köyhyysrajalle joudut. Tämä riippuu toki nettotuloistasi.

Mutta asiaan, mielestäni on hyvä, että kerrot itse rehellisesti kaiken heti kättelyssä, niin kuin olet tehnytkin. Pääasia on, ettet yritä pimittää tai valehdella asioita. Rehellisyys maan perii. Näin nainen voi tehdä ratkaisunsa tietoisesti.

Minä tapasin nykyisen mieheni vastaavassa tilanteessa ja hän kertoi kolmansilla treffeillä, että hänellä oli yritys, joka teki konkurssin ja jonka vuoksi hän heti löydettyään uuden työn joutuu alkaa maksaa ulosottoon kolmasosan tuloistaan. Hän kertoi myös taustat konkurssille jne. rehellisesti. Totesin, että kolmasosa nettotuloista on kuitenkin enemmän kuin ei mitään ei mistään eli siitä, ettei tekisi mitään, eikä ansaitisikaan mitään. Niin, hän oli siis työtönkin niinä aikoina, jolloin aloimme tapailla.

Tästä on nyt kohta kymmenen vuotta aikaa, velat on melkein maksettu ja rahasta emme ole koskaan riidelleet. Jos mies ei olisi kertonut tilanteestaan ja olisi vaikkapa yhteen muuton tai avioitumisen jälkeen vasta kertonut asiasta (voisiko näin pöllöä ollakaan, ettei huomaisia tällaisia asioita vuosienkaan aikana...), olisin kokenut itseni huijatuksi ja se olisi syönyt luottamusta.

Kiitoksia vaan vastanneille.
Olen saanut paljon rohkeutta jatkaa rakkauden tiellä. :)
Vaikka yhäkin välillä epätoivo lyö ylitse voin silti täysillä panostaa edes rakkauteen.
Vaikka "miehisyys" taloudellisessa mielessä kärsiikin. :)

Jos joudut ulosottoon, menee sinulta kolmasosa nettotuloistasi, ei kaikkea, eli tuskin sitä nyt ihan köyhyysrajalle joudut. Tämä riippuu toki nettotuloistasi.

Mutta asiaan, mielestäni on hyvä, että kerrot itse rehellisesti kaiken heti kättelyssä, niin kuin olet tehnytkin. Pääasia on, ettet yritä pimittää tai valehdella asioita. Rehellisyys maan perii. Näin nainen voi tehdä ratkaisunsa tietoisesti.

Minä tapasin nykyisen mieheni vastaavassa tilanteessa ja hän kertoi kolmansilla treffeillä, että hänellä oli yritys, joka teki konkurssin ja jonka vuoksi hän heti löydettyään uuden työn joutuu alkaa maksaa ulosottoon kolmasosan tuloistaan. Hän kertoi myös taustat konkurssille jne. rehellisesti. Totesin, että kolmasosa nettotuloista on kuitenkin enemmän kuin ei mitään ei mistään eli siitä, ettei tekisi mitään, eikä ansaitisikaan mitään. Niin, hän oli siis työtönkin niinä aikoina, jolloin aloimme tapailla.

Tästä on nyt kohta kymmenen vuotta aikaa, velat on melkein maksettu ja rahasta emme ole koskaan riidelleet. Jos mies ei olisi kertonut tilanteestaan ja olisi vaikkapa yhteen muuton tai avioitumisen jälkeen vasta kertonut asiasta (voisiko näin pöllöä ollakaan, ettei huomaisia tällaisia asioita vuosienkaan aikana...), olisin kokenut itseni huijatuksi ja se olisi syönyt luottamusta.

Viimeksi muokattu:
Miehet tuntuvat välittävän taloudellisesta tasapainosta hassun paljon. Nykynaiset kyllä pärjäävät omillaankin aivan mainiosti, joten raha ei oikeasti enää ole niin tärkeä miehen mitta. Älä ihmeessä jätä naista oman tilanteesi takia, suhteenne on myöhemmin varmemmalla pohjalla kun tiedätte molemmat ettei se ainakaan rahaan perustunut :)

Älä ihmeessä jätä naista oman tilanteesi takia, suhteenne on myöhemmin varmemmalla pohjalla kun tiedätte molemmat ettei se ainakaan rahaan perustunut :)

Vilpitönhän tuo veikkonen tuntuu olevan, mutta mistäs se nainen sen tietää? Viekkaampi vippari vois tähdätä pitkälle ja kannattais tehdä noin.

Ei ihmeessä jättäis, varsinkin jos nainen sen tietäis ettei perustunut, niin aina uskottavampaa ja varmempaa myöhemmin. Voihan sen vähän vakavamminkin ajatella samalla vaivaa, eikä se naimakauppaa pilaa jos ei yrityskauppaakaan (solidia substanssia).

Joillekin naisille se raha on mitta vaikkei sille parempaakaan käyttöä olis ja helpommin köyhä vähistään antaa. Mies pitäis, eiku sais tietty olla koroillaeläjää korkeempi ja milli on aika pieni yksikkö. Jostain syystä naiset tykkää kattoo tosipaikas ylospäin ja miehet kai sivuille, en siitä ihan varma kyllä ole. Todellisuudellahan ei näitten kanssa taida olla kai mitään tekemistä, ehkä.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä