Mielipide rokotuksista!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hublabubla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hublabubla

Vieras
Hei, saimme kirjeen kotiin rokote tutkimuksesta, jossa vauvalle annetaan viitosrokotteen sijaan kuutosrokotetta, joka kuulemma on jo käytössä joissakin euroopan maissa. Ero on siinä että kuutorokotteessa on kaiikkien normirokotteiden lisäksi vesirokko sekä B-hebatiitti. Itse olen aina pelännyt nuota rokottoteita ja en tahdo ottaa todellakaan mitään kausirokotteita, mutta tämä nyt on vähän eri asia kun esim sikainfluenssa rokote. Olen kysellyt 3 eri lääkäriltä mielipidettä ja melko positiivisia ovat olleet (toisaalta lääkärit yleensä ovat rokotuksien puolestapuhujia) tämän suhteen. Eilen kävimme rokotus lääkärillä, joka siis erikoistunut juuri näihin ja hän sanoi että ehdottomasti kannattaa ottaa kun kerran saa tuon B hepatiitin ilmaseksi kun kerran matkustelemme paljon ja lapsi tarvisi sen jokatapauksessa ja vesirokkokin kuulemma on hyvä sillä mieheni ei ikinä ole sitä sairastanut. Saattaa kuulostaa siltä että olen jo päättänyt ottaa tämän rokotteen, ja ehkä vähän olenkin jo taipunut siihen suuntaan, mutta tahtoisin kuulle teidän mielipiteenne vielä, teidän kallisarvoisenne mielipiteenne :)

Kiitos ja kumarrus! (te jotka ajotte ohitatte aiheen kokonaan ja takertua pikkuseikkoihin niin menkää muualle kommentoimaan)

En ottaisi, koska mun mielestä ei ole ok että noita rokotuksia testataan mun lapsella. Toisekseen mun mielestä vesirokkorokote on turha ja hepatiitti rokotteen voi ottaa sitten jos sitä tarvii, koska Suomessa se on turha.

En minäkään veisi jos vasta testataan rokotetta.
Itse + lapsemme on kyllä saanut vesirokko-rokotteen, koska itse en lapsena sairastanut sitä ja aikuisena saattaisi olla enemmän riskejä.

Aikoinaan meille myös tuli kutsuja tällaisiin tutkimuksiin, mutta emme halunneet osallistua. Vieläkään en ota lapselle mitään ns. Ylimääräisiä rokotteita. MPR rokotteenkin lapsi saa myöhemmin kuin rokoteohjelmassa. Mielestäni on hullua rokottaa lapsia juuri esim. Vesirokkoa vastaan. Eihän vesirokko tietenkään mukava ole, mutta en näe järkevänä laittaa pienen ihmisen kehittyvään immuunijärjestelmään myrkkyjä jotka haittaavat kehitystä.

Kaikki rokotteet mitä neuvolassa tarjotaan kannattaa ottaa vastaan. Kausiinfluenssarokotteenkin saa ilmaiseksi lapselle neuvolassa joten kannattaa käydä piikillä. Kaikki sairastelu hidastaa lapsen kehitystä kun sairaana ei jaksa touhuta ja jos lastaan voi varjella niin miksi ei niin tekisi. Rokotehan ei ole mitään luonnotonta ainetta vaan taudinaiheuttajaa sellaisessa muodossa ettei se sairastuta, vaan immuunijärjestelmä oppii torjumaan jatkossa samanlaisen taudinaiheuttajan.
Monia tauteja voitasiin hävittää planeetaltamme jos vaan kaikki saisivat/ottaisivat rokotteita...

Juu ei kukaan tietenkään anna lastaan mihinkään rokotekokeiluihin.

Mutta kaikki kyllä vaativat, että rokote pitää olla perusteellisesti testattu lapsilla ennen kuin sitä MEIDÄN kultanuppuun pistetään.

Näkeekö kukaan muu tässä pientä epäloogisuutta??? Miten rokotteet saadaan testattua ihmisillä, jos kukaan ei suostu niitä testaamaan? Keiden pitäisi teidän mielestänne toimia testaajina?

[QUOTE="Ihmettelijä";24481861]Juu ei kukaan tietenkään anna lastaan mihinkään rokotekokeiluihin.

Mutta kaikki kyllä vaativat, että rokote pitää olla perusteellisesti testattu lapsilla ennen kuin sitä MEIDÄN kultanuppuun pistetään.

Näkeekö kukaan muu tässä pientä epäloogisuutta??? Miten rokotteet saadaan testattua ihmisillä, jos kukaan ei suostu niitä testaamaan? Keiden pitäisi teidän mielestänne toimia testaajina?[/QUOTE]

Meinasin juuri kommentoida tähän saman asian, hieman epäloogista kyllä vaikka ymmärränkin vanhempien huolen!

No jokatapauksessa soitin tuonne tutkimuskeskukseen ja ne lähettää lisää materiaalia meille ja selvisi seuraava tässä puhelun aikana:
Poikani on liian vanha osallistumaan siihen tutkimukseen jossa annetaan normirokote + vesirokko vaan hän voi vain osallistua normirokote + b-hepatiitti... luen materiaalin läpi kunhan vaan lähettävät ja soitan meidän perhetutulle joka on lastenlääkäri ja keskustelen hänen kanssaan.

Joku tuossa aikasemmin kommentoi että miksi otta B-hepatiittia kun kerran suomessa ollaan, mutta jos luit tekstini niin kerroin että matkustamme paljon... ja silloin lapsi ssen tarvitsee

Jos rokote on ollut yleisessä käytössä muissa maissa ja on hyväksi todettu, antaisin rokotuttaa lapseni. B-hepatiittisuoja on hyvä olla olemassa, jos matkustelee riskialueille niin lapsilla kuin aikuisillakin.

Mitä tutkimuksessa tutkittiin?

[QUOTE="Lea";24481916]Jos rokote on ollut yleisessä käytössä muissa maissa ja on hyväksi todettu, antaisin rokotuttaa lapseni. B-hepatiittisuoja on hyvä olla olemassa, jos matkustelee riskialueille niin lapsilla kuin aikuisillakin.

Mitä tutkimuksessa tutkittiin?[/QUOTE]

Just näin. Sitten vasta meidän muksulle, kun on vähemmän tärkeillä muiden (maiden) lapsilla ensin todettu vaarattomaksi. Ottakoot muut riskin, minulla on oikeus saada lapselleni turvalliset rokotteet. Mites se menikään, lasten saaminen tekee ihmisestä epäitsekkäämmän :)