mielikuvituksen puutetta

• Viestiketjun aloittaja ihmettelee
  • Ensimmäinen viesti
Juu mäkin tykkään, että vähän mielikuvitusta käytetään nimien valinnassa. Kerran laivalla oli leikkihuoneessa siskokset: Pinja, Pihla ja Pilvi. Ihan kiva sarjahan se on, mutta mun mielestä myös vähän tylsä.

hei haloo
Olen samaa mieltä kuin takapiru.
Mulla on lapset kahdessa sarjassa. Kahdella vanhimmalla on saman tyyppiset nimet keskenään ja kahdella nuorimmaisella on niinikään samantyyppiset nimet keskenään ja ovat vieläpä samantapaiset minun nimeni kanssa, mikä on sattumaa, ei tarkoitus.

Tunnistaa sisaruksiksi, paitsi ulkonäöstä myös nimestä.

Mulle on ihan sama mitä mieltä on muut, minulle se oli itsestään selvää näin.

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Juu mäkin tykkään, että vähän mielikuvitusta käytetään nimien valinnassa. Kerran laivalla oli leikkihuoneessa siskokset: Pinja, Pihla ja Pilvi. Ihan kiva sarjahan se on, mutta mun mielestä myös vähän tylsä.
Mun mielestä taas hienot nimet. =)

hei haloo
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kai mielipiteen saa kertoo. käytännössähän noissa nimissä ei ole kuin se R-kirjaimen ero kun Kia kutsutaan Kiiaksi ja sit on Kiira. mut toki kukin tekee tavallaan :)
a

Se r-kirjaimen ero on aika iso.
Haittaako se sinua jotenkin?

Mulla on tosiaan kahden ensimmäisen lapseni nimet samankaltaiset ja sitten jälkeenpäin tajusin, että toisen lapsen nimi on melkein samanlainen kuin isänsä nimi, vain yhden kirjaimen ero. Tosin oli eri sukupuolesta kyse, eli lapsi on tyttö ja isä tietenkin mies :)
Vähän kuin Petri ja Petra - nämä eivät olleet ne nimet.
Tai Sari ja Jari. Tai Janne ja Anne. Tai Jukka ja Marjukka... Tai Henna ja Hannu.

Alkuperäinen kirjoittaja hei haloo:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Entäs sarja Sanna/Hanna/Anna? :D
Kivat nimet. :whistle: :whistle:
Eikös? Ja aiheuttavat hämminkiä.

Kenelle? MIksi?
No kun ei aina kuule selvästi tai puhuja artikuloi kunnolla niin usein kysytään että niin kuka niistä? Tai jotakuta kun huudetaan niin kaikki pelmahtaa paikalle.
Suhteellisen samannäköisiäkin monen mielestä niin tahtoo mennä nimet sekaisin osalta.

Yhteistyössä