Mielialalääkkeen aloitus.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tänään otin ensimmäisen tablettini, 25mg Sertralin Orionia. Aikaisemmin olen syönyt Cipralexia ja Seroxatia, toinen lihotti ja teki elämän sumuiseksi ja toinen taan pahensi oireilua kaiken aikaa muutaman kuukauden. Onko annostukseni niin pieni, että sivuvaikutukset voisivat olla tulematta? Tiedän että yksilöllistä kaikki, mutta olen vain niin väsynyt tähän jatkuvaan pahaan oloon.

mä mun mielestä alotin just tolla samalla annostuksella eikä tullut mitään sivuoireita (en ainakaan muista), siitä kylläkin on jo monta vuotta.. <tosin mä kyllä olin ihan kuollu ku alotin että en varmaa ees ois huomannu jos jotain ois sen paskan päälle vielä tullut... :D

Tsemppiä sulle kovasti, kyllä kaikki järjestyy..

Mullaki Sertralin lääkitys. Sivuvaikutuksena jalkojen kivut, voimattomuus, tärinä, jäykkyys jne. En voi kävellä ku ihan pikkumatkoja ja välillä kävely ei onnistu ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mullaki Sertralin lääkitys. Sivuvaikutuksena jalkojen kivut, voimattomuus, tärinä, jäykkyys jne. En voi kävellä ku ihan pikkumatkoja ja välillä kävely ei onnistu ollenkaan.

Oletko kauan syönyt ko. lääkettä?

mulla 50mg Sertralinia ja ihan ok olo. koitettiin myös 100mg mutta siitä tuli monen päivän migreeni johon ei auttanu mikään. mutta tää annostus siis toimii ihan jees.

Mua sitten ärsyttää noi lääke lihottaa jutut. Yksikään lääke ei lihota!!!! Se saattaa lisätä joillakin ruokahalua ja jos itsekuri puuttuu, tottakai lihoo. Lääke ei kuitenkaan lihota!

Alkuperäinen kirjoittaja Asiantuntija:
Mua sitten ärsyttää noi lääke lihottaa jutut. Yksikään lääke ei lihota!!!! Se saattaa lisätä joillakin ruokahalua ja jos itsekuri puuttuu, tottakai lihoo. Lääke ei kuitenkaan lihota!

Miksi sitten lääkkeen sivuoireissa lukee lihoaminen, eikä ruokahalun lisääntyminen???

Alkuperäinen kirjoittaja kerropas se:

Miksi sitten lääkkeen sivuoireissa lukee lihoaminen, eikä ruokahalun lisääntyminen???

poika syö epilepsia lääkkeitä ja ei oo kyl lihonu yhtää

Mä en ainakaan oo äiti.. vielä.. :D Nuorena, tarkemmin sanottuna 19 vuotiaana vaikea elämäntilanne vei pohjalle.. Nyt elämä hymyilee..

ASIANTUNTIJA: toi on totta... mutta huomaa hyvin että sä et ole ollut ainakaan pahasti masentunu. Sillon ei todellakaan puhuta itsekurista tms,, kaikki voimat menee seuraavaan päivään selviämiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja cadetta:

poika syö epilepsia lääkkeitä ja ei oo kyl lihonu yhtää

No mutta se on yksilöllistä! voi herranjumala...

Se on seuraus eli lopputulos syömisestä. Ei maksavaurion vaaraakaan ilmoiteta esim. sivuvaik. keltaiset silmät, vaan ihan maksavaurio.

Alkuperäinen kirjoittaja sude:
Mä en ainakaan oo äiti.. vielä.. :D Nuorena, tarkemmin sanottuna 19 vuotiaana vaikea elämäntilanne vei pohjalle.. Nyt elämä hymyilee..

ASIANTUNTIJA: toi on totta... mutta huomaa hyvin että sä et ole ollut ainakaan pahasti masentunu. Sillon ei todellakaan puhuta itsekurista tms,, kaikki voimat menee seuraavaan päivään selviämiseen.

Sinä et tiedä tästä asiantuntijasta yhtään mitään. Tuo vaan on fakta lääkityksessä ja mitäs se minua koskee, vaikka joku vetää herkkuja naamaansa kaiket päivät. Lihavana ei varmaan sitten ainakaan masenna, niinkö?

Asiantuntija väistyy tästä keskustelusta nyt. Pitää vielä kirjoittaa, kun alkoi itseä naurattaa. Miten te, jotka ajattelette, että syöty lääke lihottaa, tämän tapahtuvan.
Kerääkö se rasvaa elimistöön, vai nestettä vai sokeria? Miten olette ajatelleeet? Että lääketabletti ihan sinällään lihottaisi.
Voi apua teidän kanssa!

Eikös joistakin lääkkeistä tule ihan nesteturvotusta..siihen ei kait syöminen paljon vaikuta.Suolan käyttöä voi siinä vaiheessa vähentää jospa se auttaa.
Ruohalua jos lääke kasvattaa niin ei voida sanoa että lääke lihottaa,itsehän sen päättää mitä ja miten paljon syö..juo enemmän vettä niin ei tule liikaa kaloreita päivässä