Hallelujaa telkulle ja sen uusille koko päivän pyöriville lastenohjelmille, ilman niitä en kertakaikkiaan kestäisi.Ei ole lasten kotihoito ongelmien alku ja juuri vaan se miten vähälle hoidolle lapset jäävät! Moni esittäytyy kotiäitinä, mutta kotona tehdään jotain ihan muuta. Minulla on vara arvostella, koska meillä tv:tä ei ollut toimittamassa lapsenvahdin virkaa jne.
Kyllähän sulla on vähintäänkin totuuden siemen tuossa. Kuinka moni kotiäiti on oikeasti niille lapsilleen läsnä siellä kotona? Kuinka monella homma etenee niin, että herätään klo 10.30 korvilla, lapsille nopeesti sapuskaa naamaan ja sitten äiti siirtyy vaikkapa tietokoneen ääreen palstailemaan, kunnes mies tulee töistä kotiin? Sit valitetaan miehelle, että on ollut niin kiire ja raskas päivä, ettei mitään kotihommia ole ehtinyt tekemään ja ruokakin on laittamatta. Ja että miehen pitäis antaa äidille sitä omaa aikaa, kun kotiäitiys on duunia 24/7...Ei ole lasten kotihoito ongelmien alku ja juuri vaan se miten vähälle hoidolle lapset jäävät! Moni esittäytyy kotiäitinä, mutta kotona tehdään jotain ihan muuta. Minulla on vara arvostella, koska meillä tv:tä ei ollut toimittamassa lapsenvahdin virkaa jne.
Ja sinä tiedät ihan faktana, että useimmat kotiäidit käyttävät tv:tä lastenvahtina, eivätkä hoida lapsiaan kunnolla?Ei ole lasten kotihoito ongelmien alku ja juuri vaan se miten vähälle hoidolle lapset jäävät! Moni esittäytyy kotiäitinä, mutta kotona tehdään jotain ihan muuta. Minulla on vara arvostella, koska meillä tv:tä ei ollut toimittamassa lapsenvahdin virkaa jne.
Peesaan tätä!Minä olen ainakin työurallani maksanu veroja, joten haluan ne verorahat omaan käyttöön, jos joskus vielä kotiäidiksi pääsen
Niin ja veroja maksetaan minun tuloilla n. 400 kuussa. Eli valtion kassaan jää muutama lantti.
Lisää työvuosia on tiedossa, joten maksan mielelläni siitä, että muutkin äidit saa mahdollisuuden olla kotona lasten kanssa.
Minun lapset on tasapainoisia 6-11 vuotiaita jopa sosiaalisia vaikkeivat ole päässeet hoitoon 9 kk ikäisenä virikkeistymään.
Ollaan kierretty leikkipuistot, seurakunnan avoimet kerhot ja eskari tuo lisää valmiutta koulunkäyntiin.
Terveiset täältä Ruotsista! Ruotsissa alkon käyttö on ihan samanlainen ongelma kuin Suomessa. Erikoista musta täällä on se että alkoa löytyy sellaisistakin paikoista joissa sitä Suomessa ei saa, esim. IKEAn ravintolassa on tarjolla viinipulloja.Runsas alkoholinkäyttö selittää Suomessa paljon pahoinvointia.
Et ole tosissasi! 400! Tuo on kuule ihan pelkkä kärpäsen paska.Minä olen ainakin työurallani maksanu veroja, joten haluan ne verorahat omaan käyttöön, jos joskus vielä kotiäidiksi pääsen
Niin ja veroja maksetaan minun tuloilla n. 400 kuussa. Eli valtion kassaan jää muutama lantti.
Tämä on se hauska illuusio, että kun omasta mielestään on maksanut paljon veroja, niin valtio on ikään kuin "velkaa" minulle päin. Todellisuudessa keskivertotallaajalta kestää hyvin pitkään ennen kuin on päässyt valtion kanssa edes tasoihin. Pelkästään valtion maksama perusopetus ala- ja yläasteella maksaa n.7500e vuodessa per oppilas. Peruskoulunsa päättävä 16v lapsi on näin ollen valtiolle "velkaa" 67 500e ja lisää on tulossa. Tässäkin on laskettu vain ja ainoastaan koulutuksen hinta, mutta miten vaikkapa terveydenhuolto tai jo valtion kassasta nostetut tuet sitten?! Summa kasvanee todella merkittäväksi.Minä olen ainakin työurallani maksanu veroja, joten haluan ne verorahat omaan käyttöön, jos joskus vielä kotiäidiksi pääsen
Lisää työvuosia on tiedossa, joten maksan mielelläni siitä, että muutkin äidit saa mahdollisuuden olla kotona lasten kanssa.
Minun lapset on tasapainoisia 6-11 vuotiaita jopa sosiaalisia vaikkeivat ole päässeet hoitoon 9 kk ikäisenä virikkeistymään.
Ollaan kierretty leikkipuistot, seurakunnan avoimet kerhot ja eskari tuo lisää valmiutta koulunkäyntiin.
Maailma on niin toisenlainen, kuin 100 vuotta sitten. Tulevaisuudessa ei ole samalla tavalla "toivoa paremmasta", kuin edes 50-vuotta sitten. Tässä maailmassa pystyy elämään onnellisena vain positiivisella mielikuvituksella varustetut yksilöt tai muuten vaan hupsut. Ja en tätä kirjoita solvaamistarkoituksessa, vaan ihan tosissani.Nuo hyviä selityksiä, joskaan en usko että suomalainen yhteiskunta on nykyään sen eriarvoisempi kuin vaikka 100 v sitten.
Jos lasten päivähoidon kustannukset oikeasti olisivat suuremmat, kuin mitä töissäkäyvien äitien (tai isien) työpanos yhteiskunnalle tuottaa, niin Suomihan olisi ollut ajat sitten konkurssissa. Kansantalous ei ole pelkkää plus- ja miinuslaskua.Mielettömän HUONO puheenvuoro. Mitäköhän päivähoito maksaa yhteiskunnalle, niinpä niin. Siinä vaiheessa, kun lopetetaan kotihoidontuet, voidaankin sitten myös alkaa vaatimaan todellinen hinta päivähoidosta. Ai eikö?
Ne, joiden työllistymistä kotiäitiys jotenkin haittaa, ovat yleensä muutenkin työtä vieroksuvia ja kouluttamattomia. Olisiko siis parempi, että he pistäisivät lapset yhteiskunnan kustantamaan päivähoitoon ja nostaisivat sossusta rahaa?
Kyllä, lapsen etu ON olla kotona varhaiset vuotensa joko äidin, isän tai muun läheisen aikuisen kanssa. Kotiin palkattu hoitajakin on hyvä vaihtoehto. Vaihtoehtoja ja joustoa tarvittaisiin enemmän. Todellinen mahdollisuus osa-aikatöihin, kuten muualla Euroopassa.
Just näin, veroa kilahtaa yhteiskunnan kassaan aina, kun sitä verojen jälkeen käteen jäävää palkkaansa käyttää. Sitä ei näköjään moni tule ajatelleeksi.Se oli pelkkä tulovero.
Todellinen veroprosenttin moninkertainen.
Jos kotimammojen miehillä on niin kovat tulot, niin miksi te sitten vastustatte sitä, että kotihoidontuki poistetaan?Alkuperäinen kirjoittaja voi virpiä;27568529:Voi Virpiä Puoliso on varmasti sen verran heikosti ansaitseva, että Virpi -parka on joutunut itse töihin heti äitiysloman jälkeen. Ressulla on niin katkera olo että.