Mieletön pino laskuja, miten noista voi selvitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Just katoin ja tonnin edestä mitä pitäs nyt heti maksaa (n 300 e:n edestä jo maksoin). Ja toisen tonnin edestä vielä mitä pitäs tän kuun puolella saada maksettua.
Ja se että tulee jatkossakin noita laskuja et ei ne tuohon jää.

Ois katsottava voiko niihin sopia maksusuunnitelmia. Sitten pitää miettiä, voiko esim. jotain soppareita irtisanoa tai kilpailuttaa. Kannattaa myös katkoa luottokortit, jos niistä laskuja uhkaa tulla, kun kortti polttaa lompakossa.

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Jos niitä ei voi maksaa, niin se on voi voi.

Itse en enää maksa ensimmäistäkään laskua. Ei vain pysty.

Sitten kannattaa varmaan lopettaa myös kuluttaminen. Yhteiskunnanko pitäisi sun laskut maksaa?

Voit myös tehdä, kuten minä ja hankkia kaikki mahdolliset luottohärpäkkeet vielä, kun luottoa on.

Postimyynnistä voi myös tilailla kavereille kaikkea kivaa puoleen hintaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurora:

Sitten kannattaa varmaan lopettaa myös kuluttaminen. Yhteiskunnanko pitäisi sun laskut maksaa?

Kyllä. Yhteiskunnan pitäisi maksaa.

No ihan ekana nyt olisi selvitettävä että mistä ne laskut tulee ja raakata niistä pakolliset, järjesteltävät ja ei-pakolliset erikseen. Ja sitten laskettava, paljon on kuussa tuloja ja mietittävä mihin se riittää.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Ois katsottava voiko niihin sopia maksusuunnitelmia. Sitten pitää miettiä, voiko esim. jotain soppareita irtisanoa tai kilpailuttaa. Kannattaa myös katkoa luottokortit, jos niistä laskuja uhkaa tulla, kun kortti polttaa lompakossa.

Luottokortti lasku on. sillä jouduttiin molemmille ostamaan silmälasit. Muuta ei ole ostettu.
Sähkölaskusta tuli 500 e:n tasauslasku. Ei oikein meidän budjetti kestä. Samoin rakennuslaskuja samalla summalla. Ja auton korjaukseen meni 250. Eli liikaa ylimääräisiä yhdellä kertaa.

No on sen yhteiskunnan jo aikakin jotain maksaa..

Tässä näitä mistä laskut tulee
rakentaminen 400 e
normaali sähkölasku 130 e
visa 200 e (ne silmälasit)
auton korjaus 250 e
jätelasku 34 e

vakuutus 150 e
sähkö tasaus 500 e
puhelimet 30 e
auton lyhennys 100 e

Olettaen, ettei teillä ole molemmilla miinusta yli kuutosen, eikä ikänäköä vielä, niin silmälasit saa jopa vitosella nykyään optikolta. Silmälasien hankkiminen ei siis pitäisi taloudessa tuntua, ellei sitten näkö ole todella surkea. Ja siinä tapauksessa molempien silmien yhtäkkinen huononeminen kuulostaa oudolta.

Te olette varmaan ostaneet jotain elektroniikkaa tai sitten käytätte sähköä hirveästi yli arvioidun tarpeen, jos noin suuria tasauslaskuja tulee. Kannattaa mieluummin maksaa sähköstä pikkasen liikaa kuin liian vähän. Ja se sähkön kilpailutus...

Mitä rakennuslaskuja ne ovat?

Soittele laskuja laittaneille ja sovi maksuaikataulua, jos tilanne kerran on väliaikainen teillä. Kyllä varmasti ymmärtävät yskän. Parempi niin kuin että antaa vaan olla ja muutaman kuukauden päästä sulla on sama laskunippu jossa huomautusmaksut, viivästyskorot ja pahimmassa tapauksessa perintätoimiston kulut lisänä!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
rakentaminen 400 e
auton korjaus 250 e
jätelasku 34 e

vakuutus 150 e
sähkö tasaus 500 e
puhelimet 30 e
auton lyhennys 100 e

sähkölaskut saa sovittua usein erissä maksuun ilman korkoa. minä ainakin oeln saanut.
visalaskua voi maksaa vain 60e/kk. Autosta en olsi ottanut velkaa, vaan ostanut käteisellä tai sit ei tartte autoo, korjauksestakin voi kysyä saak maksaa kahdessa erässä

Alkuperäinen kirjoittaja r:

No on sen yhteiskunnan jo aikakin jotain maksaa..

Sain eläkelaitokselta jo päätöksenkin, jolla saa koulutuksen toiselle alalle ja väliaikaisen eläkkeen sille välille, mikä mahdollisesti tulee kelan sairaspäivien ja koulun alkamisen välille. Kela ei vain maksa, koska on työkykyinen. Viime talvena leikattiin kahdesti, ensimmäinen leikkaus kesti týötä noin kaksi viikkoa ja toisen leikkauksen jälkeen oli työkykyä pari päivää. Leikkausten jälkeen olin tosin terve, ennen töihin menoa.

Yritin päästä myös lomautukselle, mutta se ei tietenkään onnistu, kun on sairauslomalla. Jos kela ei maksa saikkua, niin mistään et saa mitään. Lapsia on muuten monta ja lapsilisien lisäksi ainut tulo yksi opintotuki. Eli sama suomeksi. Otan vaikka mummolta suihin tai kuljetan herskaa perseessä, jos voin välttää sen, että lapset lähtee varattomuuden takia.

Alkuperäinen kirjoittaja ira:
Pistä suoraveloitukseen niin ei tartte miettiä maksamista! :D

aika paha laittaa ku ei tilillä sitä rahaa mistä maksaa. Ja pakko säännöstellä noiden laskujen maksua et jää ruokaan ees jotain.

Itse en syö. Katson, että täysin tulottomana minulla ei ole oikeutta ruokailuun. En voi syödä lasten lapsilisiä. Ne on niiden rahoja.

kyl mun hajataittomonitehoista vaan nyhdettiin pelkistä linsseistä 600e, et ei noi silmälasit teidän taloutta oo kaatamassa, halvalla saitte.
Mut eikö sitä visan laskua voi lykätä ensi kuuhun, sit sit vaan menee korkoa.
Sit soitat sähkölaitokselle ja nostat teidän vuosikulutusarvion vastaamaan todellisuutta ja pyydät lisää maksuaikaa silel 500e:lle.

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Soittele laskuja laittaneille ja sovi maksuaikataulua, jos tilanne kerran on väliaikainen teillä. Kyllä varmasti ymmärtävät yskän. Parempi niin kuin että antaa vaan olla ja muutaman kuukauden päästä sulla on sama laskunippu jossa huomautusmaksut, viivästyskorot ja pahimmassa tapauksessa perintätoimiston kulut lisänä!
Joo totta!

Mutta tuntuu että iso osa tuosta on sellaista laskua johon olisi voinut varautua paremmin ja suunnitella. Ehkä jossain voisi vähän säästääkin, esimerkiksi sähkölaskussa. Ei tuossa ole, auton korjausta lukuunottamatta, yhtään sellaista todellista yllätysmenoa, kuten vaikka sairaalalaskuja tai uutta autoa äkkiä hajonneen tilalle.

Mutta jospa nyt viisastut ja vastaisuudessa varaudut paremmin menoihisi :)

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
kyl mun hajataittomonitehoista vaan nyhdettiin pelkistä linsseistä 600e, et ei noi silmälasit teidän taloutta oo kaatamassa, halvalla saitte.
Mut eikö sitä visan laskua voi lykätä ensi kuuhun, sit sit vaan menee korkoa.
Sit soitat sähkölaitokselle ja nostat teidän vuosikulutusarvion vastaamaan todellisuutta ja pyydät lisää maksuaikaa silel 500e:lle.

Juu, mullekkin annettiin kolme kuukautta maksuaikaa automaattisesti sähkön tasauslaskusta. Sanoivat siellä, että tälläsessä laskussa ollaan ymmärtäväisiä, ja meiän lasku ei ollu ku 250 euroa.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Olettaen, ettei teillä ole molemmilla miinusta yli kuutosen, eikä ikänäköä vielä, niin silmälasit saa jopa vitosella nykyään optikolta. Silmälasien hankkiminen ei siis pitäisi taloudessa tuntua, ellei sitten näkö ole todella surkea. Ja siinä tapauksessa molempien silmien yhtäkkinen huononeminen kuulostaa oudolta.

Te olette varmaan ostaneet jotain elektroniikkaa tai sitten käytätte sähköä hirveästi yli arvioidun tarpeen, jos noin suuria tasauslaskuja tulee. Kannattaa mieluummin maksaa sähköstä pikkasen liikaa kuin liian vähän. Ja se sähkön kilpailutus...

Mitä rakennuslaskuja ne ovat?

Mulla on miinusta molemmissa silmissä sen -7.75. ja asutaan maalla ei täällä kovin montaa liikettä mistä silmälaseja ostaa. Miehellä oli jotain taittovirheitä ym et ei ihan normi lasit silläkään.
Mies sai ekat lasinsa mulla vaan levis käsiin omat.

Eka kerta on kuin noin iso tasaus lasku tuli. voi olla että johtuu tuosta rakentamisesta. Ollaan rakennettu pari vuotta yläkertaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ira:
Pistä suoraveloitukseen niin ei tartte miettiä maksamista! :D

aika paha laittaa ku ei tilillä sitä rahaa mistä maksaa. Ja pakko säännöstellä noiden laskujen maksua et jää ruokaan ees jotain.

Itse en syö. Katson, että täysin tulottomana minulla ei ole oikeutta ruokailuun. En voi syödä lasten lapsilisiä. Ne on niiden rahoja.

Kyllä meillä lapsilisät menee ihan elämiseen. eli ostetaan niillä ruokaa vaatetta ja maksetaan noita laskujakin.

Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
rakentaminen 400 e
auton korjaus 250 e
jätelasku 34 e

vakuutus 150 e
sähkö tasaus 500 e
puhelimet 30 e
auton lyhennys 100 e

sähkölaskut saa sovittua usein erissä maksuun ilman korkoa. minä ainakin oeln saanut.
visalaskua voi maksaa vain 60e/kk. Autosta en olsi ottanut velkaa, vaan ostanut käteisellä tai sit ei tartte autoo, korjauksestakin voi kysyä saak maksaa kahdessa erässä [/quot

Pitää soittaa tuosta sähkölaskusta. ja tuosta visastakin ottaa selvää saako pienempiä eriä. asutaan korvessa ja miehellä epäsäännöllinen työ eli auto on pakollinen. auton korjaus ois pitany maksaa käteisellä mutta mies sai sovittua tuon laskun.

Jokaisella on omat huolet ja murheet, mutta kerron nyt ihan perspektiiviä antaakseni, että meidän laskupinossa odottaa taas maksuaan laskuja about 35 000 ?:n edestä. Ja itse asiassa ne ois pitänyt jo maksaa.. :whistle:

Tiedän tunteen! Maksoin juuri eilen kaikki laskut ja ensi kuun lainanlyhennyksen siirsin lainatilille ja rahaa jäi alle 100?!! Mä olen niin kypsynyt tähän jatkuvaan rahattomuuteen ja siihen, ettei mitään voi tehdä eikä yhtään ylimääräistä menoa voi tulla kun talous heittää heti häränpyllyä! Onneksi meillä vain viime, tämä ja ensi kuu tällaista, sitten palaan töihin ja elämä palautuu taas normaaliin.
Mä en ymmärrä miten ihmiset elättää perheensä nykypäivänä, siis jos toinen on kotona!?

Ja hei, sen visan saa pienemmäksi, kunhan soittaa ajoissa sinne vain! Sähkölaskutkin saa sovittua kyllä.

Yhteistyössä