Mielestäsi paras hinta/llatusuhteeltaan oleva lastenvaate merkki?

  • Viestiketjun aloittaja molskis vaan
  • Ensimmäinen viesti
"Milla"
Meillä suositaan H&M ja Lindexin lastenvaatteita edullisen hinnan vuoksi. Lastenvaatteiden käyttöikä on niin lyhyt ja jälleenmarkkina-arvo pieni, ettei olla nähty järkeväksi ostaa uutena kalliita vaatteita.

Hienosteluvaatteita ja parempia merkkejä on sitten metsästetty kirppareilta.
 
"vieras"
Olen ollut todella positiivisesti yllättynyt H&M:n lastenvaatteiden hinta-laatusuhteesta. Samoin Lindex ja Kappahl pärjäävät mielestäni ihan hyvin tässä kategoriassa. Ja mikä mukavinta, kaikista näistä kaupoista löytyy ihan perusvaatteita perusväreissä ja -kuvioissa. Itse kun en halua ostaa lapsilleni vaatteita, joissa on joku tv-suosikki muovipainatuksella.
 
"IItu"
Aika vaihtelevia merkkejä meilläkin käytössä. On Lindexiä ja H&M:ää, jokunen Ciraf merkkinenkin taitaa löytyä ja niistä lapsi itse tykkää erityisesti. Metsolan vaatteista tykkää äiti sekä lapset ja niitä on myös jonkun verran. Niissä myös käytettynä jälleenmyyntiarvo aivan eriluokkaa kuin esim. lindexin vaatteilla.

Mutta väittäisin että edullisia ja ihan hyviä vaatteita on Lindexillä ja H&M:llä. Jotkut nukkaantuvat nopeasti, mutta ei ole mikään sääntö että niin kävisi. Ehkä nuo luomupuuvillaiset tms. nukkaantuu nopeammin kuin muut. Meillä on ainakin Lindexitkin kestäneet jo kolmannella lapsella käytössä ja vielä menneet ihan siisteinä kiertoon kaverin lapsille :)
 
"vieras"
Nelivuotiaan kanssa on tullut kokeiltua vaikka ja mitä merkkejä ja vahvasti on tullut esille, ettei millään merkillä ole kovin tasaista laatua, vaan vaikka monilta merkeiltä löytyy tosi hyviäkin tuotteita, niitä surkeitakin löytyy. Hennesiltä ja Lindexiltä on löytynyt muutamia todella loistavia perusvaatteita, mutta myöskin ne pahimmat maanantaikappaleet. Lindexin vaatteissa tapahtui todella omituinen värjäysreaktio jonka tutkittuaan huomasivat johtuvan turkoosista väriaineesta. Sen jälkeen en ole uskaltanut ostaa heiltä mitään turkoosia. Hennesin sukkahousuja ja alusvaatteita en enää osta surkean laadun ja mitoituksen vuoksi. Metsolalla ja Aarrekidillä oli ennen loistava laatu, mutta tuotannon siirryttyä ulkomaille on laatu muuttunut huomattavasti huonompaan suuntaan. Po.pin vaatteet kestivät kyllä esikoiselta kakkoselle, mutta kakkoselle ostetut hädin tuskin käyttöiän loppuun, siis sen muutaman kuukauden mitä vauvanvaatteet muutenkaan mahtuvat. Ainoat merkit joilta ei kovankaan käytön jälkeen ole pettymyksiä tullut ovat Molo kids (ei tosin kokemusta kuin ulkovaatteista) ja Kavat (kenkiä).
 
"vieras"
[QUOTE="jokunen";26849826]Olen itse yllänyt Lidlissä myytävien vaatteiden laadusta. Olen ostanut sekä lapsille että itselleni sieltä vaatteita.[/QUOTE]

Sama kokemus. Ensimmäisen kerran tuhahdin kun mummo toi lapselle Lidlin alusvaatesetin ja hupparin, mutta nykyään ihan pyydän niitä (meillä ei lähi-lidlissä ole vaatteita ollenkaan). Todella hyvä laatu ja hinnat minimaaliset.
 
nääks
Name it:n bodyt kestävät nukkaantumatta niin kauan kunnes lapsi kasvaa. Lindexillä on ollut myös hyviä. Minusta pieni haalistuminen ei haittaa, mutta nukkaa inhoan ja pistä sellaiset vaatteet aina roskikseen enkä kirpulle. Maxomorran ja yhden suomalaisen valmistajan kallis body (nimeä en pysty tarkistamaan, kun on jo roskiksessa) olivat niin isoja pettymyksiä, että merkkivaatteiden ostaminen jäi siihen kertaan.
 
[QUOTE="vieras";26849777]Olen ollut todella positiivisesti yllättynyt H&M:n lastenvaatteiden hinta-laatusuhteesta. Samoin Lindex ja Kappahl pärjäävät mielestäni ihan hyvin tässä kategoriassa. Ja mikä mukavinta, kaikista näistä kaupoista löytyy ihan perusvaatteita perusväreissä ja -kuvioissa. Itse kun en halua ostaa lapsilleni vaatteita, joissa on joku tv-suosikki muovipainatuksella.[/QUOTE]

Minäkin tykkään Lindexin ja H&M:n vaatteista, mutta pakko sanoa että kaikki KappAhlin lastenvaatteet jotka on tulleet käytettynä vastaan ovat olleet aivan kulahtaneita, kun taas ensinmainitut usein oikein hyväkuntoisia.
 
rietas
Cirafit ja Lidlin lastenvaatteet on olleet kyllä enemmän kuin hintansa väärti :) Etenkin Lidlin kamppeet on ihan naurettavan edullisia! Ainoastaan yksi ulkoilutakki oli hieman pettymys, kun siinä sivusauma rispaantui, mutta muutoin ei ole ollut mitään moittimista.
 

Yhteistyössä