Kulkeminen Helsingissä

vierailija
Ollaan menossa Helsinkiin ja aateltiin käyttää esim. ratikkaa kulkemiseen. Noustaanko siihen mistä ovesta ja pitääkö painaa pysähtymisnappia? Kyllähän asiat selviää sittenkin, mutta aattelin ottaa selvää niin teinin ei tartte hävetä mun kanssa niin paljoa. 😁
 
vierailija
Ollaan menossa Helsinkiin ja aateltiin käyttää esim. ratikkaa kulkemiseen. Noustaanko siihen mistä ovesta ja pitääkö painaa pysähtymisnappia? Kyllähän asiat selviää sittenkin, mutta aattelin ottaa selvää niin teinin ei tartte hävetä mun kanssa niin paljoa.
Tervetuloa! Voit nousta kyytiin mistä ovesta haluat. Maksat ratikassa olevaan automaattiin, joita on monia pitkin käytäviä. Lippuautomaatteja on juna-asemalla. Ratikka pysähtyy kaikilla pysäkeillä. Voit painaa Stop-nappia, jos muita ei ole jäämässä pysäkille. Linjat ovat muuttuneet poikkeusreiteiksi Mannerheimintien remontin takia.
Käy reittiopas HSL-sivulla.
 
vierailija
Ollaan menossa Helsinkiin ja aateltiin käyttää esim. ratikkaa kulkemiseen. Noustaanko siihen mistä ovesta ja pitääkö painaa pysähtymisnappia? Kyllähän asiat selviää sittenkin, mutta aattelin ottaa selvää niin teinin ei tartte hävetä mun kanssa niin paljoa. 😁
Siis lippu on oltava maksettuna siinä vaiheessa, kun astut sisälle ratikkaan.
 
vierailija
Ja kannattaa ostaa vuorokausilippu (tai useamman vuorokauden), jos tekee päivän aikana enemmän kuin 2 matkaa. Silloin ei tarvitse huolehtia maksamisesta kunhan se pahviläpyskä on taskussa. Metrossa, raitiovaunussa ja oransseissa busseissa voi mennä mistä ovesta tahansa sisään eikä tarvitse leimata, jos on kausilippu, mutta sinisiin busseihin mennään etuovesta ja näytetään lippu aina lukijalle kuljettajan valvovan silmän alla. Pysähtymiset napista ja muut kuin metro huidotaan pysäkille, jos haluaa nousta kyytiin. Metro pysähtyy aina joka asemalla.
 

Yhteistyössä