Mielestäni Lumiukko-elokuva pitäisi poistaa TV:stä tai sen esitysajankohtaa tulisi muuttaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kaikki varmaan tietävät, että jouluna TV:stä näkyy aina se Lumiukko elokuva. Sen kesto on noin puoli tuntia. Elokuva on mielestäni muuten aivan hyvä, mutta se loppu on surullinen, kun se Lumiukko on sulanut.

Mielestäni tuollainen ei sovi jouluun, ei varsinkaan lasten jouluun. Se elokuva on pääosin tarkoitettu lapsille. Olen sitä mieltä, että lapsille tulee näyttää jouluna onnellisia tarinoita tai ainakin onnellisen lopun sisältäviä tarinoita. Siksi sen elokuvan esityspäivää tulisi muuttaa, se tulisi esittää joskus muulloin, kuin jouluna tai sitten se tulisi poistaa TV:stä kokonaan.

Hyvä idea. Myös uutiset pitäisi kieltää jouluna, tai ainakin rajattaisi vai sellaisiin kevyisiin hyväntuulisiin juttuihin. Ja huonoa säätä ei missään nimessä saisi ennustaa

No, enpä ole pahempaa paskaa aikoihin lukenut. Lumiukko on kaunis tarina. En ole kuullut yhdestäkään lapsesta, jonka joulu olisi mennyt pilalle Lumiukon näkemisestä. Eivät ole itkua vääntäneet ja lahjojaan vetäneet viemäristä. Meillä ei ole pojat koskaan olleet televisiosta niin kiinnostuneita, että viitsisivät sitä joulunakaana katsoa, mutta kiva olisi jos tänä vuonna malttaisivat edes Lumiukon verran. Jos haluat hukkua tekopirteään sontaan, muuta Yhdysvaltoihin. Siellä sitä imellyyttä riittää ja silti joulu on niin monelle murheellinen juhla. Täynnä kurjuutta, joka vain korostuu sellaisessa yltiöpäisessä kimalteessa ja siirapissa.

Viimeksi muokattu:
mä en nää lumiukkoa tänä vuonna:( olen töissä ja tuskin voin istuu sen aikaa telkan eessä et sanoisin et hetkinen katson tän lumiukon ja jatkan sitten hommia.

ap puhuu täyttä sontaa!

Todellakin! Myös ne hirveät tuoksukynttilät tulee kieltää, ja samalla kaikki muutkin kynttilät. Kielletään saman tien myös joulukuusi ja joulukoristeet, kaikenlaiset. Joululaulujakaan ei ole hyvä kenenkään kuulla.

[QUOTE="vieras";27617150]mä en nää lumiukkoa tänä vuonna:( olen töissä ja tuskin voin istuu sen aikaa telkan eessä et sanoisin et hetkinen katson tän lumiukon ja jatkan sitten hommia.

ap puhuu täyttä sontaa![/QUOTE]

Mun mielestä lumiukko-elokuva kuuluu aattoon, joten ehdottamasti, jos on töissä niin työt pitää lopettaa elokuvan ajaksi... tai jos ei koko elokuvan ajaksi voi lopettaa töitä, niin ainakin edes tämän laulun ajaksi... tästä pitää tehdä vähintään lakialoite! ;)

Walking In The Air (from: The Snowman) - YouTube

[QUOTE="vieras";27617170]perutaan kokmo joulu samantein![/QUOTE]

Joulu on lapsille pääosin iloinen ja onnellinen juhla. Miksi se pitäisi perua? Lapset kokevat myös joulukoristeet iloisina asioina. Miksi ne pitäisi perua?

Mun mielestä lumiukko-elokuva kuuluu aattoon, joten ehdottamasti, jos on töissä niin työt pitää lopettaa elokuvan ajaksi... tai jos ei koko elokuvan ajaksi voi lopettaa töitä, niin ainakin edes tämän laulun ajaksi... tästä pitää tehdä vähintään lakialoite! ;)

Walking In The Air (from: The Snowman) - YouTube

Meillä on kyllä rento porukka juuri sillon vuoroossa et jos ihan rehellisesti sanon et mun on pkko nähä kun se kuuluu mun perinteeseen ni saiskohan katsoa... Ai perhana,tuleeko samaan aikaa joulurauhan julistuksen aikaan sit en ainakaa nää kun vanhukset katsoo sen ja varmaan henkilökuntakin,eikö ne tuu eri kanavilta? voi ei:(

Mun lapsuudessa ei katsottu tuota lumiukko-ohjelmaa. Mieheni ja anoppila opetti minulle perinteen, ja jäin koukkuun. Nyt lapsetkin katsovat sen joka joulu. Nuorempi herkempi lapsemme itki kahtena peräkkäisenä jouluna surullista tarinaa. Nykyään, 10 vuotiaana sanoo että se on surullinen, mutta haluaa sen katsoa silti koska pitää siitä.
Minä muistan lapsuudestani että Jaki ja Nuka oli todella surullinen, silti sitä katsoin ja normaali mustakin on tullut.

Ei missään nimessä lumiukkoa pois joulusta. Se kuuluu just siihe missä onkin.

[QUOTE="vieras";27617211]Meillä on kyllä rento porukka juuri sillon vuoroossa et jos ihan rehellisesti sanon et mun on pkko nähä kun se kuuluu mun perinteeseen ni saiskohan katsoa... Ai perhana,tuleeko samaan aikaa joulurauhan julistuksen aikaan sit en ainakaa nää kun vanhukset katsoo sen ja varmaan henkilökuntakin,eikö ne tuu eri kanavilta? voi ei:([/QUOTE]

Katsot illalla netistä sen, tai kuuntelet ainakin tuota biisiä.

Mullekin Lumiukko on yksi joulutunnelman rakennuspalikoista.

• Tykkää
Reactions: Minni:)
Lumiukko tulee just ennen joulurauhan julistusta, tosin toiselta kanavalta - tai on ainakin männävuosina tullut. Ja jos Lumiukko pitää kieltää, niin pitää myöskin Hei, tonttu-ukot, hyppikää ("hetken kestää elämää, sekin synkkää ja ikävää") ja Varpunen jouluaamuna ja monen monta joululaulua...

[QUOTE="vieras";27617068]Olen sitä mieltä, että lapsille tulee näyttää jouluna onnellisia tarinoita tai ainakin onnellisen lopun sisältäviä tarinoita. [/QUOTE]

Minustakin lasten jouluun kuuluu onnellisuus, myös rauhallinen ja turvallinen tunnelma kuuluvat ehdottomasti lasten jouluun. Olen kuitenkin sitä mieltä, että tämän tunnelman kuulu luoda aikuinen/aikuiset lapset ympärillä sinne missä lapsi jouluaan viettää. Toivottavasti lasten joulun tunnelma ei ole television varassa.

Yhteistyössä