mielenterveysasioista tietävät!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auttakaa

Vieras
mulla sellainen tilanne, että jotain hyvin stressaava tapahtui elämässäni (ihmissuhteissa) n.1,5 vuotta sitten. tämä asia jäi erään henkilön kanssa täysin selvittämättä, ja koko tämän kuluneen ajan asia vaivasi mieltäni, näin unia, olin ahdistunut.
nyt viimein sattumalta kohtasin tämän ihmisen viikonloppuna, puhuttiin asioista.
tunnekuohu oli melkoinen hänet nähdessäni.. koko seuraavan päivän kävin ihan ylikierroksilla, en edes tajunnut mitä oli tapahtunut.. sitten se iski, valtava väsymys..
oon ihan voimaton, heikottaa, meinaa tulla välillä paniikkikohtaus.. onko tää normaalia, kun tavallaan se mitä on 1,5 vuotta odottanut tapahtuvaksi, on viimein kohdattu?
voiko tulla tällainen "romahdus"?
mitä mulle tapahtuu??

Nooo.. kuulostaa jonkinlaiselta stressiperäiseltä reaktiolta. Hankala tietenkin sanoa, kun ei tiedä mikä tapahtuma on kyseessä, mutta luultavasti trauman jälkeistä reagointia. Ihan tutulle kuulostaa, juuri tuollaisia tuntemuksia olen itsekin läpikäynyt.

Itse kerroit vastauksen, 1,5 v. olet odottanut tapahtuvaksi, joten paineita oli kertynyt. Väsymys on ymmärrettävää. Jatkossa energiasi ei enää sitoudu tuon asian hautomiseen, vaan voit jatkaa matkaa ja jättää asian taaksesi.

no onkohan odotettavissa että tää menee pian ohi ja elämä alkaa taas normalisoitua..välillä tää olo saa mut tuntemaan että en jaksa edes hengittää,oon niin väsynyt!

Jos päästätä asian menemään, koska se on nyt käsitelty, elämäsi alkaa rullaamaan. Jos jäät asiaan kiinni, sidot sihen energiasi ja olet asiassa kiinni kuin täi tervassa. Valitse, mitä teet.

Yhteistyössä