Mielenkiintoinen teoria uskonnoista ja siitä kuinka meille valehdellaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jessiinah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
mä en tajua miten jotkut jaksaa mouhkata uskonnon tuputtamisesta yms. Missä sitä muka tuputetaan? Ja jos sellasta sattuu kohalle niin eikö sitä voi vaan antaa sen valua toisesta korvasta ulos?

Alkuperäinen kirjoittaja Jessiinah:
Menen tästä nukkumaan, palailen huomenna vastaileen jos on jotain vastattavaa. :kieh:

Ei tartte vaivautua vastailemaan. Itse tunnut olevan niin sinisilmäinen kuin ollakaan, joten turhaan kannat huolta muista.. Kunhan vaan "totuus" sinua miellyttää. Ihan sama, mikä on oikeasti totta, koska se ei saata miellyttää sinua. Otetaan esimerkiksi kristinusko, se ei miellytä sinua totuutena, koska sen totuuden perusteella joutuisit helvettiin, koska et ole uskossa(?) Mutta tämä Zeitgeist virheistään ja suoranaisista todistetuista valheistaan huolimatta tuntuu miellyttävän sinua, koska sen perusteella oletkin ihan hyvä ihminen, ja kaikki muut ovat pahoja ja höynäytettyjä.

Mutta joopa joo. Turhaa tulla mussuttamaan "totuuksista", koska Zeitgeist ei sitä tarjoa. Todistettu on, tieteellisesti :):):)

Melkoseen jumalaan ne miljoonat ihmiset uskoo: lähettää helvettiin täysin kunnollisia sieluja ja vain sen takia, että on skeptinen luonne :D hänhän se meidätkin on tänne luonut. Helvettiä vartenko? Ja tähän vastataan jotain vapaasta tahdosta jne.

Ainakin on aina argumentit valmiina :D

Alkuperäinen kirjoittaja **:
mä en tajua miten jotkut jaksaa mouhkata uskonnon tuputtamisesta yms. Missä sitä muka tuputetaan? Ja jos sellasta sattuu kohalle niin eikö sitä voi vaan antaa sen valua toisesta korvasta ulos?

Täysin samaa mieltä!

Ja sitten Jessiinah itse tuputtaa jotain videota jonka löysi ties mistä, ja sitten vielä uskoo kaiken mitä siinä sanotaan - tutustumatta itse faktoihin yhtään.. Ja faktoillahan tarkoitan sitä, että Zeitgeistissa on suoranaisia valheita ja "urbaanilegendoja" sekoitettu puolitotuuksiin ja välillä jopa totuuksiin. Tuloksena ika helvetin perseinen salaliittoteoriavalhemyhkyrä..

Niin, valheilla ei kannata syyttää valehtelijoita, niinkuin Zeitgeistissa tehdään..

Videota katsomatta pitää lykätä oma lusikka soppaan :saint:

Mun mielestä jokainen uskonto on alunperin muutaman omaneduntavoittelijan keksintöä, pelottelemalla ja uhkailemalla saatiin ihmiset ensin "uskomaan" ja sen jälkeen taistelemaan aatteensa puolesta.

Nykyisin älykkäät johtajat ohjailevat suuria massoja "tekemään jumalan työtä" ts. ajamaan heidän etujaan.

Saa toki olla eri mieltä :xmas:

Onhan tuosta suomalaistakin tekstiä:
http://www.hs.fi/kirjat/artikkeli/Professori+esitt%C3%A4%C3%A4+moraalisia+vaatimuksia+Jumalalle/HS20061104SI1KU05z3m

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mua keljuttaa kristinuskossa melkoisesti se, että sen kokosi pieni ryhmä ihmisiä, aikana jolloin maailma oli hyvin paljon erillainen, ja valtava osa tekstejä jäi tämän kokoelman ulkopuolelle. Jos ne kaikki saatais yhteen nippuun, saattais kristinuskon sanomakin olla hieman toisenlainen.

Tietysti vähän riippuu n iistä käännöksistäkin ja mitä eri ihmiset eri aikoina ovat käsittäneet eri sanoilla. Tuossa kuvassa ON kai kaadettu tuhatvuotinen puu?
http://www.kirkkojakaupunki.fi/?newsid=3618&deptid=127&languageid=3&NEWS=1

No uskohan on nimenomaan uskon asia. Ihan mihin tahansa voi uskoa, voi koettaa saada toisetkin siihen uskomaan ja perustaa sitteln uskonnon. Jos vain on tarpeeksi karismaattinen, niin saa sitä porukan uskomaan vaikka hillopurkin henkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Khimaira:
Palavat pensaat, yms. näyt ovat hallusinogeenien aiheuttamia harhoja :snotty:

toi on kyllä ihan totta - kasviperäisiä tai muuten luonnosta on suurin osa lääkkeistäkin. Kysy Häneltä esimerkki, varmaan tietää sanoa jonkun:

http://www.aka.fi/fi/A/Suomen-Akatemia/Organisaatio_/Akatemiaprofessorit/Akatemiaprofessorit/Heikki-Raisanen/490/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mä en kyl koskaan ole ajatellut, et ihmiset luottais kaikkeen sinisilmäisesti. Eihän sitä voi luottaa aina itseenkään. Ihmiset tekee vain valintoja mitä haluaa uskoa ja mitä ei. Voinhan minäkin nyt ajatella, et dokumentti oli vain yksi totuudenmuoto, sillä absoluuttista totuutta ei ole olemassa.

Onhan paljon helpompi kävellä muiden mukana kuin pässi narussa:-)

http://eksegeesi.blogspot.com/2009/10/raisanen-heikki-beyond-new-testament.html

Status
Viestiketju on suljettu.