Mielenkiinnosta, miten paljon juotte alkoholia lastenne läsnäollessa?

  • Viestiketjun aloittaja hei
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Sen pari voi ottaa. Joskus mökillä tai tuttavien luona muutaman saattaa juoda ennen kuin lapsi nukkumassa, toinen vanhempi selvinpäin. Siskoni aina paheksuu tätä, mikä mielestäni todella tekopyhää, itse hän käy baarissa alvariinsa (lapsi hoidossa) ja itse juon harvemmin. Lapsen ei tarvitse milloinkaan pelätä meteliä ja örveltämistä.
 
Maijastiina
Pikkuhiprakassa voin olla lastenkin läsnäollessa. Eli ehkä joku 3-4 lasia viiniä.

Isommat lapset (12- ja 13- vuotiaat) ovat nähneet minut humalassakin. Ei mitenkään vahvassa, mutta kuitenkin. Pienemmät ovat hoidossa, jos tarkoitus on ottaa vähän enemmän. Ja jos tiedossa on oikein kosteat juhlat, myöskään isommat eivät ole paikalla.
 
nio
1-2 olutta tai siideriä, mies saattaa juoda enemmänkin mutta vasta sitten kun lapset nukkuu (sen verran että on hiprakassa joskus viikonloppuisin). Joskus juhlapäivinä meillä on ollut juhlia (kavereiden kanssa tai jotkut sukujuhlat) joissa jotkut saattaa olla vähän hiprakassa, mutta aina on selviä joukossa, eikä humaltuminen ole itsetarkoitus. On myös hyvää ruokaa, seuraa, lauletaan jne. Lapset leikkii ja pelaa jne. kavereiden kanssa, pedataan siskonpedit yöksi ja kaikilla on mukavaa. Näitä on aika harvoin ehkä max muutaman kerran vuodessa.
Samanlaisia oli lapsuudessanikin, enkä minä tai kukaan muukaan traumatisoitunut noista juhlista :D. Mun mielestä ehkä tuo alkoholi nähdään aivan hirveänä peikkona nykyään. Joillekin se sitä varmaan onkin jos vanhemmat on esim. alkkiksia, mutta pitäis erottaa kohtuukäyttö ja ongelmajuominen toisistaan...
 

Yhteistyössä