Mielenkiinnosta, miten paljon juotte alkoholia lastenne läsnäollessa?

  • Viestiketjun aloittaja hei
  • Ensimmäinen viesti
de
taitaa maksimi olla mitä olen juonut kylässä ollessa muutama lasillinen, jos tuntuu että alkaa mennä päähän niin lopetan.
Toisaalta sukujuhlissa lapsi ei yhtään pelännyt yhden serkkuni vaimoa, joka oli havaittavasti humalassa (hänellä varmaan on sitä ongelmaa, koska on aina tukevasti kännissä juhlissa). siinä vaiheessa, kun muitakin kun ko. henkilö alkoi olla humalassa lähdettiinkin kotiin.
 
uppista
Itse otan sauna oluen tai siiderin kerran pari kk.
mut sitä en ymmärrä miksi lapsilta pitää piilossa juoda. Tunnen yhden kuka ei missään tapauksessa juo sitä yhtäkäänolutta lasten nähden. Nyt lapset pelkää esim jos ollaan häissä josjoku juo siellä jotakin ninkuin yleensä. vinkuvat ja haluavat kotia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Joo, ei siitä alkoholista pitäisi peikkoa tehdä. Parempi juodakin silloin tällöin jokunen että lapset oppii sen ettei alkoa tarvitse pelätä. :)
Jyuuri näin. Muutama vuosi sit mun frendin lapset(alakoulussa) näki isänsä kännissä ekaa kertaa, niin ne oli saatana ihan paniikissa. Parempi totuttaa, että aikuisten juomasta voi joskus pikkasen askel viettää ja puhuu sekavii

 
minä
Mä pyrin siihen samaan kuin omat vanhempani, eli juoda voi, mutta mä en ole tähän ikään / päivään mennessä kertaakaan nähnyt omia vanhempiani humalassa. Tiedän ja oon nähnyt heidän kyllä juovan viiniä/olutta jne
 
Humaltua ei saa lasten nähden, mutta musta on hyvä näyttää se oikea tapa ottaa alkoa.
Eli juhlissa voi muutaman lasillisen ottaa tai saunan jälkeen pari. Ruuan kanssa lasillinen tai pari.

Ei alko saa tabukaan olla, mutta en hyväksy kännäilyä lasten nähden.
 

Yhteistyössä