Mieleisin Elli?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja coccodrillo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mielikuvani:
Minun mielikuvani no nimim.

Vuosia takana n. 46.. hiukset suorat ruskeat..vartalo normaali tai enemmänkin hoikka..pituus siinä 170..siisti ulkoinen olemus.
Tanssimaan lähtiessään tylsähkö pukeutumistyyli..ulkoillessa järkevä ja tilanteen mukainen.
Koti siisti..matot suorassa hapsuineen kaikkineen..tyynytkin ojennuksessa.

...täällä kertonut ettei ole siisti ja häntä ärsyttää puoliso joka vaatii siivoamaan jälkensä.

Alkuperäinen kirjoittaja mielikuvani:
Minun mielikuvani no nimim.

Vuosia takana n. 46.. hiukset suorat ruskeat..vartalo normaali tai enemmänkin hoikka..pituus siinä 170..siisti ulkoinen olemus.
Tanssimaan lähtiessään tylsähkö pukeutumistyyli..ulkoillessa järkevä ja tilanteen mukainen.
Koti siisti..matot suorassa hapsuineen kaikkineen..tyynytkin ojennuksessa.

No ei, kalju ja tukeva, punakka, n160 optimistisesti, oppinut siivoamaan vähän.

ihaninta tanssiessa on se kun saa painaa päänsä naisen rintojenväliin ja antaa naisen viedä

Ainoa ongelma on se, kun orkesterin pojat meinaa kuolla nauruun ja soittaakin pitäisi

Inhottavinta on se kun nukahdin punaviinilasi käsissä ja hätkähdin unissani ja heitin ne naamalleni, siis ongelma on punainen läntti lakanoissa ja sitä saa aina hitosti selittää

miltä tuntuisi sängyssä mies, joka osaa naisen ajatusmaailmaa, kuitenkin tulisi sisääsi, purisi ja puristaisi, et voisi muuta kuin antautua, laueta ja sykkiä

Ajattelin tehdä vielä runon kaikille ihanille elleille:

Se hetki, jolloin tunnet olevasi väsynyt ja poikki,
on hetki, jolloin tiedät antaneesi kaikkesi,
kukaan ei voi vaatia sinulta enempää,
lepää, laita silmäsi kiinni, ajattele sitä uutta voimaa,
joka virtaa suonissasi, nukahdat ja heräät uutena ihmisenä.

Elämä on valoisaa ja ihanaa,
pois varjoista, vastakohdista,
mutta ajattele, että et tietäisi hyvästä,
jos et olisi kokenut kääntöpuolta.

Mukava iltaa kaikille, ottakaa runosta voima. (ennen kuin ketju katkeaa)

Niin monta on täällä elliä,
jonka vieressä saattaisi kelliä.

Syödä kiltisti mannavelliä,
korvaan kuiskia sanoja helliä.

Puristaa myös hellästi povea,pyytää nöyränä poikana lovea

Alkuperäinen kirjoittaja Huhheijaa!:
*hih*

"miltä tuntuisi sängyssä mies, joka osaa naisen ajatusmaailmaa " no Et osaa! Mistä noita luuloja oikein sataa?

Silloin kun eletään yksiavioisesti, riittää, kun 'osaa' sen yhden ainoan naisen ajatusmaailman.

Siinä vaiheessa alkaa yleensä tulla ongelmia, mikäli kuvittelee tekevänsä sen yhden naisen ajatusmaailmasta yleispätevän koskien kaikkia naisia. Varsinkin, jos se yksi nainen on kyllin yksinkertainen miehen ymmärtää.

Alkuperäinen kirjoittaja coccodrillo:
Jos saisit itse valita, niin millaisten Ellien kanssa keskustelisit mieluiten? Itsesi kaltaisten, vai täysin erilaisten, vai molempien?

Minähän saan itse valita, kenen kanssa keskustelen ja teen sitä valintaa myös täällä. En tunne tarvetta/halua/kiinnostusta osallistua jokaiseen mahdolliseen keskusteluun, enkä käy kaikilla elli-osioilla.
Koska en tunne muita ellejä, en voi tietää, ovatko he kaltaisiani vai täysin erilaisia, jokaisen kohtaan kuitenkin yksilönä.

Mistä ja miten keskustelet mieluiten? Omista kokemuksista ja toisten elämyksistä, yleisistä asioista ja ongemista vai mistä? Oletko kiinnostunut toisten tarinoista vai haluatko mieluummin tulla kuulluksi?

Mistä vain. Yleisellä tasolla ehkä eniten ja jaan harkitusti tietoa omasta elämästäni. Olen kiinnostunut toistenkin tarinoista, mutta en jaksa lukea kymmeniä eri avauksia samasta aiheesta, enkä varsinkaan jaksa yksittäisen ellin jatkuvaa 'halua tulla kuulluksi' vain omasta elämästään.

Mitä haet täältä? Seuraa ikävystymiseen, apua johonkin ongelmaan, vahvistusta mielipiteillesi vai niiden kyseenalaistamista, vai mitä?

Lähinnä oikeaa vastausta kai on täysin joutava surffailu; kun ei juuri sillä hetkellä ole mitään tärkeämpää tai vaikka olisikin, ottaa silti pienen elli-paussin. Näin ei tule rasitettua itseään liikaa ainakaan millään vaikealla aivotyöllä.

Jos olet oppinut jotain Elleissä, niin mitä? Onko itsetuntosi/ itsetuntemuksesi parantunut tai huonontunut, vai oletko saanut muita oivalluksia palautteesta?
Sen minkä olen oppinut, niin kovin on samankaltaista kaikkialla keskustelupalstoilla.
Itsetuntoni ja itsetuntemukseni ei ole millään lailla kytköksissä elleihin.

Uskallatko/ haluatko olla oma itsesi täällä? Kerrotko rehellisemmin täällä kuin oikeassa elämässä vai näytteletkö jotain muuta täällä?
Tästä olen aiemminkin todennut, etten edes uskalla olla muuta kuin mitä olen. En tiedä, mitä edes pitäisi näytellä ja miksi?
Rehellisyys on eräs tärkeimpiä tukipilareitani elämässä kaikkialla, myös netissä vietetty aika on osa 'oikeaa elämää', mutta se ei ole koko elämä.

no: "Sorry, taisin joskus mainita että broilerista tuli hyvää. Sovitaanko niin että siitä tuli ihan p..kaa.

Onpa muuten hirveän vaikeaa joillekin, jos mies on keskustelusivuilla. Siitä näkee hyvin kenen ellin päätä kiristää, kun tulee niin kirpeitä vastalauseita. Niin se varmaan on heidän keittiössäänkin, kaikki on niin kauan hyvin, kun homma on heidän hallinnassaan. Valtaamalla esim. keittiön, voi hallita puolisoaan, sitäkin tapahtuu. Kyllä monella on kasvun paikka."

Ymmärrettävää, että täältä haetaan vahvistusta itselle ja omille ajatuksille, jopa makuasiossa. Ei tuo broilerijuttu poikennut linjasta. Ehkäpä, no, kuitenkin jollain tapaa ylenkatsot muita ellejä, ettei heillä olisi nokkeluutta, ideoita tai peukalo paikallaan. Ei hyvät niksit ärsytä, vaan tapa tuoda ne julki ehdottomina totuuksina. Luovuus ei kulje kuitenkaan mitään yhtä yksioikoista linjaa.

Vähän vaikuttaa kuin olisit itse valtaamassa keittiön, makuasiat ja ipalstan mielipiteet.
Jos olet itse joutunut puolison hallintaan ja kokenut sen epämiellyttäväksi, niin ei kannata ottaa revanssia, voi oppia muutoinkin. Jotenkin vaan nyt tuntuu, että sinulla no, on kova tarve vallita, hallita ja määrätä ja olla päänä.

Olet ehkä huomannut, että täällä on joukko naisia, jotka ovat parisuhteissaan saaneet jo tarpeeksi moisesta käskytyksestä ja huomauttelusta, että kiristääkö päätä vai mikä on kun ei suju. Ei ehkä kuitenkaan jatkossa toivota miestä ohjeistamaan, vaan ihan tasa-arvoista ja sovinnollista mielipiteiden vaihtoa. Perheen tai minkä tahansa päänä oleminen ei muuten ole ihan niin mukavaa ja helppoa kuin voisi olettaa. Joutuu kohtaamaan kritiikin ja vastalauseet. Ne on sovinnollisesti kestettävä ilman, että kaikkien tarvitsee päätyä yksituumaiseen sovintoon, että on p...kaa. Siinähän lyttää samalla toisten mielipiteet ehdotukset. Se on sellaista lapsellista uhmakkuutta tai murrosikää, jota miehet tuppaavat kohdistamaan naisiinsa parisuhteissa, vaikka oikeampi osoite olisi ollut siellä lapsuuden perheessä.

Muuten rasittaa tosi monia vaimoja ja äitejä ylenmääräisesti, kun huushollissa on kahden sukupolven murkkuja.

En nyt muista, kuka kirjoitti täällä, mutta jokin päivä sitten joku kirjoitti, että keskustelupalstalla keskusteleminen on keskustelemista itsensä kanssa. SE ON TAIVAAN TOSI.

Se oli yllättävä ja hämmentävä huomio. Edellinen kirjoitus tukee sitä tulkintaa. Elämän oikeudenmukaisuudet tulee sanottua ääneen kirjoittaessaan täällä. Ehkä samalla tulee huomaamattaakin paljastettua jotakin kotioloistaan ja itsestään. Tietysti , jos hakee ongelmaan ratkaisua, niin siinä se on mainittu, mutta vastaukset ovat jokaisella kirjoittajalla ominta itseään.

Se on kyllä totta, että minä olen mitä olen ja mielipiteeni ovat minun mielipiteitäni ja minulla ei ole tarve olla samaa mieltä. Minulla ei ole tarvetta hakea täältä hyväksyntää, koska tiedän kyllä miltä broilerini maistuu. Laitan rättini omiin nauloihinsa, syön pöperöni omista kulhoistani, siivoan omalla tavallani. Mutta, jos saan täältä vinkkiä muuttaa tapojani, niin tietysti sen teen, jos se minua helpottaa. Esim. kiva vinkki oli paistaa lihapullat ensin pinnasta pannulla ja laittaa sitten 10 min. uuniin.

Mitä tulee naisvaltaisiin yhteisöihin ja työpaikkoihin, niin pitäisi olla laki, joka edellyttää, että sinne sijoitetaan aina muutama mies mukaa rauhoittamaan tilannetta.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
...Mitä tulee naisvaltaisiin yhteisöihin ja työpaikkoihin, niin pitäisi olla laki, joka edellyttää, että sinne sijoitetaan aina muutama mies mukaa rauhoittamaan tilannetta...

Kanalassakin muutama kukko innostaa kanoja munimaan innokkaammin ja vähentää kanojen keskinäisiä tappeluja

Alkuperäinen kirjoittaja Pitsin nyplääjä (Raumalt päin):
Olen kirjoitellut noin vuoden tänne, paljon tuonne keittiön puolelle. Luulin hyvin pitkään että no on nainen. Tuolla keittiöpalstallakin huseeraa kuin emäntä ikään. Kyselee minkälaisia tiskirättejä ja astioita muut ellit suosivat. No onhan tuo naismaista, eikö ole? Siitä huomaa että on (kai?) mies, että kuvittelee olevansa joku guru keittiössä vaikka tekee varsin keskinkertaisia pöperöjä. Lisäksi loukkaantuu herkästi jos muut eivät ole samaa mieltä. Hiukan on sellainen riidankylväjähenkinen. Valtavan epämiellyttävää ja loukkaavaa on tuo mielialalääkkeiden jakelu ihmisille. Toivottavasti osuu joskus omaan nilkkaan jos ei vielä ole osunut. Täällä on varmasti ihmisiä jotka joutuvat lääkkeitä syömään ja heille tuo keljuilu on kurjaa. Lisäksi lukee horoskooppeja ja muuta sellaista joka mielletään tyttöjen hömpäksi. En hämmästyisi jos harrastaa marjanpoiminnan lisäksi vielä käsitöitä ja tarkoitan nyt muuta kuin "virpomista". Eihän nuo ominaisuudet haittaa, jos niitä on miehellä yksi tai kaksi, mutta jos mies on naisellisempi kuin naiset niin se ärsyttää monia. Ei kukaan nainen halua oikeasti puhua miehensä kanssa astioista, siivousvälineistä, horoskoopeista ja naisten kesksutelupalstasta ja sen sellaisista. Täällä on ihan miehekkäitäkin miehiä, niin kuin tämä xy1.

No mitä sä haluisi jutel raumlaise äijän kans? Kote tiskräti kelppa.

Alkuperäinen kirjoittaja Pitsin nyplääjä (Raumalt päin):
Olen kirjoitellut noin vuoden tänne, paljon tuonne keittiön puolelle. Luulin hyvin pitkään että no on nainen. Tuolla keittiöpalstallakin huseeraa kuin emäntä ikään. Kyselee minkälaisia tiskirättejä ja astioita muut ellit suosivat. No onhan tuo naismaista, eikö ole? Siitä huomaa että on (kai?) mies, että kuvittelee olevansa joku guru keittiössä vaikka tekee varsin keskinkertaisia pöperöjä. Lisäksi loukkaantuu herkästi jos muut eivät ole samaa mieltä. Hiukan on sellainen riidankylväjähenkinen. Valtavan epämiellyttävää ja loukkaavaa on tuo mielialalääkkeiden jakelu ihmisille. Toivottavasti osuu joskus omaan nilkkaan jos ei vielä ole osunut. Täällä on varmasti ihmisiä jotka joutuvat lääkkeitä syömään ja heille tuo keljuilu on kurjaa. Lisäksi lukee horoskooppeja ja muuta sellaista joka mielletään tyttöjen hömpäksi. En hämmästyisi jos harrastaa marjanpoiminnan lisäksi vielä käsitöitä ja tarkoitan nyt muuta kuin "virpomista". Eihän nuo ominaisuudet haittaa, jos niitä on miehellä yksi tai kaksi, mutta jos mies on naisellisempi kuin naiset niin se ärsyttää monia. Ei kukaan nainen halua oikeasti puhua miehensä kanssa astioista, siivousvälineistä, horoskoopeista ja naisten kesksutelupalstasta ja sen sellaisista. Täällä on ihan miehekkäitäkin miehiä, niin kuin tämä xy1.
Minä en viitsi muilla palstoilla notkua kuin tällä. Aikani ei riitä kaikkeen. Mutta, jos viitsisin, minusta olisi kiva löytää sieltä mies, joka tekee keittiössä paljon. Se ei ole miehisyydestä pois, minun mielestäni päinvastoin. Guru ei tarvikaan olla, kukapa meistä olisi?

Riidankylväjää "no:sta" ei saa tekemälläkään, jos lukee vain hänen vakionikillään kirjoittamiaan tekstejä (kuten minä teen).

Minun mieheni lukee horoskooppeja - ja koska minä en lue, lukee mulle niitä ääneenkin joskus, minä puhuisin hänen kanssaan enemmänkin minua kiinnostavista asioista (joihin ei lukeudu kylläkään horoskoopit eikä siivous, mutta tarot ja teräspitsikorut ja popeda ja marita liulian "choosing my religion" ja puutarhan muodonmuutos ja... Mutta mieheni ei jaksa kanssani niistä kovin syvällistä keskustelua kehittää. Jos jaksaisi, keskustelisin erittäin mielelläni syvällisiä, kiinnostukseni kohteista, mieheni kanssa. Minusta se ei vähentäisi miehen miehekkyyttä mitenkään. Mäkin kaadan tiiliseinää. Vähentääkö se mun naisellisuuttani?

no: "Mitä tulee naisvaltaisiin yhteisöihin ja työpaikkoihin, niin pitäisi olla laki, joka edellyttää, että sinne sijoitetaan aina muutama mies mukaa rauhoittamaan tilannetta."

Tarkoitatko ... muutama mies MUKA rauhoittamaan tilannetta vai muutama mies mukaan, rauhoittamaan tilannetta?

Tuo ensimmäinen vaihtoehto kyllä sopii tännekin ... vai mitä?

Alkuperäinen kirjoittaja mukamas mukana:
no: "Mitä tulee naisvaltaisiin yhteisöihin ja työpaikkoihin, niin pitäisi olla laki, joka edellyttää, että sinne sijoitetaan aina muutama mies mukaa rauhoittamaan tilannetta."

Tarkoitatko ... muutama mies MUKA rauhoittamaan tilannetta vai muutama mies mukaan, rauhoittamaan tilannetta?

"muutama mies mukaan, rauhoittamaan tilannetta?" Kieliopillisesti päin honkia.

"muutama mies mukaan rauhoittamaan tilannetta." Kieliopillisesti oikein.

Älä ala, "mukamas mukana" yrittämään, jos et osaa.

Alkuperäinen kirjoittaja mukana et oo:

Ajattelin ensin kirjoittaa yhteen pötköön "mukaan rauhoittamaan tilannetta", jota nokin ehkä tarkoitti, mutta halusin hieman kärjistää ja kyseenalaistaa hatarassa muistissa äidinkielen ohje, että pilkulla voidaan erottaa myös ajatus. Se oli ideana. Muutaman miehen mukana olo ei aina välttämättä rauhoita tilannetta. Voivat kyllä kaikin mokomin olla mukana ihan tasa-arvon vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja mukana et oo:

Ajattelin ensin kirjoittaa yhteen pötköön "mukaan rauhoittamaan tilannetta", jota nokin ehkä tarkoitti, mutta halusin hieman kärjistää ja kyseenalaistaa hatarassa muistissa äidinkielen ohje, että pilkulla voidaan erottaa myös ajatus. Se oli ideana. Muutaman miehen mukana olo ei aina välttämättä rauhoita tilannetta. Voivat kyllä kaikin mokomin olla mukana ihan tasa-arvon vuoksi.
sorii seurasi ei kiinnosta meikäläisiä edes tasa-arvon vuoksi.

"Mitä tulee naisvaltaisiin yhteisöihin ja työpaikkoihin, niin pitäisi olla laki, joka edellyttää, että sinne sijoitetaan aina muutama mies mukaa rauhoittamaan tilannetta."

Tähän ei voi muuta sanoa, kuin: -voihan vee! Huomaatko sinä itse kuinka asenteellinen olet? Miehet, included you, ovat työpaikoilla menneet tässä asiassa naisten ohi. Tästä on tutkimuksiakin tehty. Miesten masennuksen ja burnautin aiheuttamat sairauslomat ovat lisääntyneet ja ovat kasvussa koko ajan.
Kysymys sinulle NO, -Kuinka koet rauhoittavasi työyhteisöä kun asenteesi moniin asioihin on negatiivinen tai mutu-pohjainen ja asenne naisiin joko kilpaileva, vähättelevä tai pelokas?

Miesten masennuksen ja burnautin aiheuttamat sairauslomat ovat lisääntyneet ja ovat kasvussa koko ajan ja tämä johtuu osaltaan työyhteisön nokkimisesta ja selkäänpuukotuksista sekä pahantahtoisista juoruringeistä. Miehet ovat toistensa taholta työpaikkakiusattuja. MOT.

Yhteistyössä