Alkuperäinen kirjoittaja coccodrillo:
Jos saisit itse valita, niin millaisten Ellien kanssa keskustelisit mieluiten? Itsesi kaltaisten, vai täysin erilaisten, vai molempien?
Minähän saan itse valita, kenen kanssa keskustelen ja teen sitä valintaa myös täällä. En tunne tarvetta/halua/kiinnostusta osallistua jokaiseen mahdolliseen keskusteluun, enkä käy kaikilla elli-osioilla.
Koska en tunne muita ellejä, en voi tietää, ovatko he kaltaisiani vai täysin erilaisia, jokaisen kohtaan kuitenkin yksilönä.
Mistä ja miten keskustelet mieluiten? Omista kokemuksista ja toisten elämyksistä, yleisistä asioista ja ongemista vai mistä? Oletko kiinnostunut toisten tarinoista vai haluatko mieluummin tulla kuulluksi?
Mistä vain. Yleisellä tasolla ehkä eniten ja jaan harkitusti tietoa omasta elämästäni. Olen kiinnostunut toistenkin tarinoista, mutta en jaksa lukea kymmeniä eri avauksia samasta aiheesta, enkä varsinkaan jaksa yksittäisen ellin jatkuvaa 'halua tulla kuulluksi' vain omasta elämästään.
Mitä haet täältä? Seuraa ikävystymiseen, apua johonkin ongelmaan, vahvistusta mielipiteillesi vai niiden kyseenalaistamista, vai mitä?
Lähinnä oikeaa vastausta kai on täysin joutava surffailu; kun ei juuri sillä hetkellä ole mitään tärkeämpää tai vaikka olisikin, ottaa silti pienen elli-paussin. Näin ei tule rasitettua itseään liikaa ainakaan millään vaikealla aivotyöllä.
Jos olet oppinut jotain Elleissä, niin mitä? Onko itsetuntosi/ itsetuntemuksesi parantunut tai huonontunut, vai oletko saanut muita oivalluksia palautteesta?
Sen minkä olen oppinut, niin kovin on samankaltaista kaikkialla keskustelupalstoilla.
Itsetuntoni ja itsetuntemukseni ei ole millään lailla kytköksissä elleihin.
Uskallatko/ haluatko olla oma itsesi täällä? Kerrotko rehellisemmin täällä kuin oikeassa elämässä vai näytteletkö jotain muuta täällä?
Tästä olen aiemminkin todennut, etten edes uskalla olla muuta kuin mitä olen. En tiedä, mitä edes pitäisi näytellä ja miksi?
Rehellisyys on eräs tärkeimpiä tukipilareitani elämässä kaikkialla, myös netissä vietetty aika on osa 'oikeaa elämää', mutta se ei ole koko elämä.