"emi"
"ota anna oikealta,tarjoa aina vasemmalta" kirvoitti yläasteen kotitalous tunneilla naurut 
Mikäs muistisääntö tää on?Alkuperäinen kirjoittaja Synnyttänyt hetki sitten;26479947:Eli kuinka nopeasti pääsit jatkamaan "normi" elämää? Repesikö jos repesit kuinka pahasti? Tehtiinkö epparia yms?
Ja missä sairaalassa synnytit?
Varis ei ole valkoinen ja harakka ei ole harmaaItsellä ikuisesti syöpynyt mieleen miten muistaa planeettojen järjestyksen. merkurius, venus, maa ja mars vielä menee, mutta etenkin saturnus, neptunus ja uranus ovat vaihdelleet järjestystä..
Eli: Moni Vanha Maamies Miettii: Joko Se Uusi Nauris Pilkistää.
-->
Merkurius Venus Maa Mars Jupiter Saturnus Uranus Neptunus Pluto
mahtavaa, sama koulu ja sama maikka.. Muistan tuon lopun elämääni varmaan, aivan älytöntäYläasteen maantiedon maikka käski jokaisen opetella seuraavan runon: SaoRioBrasilia UruParaBolivia ArgentiinaBueAs VeneCaracas PeruLima KoluBogo PiiiitkäChileSantiago EcuSuGuRaGu. Siinä oli etelä-amerikan valtiot ja osa pääkaupungeista mut lyhenteiden merkityksiä en muista kaikkia enää.Lisäks noi sydämen m, spotpa yms oli tuttuja.
Jep, haa-vei-luJärjestys haarukoille veitsille ja lusikoille. Pakko laittaa aina tähän järjestykseen, kun sen kerran olen oppinutHaarukka -veitsi -lusikka.
Tätä sitten tavailen kun pistän ruokailuvälineitä laatikkoon.
Mulle mutsi opetti vuosia vuosia sitten ekg piuhoista sen, että vihreä aina vasemmalle, sitten se on punainen tupa ja peruna maa (pun käteen ja musta jalkaa) aurinko laskee vihreään länteen (kelt käteen ja vihr jalkaa)PuKeViRuMuSi = ekg-piuhojen järjestys rintakehällä![]()
Sitte tulee keltainen vas. käteen kuten kihlasormus, loput sitte meneekin aina muuten vaan paikalleen kunhan nuo ensin saa oikein![]()
Mä en tajua?mulla oli sellainen eka/tokaluokan opettaja joka neuvoi seuraavaa.....jos et muista mihin j kirjain tulee niin laita varmuudeksi joka paikkaan....noh tämä on sitten syöpynyt tuonne mieleen ja j menee ihan joka paikkaan. Mies aina korjailee sitten...tarkoitan siis ij
Mulla taas muistisääntönä näissä, että punainen ruusu kasvaa mustassa mullassa ja keltainen voikukka vihreällä niityllä. Rintakytkentöjen tarina menee niin, että moottoripyöräilijä ajaa liian lujaa liikennevaloihin (pun, kelt, vihr) tuprauttaen savut (ruskea). Sitten tulee kuolema (musta) ja pappi pukeutuu violettiin...Alkuperäinen kirjoittaja itelläni taasen...;27758947:Mulle mutsi opetti vuosia vuosia sitten ekg piuhoista sen, että vihreä aina vasemmalle, sitten se on punainen tupa ja peruna maa (pun käteen ja musta jalkaa) aurinko laskee vihreään länteen (kelt käteen ja vihr jalkaa)
rintakytkennät taasen muistan numerojärjestyksestä.![]()