Jos vielä kirjoitat "enään", lyön sua nenään.
Ja sit se, että rystysistä voi tarkistaa, montako päivää missäkin kuussa on.
Ja sit se, että rystysistä voi tarkistaa, montako päivää missäkin kuussa on.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja genre:Alkuperäinen kirjoittaja Ilmansuunnat:ilmansuunnat muistat näin
Koira (koillinen) kaluaa (kaakko) luuta (luode) lounaaksi (lounas
se on kyl koillinen kaakko lounas luode
Alkuperäinen kirjoittaja Lumivalkoinen:Sit tuli mieleen montaa on sontaa eli se on monta, ei montaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Perskärpänen:Alkuperäinen kirjoittaja Lumivalkoinen:Sit tuli mieleen montaa on sontaa eli se on monta, ei montaa.
Nykyään on ihan oikein käyttää montaa-muotoakin tietyissä tilanteissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Meritähti:Alkuperäinen kirjoittaja Lady-Bird:Sydämeen ei mahdu kahta ämmää. Eli sydäMeen ei sydäMMeen.
Tää on jäänyt mullekin mieleen
Alkuperäinen kirjoittaja jop:meidän ala-asteen opettaja keksi konjunktio-rapin joka soi edelleen silloin tällöin päässä![]()
Alkuperäinen kirjoittaja EevaRouva:Tornio Kemi Oulu ja Raahe, Kokkola Pietarsaari Uusikaarlepyy. Vaasa, Kaskinen, Kristiina, Pori, Rauma, Maarianhamina. Turku, Naantali, Uusikaupunki. Hanko, Tammisaari, Helsinki. Porvoo, Loviisa, Kotka, Hamina: TÄSSÄ ON RANNIKKOKAUPUNKEJA! Ja tätä ei muista jos ei osaa sitä laulua siihen![]()
Alkuperäinen kirjoittaja näin:Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena71:INES ELA ILLA, ADES ABLA ALLA
Mulla on parempi tähän:
inestä
elasta
illaan
adelta
ablalta
allalle
Alkuperäinen kirjoittaja Lumivalkoinen:Alkuperäinen kirjoittaja Perskärpänen:Alkuperäinen kirjoittaja Lumivalkoinen:Sit tuli mieleen montaa on sontaa eli se on monta, ei montaa.
Nykyään on ihan oikein käyttää montaa-muotoakin tietyissä tilanteissa.
Ai on? Mun kouluajoista on kyllä jo aika kauan aikaa...
Alkuperäinen kirjoittaja varis ja harakka:varis -> va=valkoinen
harakka-> ha=harmaa...
täytyy vaan muistaa, että tämä sääntö ei päde eli harakka on valkomusta ja varis harmaamusta
t. eräs erittäin huono biologiassa...![]()
Mä muistan noi lauseesta "Harakka Hienohelma", eli harakka on se siistimmän näköinen noista.Alkuperäinen kirjoittaja varis ja harakka:varis -> va=valkoinen
harakka-> ha=harmaa...
täytyy vaan muistaa, että tämä sääntö ei päde eli harakka on valkomusta ja varis harmaamusta
Ja jatkuu:Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa-Cullen:Oulun Siika Pyhä Kala alkaa pohjanmaan jokien luettelo
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:Alkuperäinen kirjoittaja varis ja harakka:varis -> va=valkoinen
harakka-> ha=harmaa...
täytyy vaan muistaa, ettätämä sääntö ei päde eli harakka on valkomusta ja varis harmaamusta
Toisin päin, variksessa on harmaata ja harakassa valkoista , siis se ha ja va menee ristiin.
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:Alkuperäinen kirjoittaja varis ja harakka:varis -> va=valkoinen
harakka-> ha=harmaa...
Toisin päin, variksessa on harmaata ja harakassa valkoista , siis se ha ja va menee ristiin.
Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:Alkuperäinen kirjoittaja varis ja harakka:varis -> va=valkoinen
harakka-> ha=harmaa...
No tuossahan sanotaankin niin, että varis on harmaamusta ja harakka valkomusta
Mä muistan sen aina näin:
variksessa ei valkoista
harakassa ei harmaata
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:Alkuperäinen kirjoittaja näin:Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena71:INES ELA ILLA, ADES ABLA ALLA
Mulla on parempi tähän:
inestä
elasta
illaan
adelta
ablalta
allalle
Paitti että se on inessa![]()
Alkuperäinen kirjoittaja morset muistissa:Olen opetellut morset sanojen avulla. Sanoista laskettiin vokaalit per tavu ja ne määräsivät pisteet ja viivat eli lyhyet ja pitkät merkit.
A A-HAA eli .-
B BEE-RIN-ME-RI eli -...
C CEY-LON-SAA-RI eli -.-.
jne.
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:Alkuperäinen kirjoittaja varis ja harakka:varis -> va=valkoinen
harakka-> ha=harmaa...
No tuossahan sanotaankin niin, että varis on harmaamusta ja harakka valkomusta
Mä muistan sen aina näin:
variksessa ei valkoista
harakassa ei harmaata
"Harakka on harmaa - ei kun varis"![]()
Alkuperäinen kirjoittaja liukumiina:Yhdeksän kertotaulua helpotti, kun käytti sormia apuna. Niin mones sormi vasemmalta lukien alas, millä yhdeksän piti kertoa. Ja alhaalla olevan sormen vasemmalla puolelta sai vastauksen kymmenet ja oikealta puolelta ykköset.
Esim 4 x 9 = vasemman käden etusormi alas ja pystyyn jääneistä pikkurillistä, nimettömästä ja keskarista näki, että kolmekymmentä ja jotain on vastaus, peukalosta + oikean käden sormista näki tarkennukseksi kuusi sormea, eli 36 on vastaus. jne...