Miehuusriitti on aiheuttanut kymmeniä kuolleita nuorukaisia ja penisten menetyksiä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huhhahhei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tyypillinen femakkokommentti. Vähätellään asiaa sillä, että "joo ei kiva, mut naisilla vasta kamalaa onkin"

Voi olla, mutta naisten ympärileikkaukset aiheuttavat myös kuolemia, toistuvia tulehduksia ja kipuja seksin, virtsaamisen ja synnytyksen aikana, samoin peruuttamattomia vaurioita hermotukselle ja jopa liikkumisvaikeuksia. Tapauksia on vuosittain päätähuimaava määrä. Asia on tiedossa, mutta harvakseltaan aiheesta uutisoidaan.

Tässä uutiskynnys on ylittynyt paitsi suuren yhtäaikaisen uhrimäärän takia, myös siksi, että maailmalla, (jopa länsimaissa) tunnutaan ajattelevan, että miehen tuhotut sukuelimet ja elämä joko täysin vailla seksiä tai rampautetun seksuaalisuuden kanssa on pahempi asia kuin vastaava asia naisen kohdalla. Ja samalla päästään tietysti pudistelemaan päätä "alkuasukkaille" jotka eivät ymmärrä hygieniasta tai lääketieteestä mitään.

[QUOTE="poks";28698633]Ja samalla päästään tietysti pudistelemaan päätä "alkuasukkaille" jotka eivät ymmärrä hygieniasta tai lääketieteestä mitään.[/QUOTE]

Eikö heille sitten saisi pudistella päätään?

[QUOTE="poks";28698633]Voi olla, mutta naisten ympärileikkaukset aiheuttavat myös kuolemia, toistuvia tulehduksia ja kipuja seksin, virtsaamisen ja synnytyksen aikana, samoin peruuttamattomia vaurioita hermotukselle ja jopa liikkumisvaikeuksia. Tapauksia on vuosittain päätähuimaava määrä. Asia on tiedossa, mutta harvakseltaan aiheesta uutisoidaan.

Tässä uutiskynnys on ylittynyt paitsi suuren yhtäaikaisen uhrimäärän takia, myös siksi, että maailmalla, (jopa länsimaissa) tunnutaan ajattelevan, että miehen tuhotut sukuelimet ja elämä joko täysin vailla seksiä tai rampautetun seksuaalisuuden kanssa on pahempi asia kuin vastaava asia naisen kohdalla. Ja samalla päästään tietysti pudistelemaan päätä "alkuasukkaille" jotka eivät ymmärrä hygieniasta tai lääketieteestä mitään.[/QUOTE]

Juuri näin. Vastaavia uutisia on ollut ennenkin ja tuntuu, että niiden tarkoitus on vain vähätellä todellista ongelmaa, joka on naisten ympärileikkauskulttuuri Afrikassa. Miksei tässäkään uutisessa edes tuotu koko asiaa ilmi?

[QUOTE="näinpä";28698676]Juuri näin. Vastaavia uutisia on ollut ennenkin ja tuntuu, että niiden tarkoitus on vain vähätellä todellista ongelmaa, joka on naisten ympärileikkauskulttuuri Afrikassa. Miksei tässäkään uutisessa edes tuotu koko asiaa ilmi?[/QUOTE]

Miksi miehiin liittyvän ongelman yhteydessä pitää puhua naisista?

Erittäin ikävä asia kuten sukuelinten silpomisesta johtuvat kärsimykset ja kuolemat kaikissa tapauksissa :( Ei tällaisesta uutisoiminen kyllä mielestäni vähennä tyttöjen ja naisten silpomiseen liittyvää vääryyttä millään tavalla.

• Tykkää
Reactions: *kirsi*
Erittäin ikävä asia kuten sukuelinten silpomisesta johtuvat kärsimykset ja kuolemat kaikissa tapauksissa :(

Olen samaa mieltä, minusta on ylipäätään sairasta mennä leikkelemään sukuelimiä ilman, että sille on lääketieteellistä perustetta.

Ei tällaisesta uutisoiminen kyllä mielestäni vähennä tyttöjen ja naisten silpomiseen liittyvää vääryyttä millään tavalla.

Ei vähennäkään, mutta surulliseksi se vetää. Nimenomaan siksi, että vuosien varrella ympärileikkaukseen kuolleet tuhannet naiset eivät ole kenellekään uutinen. En aja takaa sitä, että yksi kuollut mies olisi vähemmän väärti kuin yksi kuollut nainen.

syntyvyyden säännöstelyä maassa jossa ei kondomeja tajuta käyttää ja aidsit rehottaa.
sairasta puuhaa tuollaiset noitatohtorit, vaikka muuten en miesten ympärileikkausta vastustakaan jos se tehdään ammattimaisesti.

Avasin uutisen ja minusta se oli auvan järkyttävä, ainoastaan usean vastaajan humoristinen hälläväliä -vastaustyyli tyrmistytti minua enemmän. Aivan sama kuin toteaisi, että juuri ajokortin saaneiden kuolemaan johtaneet auto-onnettomuudet ovat hassunhauska juttu, jossa ei ole mitään menetetty.

Avasin uutisen ja minusta se oli auvan järkyttävä, ainoastaan usean vastaajan humoristinen hälläväliä -vastaustyyli tyrmistytti minua enemmän. Aivan sama kuin toteaisi, että juuri ajokortin saaneiden kuolemaan johtaneet auto-onnettomuudet ovat hassunhauska juttu, jossa ei ole mitään menetetty.

Juu onhan se järkyttävää, mutta eivät nämä poppamiehet sun muut itsekään juuri välitä asiasta, kun jatkavat tuota, vaikka varmasti on tiedossa että monelle pojalle käy noin. Mitäpä siihen voi sanoa? Eivät nämä ihmiset välitä itsekään.

Juu onhan se järkyttävää, mutta eivät nämä poppamiehet sun muut itsekään juuri välitä asiasta, kun jatkavat tuota, vaikka varmasti on tiedossa että monelle pojalle käy noin. Mitäpä siihen voi sanoa? Eivät nämä ihmiset välitä itsekään.

Koska jossain päin maailmaa tyttövauvojen hylkääminen ja surmaaminen on kulttuurillisesti vähintäänkin harmaata aluetta ja hiljaisesti hyväksyttyä, tulee meidän vain niellä tämä seikka, rikä puuttua asiaan vääryyksien tultua ilmi? Itse en kykene ummistamaan silmiäni tällaiselta ja sitä myöten alanikin valinnut. Vastaus kysymykseen "mitä minä voin tehdä?" EI koskaan ole "en mitään".

Se on aika hauskaa kun miehiä silvotaan.

Vilkaiskaapa tämä reilu 5 minuutin video ihan huviksenne.

It's Only Sexist When Men Do It - YouTube

Koska jossain päin maailmaa tyttövauvojen hylkääminen ja surmaaminen on kulttuurillisesti vähintäänkin harmaata aluetta ja hiljaisesti hyväksyttyä, tulee meidän vain niellä tämä seikka, rikä puuttua asiaan vääryyksien tultua ilmi? Itse en kykene ummistamaan silmiäni tällaiselta ja sitä myöten alanikin valinnut. Vastaus kysymykseen "mitä minä voin tehdä?" EI koskaan ole "en mitään".

No sitten pitää mennä tekemään. Mulla ei ainakaan ole mahdollisuutta lähteä tappelemaan typerien vanhempien kanssa siitä kannattaako tyttöä kiduttaa silpomalla vai ei. Jos joku tulee kysymään annanko rahaa siihen tarkotukseen että tyttöjä voidaan auttaa, niin ok, voin vaikka antaa.

Mikä oikeus meillä on puuttua vuosituhansia vanhojen kulttuurien tapoihin?

Yhteistyössä