miehistään valittaville naisille

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äo:
kannattaja ja tietenkin sen pitää koskea molempia sukupuolia. MUTTA, en ymmärrä miksei täällä saisi purnata kumppanista jos siihen kokee aihetta. Miksi siitäkin pitää syyllistää?
No kai ihan normaali purnaaminen ok, mutta täällä kitisty: mieheni ei hoida lasta yhtään, aina baarissa ja ei tee kotitöitä jne....silloin voi miettiä, minkä vätyksen ottikaan mieheksi!!! Itseni ei ole koskaan tarvinnut valittaa miehestä, on reipas, ahkera ja aikaansaava ja luotettava.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äo:
kannattaja ja tietenkin sen pitää koskea molempia sukupuolia. MUTTA, en ymmärrä miksei täällä saisi purnata kumppanista jos siihen kokee aihetta. Miksi siitäkin pitää syyllistää?
Ja kuinka hedelmällistä se sitten on? Eikö keskustelu sen kumppanin kanssa esim. olisi järkevämpää tai mennä parisuhdeterapiaan tai erota. Eikö pitäisi hakea ratkaisuja ja muutosta, eikä aina vain ratkuttaa?
 
Oikeesti "nykyajan" naiset yrittävät olla joka asiassa kuin miehet ja yrittää "pystyä" samaan kuin miehet. Miksi? Ei miehet voi olla naisia eikä naiset miehiä. Molempien sukupuolten täytää pystyä olemaan omansa ja parasta todellakin on jos molemmat on parisuhteessa tyytyväisiä. Liian paljon valitettavasti naiset yrittää kahlita miehiä ja nostetaan omat jutut jalustalle unohtaen et miehilläkin on se OMA ELÄMÄ vaik pariskuntia ollaankin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äo:
kannattaja ja tietenkin sen pitää koskea molempia sukupuolia. MUTTA, en ymmärrä miksei täällä saisi purnata kumppanista jos siihen kokee aihetta. Miksi siitäkin pitää syyllistää?
No kai ihan normaali purnaaminen ok, mutta täällä kitisty: mieheni ei hoida lasta yhtään, aina baarissa ja ei tee kotitöitä jne....silloin voi miettiä, minkä vätyksen ottikaan mieheksi!!! Itseni ei ole koskaan tarvinnut valittaa miehestä, on reipas, ahkera ja aikaansaava ja luotettava.
Näinkin on mut silloin voi yrittää miettiä MIKSI NÄIN ON? Miksi mies viihtyy baareissa enemmän kuin kotona? Miksi mies ei ole kiinnostunut perheestä? Ja katsoa samalla itsekin sinne peiliin :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
Asiat ei ole niin mustavalkoisia. Monta vuotta tuntemasi henkilö voi muuttua täysin lapsen synnyttyä yms.
Harvinaista.

Ei ihminen muutu.
Tästä on olemassa kiinalainen sananlaskukin, menee jotenkin näin:
Jos kuulet vuoren siirtyneen paikaltaan, usko.
Jos kuulet ihmisen muuttuneen, älä usko.

Näissä parisuhteissa on se alkuhuuma, joka narraaa kokematonta. Silloin ruusunpunaisten silmälasien läpi katsottuna se kumppani näyttää ihan joltain muulta kuin on. Vasta arjessa näkee sen, mitä toinen oikeasti on. Valitettavasti niitä lapsukaisia tehdään usein ennen kuin on oikeasti eletty arkea toisen kanssa, tai sitten kuvitellaan että toinen muuttuu.


No me elettiin sitä arkea 7 vuotta ennen lasta, joten :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Oikeesti "nykyajan" naiset yrittävät olla joka asiassa kuin miehet ja yrittää "pystyä" samaan kuin miehet. Miksi? Ei miehet voi olla naisia eikä naiset miehiä. Molempien sukupuolten täytää pystyä olemaan omansa ja parasta todellakin on jos molemmat on parisuhteessa tyytyväisiä. Liian paljon valitettavasti naiset yrittää kahlita miehiä ja nostetaan omat jutut jalustalle unohtaen et miehilläkin on se OMA ELÄMÄ vaik pariskuntia ollaankin.


Just näin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Mikään ei ole niin yksinkertaista kuin muiden ihmisten ongelmien ratkominen sellaiselta jolla ei oikeita ongelmia ole ikinä ollutkaan.
Ja sellaisten, joiden elämä on ollut vaikeaa, on helppo olla inhimillinen ja suvaitsevainen.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
Asiat ei ole niin mustavalkoisia. Monta vuotta tuntemasi henkilö voi muuttua täysin lapsen synnyttyä yms.
Harvinaista.

Ei ihminen muutu.
Tästä on olemassa kiinalainen sananlaskukin, menee jotenkin näin:
Jos kuulet vuoren siirtyneen paikaltaan, usko.
Jos kuulet ihmisen muuttuneen, älä usko.

Näissä parisuhteissa on se alkuhuuma, joka narraaa kokematonta. Silloin ruusunpunaisten silmälasien läpi katsottuna se kumppani näyttää ihan joltain muulta kuin on. Vasta arjessa näkee sen, mitä toinen oikeasti on. Valitettavasti niitä lapsukaisia tehdään usein ennen kuin on oikeasti eletty arkea toisen kanssa, tai sitten kuvitellaan että toinen muuttuu.
No me elettiin sitä arkea 7 vuotta ennen lasta, joten :whistle:
Mietipä sitten, mikä muuttui parisuhteessanne lapsen synnyttyä?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Mikään ei ole niin yksinkertaista kuin muiden ihmisten ongelmien ratkominen sellaiselta jolla ei oikeita ongelmia ole ikinä ollutkaan.



Mikä sitten on oikea ongelma?
Tarkoitin näitä, jotka ei millään voi ymmärtää naisia jotka ovat huonossa suhteessa eivätkä heitä ukkojaan pihalle, heillä tuskin on ollut huonoa parisuhdetta ikinä, mielenterveysongelmia yms.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yleensähän se parisuhteen ongelma onkin juuri siinä, että miehellä ON oma elämä, mutta naisella ei. Tässä asiassa painitaan meilläkin.
Miksi naisella ei ole elämää kodin ulkopuolella?
Ei sellainen parisuhde voi kestää, jossa ei ole yhteistä tekemistä myös kodin ulkopuolella.

 
äo
allekirjoittaa tai laittaa lähettäjäkenttään ap kun kerta jaksat tästä itse nyt "ratkuttaa". Kuten jo sanoin, minulla ei ole parisuhdeongelmia, mutta ymmärrän että ikävässä tilanteessa halutaan tukea, neuvoja ja vertaistukea. Jos sitä ei pysty antamaan voi avata toisen ketjun, ilman syyllistämistä. Näin itse teen. En minäkään kaikkia jaksa tukea, ei ole tarkoituskaan, mutten syyllistä ja kettuile. Ei toisen kurjuus ole mikään viihdenumero tai veetuilun aihe. Mulla ainakaan ole tarvetta nostaa itseäni kenenkään yläpuolelle, "minulla on hyvä parisuhde, olen järkevä ja osaan toimia itsenäisesti". Ap, näiden palstojen tarkoitus on jakaa asioita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Mikään ei ole niin yksinkertaista kuin muiden ihmisten ongelmien ratkominen sellaiselta jolla ei oikeita ongelmia ole ikinä ollutkaan.



Mikä sitten on oikea ongelma?
Tarkoitin näitä, jotka ei millään voi ymmärtää naisia jotka ovat huonossa suhteessa eivätkä heitä ukkojaan pihalle, heillä tuskin on ollut huonoa parisuhdetta ikinä, mielenterveysongelmia yms.


Minä en ymmärrä miksi jatkaa moisessa suhteessa/avioliitossa ja huonosta suhteesta tiedän kaiken tarpeellisen oman kokemuksen kautta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Mikään ei ole niin yksinkertaista kuin muiden ihmisten ongelmien ratkominen sellaiselta jolla ei oikeita ongelmia ole ikinä ollutkaan.



Mikä sitten on oikea ongelma?
Tarkoitin näitä, jotka ei millään voi ymmärtää naisia jotka ovat huonossa suhteessa eivätkä heitä ukkojaan pihalle, heillä tuskin on ollut huonoa parisuhdetta ikinä, mielenterveysongelmia yms.
Minä ainakin olen kehoittanut vain miettimään, miten tilanteeseen on tultu ja hakemaan ratkaisuja tai sitten sopeutumaan osaansa jos sen valitsee.

Joskus elämässä ei saa sitä mitä haluaa, eikä kaikki mene kuin elokuvissa, mutta elettävä on. Minun parisuhteeni aikanaan ja elämäni sen jälkeen on ollut... no joo, ei ehkä sieltä ihailtavimmasta päästä ja aikamoisen kompromissin olen joutunut tekemään aikanaan ja siitä maksan hintaa nyt. Kyse ei ollut parisuhteesta, sen sain vasta tavallaan liian myöhään, mutta silti osaan sitä arvostaa. Ei tulisi mieleenikään syyttää ketään toista omista ratkaisuistani, tein ne aivan itse aikanaan.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja äo:
allekirjoittaa tai laittaa lähettäjäkenttään ap kun kerta jaksat tästä itse nyt "ratkuttaa". Kuten jo sanoin, minulla ei ole parisuhdeongelmia, mutta ymmärrän että ikävässä tilanteessa halutaan tukea, neuvoja ja vertaistukea. Jos sitä ei pysty antamaan voi avata toisen ketjun, ilman syyllistämistä. Näin itse teen. En minäkään kaikkia jaksa tukea, ei ole tarkoituskaan, mutten syyllistä ja kettuile. Ei toisen kurjuus ole mikään viihdenumero tai veetuilun aihe. Mulla ainakaan ole tarvetta nostaa itseäni kenenkään yläpuolelle, "minulla on hyvä parisuhde, olen järkevä ja osaan toimia itsenäisesti". Ap, näiden palstojen tarkoitus on jakaa asioita.
kuules, en jaksanut edes ketjua lukea noiden muutamien eka sivujen kommenttieni jälkeen. Kenenkään tilannetta en ole kommentoinut millään tavoin enkä ratkuttanut ja aina olen tähän ketjuun ap:na kirjoittanut. TArkoitukseni olikin aloituksella saada aikaan keskustelua.

Mutta sori jos loukkasin jotenkin. En kyllä ymmärtänyt sinun viestiä ollenkaan...
 
FFn
Sanotaan että jokaisen menestyvän miehen takana on nainen. Ja luultavasti myös sellaisen joka ei menesty. Tavallaan nainen "tekee miehestä miehen", parantaa tai heikentää tämän itsetuntoa kehumalla tai moittimalla. Ja sama tietysti toisin päin.
 

Yhteistyössä