miehistään valittaville naisille

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Noissa tapauksissa pitääkin kysyä ja miettiä, miten ja miksi tähän tilanteeseen on päädytty.
Ehkä mies alunperinkin on ollut sellainen, ettei hän oikeasti perhe-elämästä olekaan kiinnostunut. Usein naiset rakkauden huumassaan kieltäytyvät näkemästä tosiasioita tai kuvittelevat, että mies muuttuu. Ei ne muutu...

Tai sitten jossain kohti mentiin pieleen, lapsi olikin naisen oma projekti, jossa miehellä ei ollut sananvaltaa, eikä tilaa omille tunteilleen. Kodista ja sen siisteydestä ja lapsista tuli naiselle pakkomielle sekä ainoa elämän sisältö ja parisuhde jäi taka-alalle ja yhteinen tekeminen sekä asioiden jakaminen jäi...

Syitä tosiaan kannattaa miettiä, niitä jotka sitä miestään haukkuvat.
niin että yhtäkkiä vika onkin vaan naisessa. mies on vaan viaton uhri?? :eek: mulla on kuule selvä näkemys esim. meiän suhteesta. en väitä että olen täydellinen mutta olen kattonu läpi sormiani enemmän kuin tarvis/pitäis. ;)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Noissa tapauksissa pitääkin kysyä ja miettiä, miten ja miksi tähän tilanteeseen on päädytty.
Ehkä mies alunperinkin on ollut sellainen, ettei hän oikeasti perhe-elämästä olekaan kiinnostunut. Usein naiset rakkauden huumassaan kieltäytyvät näkemästä tosiasioita tai kuvittelevat, että mies muuttuu. Ei ne muutu...

Tai sitten jossain kohti mentiin pieleen, lapsi olikin naisen oma projekti, jossa miehellä ei ollut sananvaltaa, eikä tilaa omille tunteilleen. Kodista ja sen siisteydestä ja lapsista tuli naiselle pakkomielle sekä ainoa elämän sisältö ja parisuhde jäi taka-alalle ja yhteinen tekeminen sekä asioiden jakaminen jäi...

Syitä tosiaan kannattaa miettiä, niitä jotka sitä miestään haukkuvat.
niin että yhtäkkiä vika onkin vaan naisessa. mies on vaan viaton uhri?? :eek: mulla on kuule selvä näkemys esim. meiän suhteesta. en väitä että olen täydellinen mutta olen kattonu läpi sormiani enemmän kuin tarvis/pitäis. ;)
Tarkoitin tällä, että vikaa voi olla myös naisessakin jos tilanne on mennyt tuollaiseksi.

Tätähän minä olen yrittänyt sanoa, että naiset eivät ole täydellisiä, vaikka voisi luulla kun puheita kuuntelee. Sitä vikaa kannattaisi joskus katsella myös sieltä itsestään.
Tavallaan miehet tekee karhunpalveluksen siinä, että ovat hienotunteisia naisia kohtaan. Jos nettipalstat olisivat täynnä miesten yhtä avointa naisten haukkumista kuin on toisinpäin, ehkä se totuus naisten epätäydellisyydestä alkaisi sieltä paljastua?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mä en usko, että monikaan ihan turhaan valittaa. Ainakin palstan perusteella moni nainen sietää ihan ihme juttuja mieheltä.
No sitten tarvitsisi myös miettiä omaa harkintakykyään kun on sellaiseen parisuhteeseen ryhtynyt ja sellaisessa edelleen on.

Mutta kuten aiemmin sanoin, pitäisi myös miettiä, miksi siihen tilanteeseen on päädytty? Miksi siitä rakkaasta, ihanasta miehestä on tullutkin paskiainen?
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mä en usko, että monikaan ihan turhaan valittaa. Ainakin palstan perusteella moni nainen sietää ihan ihme juttuja mieheltä.
No sitten tarvitsisi myös miettiä omaa harkintakykyään kun on sellaiseen parisuhteeseen ryhtynyt ja sellaisessa edelleen on.

Mutta kuten aiemmin sanoin, pitäisi myös miettiä, miksi siihen tilanteeseen on päädytty? Miksi siitä rakkaasta, ihanasta miehestä on tullutkin paskiainen?
eiköhän jokainen nainen haluu uskoa parempaan. kun on lapsiakin niin ei luovuta niin helposti. kummasti motivoi ajatus ejästä perheestä. aina se ei oo mahollista mutta en ite ainakaan oo valmis heittämään sitä pois koska välillä on raskasta. en usko että mikään parisuhde on täydellinen...niitä ylämäkiä tulee aina.

ja moni on myös niin läheisriippuvainen että mielummin pysyy yhdessä vaikka ukko olis hakkaaja, juoppo ja kusipää. surullista mutta totta.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mä en usko, että monikaan ihan turhaan valittaa. Ainakin palstan perusteella moni nainen sietää ihan ihme juttuja mieheltä.
No sitten tarvitsisi myös miettiä omaa harkintakykyään kun on sellaiseen parisuhteeseen ryhtynyt ja sellaisessa edelleen on.

Mutta kuten aiemmin sanoin, pitäisi myös miettiä, miksi siihen tilanteeseen on päädytty? Miksi siitä rakkaasta, ihanasta miehestä on tullutkin paskiainen?
Kun naiset tyytyy niin vähään. Ei ajatella, että ansattas parempaa. antaa vaan aina periksi toiselle. Ja ne lapset, kun se ukko on kuitenkin usein niiden isä.
 
vieras
Kyllä naistenkin pitäisi ottaa oma vastuunsa parisuhteesta ja valinnoistaan.

Juuri tuolla eräässä ketjussa nainen valittaa miehestään ja sitten jossain sanoo, että miehellä on ollut epämääräinen menneisyys. Nainen on tehnyt riskivalinnan ja saa syyttää siitä vain itseään. Ei niistä rentuista tule kunnon miestä, vaikka kuinka rakastaisi.

Usein myös täälläkin saa lukea, kuinka naiset pohtii, miten saisi miehen suostumaan lapsen hankintaan. Jos mies ei halua, miksi kieroilla ja pakottaa toinen ja sitten kun kaikki menee päin persettä, syyllinen onkin mies...

Joskus myös naisten vaatimukset ovat ristiriitaisia ja täysin itsekkäitä.
Esim. kun lapsi syntyy, nainen haluaa ehdottomasti olla hoitovapaalla ja mies joutuu tekemään pitkää päivää töissä, jopa kahta työtä. Sitten nainen syyttää miestä osallistumattomuudesta kotitöihin ja lasten hoitoon ja kuinka mies on etäinen lapsilleen.
Miksei nainen jakaisi hoitovapaata tai tekisi itse sitä kahta työtä ja antaisi isän olla lasten kanssa?

Näitä esimerkkejä on pilvin pimein...
 
vieras
No minulla on hyvä mies. Tekee kotitöitä, on epäitsekäs, huomaavainen, uskollinen, kiltti, huumorintajuinen, hyvä isä ja mies, hyvä sängyssä. Ja takana 20 vuotta. Kehun usein miestäni ja olen onnellinen hänestä.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä naistenkin pitäisi ottaa oma vastuunsa parisuhteesta ja valinnoistaan.

Juuri tuolla eräässä ketjussa nainen valittaa miehestään ja sitten jossain sanoo, että miehellä on ollut epämääräinen menneisyys. Nainen on tehnyt riskivalinnan ja saa syyttää siitä vain itseään. Ei niistä rentuista tule kunnon miestä, vaikka kuinka rakastaisi.

Usein myös täälläkin saa lukea, kuinka naiset pohtii, miten saisi miehen suostumaan lapsen hankintaan. Jos mies ei halua, miksi kieroilla ja pakottaa toinen ja sitten kun kaikki menee päin persettä, syyllinen onkin mies...

Joskus myös naisten vaatimukset ovat ristiriitaisia ja täysin itsekkäitä.
Esim. kun lapsi syntyy, nainen haluaa ehdottomasti olla hoitovapaalla ja mies joutuu tekemään pitkää päivää töissä, jopa kahta työtä. Sitten nainen syyttää miestä osallistumattomuudesta kotitöihin ja lasten hoitoon ja kuinka mies on etäinen lapsilleen.
Miksei nainen jakaisi hoitovapaata tai tekisi itse sitä kahta työtä ja antaisi isän olla lasten kanssa?

Näitä esimerkkejä on pilvin pimein...

Ei mun mies kahta työtä tehnyt vaikka mä olin lapsen kanssa...
:eek: Ei kaikki naiset niin paljoa vaadi ja ihan oikeesti, ihan kunnon miehiäkin on olemassa, mut ku ongelma on siinä, että muuta uskotellaan, jolloin kaikenlaiset kakkapääukot kelpaa.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No minulla on hyvä mies. Tekee kotitöitä, on epäitsekäs, huomaavainen, uskollinen, kiltti, huumorintajuinen, hyvä isä ja mies, hyvä sängyssä. Ja takana 20 vuotta. Kehun usein miestäni ja olen onnellinen hänestä.
Niin mäkin kehun. Ihmetyttää se, millasia miehiä naisilla on. Tosi itsekkäistä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mä en usko, että monikaan ihan turhaan valittaa. Ainakin palstan perusteella moni nainen sietää ihan ihme juttuja mieheltä.
Niin ja koska täällä ei monikaan loppujen lopuksi tunne toistaan kunnolla ja vastakohtana täällä on vain muutama mies niin mistä me tiedetään miten asiat on ja mistä miehet meistä valittaisi jos olisivat täällä yhtän sankoin joukoin kuin me akat?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No minulla on hyvä mies. Tekee kotitöitä, on epäitsekäs, huomaavainen, uskollinen, kiltti, huumorintajuinen, hyvä isä ja mies, hyvä sängyssä. Ja takana 20 vuotta. Kehun usein miestäni ja olen onnellinen hänestä.
Niin mäkin kehun. Ihmetyttää se, millasia miehiä naisilla on. Tosi itsekkäistä.
Olen huomannut, että kehut, ja hyvä niin. Teidän suhde vaikuttaa hienolta. Molemmat antavat suhteeseen hienon panoksen.
 
Hansu
ap: Niin no se. Esittääkö miehet sitten aina aluksi jotain muuta kuin ovat?

Niinhän naisetkin esittää. Kuka nalkuttaa heti ekoilla treffeillä? -ei kukaan, sekin ilmaantuu vasta myöhemmin..
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No minulla on hyvä mies. Tekee kotitöitä, on epäitsekäs, huomaavainen, uskollinen, kiltti, huumorintajuinen, hyvä isä ja mies, hyvä sängyssä. Ja takana 20 vuotta. Kehun usein miestäni ja olen onnellinen hänestä.
Niin mäkin kehun. Ihmetyttää se, millasia miehiä naisilla on. Tosi itsekkäistä.
Olen huomannut, että kehut, ja hyvä niin. Teidän suhde vaikuttaa hienolta. Molemmat antavat suhteeseen hienon panoksen.
Mä en kyllä oo kauheen ahkera, mutta jostain syystä mun mies sietää mua kuiteskii. :snotty:
 
Rukoilijasirkka
Ehkä se on vaan niin, että toiselle antaa aina periksi, kun haluaa, että rauha säilyy. sit jossain vaiheessa se alkaakin nyppiä, kun huomaa, ettei saakkaan ihan samalla mitalla takas antamaansa panosta.

(millonkohan mun mies liittyy valittavien naisten jatkoksi)
 
äo
En keksi.. Siis se, että nainen ei saa äideille tarkoitetulla palstalla avautua ja kertoa arjen haasteista vastakkaisen sukupuolen kanssa ILMAN, että joku naissovinisti tulee määkymään- älkää akat valittako, antakaa miesten olla miehiä! Mulla ei ole ongelmia parisuhteessa, mutta tuen AINA täälläkin jos jollain on hankalaa ja haluaa tukea ja neuvoja tms. Kyllä se on niin, että naisen pahin vihamies on vihanainen : ( niin surullista.
 
vieras
Moittimisessahan on takana ajatus, että haluaa toisen muuttuvan. Ikävä tosiasia on, että toista ihmistä harvemmin kuitenkaan pystyy muuttamaan. Itse myönnän aika usein moittivani ja suorastaan huutavani miehelle, koska hänen todellakin on eräissä asioissa muututtava (lapsiin ei käydä käsiksi).
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
Asiat ei ole niin mustavalkoisia. Monta vuotta tuntemasi henkilö voi muuttua täysin lapsen synnyttyä yms.
Harvinaista.

Ei ihminen muutu.
Tästä on olemassa kiinalainen sananlaskukin, menee jotenkin näin:
Jos kuulet vuoren siirtyneen paikaltaan, usko.
Jos kuulet ihmisen muuttuneen, älä usko.

Näissä parisuhteissa on se alkuhuuma, joka narraaa kokematonta. Silloin ruusunpunaisten silmälasien läpi katsottuna se kumppani näyttää ihan joltain muulta kuin on. Vasta arjessa näkee sen, mitä toinen oikeasti on. Valitettavasti niitä lapsukaisia tehdään usein ennen kuin on oikeasti eletty arkea toisen kanssa, tai sitten kuvitellaan että toinen muuttuu.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äo:
En keksi.. Siis se, että nainen ei saa äideille tarkoitetulla palstalla avautua ja kertoa arjen haasteista vastakkaisen sukupuolen kanssa ILMAN, että joku naissovinisti tulee määkymään- älkää akat valittako, antakaa miesten olla miehiä! Mulla ei ole ongelmia parisuhteessa, mutta tuen AINA täälläkin jos jollain on hankalaa ja haluaa tukea ja neuvoja tms. Kyllä se on niin, että naisen pahin vihamies on vihanainen : ( niin surullista.
En tiedä aloittajan pointista, mutta itse ainakin peräänkuulutan naisten omaa vastuuta ratkaisuistaan sekä inhimillisyyttä miehiä kohtaan.

Itse olen nainen ja ehdoton tasa-arvon kannattaja. Mutta sen tasa-arvon pitäisi koskea myös miehiä.

 
vieras
Aika muuttaa ihmisiä ja suhdetta. Kun kriisejä sattuu kohdalle niin kyllä moni ihminen muuttuu. Mieheni äiti kuoli ja hän itse sairastui hiukan sitä ennen. Kyllä ne jäljen jättää ihmiseen.
 
äo
kannattaja ja tietenkin sen pitää koskea molempia sukupuolia. MUTTA, en ymmärrä miksei täällä saisi purnata kumppanista jos siihen kokee aihetta. Miksi siitäkin pitää syyllistää?
 

Yhteistyössä