Miehille pitäs olla oma neuvolatunti siitä mitä isyysloma...

  • Viestiketjun aloittaja kuka kannattaa
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 15:24 Keittiönoita kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 15:09 minä kirjoitti:
Miehelle pitää varovasti vihjailla ja kertoa, että mitä haluat. Antaa vaihtoehtoja, että minkä työn haluavat tehdä... jos suoraan pyytää, niin sitten eivät ainakaan tee sitä.

Minä kysyn aina välillä, että voisitko kuoria muusiin perunat, niin minä voin tehdä loput. Jääkaapista löytyy yleensä nakkeja, lihapullia, maksalaatikkoa tms mitkä nopea lämmittää muusin kanssa. Eli itselle jää aika pieni osa siitä ruuan teosta!!!

Samaten välillä kysyn, että kumman valitset tiskikoneen vai pyykkikoneen tyhjennyksen. Saan näin miehen kanssa tehtyä työt puoliksi.
Tai että minä laitan pyykkinarulta kuivat pyykit kaappeihin ja mies sitten laittaa uudet kuivumaan...
Näin saa miehestä ainakin pienen avun kotitöihin!!
Isyyslomista mulla ei ole mitään kokemusta, kun olen kummankin muksun kanssa tullut laitokselta yksin kotiin. Mutta tuon mun 15 veen pojan kanssa nimenomaan tehoaa yksinkertaiset ja selkeät pyynnöt: voisitko viedä roskat, viitsistkö imuroida jne. Vihjailusta se ei tajua yhtään mitään :D
Jos mieheni äiti pyytää jotain poikaansa tekemään, niin tottakai äidin toive toteutetaan. Mutta, jos vaimo pyytää, niin se ei olekaan sama asia!!!
:LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 12:51 kuka kannattaa kirjoitti:
...tarkoittaa!! Onkohan jossain tällaista? Meille nyt toinen lapsi syntynyt ja mies on isyyslomalla, mutta :headwall: :headwall: Vitsit ku ne ei vaan tajua mistään mitään. :'(

Mieheni mielestä on tosi paljon jos hän on esikoisen kanssa ja käyttää häntä ulkona. Itse saan sillä aikaa hoitaa rauhassa vauvaa. Mutta sitten pitäs kai jonkun laittaa ruokaa ja siivota ja pestä pyykkiä ja.... mitään miéheni ei oikein tajua tehdä oma aloitteisesti vaan kaikkea saa pyytää. Sit esikko ehtii jo raivostua ja huutaa nälkäänsä ja väsymystä kun ei oo ruokaa ja....

entäs sit ku jään yksin kotiin kun mies lähtee maanantaina töihin. No ei mitään, mä vaan selviydyn hienosti kaikesta ja käytän vielä esikoista ulkonakin... :headwall: :headwall:

Kyllä nuilla miehillä on oppimista. Raivostuinkin sille jo ja sanoin et soitan meidän neuvolatädille ja haluan et se menee sen kans jutteleen ;) Olkaa te onnellisia joiden miehet tajuaa jotain.

Anteeksi, mut vähän helpottaa.
ei toi vielä mitää meijän tyttö syntyi niin meijäm isäntä oli sen 3vko:a tallilla rassaamassa autoja eli lähti aamulla ja tuli ilta myöhään eli mä tein kaiken ton ihan itse vaikka olinkin aika kipee :'( :'( :'( ja nyt tekee todella pitkää päivää kun lapset kyselee isiä aina vaan sanon että isi on töissä ei kerkii näkee lapsia kun viikon loppusin ja se on tosi tuskallista kun näkee lapsilla on todella ikävä isii tää meijän nuorimmainen näkee isiä kun herää unilta aina kun isi tulee kotiin
 
meillä mies ei hirveästi tee kotihommia kun on isyyslomalla mutta on se lapsia hoitanut ja patistanut minua kauppaan tai jonnekkin kahville että saan olla muuallakin kuin kotona.mummut on sitten ruokaa laittaneet kaverina ja siivonneet.ei kait ne miehet tajua kotihommien päälle,jotkut harvat vain
 
Keittiönoita
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 15:28 vieras kirjoitti:
Jos mieheni äiti pyytää jotain poikaansa tekemään, niin tottakai äidin toive toteutetaan. Mutta, jos vaimo pyytää, niin se ei olekaan sama asia!!!
:LOL:
Sun pitää ottaa anoppi teille asumaan :D :D :D Mutta pointtini siis oli, että ainakin mun junnulle on ihan turha yrittää vihjailla mitään. Jos sanon, että onpas lattialla taas paljon koirankarvoja - ja vaikka lisäsin perään kysymyksen kukahan imuroisi? - niin se katsoo niitä karvoja ja toteaa "no niin on" ja lisää jälkikysymykseen että "enpä tiedä" :LOL: :LOL:
 

Yhteistyössä