Miehet!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vastatkaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vastatkaa

Vieras
Riitatilanne vaimon kanssa:

1. Vaimo on vihainen.

2. Haluat tietää miksi on vihainen.

3. Kertoo että mistä on vihainen.

4. Suutut kuin vesikauhuinen koira. Vaimon pitää heittää omat ajatuksensa roskikseen, ja ryhtyä lepyttelemään vihaista miestä. Muuten erotaan.

Eli: Miksi miehelle ei saa olla vihainen?

Kun olin pieni poika, äiti kun suuttui, läimi ympäri korvia ja kerran irtosi hammas. Kun se suuttui, se ei helpolla leppynyt. Se pelotteli usein, että lähtee kotoa pois kun me pojat painitaan. kerran se lähtikin. Siitä asti minä olen pelännyt vihaista naista.

Olen nainen, mutta kovasti kiinnostaa kuulla vastauksia muiltakin, kuin Paavolta.
Ei meilläkään saa miehelle olla vihainen. Ovatkohan ne niin herkkiä?
Mies kyllä saa olla vihainen ja usein sitä onkin. Rähisee todella kuin vesikauhuinen koira!
Hmm..

miehelle ei saa suuttua, koska nainen edustaa miehelle äitiä. Äiti puhalsi pipin pois. Äiti lohdutti aina ja kaikessa.

Ei mies kykene erottamaan äitiä ja vaimoa toisistaan. Kummallakin sama funktio huushollissa ja samaa sukupuolta.

Vain sellainen mies, joka on huonoissa väleissä oman äitinsä kanssa, saattaa kyetä ymmärtämään sanan ""vaimo"".

Ei kannata yleistää.
Kyllä meillä saa olla miehelle vihainen. Aiheesta - ja näkyy tuo emäntä välillä olevan aiheettakin vihainen :)
Erolla uhkailu on aina, tehköön sen kumpi puoliso tahansa, vallankäyttöä, joka ei tasa-arvoiseen parisuhteeseen sovi millään muotoa.
Se, että mies ei kestä vihaista vaimoa, juontaa juurensa jostain hänen kokemuksistaan - lapsuudesta kenties.

Minä en ymmärrä kysymystä. Miksi minun pitäisi olla vihan kohteena. Eikö asiat riitelekään?

Minusta sama toistuu täällä netissä. Jos esität mielipiteen, jota ei hyväksytä, niin sinua aletaan mollaamaan, eikä asiaa enää edes muisteta. Erimielisyydestä asiassa on tullut kahden ihmisen välinen riita.

Kaikki on suhteellista. Normaaliin elämään kuuluu erimielisyydet, mutta niistä pitäisi neuvotella, (äänekkäästi?)

No täällä ei ainakaan saa olla miehelle vihainen. Just vedin pultit, kun olen ollut flunssassa ja tänään huomasin, että kaikki kotityöt on tekemättä, kun eilen jäi flunnssan vuoksi hommat tekemättä.

Odotin tähän iltapäivään, että tapahtuuko jotain. Ei, pyykit pesemättä, tiskit tiskaamatta, ei edes koneeseen saada, roskat viemättä. ARGH! raivostuin kunnolla ja tuloksena mies lähti iltapäiväkävelylle.

Jotain kotitöitä tässä yritän tehdä, mutta jääkööt miehelle loput. Hirveän vaiketa saada omilta lapsiltakaan apua, kun ei jaksa moneen kertaan pyytää.

Mites muilla?

Hirveetä olla rähjäävä akka :-D

Miehet ovat usein kuin pikkuruisia mimosakukkia, herkkiä ja tunteellisia. Varsinkin ja ainoastaan silloin, kun oma napa kysymyksessä.
Kun muiden tunteet ja tarpeet nousevat esille, silloin ollaankin jo JÄRKEVIÄ ja JÄMÄKÖITÄ ! Mitäs perkelettä, asia on niin kuin minä sanon, mitäs tässä paskaa jauhamaan, pois tieltä, kun JÄRKI puhuu!

Ei yhtään mun mielestä oikeaa vastausta? Siis NAINEN tietää nalkuttaneensa, pihdanneensa, yms suhteen niin kireäksi , että yksi (1) voimakas ja kohdistettu riita voi ""ajaa"" miehen tiehensä, jopa lapsista huolimatta. Naisten vallankäyttötapa parisuhteessa vammauttaa oikean riitelyn ja oikean seksin, ainakin... myös lapset kasvavat kieroon.

joo joo... ja se että odottaa MIEHEN parisuhteessa tekevän osuutensä, kuten esim. flunssaisen vaimon ""tapauksessa"" on sitä nalkuttamista ja ""ajamista"". Voi jessus, siis miksi suuri osa miehistä ontuollaisia itsekkäitä mimoosankukkia?

Kyllä tiedänkin, naiset on miehet pilanneet... kaikki kannetaan eteen valmiina, tehdään puolesta, suojellaan sitä haurasta miehistä itsetuntoa.... vaan kun nainen on herännyt ja odottaa tasapuolisuuden nimissä ainakin samaa? heh heh, sitten ajetaan se mimoosa kotoa. Niinpä.

Minä laajennan kysymystä. Riitatilanne tyttöystävän kanssa.

Mies, jolla on asiat ns. kunnossa. Siis hänellä on työ, asunto, harrastukset, mutta ei vaimoa. Arvatkaapa vain kuinka halukas mies on jatkamaan seurustelua kiukuttelevan tyttöystävän kanssa.

Just! Ja vielä laajemmin naiset ovat ottaneet oikeudekseen mm. Läpsiä miehiä(ei ole väkivaltaa) , nämä pienet jatkuvat riitelyt, ja seksin(seksittömyyden) käyttö riitelyssä. Jos tuntuu ettei ilmaa puhdistavaa riitaa voi ottaa, kannattaa naisten katsoa peiliin.

Totta on, miehet herkkiä kuin mimosan kukat.
Paras vertaus tähän asti oli jollain kirjoittajalla, että kun oma napa on kyseessä, mies menettää järkensä kokonaan, ja kun on muiden tunteet kyseessä, mies on tasaisen rauhaisa ja järkevä.

Miksi? Koska miehelle ei ole maailmassa sallittua tuntea muuta kuin aggressiota. Pienestä asti hänen pitää välttää itkemistä ja valita huolellisesti tunteensa, ja miettiä tarkkaan tilanteet joissa niitä saa ilmaista.

Ei ole siis ihmekään, että mies ododttaa samaa pidättyvyyttä naiselta, eikä salli hänelle tunteita.

Siksi kaikki mielenilmaukset pitää jyrätä ja akka hiljaa.

Kyllä kumpi tahansa saa olla vihainen toiselle, asiat pitää selvittää, anteeksi pitää osata pyytää jaa antaa.

Vihastumisessa on aina se riski, että kun asioita selvitetään puhumalla, niin voikin itse huomata olleensa väärässä;)

Helppo selittää, mutta kun on tunteet pelissä-kuten parisuhteessa usein ja toivottavasti on- niin jompi kumpi jää alakynteen riidoissa.
Yleensä nainen, koska nainen alkaa ensin itkeä ja lopulta pyytää anteeksi mieheltä, siten kieltäen itsensä ja tunteensa.
Miehen ärjyminen on vain usein liikaa, jolloin helpommalla pääsee kun pyytää anteeksi.

Miehet eivät tajua, on että jos naisen sammuttaa ja hiljentää tarpeeksi monta kertaa, alkaa rakkaus kuolla naisen sisältä. Ja sitä on vaikea palauttaa enää henkiin, kun prosessi on alkanut.

Tsemppiä , miehet. Koittakaa kestää, älkää riehuko.

Vähän tähän liittyen, selittäkääs mulle mitä pitää miehen tehdä. Kun nainen taas naputtaa joka asiasta, murehtii tulevaa, puhuu katkerana n.90% yksin... Miehen sanoessa : tiedän että kaikki tuo katkeruus on jotenkin minun syytä ja painaa suhdettamme. Kertoisitko kerralla koko totuuden mihin olen syyllistynyt. Niin vastausta ei tule! Ei se kuulemma olekkaan miehen syy?! Haloo?

No kato ku sillä on se pms. Tai menkat. Tai sillä ei oo niitä vielä. Tai sen kaverilla menee huonosti töissä tai omassa suhteessaan. Tai sitten sillä sen kaverilla menee hyvin. Tai sillä on jonku kympin kriisi. Tai sillä ei oo hyviä vaatteita. Tai sä et kuuntele tarpeeksi. Tai sulla on liikaa omaa elämää. Tai sulla on sitä liian vähän. Tai tai tai....
Sä oot vaan tulilinjalla.

Jos naisen antaa suuttua rajoituksetta niin esim. kaikki nämä räjähtää silmille(tosin niistä ei huudeta) jossain vaiheessa. Totta on se, että nainen ei ilmeisesti osaa hallita tunteitaan juuri missään määrin varsinkaan kun puhutaan siitä, että se on vihainen. Puolituntia kestävästä vuodatuksesta nainen on asiasta vihainen minuutin. Kahden minuutin kuluttua se ei edes muista miksi alunperin on vihainen mutta on vihaisempi kuin aluksi. Esille nousee lisää kaikkia muita riidan aiheita samalla kun unohtuu se alkuperäinen...
Vihainen nainen on todellakin kuin se lumipallo joka kannattaa pysäyttää(mikäli mahdollista) ennenkuin se on pyörinyt kertaakaan.

Lue oma viestisi , niin näet vastauksen. Selvennän hiukan.

""Kun nainen taas naputtaa joka asiasta, murehtii tulevaa, puhuu katkerana n.90% yksin...""

Jos nainen naputtaa miehelle: vika ei ole miehessä, vaan siinä mitä mies tekee.
Ja ne on pieniä asioita. Ei tarvitse vaihtaa työpaikkaa tai muuttaa naamanväriä. Osoitat vain että kuuntelet, ja viesti menee perille. Ei siinä huuto auta.

Toinen juttu: Jos nainen a)murehtii tulevaa b)puhuu katkerana yksin, niin kuka on alunperinkään sanonut, että se on miehen vika? Vastaus: mies itse.

Huomaat sen tästä:

"" tiedän että kaikki tuo katkeruus on jotenkin minun syytä ja painaa suhdettamme. Kertoisitko kerralla koko totuuden mihin olen syyllistynyt.""

Onko kumma , jos vastausta tuohon ei tule. Tuo nimittäin on kysymyksen ja väittämän välimuoto: paljon enemmän silti VÄITTÄMÄ, kuin kysymys.

Väität, ihan itse, että kaikki vaimon ongelmat ovat miehen vika. Sitten vaadit saada kuulla mihin olet syyllistynyt.

Entäpä jos lakkaisit väittämästä, ja kysyisit sensijaan vilpittömästi. Ja kun kysyt jotain, niin kuuntele sitten kanssa vastaus. Ei se huutamalla siitä muutu, eikä hetkessä, sensijaan voit osoittaa että sulle voi yleensäkin puhua, etkä hermostu kuin pikkupenikka.

Älä hukkaa happea miettimällä, onko vaimon suru sinun vikasi. Sanoohan nyt järkikin, että kukaan ei ole toisen tunteista vastuussa.

Koet varmaan, että jos vaimo on onnellinen, se on ainoastaan sinun ansiotasi. Ei siis ihme, jos koet että vaimon myrtyneisyyskin on sitten sinun VIKASI.

Järki käteen, ja ala erottamaan vähän, mikä ero on omien ennakkoluulojen ja todellisuuden välillä.

Jatkoa:

Ja kuten on huomattu.

Ensin mies väittää, että kaikki on hänen syytään. Miten siihen pitäisi reagoida? No tietenkin naisen logiikan mukaan, reilua on sanoa, että ei ole. Mutta sehän ei miehelle kelpaa, ja hän kokee että vaimo on ristiriitainen, kun on vihainen eikä edes syytä miestä.

Toiseksi, mies kysyy, mihin hän on syyllistynyt. No, siihenhän voi jotain sanoa, jos mies kerran vaatii saada tietää.

Seuraus: mies pitää täysin kohtuuttomana niitä asioita, joita nainen sitten hänen vioikseen luettelee. Eli ei olisi pitänyt sittenkään sanoa mitään. Jos syytän, että et vie roskia tarpeeksi usein, niin mies alkaa väittää että VIENHÄN MINÄ SAATANA; EILENKIN VEIN.

Ok, jos se siltä tuntuu, niin varmaan se on niin. Naisen mielipiteellähän ei siinä vaiheessa ole väliä. Jos mies sanooo vievänsä roskat tarpeeksi usein, niin kyllähän se jumalauta vissiin sitten on niin. No, mitä sitten kyselet, jos kerran tiedät vastauksen.

Ja taas mennään. mies suuttuu kuin punapersepaviaani.

Nainen pitää täysin kohtuuttomana niitä asioita, joita mies sitten hänen vuokseen luettelee. Eli ei olisi pitänyt sanoa sittenkään mitään. Jos syytän, että en saa seksiä tarpeeksi usein, niin nainen väittää että SAATHAN SINÄ SAATANA; KAKSI VIIKKOA SITTENKIN SAIT.

Ok, jos se siltä tuntuu, niin varmaan se on. Miehen mieleipitellähän ei siinä vaiheessa ole väliä. Jos nainen sanoo, että seksiä on tarpeeksi, niin kyllähän se jumalauta vissiin sitten on niin. No, mitä tuota sitten kyselet, jos kerran tiedät vastauksen.

Ja taas mennään... panemaan naapurin muijaa.

Yhteistyössä