MIEHET

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sandra
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sandra

Vieras
Miehet ei osaa keskustella.

En ymmärrä miksi mieheni pitää esittää kaikki asiat niin, että vaikka itse asiassa ei olisi mitään vikaa, ei jää minulle mitään muuta vaihtoehtoa kuin suuttua.

Ei katso silmiin puhuessaan, toisaalta puhuu niinkuin olisin pelkkä kakara jolle vain nyt ilmoitetaan miten asia on.
Oli sitten kyse siitä että mies on lähdössä juhliin tai reisuun ilman minua, tai aikoo tehdä jotain muuta. Jos kysyn jotain niin korottaa vain ääntään, niinkuin olisi joku murrosikäinen äidin tentattavana, ja selittää kaikenmaailman syitä omille tekemisilleen , vaikka minua ei ne syyt eikä selitykset kiinnosta yhtään, mulla on omakin elämä!!

Sitten kun ärsyynnyn siitä ASENTEESTA, niin vetää aivan SAATANANmoiset pultit, että hänelläkö ei ole oikeutta tehdä mitään, ja minä vain yritän estää häntä elämästä!

Exä oli samanlainen ja niin on varmaan kaiki muutkin kakaslahkeiset paskiaiset kunnes maailma räjähtää.

Fakta: miehet eivät osaa keskustella tai ymmärrä naisten ongelmia.
Fakta: miehet eivät siedä syyllistämistä.
Fakta: Miehet ei eivät siedä vapautensa rajoittamista tai mitään mikä tuntuu siltä.
Fakta: Miehet eivät kaipaa uutta äitiä kun omasta on juuri päästä eroon.

Hyväksy nämä niin elämä on paljon helpompaa. Nyt vain miettimään tekeekö mies asioita joiden kanssa et voi elää jolloin ero on parempi vaihtoehto, vai pystytkö elämään miehen tekojen kanssa. Turha yrittää miestä muuttaa.

Samalla katso peiliin. Jos ex oli samanlainen kuin nykyinen niin vika voi olla sinussakin, ainoa yhdistävä tekijä näissä kahdessa suhteessa olet sinä. Voitko se kuitenkin olla sinä joka lähestyy asioita väärään sävyyn?

""Samalla katso peiliin. Jos ex oli samanlainen kuin nykyinen niin vika voi olla sinussakin, ainoa yhdistävä tekijä näissä kahdessa suhteessa olet sinä. Voitko se kuitenkin olla sinä joka lähestyy asioita väärään sävyyn?""

Jos joka suhteessa on samanlaisia ongelmia, niin kyllä kannattaa mennä itseensä ja vähän miettiä voisiko itsessäkin olla jotain vikaa...

Voi olla että lähestyn asioita liian monisanaisesti, ja sitten pidän epäkohteliaana jos toinen ei edes yritä antaa mitään takaisin.
Miehen kanssa kaiken pitäisi tapahtua niin että miehen ei tarvitse yrittää mitään muuta ylimääräistä kuin paskoa , nukkua , syödä ja naida. Kaikki muu jää minun vastuulle.

En ymmärrä miksi normaalin keskustelun kohteliaisuus ei muka päde mieheen. Miten ne pärjää töissä tai missään jos ei katso keskustelukumppania edes päin kun puhuu.

Saatanan pässi sekin. Minusta tuntuu että olen koko suhteen ajan ratkonut kaikki asiat, kaikki riidat on sovittu minun aloitteesta, kaikki keskustelut on edenneet vain sillä että minä olen rohkaissut häntä, ja välttänyt liian kärkeviä väittämiä. Ja oi, lakkaan tekemästä niin oikein mielelläni. Kauankohan menee ennen kuin se edes kysyy mikä tuli..puoli vuotta tai vuosi oletan.
Sitten sen pitää etsiä uusi nainen, kun minä tulin hulluksi ilman hänen syytään ja täysin hänen tietämättä.

Ei Sandra olet aivan oikeassa että toteat vaan että ne kaikki miehet ovat samaa paskaa!!!!!
"" Exä oli samanlainen ja niin on varmaan kaiki muutkin kakaslahkeiset paskiaiset kunnes maailma räjähtää. ""

En minä ainakaan noita faktoja hyväksy:
Kyllä jotkut miehet osaavat keskustella sekä ymmärtävät yhtä ja toista.
Jos ei siedä vapautensa rajoittamista, ehkä on paras pysyä poikamiehenä. Pakosti sitä vapaus rajoittuu parisuhteessa, puhumattakaan jos on lapsia.
Äitiä tuntuvat jotkut miehet kaipaavan, kun odottavat täyspalvelua naiseltaankin.

Minusta nuo faktat pätee naisiin samalla lailla

En siedä syyllistämistä , en kaipaa uutta isää, en halua että vapauttani rajoitetaan.

Osaan kyllä mielestäni keskustella. Ei mun tarvi silti miehelle osoittaa noita sillä että pitää oikein kivikovalla tavalla aina töksäyttä kaikki.
Hyi helvetti, mulla joskus ihan pelottaa se miehen omapäisyys ja itsekkyys. Eli jos se ei täysin ymmärrä jotain asiaa, niin se toimii aivan kyselemättä oman käsityksen mukaan, eikä sen kanssa voi yhtään neuvotella. Miten tollaisen kanssa pitäis menetellä. Enkä usko että se on sen kummempi kin 99% miehistä..alkuvaiheessa osasi puhua ja kaikki on menny ihan hyvin. Ei nytkään mitään riiitaa ole, tiedän vain että jos sellaisen aloitan niin häviän sen heti.
Se ei piittaa yhtään tunteista jos se ei halua piitata, ja osaa sanoa niin vittumaisen kylmästi asiat että mulla menee sydän murskaksi vain siksi että se voi ja haluaa kohdella mua niin. Ite en pysty sille olemaan niin kylmä takaisin.

Eksän kanssa se kyllä kärjistyi. ei osannut lukea karttaa, ja kun neuvoin niin ei edes kommentoinut. Lopulta eksyttiin, ja kun otin kartan niin se heitti sen autonikkunasta ulos,lopputulos oli että oltais voitu kuolla molemmat siinä autossa tapellessa keskellä ei mitään. Eli itsepäisen äijän kanssa ei kannata hankkiutua ääriolosuhteisiin, saatat jäädä sille tielle. Mies välittää niinkauan kuin muistaa mutta kun suuttuu niin olet ilmaa.

"" kun minä tulin hulluksi ilman hänen syytään ja täysin hänen tietämättä""

Hih :) Tuli väkisinkin hymy huulille. Tuo oli niin osuvasti sanottu! Kuinka moni mies sitä elääkään elämäänsä omaan napaansa tuijottaen ja sitten huuli pyöreänä ihmettelee että ""mikäs sille nyt tuli?"" kun ulko-ovi käy ja nainen häipyy. Surullista mutta totta. Ne on sitten ihan muut miehet (lue MIEHET) jotka saa ne ihanat naiset elämäänsä sulostuttamaan. Niitäkin onneksi on :)

Niinpä... Miehiä on moneen junaan..:) vaikkakin sama sonta eri muodossa....heh... Toiset ovat lipeviä ja hyväkäytöksisiä ja toiset taas puhumattomia ja jäykkiä.... Sandran mies voi olla, käsitykseni mukaan, vatsankipua aiheuttava hulivili.... Kaikilla kuitenkin sama tarkoitus: Elää omaa elämää parisuhteen sivussa.

Samaa mieltä... Paitsi että mun mieheke ei osannut puhua edes alussa. Nyt luulee oppineensa. Oikeesti sen kanssa ei voi puhua oikein mistään eikä se edes tajua sitä tai että olis joskus aihetta. Puhetta tulee kyllä, kun se suuttuu mulle.Ja millasta. Voi äiti, oot niin oikeessa. Uskon kyllä, että on muunlaisiakin miehiä, en ole itsekään ihan mikä vaan mörkö vaikka siltä nyt kuulostaa, sen perusteella vois olla toivoa? Vielä jos kerran tapais edes jonkun NORMAALIN, se olis jo todella jotain!

Samaa mieltä... Paitsi että mun mieheke ei osannut puhua edes alussa. Nyt luulee oppineensa. Oikeesti sen kanssa ei voi puhua oikein mistään eikä se edes tajua sitä tai että olis joskus aihetta. Puhetta tulee kyllä, kun se suuttuu mulle.Ja millasta. Voi äiti, oot niin oikeessa. Uskon kyllä, että on muunlaisiakin miehiä, en ole itsekään ihan mikä vaan mörkö vaikka siltä nyt kuulostaa, sen perusteella vois olla toivoa? Vielä jos kerran tapais edes jonkun NORMAALIN, se olis jo todella jotain!

Mikä siinä on naiselle niin vaikeaa ymmärtää, ettei mies jää vatvomaan jokaista riitaa ja jokaista keskustelua. Siinä missä nainen miettii riitaa monta päivää, mies on tuntia myöhemmin todennäköisesti unohtanut koko jutun tai ainakin aikoo unohtaa ymmärtäen täysin että riidat tulevat ja menevät.
Ja miehiä ei todellakaan kiinnosta vatvoa iänikuisia ihmissuhde asioita. Miksi pitäisikään? Jos miehen mielestä mikään suhteessa ei ole vialla niin älä oleta hänen puivan ongelmaa vain sinun mieliksesi, ilman mitään syytä siihen.

Jos on elänyt muutaman pidemmän suhteen eikä mielestään yhtäkään kunnollisen miehen kanssa niin katse peiliin. Vai mitä sanoisit miehelle joka sanoo että viidestä tyttöystävästä yksikään ei ole ollut kunnon nainen? Uskoisitko muka että asia on juuri niin, kunnon naisia ei vain ole? Kyllä kunnon miehiä on. Eri asia osaako nainen tuoda miehestä hyvät puolet esiin. Ja päinvastoin tietysti myös.

Etsipä minulle mies joka esim ymmärtää naisten iänikuiset ulkonäkö/läskiongelmat ja jaksaa ottaa niihin kantaa. Tai ylipäätään jaksaa kuunnelle naisten kitinää asioista joita ei voi muuttaa tai asioista jotka nainen voisi muuttaa muttei saa aikaiseksi muuta kuin kitinän.

Näytä mies (isä tai ei) joka sietää naiseltaan esim sen ettei saa kavereiden kanssa lähteä peliin tai baariin kaljalle.

Ja näytä mies joka toivoo naisensa nalkuttavan kuten äiti. Siivoa, pese hampaasi, kymmeneltä kotiin jne.

Veikkaan ettet montaa tapausta löydä

Miehenymmärtäjä-nainen Sanna.
Itselläsi taitaa olla ihan uusi suhde, et ole vielä joutunut silmätysten petosi kanssa.

Ei minun miehessä vikaa ole miehenä. Mahtava tyyppi noin yleensä. Myöskään riitojen selvittämisessä ja ihmissuhteiden vatvomisessakaan ei ole yhtään mitään vikaa, vaikka olisivat kuinka iänikuisia.

Ärsyttää teikäläisten asenne (jos olet nainen) luulet keksineesi jonkin suurenkin salaisuuden, kun osaat palvoa miestäsi. sitä tulee kestämään ensimmäiset parivuotta. Senjälkeen ei ole niin helppo sanoa.

Ja jos miehet kerran ovat mielestäsi niin paljon parempia kun eivät jaksa vatvoa iänikuisia ihmissuhdeongelmia, niin sääliksi käy, olet silloin ihminen joka antaa miehelle kaiken ja tukahduttaa omat tarpeensa täydellisesti.

Minä vatvon keskusteluja ja riitoja niin paljon kuin huvittaa, ja mieheni niin paljon kuin häntä huvittaa. Ja saa luvan auttaa vatvomisessa jos tarvitsen, se ei ole niin paljoa mitä minä pyydän.

Ja älä huoli, ei meillä riidellä eikä huudeta. Meillä naidaan ja pidetään hauskaa. Ainoa joka sapettaa on tilanteet, joissa mies loukkaa minua tietämättään, ja toivon voivani ilmaista senhänelle niin että pultteja ei tarvi nostaa, ja ettei käsitä minun joka sanaani heti hyökkäyksenä itseään vastaan.

en aio silti luopua oikeudestani tulla suhteessa ymmärretyksi, en kahta eroa samasta aiheesta ota, ja vielä paremmasta miehstä. Exähän oi vain teiniajan kärjistymä-kaikki mikä voi mennä pieleen menee.

Ja kiitos Sanna. Annoit minulle provoisoivan ja typerän viestisi myötä taas oivan tilaisuuden purkaa patoutumiani
ja päästä taas hieman eteenpäin tässä IÄNIKUISTEN IHMISSUHDEONGELMIEN VATVOMISESSA , joita miehet eivät koskaan vatvo vai kuinka?

Sanna teki tosiaan virheen antaessaan edes yhden hieman myönteisen kommentin miehistä. Tiedä vaikka tykkäisi niistä?

Sanna! Tämän ketjun tarkoituksena on haukkua miehiä olan takaa ilman sen kummempia perusteluja. Pysypäs ruodussa. Nyt saat rangaistuksena kirjoittaa sata kertaa lapulle: ""Miehet ovat paskoja!""

Miksi kaikki miehet vaikuttavan olevan enemmän tai vähemmän paskiaisia? No siksi että ne hyvät, empaattiset ja keskustelutaitoiset miehet ovat tiukasti siellä oman vaimon vierellä. Niitä ei potkita säännöllisin väliajoin pois toimimattomista suhteista, niistä ei oteta eroa ovet paukkuen, eivätkä ne ole ole sormus sormessa ravintoloissa notkumassa ja vieraita naisia metsästämässä. Siis sanalla sanoen niitä on helvetin vaikea löytää sillä ne on poimittu yleensä jo hyvissä ajoin pois kuljeksimasta riittävän viisaiden naisten toimesta. Vähemmän viisaat saavat sitten pähkäillä maailman loppuun näitä miesten mahdottomuuksia :)

Kerrot tosi vähän itsestäsi ja kehyksistäsi.

Sen perusteella mitä annoit ymmärtää itsestäsi, olen tosi onnellinen, että et sinä tai kaltaisesi ole eksynyt tielleni.

Ityse olen syvästi pohtiva, elämää monelta eri kantilta katsova, ristiriitatilanteitakin sietävä tunneihminen ja MIES, horoskoopissa kalat. Minulla on naisvaltaisella työpaikalla paljon syviä ystävyyksiä (ei seksiä) ja voimme todella keskustella aivan mistä vain, on sitten mies tai nainen.

Eniten sinun tyylissäsi ärsyttää tuo minä-keskeisyys ja minulla on oikeus- tyyli, joka kuvastaa empatian puutetta. Sitä vahvistaa myös entiset suhteesi. Se kertoo minulle ja vahvistaa kertomasi, että miehesi helposti ärsyyntyy, koska tyylisi on hyökkäävä, toista kunnioittamaton ja minäkeskeinen. Omilla sanoillasi ja asenteillasi saat miehestä esiin juuri tuon siilin puolustusasenteen, piikit pystyyn ja älä tule lähelle minun reviirilleni, koska pidät oman reviirisi koskemattomana.

Eräällä viestin kirjoittajalla oli oikea vastaus. Me keskustelevat miehet keskustelemme kotona vaimomme kanssa ja joskus työpaikoilla syvällisesti ja kun sinä tai kaltaisesi ilmestyy paikalle, me suljemme suumme, koska sinä olet uhka keskusteleville. Miksi? Siksi, että sinä olet itsekeskeinen minulla on oikeus- tyyppi.

HUOMAA KUITENKIN: Voin olla täysin väärässä oman arviointini kanssa, koska kerroit niin vähän. Jos olen tehnyt väärän arvion, suo anteeksi. Tarkoitus ei ole nolata, mollata, vaan antaa vinkin tilanteesi kehittymiseen toivomaasi suuntaan.

Yhteistyössä