Miehet

  • Viestiketjun aloittaja miten on?
  • Ensimmäinen viesti
hmm
""toinen nainen"", kyllä se minusta saa olla ja jäädä kakkoseksi, mutta tämä on niin yksittäin että ?

Mutta saattaa toki nousta ? = mitä tää meinaa tässä..? itseki ihmettelin... o_0
 
??
Sama ajatus kävi myös minulla mielessä että miksi siitä kakkosesta ei sitten tule ykköstä. Tulihan tässä pari vastausta että lapsetja materia pitää yhdessä. Onpas hyvät syyt... No sen enempää siihen puuttumatta, mitäs sitten jos ei ole lapsia? Mitkä ne syyt silloin on?
 
Elli
Niin jos on pettänyt paljon edellistä vaimoaan huonossa suhteessaan ja ollut lasten takia yhdessä(vaimon vaatimus) niin miksi mies on lapsettomassa suhteessaan eron jälkeen uskollinen? Onkoh mahdollista ja mikä pitää yhdessä jos suhde on hyvä ja lapsia ei ole siinä suhteessa?
 
siksi
naisesta (tai miehestä) tulee katkera, kun on kuvitellut saavansa elämältään jotain, mitä ei nyt muka saakaan. katkeruutta tulee iän myötä varmasti jokaiselle, mutta sitä pystyy myös välttämään olemalla tyytyväinen vähempään.
naisilla on kummallisia prinsessakuvitelmia päässään naimisiin mennessään ja niin kliseeltä kuin se kuulostaakin, suhteen eteen pitää tehdä työtä! joka päivä ja kumpikin. tämän 1000:n päivän jälkeen suhteen pitää kasassa tahto.

minusta on päivänselvää, että miehet lähtevät hakemaan kakkosta, jos kotona on ikävä ihminen, mutta miehet voisivat myös itse panostaa omaan ykköseensä, eikä aina mennä sieltä missä aita on matalin.
 
Guest
Tokihan mies jaksaa kun jostain sitä seksiä on saatava jos kotona vaikka on kuivempi kausi. Sen sijaan herä kysymys miksi nämä toiset naiset jaksavat jakaa tavaraansa miehille jotka tulevat kun jaksavat, lupaavat paljon, mutta eivät koskaan anna mitään. Voiko säälittävämpää ollakaan.
 
Tiina
Herää kysymys miten tähän toiseen naiseen olette päätyneet? Oletteko ensin koittaneet keskustella vaimonne kanssa, kertoa mikä mättää? Vai oletteko vain suunnilleen suoraan päätyneet ottamaan toisen naisen? Onko suhteessa siis tehty töitä ongelmien ratkomiseksi ennen toisen suhteen aloittamista?

Ja kun sanotte, että teillä on tunteita toista naista kohtaan niin mitä tarkoitatte? Lämmintä ystävyyttä? Hyvä tyyppi- tunteita? Rakkautta? Jos tilanne olisi se että mikään ei sitoisi teitä vanhaan suhteeseen niin lähtisittekö ja eläisitte onnellisena kakkosnaisenne kanssa? Vai etsisittekö kuitenkin jonkun kolmannen johon todella rakastua? Eli onko kakkosnainen siis se elämänne rakkaus jonka kanssa haluaisitte elää jos asiat olisivat toisin?
 
Guest
""Sattuu naimaan suvusta jossa ei erota?""

Voi elämä mitä soopaa!! Sukuako tässä maailmassa miellytetään vai elätäänkö omaa elämää? Sellaista sukua ei olekaan mistä ei erota voi. Omaa luonteen heikkoutta jos jonkun muun takia jää.
 
poika
Kaksi naista ?, hyvä kun saa tyydytettyä edes tämän yhdenkin

Ja kun on vain ja ainoastaan yksi, niin ei tule mitään ongelmia päättää

mutta ainahan on oltava ""jokereita"" takataskussa
 
girl
Entä jos tilanne onkin niin, että myös ns. kakkosnainen on varattu? Itse elän vastaavassa tilanteessa, olen siis 'kakkonen' (ja nyt alkaa lokaa tulla), ja myös toinen mies on minulle 'kakkonen'. Tosiasiassa kuitenkin olemme ykkösiä toisillemme, ja rakastamme toisiamme, vaikka olemmekin toistaiseksi tahoillamme naimisissa. Miksi? Syyt nimenomaan ne, mitkä on jo mainittukin; lapset ja taloudellinen tilanne. Kohdallamme kyse ei ole pikku ihastuksesta, tai 'hyvästä panosta', suhteemme on jatkunut jo kolme vuotta, ja alkoi ystävyydellä. Aina ei kuitenkaan voi heittäytyä täysin tunteiden vietäväksi, niin ihanaa kuin se olisikin, ja toisten mielestä niin yksinkertaista. Mielestämme kyse on niin isoista ja vakavista asioista, että on parempi miettiä tarkkaan siirtonsa nyt, että ei ainakaan hätiköinnin takia kadu. Ja kyllä, molemmat tunnemme kovasti syyllisyyttä omia puolisoitamme kohtaan. En usko että kukaan pettänyt on teostaan ylpeä.
 
ymmärtäjä
On sitten sekin puoli asiasta, että se kakkosnainen ei välttämättä edes halua sitä toisen naisen aviomiestä vakituiseksi elämänkumppanikseen. Hyvä seksi ja ihana, avoin, puhelias ""sunnuntaimies"" riittää aivan hyvin; mitä sitä hyvää suhdetta pilaamaan arkisilla asioilla, kun ei ole pakko.
 
ymmärtäjä
Puhut nyt sukupuolesi edustajana miehiä vastaan. Nykyään kuulee julistuksia, joissa miehet nimenomaan haluavat murskata sen uskomuksen, että te olisitte tunne-elämältänne jotenkin laimeampia kuin naiset. Päin vastoin; syvät tunteet, hellyyden ja hyväksymisen kaipuu on miesten mukaan vähintään yhtä suurta kuin naisilla.
 
jane
Minua on aina ihmetyttänyt nämä sivusuhteissa olleiden julistukset kuinka he rakastavat toisiansa ja kaikki on niin ah kaunista.

Minusta on kovin rumaa hehkuttaa sitä sivusuhdetta kun sillä aiheuttaa niin paljon pahaa mieltä läheiselle ihmiselle.

Jos tosi rakkaudesta, tarkoitan siis rakkautta, on kyse, silloin ei petetä eikä selän takana kähmitä. Minusta tuntuu että tällaiset ihmiset eivät sitten kuitenkaan pystyisi elämään yhdessä. Ne piilossa tavatut hetket ovat jotain todellisuuspakoa ja sitten palataan takaisin siihen turvalliseen elämään.

Nämä selitykset ""lasten ja taloudellisen tilanteen takia"" ovat niin laskelmoituja, että laittaa ihmetyttämään miten tuollainen ihminen voi edes sanoa tuntevansa rakkautta.
 
janelle
taitaa taas äänessä olla pahasuopa katkeroitunut ihminen, joka itse ei tiedä rakkaudesta juurikaan. miten voi arvioiden toisten tunteita, tai tilannetta, koska siitä ei todellisuudessa tiedä mitään. jokaisella on oma elämänsä, omat ongelmansa, omat ratkaisunsa.
 
heittoja
Kun vaimolle kakkonen tulee tietoon on miehelle valinnan paikka.

Joku heitti, että jatkaa vaimonsa kanssa, kun on noita lapsiakin ja lapset pitävät perheen koossa. Pelko miehellä jos vaimo pitääkin lapset.

Tilanne onkin aivan erilainen miehellä jos vaimo suostuukin huotajuuskiistassa, huoltajuuden miehelle. Mies huolehtii jälkikasvustaan. Mutta miten käy miehen menojen ja toisen naisen, ei ollakaan enää niin vapaita kulkemaan. Entinen on hoitanut kodin ja lapset. Mies on ollut vapaa kulkemaan.
Kulkeminen ja vapaus loppuu..
 
Edelliselle
""taitaa taas äänessä olla pahasuopa katkeroitunut ihminen, joka itse ei tiedä rakkaudesta juurikaan. ""

Katkerahan sitä ilman muuta pitää olla jos on sitä mieltä ettei rakkauteen kuulu selän takana kähmiminen ja valehtelu. Eiköhän ihminen joka näin rakkaudesta ajattelee tiedä siitä paljon enemmän kuin nämä kahden suhteen eläjät.

Ja aivan totta on myös se, että jos se rakkaus siihen kakkoseen niin palavaa on, niin ei ole mitään syytä jäädä huonoon liittoon jonkun muun kanssa. Eiköhän nykyaikaan jokaisella ole mahdollisuus itsensä elättää ja lastenkin on parempi elää perheessä jossa tunnetaan rakkautta.
 
Sini
Minä olin reilut 2 v toinen nainen. Mietin,että se p ei ollut syy, koska asuttiin pitkän välimatkan päässä. Tuskin palavaa rakkautta,koska eroa ei vaimosta otettu.Olinkin miehen psykiatri,kuuntelin ongelmat kuin ongelmat haukkumatta ja mollaamatta,olin tuki,jolle saattoi puhua kaikesta milloin vain.Onneksi tajusin VIHDOIN, ja jätin hänet.Hän yrittänyt kohta 2 v soitella,mutta en ole vastannut
 
Sini
Ja vielä unohtui:mies joskus kertoikin selkeät syyt yhdessäoloomme; samat harrastukset ja mielenkiinnonkohteet, keskustelu helppoa, samanlainen huumorintaju jne. Näitä ei ollut vaimon kanssa ja mies tuntui olevan katkera erityisesti ei-yhteisistä harrastuksista.Ja siitä,että vaimo ei kunnioittanut,arvostanut,hellinyt miestä.Nyt järkiintyneenä tajuan,että eihän tuollaista voi arvostaa.Tosin on vaimokin ns outo,tietää miehen puuhat,mutta uskoo kaikki miehen valheet.
 
Lohkoaivo
Elämässäni naiset ovat vaihtuneet aina niin, että kakkosesta on tullut se Ykkönen. Tosin aina toiset naiset ovat sellaisiksi jääneetkin. Nykyinen, maailman paras vaimokin oli ns. kakkonen joskin sen enempää yksityiskohtiin menemättä kuilun reunalla oltiin oltu jo ykkösen kanssa pitkän aikaa. Vastaus kohdaltani siis on, että kyllä kakkoseen on aina liittynyt tunteita. Totesin myös aikanaan, että on täysin mahdollista rakastaa useampiakin naisia saman aikaisesti. Käytännössä ykkösen ja useamman kakkosen kanssa saman aikaisesti eläminen olikin jo toinen juttu. Se ei tietenkään onnistunut. Osasta kakkosista jäi kuitenkin hyviksi ystäviksi mikä on hieno asia.
 
niin
Niinpä. Minulla kakkossuhde kesti 2 vuotta. Olimme molemmat toisillemme kakkosia. Suhde loppui kun mies sanoi ettei voi enää olla täysipainoitteisesti jutussa mukana kun huomaa että on minuun niin palavasti rakastumassa, eikä halua hajoittaa omaa eikä minun perhettä...
 
talvikki
Etkö itse olisi katkera ja syyllistävä jos vaimosi pitäisi itsellään 2. miestä. Ei naiset tyhmiä ole, kyllä ne vaistoaa jos on jotain häslinkiä toisen naisen kanssa, siitä johtuen 1.:t ovatkin häijyjä, nalkuttavia, syyllistäviä ja katkeria.
 

Yhteistyössä