Miehet taitaa olla outoja. Vai ainoostaan britit?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Eipä noista kyselyssä olleista varmaan kukaan ole elvyttänyt. En usko, että jos joku makaa elottomana maassa, tulis siinä tissit mieleen.

Fm
Eihän elotonta tarvitse enää elvyttää. :unsure:

Mutta kyllä tuo reipas vaatteiden ja liivien poisto voi muutamaa suomalaismiestäkin hämmentää.

Olen osallistunut harjoitukseen, jossa vaadittiin reipasta koskemista toisen ihoalueisiin. Harjoituskumppani (nainen) oli hieman häkeltynyt, kun en kysellyt lupia tai selitellyt ja häntä hieman satutinkin - eihän tositilanteessakaan noin tehtäisi.

Olen myös ollut kuljettamassa vakavan sairaskohtauksen saanutta alastonta naista ulos asunnosta, ei ollut ongelma minulle.
 
vierailija
Kaikki, joiden elvytys on joskus onnistunut, ovat olleet eläviä. Tosin yhden tapauksen yli 2000 vuotta sitten väitetään olleen poikkeus, mutta silloinkaan elvyttäjä ei ollut tästä maailmasta.
Kun sydän on pysähtynyt eikä ihminen hengitä, niin onko hän siis edelleen elävä? Ethän sä nyt lähde elvyttämään ihmistä joka on hengissä? Sydäniskuri on sitten eri juttu
 
vierailija
Eloton ei ole elävä
"Elvytyksellä tarkoitetaan toimenpiteitä, jotka tehdään elottomaksi menneen ihmisen elintoimintojen eli hengityksen ja verenkierron ylläpitämiseksi."
 
vierailija
Eihän elotonta tarvitse enää elvyttää.

Mutta kyllä tuo reipas vaatteiden ja liivien poisto voi muutamaa suomalaismiestäkin hämmentää.

Olen osallistunut harjoitukseen, jossa vaadittiin reipasta koskemista toisen ihoalueisiin. Harjoituskumppani (nainen) oli hieman häkeltynyt, kun en kysellyt lupia tai selitellyt ja häntä hieman satutinkin - eihän tositilanteessakaan noin tehtäisi.

Olen myös ollut kuljettamassa vakavan sairaskohtauksen saanutta alastonta naista ulos asunnosta, ei ollut ongelma minulle.
Eikös eloton ole myös tajuton. Eloton ei ole vielä kuollut välttämättä, vaikka kaikki kuolleet onkin elottomia.
Mut ihmisellä voi olla myös eloton sisustus kämpässä. Ei silti tarkoita, et muiden sisustus olis elävää sanan varsinaisessa merkityksessä.🤔

Fm
 
vierailija
Riippuu mihin se raja vedetään. Hiukset ja kynnet kasvavat vielä kuoleman jälkeen.
Loppuuko kaikki elimistön toiminta, kun hengitys lakkaa ja sydän pydähtyy?
Nii ja, onko eloton ollutkaan hengissä. Kivi on eloton, vaikka se ei ole ikinä hengittänyt.
Viimeksi kun luin tieteen kuvalehteä, siellä sanottiin, et hiukset ja kynnet ei kasvais, iho vain vetäytyy niiden ympäriltä.
Tuohon ei olla vissiin haettu vielä vastausta, et milloin kaikki solutason toiminto loppuu.
 
vierailija
Eikös eloton ole myös tajuton. Eloton ei ole vielä kuollut välttämättä, vaikka kaikki kuolleet onkin elottomia.
Mut ihmisellä voi olla myös eloton sisustus kämpässä. Ei silti tarkoita, et muiden sisustus olis elävää sanan varsinaisessa merkityksessä.

Fm
Tajuton ei ole eloton jos sydän lyö ja hengittää. Hänet laitetaan kylkiasentoon.
 

Yhteistyössä