Miehet...miten auttaa teitä "yrittämään vielä kerran" ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen nainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullinen nainen

Vieras
Minulla on tässä eräs pulma.
Olen rakastunut erääseen mieheen ja tahtoisin alkaa suhteen hänen kanssaan.Ainoa mutta tässä on se, että tämä mies sanoo pettyneensä jo niin monesti ja niin pahoin, ettei uskalla enää yrittää.

Tämä mies on minua vanhempi ja kokeneempi...mutta ei sillä ole merkitystä.Tiedän että haluan hänet loppuelämäkseni omakseni...siitä olen varma, en tiedä, en osaa sanoa miksi tiedän niin...En ikinä koskaan petä häntä enkä loukkaa tahallani.

Kuinka saisin hänet "koettamaan vielä kerran"? Jospa minä todellakin olisin se oikea hänelle...ja hän vain aikoo jäädä loppuelämäkseen yksin, vain siksi ettei tahdo enää kokea samaa tuskaa kuin aikoinaan???

Auttakaa onnetonta! =(

Jaa-a, vaikea pulma. Ehkä olemalla hänen ystävänsä ja osoittamalla että olet luottamuksen arvoinen. Ehkä sitten voi lämmetä. Mutta turhaan sanot, että en ikinä pettäisi ja loukkaisi häntä. Et voi ikinä tietää mitä tapahtuu vuosien päästä ja ikinä ei pidä sanoa ei ikinä..se on se kuuluisa viimeinen lause!
Niin ja jos ei mies ole sinusta kiinnostunut, niin sittenhän sille ei mitään voi.

Minä kyllä uskoisin jos mulle mies sanoo että ei ole valmis seurustelemaan. Koska nekään jotka sanoo että heistä siihen on, ei välttämättä aina osaa hommaansa.
Joten jos mies itsekin tietää ettei juttu tule toimimaan niin jätä rauhaan.
Sitäpaitsi jos nainen vonkaa miestä, se on väärinpäin ja johtaa huonoihin tuloksiin.
Kai jokainen itseään kunnioittava nainen haluaa että mies juoksee heidän perässä eikä päinvastoin, joudut elämään häntä koipien välissä lopun ikäsi ja varomaan ettetloukkaa miestä. Parisuhteissa toista välillä aina sattuu ja jos mies ei sitä kestä se ei ole naisellekaan oikein ettei voi elää norm. elämää vaan pitää tasoittaa miehen tunteita koko ajan.

Kun haluaa jotain ihmistä on aina valmis lupaamaan maat ja taivaat että saisi.
Mutta käytäntö on vuosi, kaksi, kymmenen, viisitoista. Ei kannata kenellekän mennä lupaamaan olevansa täydellinen, ei koskaan loukkaa yms.
Aiheuttaa itselle hetken hurmassa turhia paineita, ja todennäköisesti joudut vastaamaan siitä myöhemmin..jos mies on niin apea ja pettynyt ettei halua naisen kanssa olla niin antaa parantaa haavansa, se ei ainakaan sillä lähde millä on tullutkin eli kukaan nainen ei voi paikata miehen sydäntä jos myös miehellä ei ole tunnnetta siitä että kuulutte yhteen.
Sitäpaitsi voihan se olla tekosyykin. Mies ei halua yrittää. Käytä voimasi niihin miehiin joissa vielä henki pihisee äläkä leiki sisar hento valkoista, alat vain mahdollistajaksi miehen itsesäälille.

Vanha tapa että miehen pitää juosta naisen perässä rukoilla saada päästä suosioon.Naurettavaa.Kyllä nainenkin saa tehdä aloitteen jos mies syystä tai kolmannesta ei sitä tee.Jos kumpikaan ei uskalla tehdä alotetta,voi olla että hyvä suhde jää syntymättä.

Tässä se taas nähdään...miten pessimistisesti täällä heti ajatellaan.

Jos minä sanon;että en petä enkä tahallani loukkaa se pitää ja olen valmis seisomaan sanojeni takana.

Tämä mies on kaikkea muuta kuin säälittävä.Elämä on nakellut häntä kovalla kädellä...en edes halua täällä kertoa kaikkea sitä surua, mitä hän on joutunut kokemaan.Silti hän on luja, oman tahdon omaava.Ja kyllä kiinnostunut minusta! Mutta ei tahdo uskaltaa yrittää, kun pelkää jälleen kärsivänsä.

Ja mitä tulee siihen, että nainen "juoksee" miehen perässä...me elämme 2000 lukua! Mielestäni nainen voi osoittaa kiinnostuksensa aivan siinä kuin mieskin!Enkä katso sen loukkaavan kunniaani.

Tottakai parisuhteessa välillä satuttaa toista.Minä tarkoitankin tässä nyt sellaista kärsimystä, jossa käytetään toista hyväksi tai petetään.Niitä en koskaan tule tekemään...enkä usko että ne ovat ne kuuluisat "viimeiset sanat."

Enkä usko olevani "sisar hento valkoinen" mutta uskon voivani parantaa särkyneen sydämen!

Voit ehkä parantaa särkyneen sydämen, mutta mies voi myös noin kauniisti asian ilmaista että ei kiinnosta. Itseään tyrkyttävä nainen ei ole kenenkään miehen mieleen, siis suhde mielessä. Miehen pitää saada valloittaa sinut, jos kiinnostusta on.
Oletko ottanut ollenkaan huomioon tätä mahdollisuutta? Vai mistä kuvittelet että mies olisi sinun jos vain uskaltaisi?

Me olemme kuitenkin jo ystäviä, puhumme puhelimessa lähes joka päivä, siis iltaisin...useita tunteja.

Otinkin ensin huomioon, että mies ei olisi kiinnostunut...meni joku aika etten ottanut ollenkaan yhteyttä...eikä hänkään...Mutta sitten laitoin tekstiviestin ja tämä mies soitti minulle.Ja nyt se on hän joka soittaa...yrittää jo alkaa olemaan kanssani, mutta ei ole helppoa alkaa uudestaan...oltuaan kauan yksin.

Olen itsekin sitä mieltä että aika ja luottamus ovat ainoat lääkkeet tähän.No aikaahan minulla on!=)

Jatka samaa rataa sitten. Älä ainakaan vielä aloita ehdotteleen mitään kummempia ettei mies peljästy. Mutta viettäkää aikaa yhdessä ja tehkää yhdessä vaikka kaikkea kivaa, voitte mennä elokuviin tai piknikille esim ilman että olisi treffit. Tai tehkää jotain sellaista yhdessä missä ollaan lähekkäin ja pitäkää hauskaa. Kyllä se mies sitten lähtee mukaan jos on lähteäkseen.

Sen sanon, älä yritä. Ole luonnollinen, anna asioiden edetä omalla painollaan. Älä tee miehestä itsellesi pakkomiellettä. Ethän sinäkään häntä niin hyvin tunne, kun ette ole vakaassa suhteessa. Ehkä päivittäisen elämän jakaminen ei onnistukaan pitkän päälle. Sinulla on haaveita hänesta ja teistä, muttam uista: ne ovat sinun mielikuvituksen tuotteita. Ymmärrä myös sellainen seikka että se mies on omilla aivoillaan ja omilla tunteillaan tunteva ihminen. Jos hän tuntisi voimaksata vetoa puoleesi, ei häntä enää kiinnostaisi omat menneet pettymykset. Jos pettymyksistä on vielä liian vähän aikaa kulunut voi hän pohtia yksistään niitä eikä tulevaisuutta. Siis, anna hänelle aikaa. Ehkä hänen mielessään pyörii joku muu nainen, mutta ei uskalla häntä lähestyä. Ehkä olet hänen mielestään "kiva", mutta se jokin puuttuu. Palaa maanpinnalle ennen kuin kipeydyt sydämen sairauteen ;)

Ehkä positiivisena kommenttina (kun ap. sanoi että tulee vaan negatiivista kommentointia), niin minä tutustuin nykyiseen avomieheeni kun hän oli tullut petetyksi jo useammassa suhteessa. Hänellä oli todella negatiivinen kuva naisista yleensä (kaikki pettävät, kukaan ei halua sitoutua jne.).

Tutustuimme ihan ystävinä, minä en alussa hänestä muuta halunnutkaan kuin ystävää. Sitten hän alkoi yli puolen vuoden tiiviin yhteydenpidon jälkeen kyselemään josko voisimme lähteä ihan treffeille. En itse uskaltanut heti suostua kun ajattelin että miehestä ei välttämättä ole sitoutumaan / paljon vanhaa painolastia, mutta lähdin lopulta treffeille (siinä vaiheessa olimme tunteneet jo vuoden).

Loppu onkin sitten historiaa, minulla on ihana mies ja miehellä (kuulemma) ihana nainen ;) En ole koskaan pettänyt ketään enkä aio aloittaa nytkään, miehellä on turvallinen olo minun kanssani ja minulla hänen. Luottamusta löytyy molemmin puolin, vaikka mies osaakin joskus olla hiukan mustasukkainen.

Mutta samaa sanoisin kuin muutama muu täällä, että älä missään nimessä painosta vaan anna miehen rauhassa huomata kuinka ihana olet. Et sinäkään varmasti haluaisi olla epävarmassa suhteessa jossa mies saattaisi olla todella mustasukkainen sinusta tai peloissaan koko ajan että sinä jätät tai petät. Kun mies on valmis suhteeseen hän kertoo sen.

Alkuperäinen kirjoittaja surullinen nainen:
Ja mitä tulee siihen, että nainen "juoksee" miehen perässä...me elämme 2000 lukua! Mielestäni nainen voi osoittaa kiinnostuksensa aivan siinä kuin mieskin!Enkä katso sen loukkaavan kunniaani.

Tämä ei nyt välttämättä enää liity juuri kyseiseen mieheen, mutta ihan näin uteliaisuutta kysyn että onko vuonna 2008 vielä olemassa ihmisiä joilla on peruskoulu käymättä?

Eli tarkoitan sitä kun ihmisiä on ollut olemassa useita tuhansia vuosia kuten tunnilla opitaan, niin onko nyt "ajanlaskun aloittamisen" jälkeen 2000 vuoden aikana evoluutio muuttanut ihmistä niin paljon, että voidaan siirtyä pariutumaan aina naisen aloitteesta?

Koska jos ihminen muuttuisi tuota vauhtia muutamien satojen vuosien aikana, niin vuonna 3000 ihminen on jo kaksineuvoinen ja naiset voivat siittää lapsia toisille naisille.

Kiitos kovasti avusta, joukossa oli muutamia todella valaisevia vastauksia.Joihinkin ei kehtaa ottaa mitään kantaa...olkoon. Mutta minua kosketti "yksi tarina"...kiitos sinulle ja toivottavasti meidänkin kohdallamme menee noin!

Kaikille hyvää juhannusta!

Alkuperäinen kirjoittaja säälittävä mies:
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen nainen:

Tämä ei nyt välttämättä enää liity juuri kyseiseen mieheen, mutta ihan näin uteliaisuutta kysyn että onko vuonna 2008 vielä olemassa ihmisiä joilla on peruskoulu käymättä?

Eli tarkoitan sitä kun ihmisiä on ollut olemassa useita tuhansia vuosia kuten tunnilla opitaan, niin onko nyt "ajanlaskun aloittamisen" jälkeen 2000 vuoden aikana evoluutio muuttanut ihmistä niin paljon, että voidaan siirtyä pariutumaan aina naisen aloitteesta?

Koska jos ihminen muuttuisi tuota vauhtia muutamien satojen vuosien aikana, niin vuonna 3000 ihminen on jo kaksineuvoinen ja naiset voivat siittää lapsia toisille naisille.

Taisi sinullakin olla muuta tekemistä biologian tunnilla. Se, kumpi tekee aloitteen parisuhteeseen on mitä suurimmassa määrin sosiaalinen ja kulttuurinen tekijä, ei biologinen. Se ei siis liity mitenkään biologiseen evoluutioon vaan voi muuttua milloin vain ilman mitään periytymistä. Mieti vaikka miten paljon sosiaaliset käyttäytymismallit vaikkapa seurustelussa, avoliitossa, avioliitossa, seksikäyttäytymisessä yms. ovat muuttuneet viimeisen sadan vuoden aikana ja miten nopeasti (esim. 60-ja 70-lukujen vapautuminen). Joten eipä sotketa oikeaa biologista evoluutiota ja opittuja käyttäytymismalleja keskenään.

Alkuperäinen kirjoittaja ei enää niin surullinen =):
Mutta minua kosketti "yksi tarina"...kiitos sinulle ja toivottavasti meidänkin kohdallamme menee noin!

Kaikille hyvää juhannusta!

Laitappa ne seitsemän kukkaa tyynysi alle ja usko mitä näet.