Miehet kokeilevat synnytystä, koska se on kuulemma ihan helppo nakki. Eivät ymmärrä, miksi naiset valittavat:)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaiutin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kaiutin

Aktiivinen jäsen
20.12.2009
3 240
1
36
  • Tykkää
Reactions: coati ja bud
Olisivat kestäneet enemmän, jos olisi ollut _pakko_ tai jos olisivat saaneet maailman parhaimman palkinnon (lapsen).
Ja pelkkä usko johonkin asiaan saa kestämään lähes vaikka mitä. Esim. vesikidutusta (mikä ei ole edes laillista Suomessa tuskan takia) käytettiin 9/11 terroristi-epäiltyyn yli 160 kertaa yli 30 sekunnin ajan, ennen kuin hän kertoi tietojaan. Vertailla voi FBIn omiin henkilöihin tekemiin testeihin, jossa kyseistä kidutusta kestettiin keskiarvona melkein 14sek ja parhain oli 19sek. Terroristi kesti, koska uskoi omiin aatteihin. Riittävä kannustus ja synnytyksen kestää helposti. Terv 5 lapsen äiti.
 
[QUOTE="vieras";28474695]En minäkään ymmärrä miksi naiset valittaa, ja olen sentään kaksi lasta synnyttänyt ja ihan ilman puudutuksia.[/QUOTE]


Empaattinen äiti onneksi olet :)

Silloin tosin tietäisit, että ihmisten kivunsieto on eri asteista ja kivut itsessäänkin voivat vaihdella ihmisestä riippuen. Ihminen ei ole kone, eikä jokainen tunne kipua juuri sellaisena kuin sinä sen tunnet.

En koskaan opi käsittämään näitä "minäpä synnytin ilman kivunlievitystä, eikä tuntunut missään. Nössöjä ne, jotka kärsivät".
Eivätkö ole kokeneet elämässään oikeita saavutuksia ja siksi synnytystä (joka yhtä luonnollinen kuin p**kalla käynti) yrittävät sitten sellaisena pitää.
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Mä kun olin synnyttämässä esikoistani, luulin oikeasti kuolevani, ihan oikeasti kuvittelen että nyt kuolen. Se oli jotain aivan kamalaa. Tosin olin vasta 16-vuotias pentu, jolla järjenjuoksu ei ehkä ihan samaa tasoa kuin aikuisella :D . Seuraavan lapseni kun sain 19-vuotiaana, oli koko homma aivan erilaista.

Nyt jos menisin synnyttämään, osaisi kipuun varmasti suhtautua aivan eritavalla

Tuo video oli kyllä aivan huippu, kaikki miehet vois mennä siihen testiin :D
 
Empaattinen äiti onneksi olet :)

Silloin tosin tietäisit, että ihmisten kivunsieto on eri asteista ja kivut itsessäänkin voivat vaihdella ihmisestä riippuen. Ihminen ei ole kone, eikä jokainen tunne kipua juuri sellaisena kuin sinä sen tunnet.

En koskaan opi käsittämään näitä "minäpä synnytin ilman kivunlievitystä, eikä tuntunut missään. Nössöjä ne, jotka kärsivät".
Eivätkö ole kokeneet elämässään oikeita saavutuksia ja siksi synnytystä (joka yhtä luonnollinen kuin p**kalla käynti) yrittävät sitten sellaisena pitää.

Ja sitten on asiallista miehille lyödä piuhat mahaan, joo tuollaiselta synnytys tuntuu. Juu ei se tunnu, ei minun naamani vääristynyt yhtään synnyttämisessä. Eikö ne äidit jotka eivät yhtään kestä kipua, ole parempi hävetä omaa historiaansa ja pitää suunsa kiinni. Synnykset on aina näihin päiviin saakka tosiaan ollut ihan normaali juttu, niinkuin paskalla käynti ja nyt nykyäidit itkeä pillittävät puudutuksia ja ovat niiiiiiiin kärsiviä!
 
[QUOTE="vieras";28474899]Ja sitten on asiallista miehille lyödä piuhat mahaan, joo tuollaiselta synnytys tuntuu. Juu ei se tunnu, ei minun naamani vääristynyt yhtään synnyttämisessä. Eikö ne äidit jotka eivät yhtään kestä kipua, ole parempi hävetä omaa historiaansa ja pitää suunsa kiinni. Synnykset on aina näihin päiviin saakka tosiaan ollut ihan normaali juttu, niinkuin paskalla käynti ja nyt nykyäidit itkeä pillittävät puudutuksia ja ovat niiiiiiiin kärsiviä![/QUOTE]

Hyvä. Taputapa itseäsi oikein reippaasti olalle, hyvä tyttö. Voit nousta jalustallesi :)

Ennenvanhaanhan ei varmaan yhtään kärsitty eikä tuskailtu synnytyksessä. Puudutuksiakin oltaisiin otettu riemusta kiljuen vastaan, samoin erinäisiä toimenpiteitä, jos se olisi vähentänyt vauvojen ja äitien kuolemien määrää synnytyksen yhteydessä.
 
[QUOTE="vieras";28474899]Ja sitten on asiallista miehille lyödä piuhat mahaan, joo tuollaiselta synnytys tuntuu. Juu ei se tunnu, ei minun naamani vääristynyt yhtään synnyttämisessä. Eikö ne äidit jotka eivät yhtään kestä kipua, ole parempi hävetä omaa historiaansa ja pitää suunsa kiinni. Synnykset on aina näihin päiviin saakka tosiaan ollut ihan normaali juttu, niinkuin paskalla käynti ja nyt nykyäidit itkeä pillittävät puudutuksia ja ovat niiiiiiiin kärsiviä![/QUOTE]

Ja silti koet tarpeelliseksi mainostaa tuota kivuttomuutta :D

Mites, jos mäjäytät itseäsi halolla, niin tunnetko kipua?
 
  • Tykkää
Reactions: Doves
[QUOTE="vieras";28474929]Hyvä. Taputapa itseäsi oikein reippaasti olalle, hyvä tyttö. Voit nousta jalustallesi :)

Ennenvanhaanhan ei varmaan yhtään kärsitty eikä tuskailtu synnytyksessä. Puudutuksiakin oltaisiin otettu riemusta kiljuen vastaan, samoin erinäisiä toimenpiteitä, jos se olisi vähentänyt vauvojen ja äitien kuolemien määrää synnytyksen yhteydessä.[/QUOTE]

Siinä kuule vain karsittiin jyvät akanoista, ei meidän suku ole yhtään kärsinyt väestökadosta ennenvanhaankaan, mummoltakin yksi lapsi kuoli synnytykseen kuulemma kovakouraisen kätilön takia, 10 lasta yhteensä synnytti. Eipä tuokaan yhtään ole pahalla synnytyksiään muistellut, eikä äitinikään tai kukaan muukaan joka ennen aikaa puudutusten on synnyttänyt, eikä ketään jalustoille nosteltu, luonnollinen asia, niin miksi pitäisi nykyään nostaa? Ja kaikki kivuistakin selvisivät ihan ilman raumoja, oottekahan te hiukan passattuja prinsessoja, jotka huutavat lääkäriä ensimmäisessä kunnon poltossa?
 
Toi olis ehkä ollut tarpeen näyttää mun miehelle, mutta tajus jutun juonen tossa, kun yks ilta juteltiin.
Se ei ole oikein käsittänyt tota esikoisen hoitoon viemisen tärkeyttä ja sairaalakamojen valmiiksi laittamista yms. Kun mähän synnytin esikoisenkin ilman kivunlievitystä, eli ilmeisesti miehen mielestä ilman kipuja :D
Kun se oli ihan sitä mieltä, että no siinä supistusten ohessa sit pakataan kaikki tarpeellinen ja käydään YHDESSÄ viemässä muksu hoitoon ja sitä rataa. Pöllö on luullut, että mä olen esikoista synnyttäessä suunnilleen makoillut mukavalla synnytysosaston sängyllä lukemassa ja olen joutunut keskeyttämään lukemisen supparin ajaksi :headwall: :laugh:

No, onneks tuli silloin puhetta, nyt tietää asian laidan. :xmas:
 
  • Tykkää
Reactions: emmiina
Toi olis ehkä ollut tarpeen näyttää mun miehelle, mutta tajus jutun juonen tossa, kun yks ilta juteltiin.
Se ei ole oikein käsittänyt tota esikoisen hoitoon viemisen tärkeyttä ja sairaalakamojen valmiiksi laittamista yms. Kun mähän synnytin esikoisenkin ilman kivunlievitystä, eli ilmeisesti miehen mielestä ilman kipuja :D
Kun se oli ihan sitä mieltä, että no siinä supistusten ohessa sit pakataan kaikki tarpeellinen ja käydään YHDESSÄ viemässä muksu hoitoon ja sitä rataa. Pöllö on luullut, että mä olen esikoista synnyttäessä suunnilleen makoillut mukavalla synnytysosaston sängyllä lukemassa ja olen joutunut keskeyttämään lukemisen supparin ajaksi :headwall: :laugh:

No, onneks tuli silloin puhetta, nyt tietää asian laidan. :xmas:

Onko sulla kuinka nopea lähtö sitten ollut? Mulla meni päivä kotona ollessa ennenkuin menin synnärille illalla, hoitoon olisi ehtinyt viedä vaikka toiselle puolelle suomea ja pakata vaikka kuinka monta laukkua. Alkuun supistukset tuli 10 minuutin välein, että kyllä siinä ehtii vaikka mitä.
 
[QUOTE="vieras";28474953]Siinä kuule vain karsittiin jyvät akanoista, ei meidän suku ole yhtään kärsinyt väestökadosta ennenvanhaankaan, mummoltakin yksi lapsi kuoli synnytykseen kuulemma kovakouraisen kätilön takia, 10 lasta yhteensä synnytti. Eipä tuokaan yhtään ole pahalla synnytyksiään muistellut, eikä äitinikään tai kukaan muukaan joka ennen aikaa puudutusten on synnyttänyt, eikä ketään jalustoille nosteltu, luonnollinen asia, niin miksi pitäisi nykyään nostaa? Ja kaikki kivuistakin selvisivät ihan ilman raumoja, oottekahan te hiukan passattuja prinsessoja, jotka huutavat lääkäriä ensimmäisessä kunnon poltossa?[/QUOTE]

No sinähän nostelet itseäsi jalustalle tässä koko ajan minkä ehdit :D
Mitä muuta tuo "EN MINÄ AINAKAAN TARVINNUT MITÄÄN PUUDUTUKSIA, KYLLÄ OLETTE MUUT IHAN PERSEESTÄ.." on kuin itsensä nostamista?

Ja siis taas ollaan kaksplussan luotettavaan tyyliin siinä tilanteessa, että ei ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin kokovartalopuudutus ekasta supparista lähtien tai luomusynnytys saunassa.

Ainakin päivän naurut täältä saa helpolla :D
 
Tota sitten 22h putkeen ja lisäksi ne kaikkein pahimmat kivut ja poltot mitkä tulee siinä kohtaa kun vauva punkeaa ulos. :D Harmi kun eivät voi kokeilla miltä tuntuu kun paikat venyy ja ratkeilee.
 
Mun ymmärtääkseni tuo simuloi vain niitä supistuksia. Ei sitä kohdunkaulan avautumista vauvan pään kokoiseksi, ei sitä, kun vauva työntyy ponnistusvaiheen aikana ulos venyneestä emättimestä eikä myöskään repeämistä. Kestikö tämä miesten "synnytys" tunnin verran, kuulinko oikein? Aika harva nainen saa synnytettyä tunnissa. Nuo koekaniinit eivät joutuneet kärsimään sitä väsymystä eikä myöskään sitä pelkoa, onko vauvalla kaikki hyvin.

Nooh, nostan hattua noille miehille, se toinen kiittelikin äitiään niin herttaisesti.

Kiitän myös kaikkia empaattisia miehiä, jotka ovat jaksaneet parhaansa mukaan olla vaimonsa tukena synnytyksessä. Ei sekään ole helppoa, kun joutuu katsomaan toisen kärsimistä, kun sitä kipua ei voi toiselta pois ottaa.
 
[QUOTE="vieras";28475004]Onko sulla kuinka nopea lähtö sitten ollut? Mulla meni päivä kotona ollessa ennenkuin menin synnärille illalla, hoitoon olisi ehtinyt viedä vaikka toiselle puolelle suomea ja pakata vaikka kuinka monta laukkua. Alkuun supistukset tuli 10 minuutin välein, että kyllä siinä ehtii vaikka mitä.[/QUOTE]

Ekat supistukset alkoi joskus aamuviideltä, mutta sain nukuttua hyvin vielä niiden alkamisen jälkeen. 11-12 aikaan tuntui siltä kun jotain tapahtuis ja vein koiran kaverille (varmuuden vuoksi) joka vei sen sit hoitolaan myöhemmin. Ennen kuutta muksu oli jo sylissä ja en olis todellakaan pystynyt liikkumaan metriäkään siitä varmaan klo 14 eteenpäin. Piti vaan seisoa ja nojata siihen sängyn päällä olleeseen jumppapalloon.

Mulla muuten kun supistukset alkoi kunnolla niin ne tuli heti sen 5-7 min välein joskus jopa tiheämmin. Kesto vaan piteni kerta kerralta. Ne tavallaan hyppäs käyntiin.
 
Viimeksi muokattu:
Suhtaudun noihin kipusimulaattoreihin vähän skeptisesti. Entäpä, jos joku korkealla kipukynnyksellä varustettu mies koettaa laitetta ja toteaa, että eihän tuo oikeasti satu juuri ollenkaan. Saako sellaista lausua ääneen?

Itselläni synnytykset eivät ole olleet yhtään kamalia, vaan pikemminkin alkukantaisen hienoja kokemuksia, joita olen malttamattomana odottanut. Kipua on ollut, mutta ei mitään sietämätöntä sellaista. Synnytyskokemukseni ei tee minusta yhtään parempaa äitiä, mutta mielestäni minullakin on oikeus lausua ääneen kokemukseni synnytyksestä.
 

Yhteistyössä