Miehet jotka eivät osallistu kotitöihin?

  • Viestiketjun aloittaja sovinisti?
  • Ensimmäinen viesti
sovinisti aps
Montako tuntia käytät päivässä näihin? Vastaan oman perheeni puolesta.

Tänään siivottiin yhdessä 2-3 tuntia, sen lisäksi mies teki ruokaa ja minä pyykkäsin.

Auton huoltoihin?
Ei yhtään, auton huoltaa ammattilainen kerran vuodessa.

Polttopuiden tekoon?
Ei yhtään, kuorma tulee tilattaessa (kerran vuodessa)

Lumitöihin? Tätä tekee molemmat, eikä päivittäin

Raskampiin pihatöihin? Mitähän nämä sitten ovat, puutarha on valmis.

Kodin remontit?
Ei vielä tarvetta, talo rakennettu avaimet käteen toimituskena. Todennäköisesti remontit tekee ammattilainen tai sitten tapetoidasan yhdessä, kuten joskus opiskeluaikoina.

Kuka hoitaa perheenne kriisit, esim soittelee putkimiehet jos putket ovat vaikkapa jäässä?
Tämän tyyppisiä kriisejä ei ole ollut.


auto liikkuu itekseen huoltoihin, puut liiteriin ja sieltä sitten sisälle :)
Raskaammat pihatyöt esim: grillikalusteiden siirrot huollot , aidan leikkaukset.. 3v asunut tässä
nyt tarvinnut kärrätä multaa kaivaa pihaa siirrellä kiviä etc etc raskaita piha hommia
 
"vieras"
Kertokaas naiset osallistutteko itse?
Auton huoltoihin?
Polttopuiden tekoon?
Lumitöihin?
Raskampiin pihatöihin?
Kodin remontit?
Kuka hoitaa perheenne kriisit, esim soittelee putkimiehet jos putket ovat vaikkapa jäässä?
Valittaako miehenne kun joutuu yksin hoitamaan asiat, samoin kun monet teistä haukkuvat miehiään patalaiskoiksi kun he eivät hoida puolia kotitöistä?
-Molemmat hoitaa auton huollot ym.
-Ei ole polttopuiden tekoa (josta muuten kyllä tykkään, jos olisi)
-Ei ole lumitöitä (kerrostalossa asumme)
-Ei ole pihatöitä (edellinen)
-Ei ole remontteja (Vuokra-asunto)
-Mä oon tähän asti soittanut huoltomiehelle, jos jokin mennyt rikki.
-Mieheni ei valita, kun valittamista ei ole.

Mieheni olisi patalaiska jos ei tekisi kotitöitä, koska perinteisiä miestenhommia meiltä ei löydy ja makoilisi vain sohvalla töiden jälkeen, jolloin minä hoitasin lapsen, kodin, ruuan, siivoukset +juoksevat asiat.

Mieheni onneksi on moderni mies, joka tekee yhtä paljon kotona kuin minäkin ja on aivan ihana isä ja puoliso samaten.
 
"vieras"
Kertokaas naiset osallistutteko itse?
Auton huoltoihin?
Polttopuiden tekoon?
Lumitöihin?
Raskampiin pihatöihin?
Kodin remontit?
Kuka hoitaa perheenne kriisit, esim soittelee putkimiehet jos putket ovat vaikkapa jäässä?
Valittaako miehenne kun joutuu yksin hoitamaan asiat, samoin kun monet teistä haukkuvat miehiään patalaiskoiksi kun he eivät hoida puolia kotitöistä?
En osaa autoa juurikaan korjata, mutta olen osallistunut useampaan korjaukseen, kun on toisen kättä tarvittu, jopa painavan vaihdelaatikon nostamiseen (asuntoauton).
Polttopuilla meillä lämmitetään koko huusholli, eli meillä siis lämmitys toimii puilla.
Tälläkin hetkellä se olen minä, joka hoitaa lämmitystä.
Polttopuiden haku syksyllä ja kuormien purkaminen ja kasaaminen minun hommaa (lapset auttaa).
Lumitöitä teen, samoin isommat lapset (mies ei).
Kodinremonttiin olen osallistunut, minkä osaan ja olen kantoapuna painavissakin jutuissa (myös raskaana ollesani olen kantanut mm. kiuasta).
Minä olen usein se, joka soittelee ja valitta esim. laskuista ym ja voin tilata myös sen putkimiehen.
Minä en hauku miestäni, vaikka ei osallistu kotitöihin. Mies voi kyllä huomauttaa, jos esim.sotkuista tai ruoka laittamatta.
Kesällä ärsytti pikkasen, kun mies kaverinsa kanssa jutteli, kuinka rankkaa just tuo autonkorjaaminen on. Sanoin siihen, että eipä tuo ruuanlaittaminenkaan aina herkkua ole, niin heti kuului kahdesta suusta, että ei näitä voi verratakaan, kyllä autoremontti on sen verran paskapuuhaa, että mieluummin ruokaa laittaisi.
No, meillä ei ainakaan ruokaa mies laita koskaan ja autoremonttia ei todellakaan tehdä 365 päivää vuodessa ja useamman kerran päivässä.
 
"Vieras"
Kertokaas naiset osallistutteko itse?
Auton huoltoihin?
Polttopuiden tekoon?
Lumitöihin?
Raskampiin pihatöihin?
Kodin remontit?
Kuka hoitaa perheenne kriisit, esim soittelee putkimiehet jos putket ovat vaikkapa jäässä?
Valittaako miehenne kun joutuu yksin hoitamaan asiat, samoin kun monet teistä haukkuvat miehiään patalaiskoiksi kun he eivät hoida puolia kotitöistä?
Naisena en huolla autoja, vaan perheen molemmat autot huoltaa korjaamo. Osaan kyllä vaihtaa öljyt, tankata ja lisätä pissipoikavettä ;)
Lumitöitä teen siinä missä mieskin
Raskaita pihatöitä teen siinä missä mieskin, käytän moottorisaha, pilkon puita, pengerryksen tekoa isoilla kivillä viime kesänä...
Kodin remontit siinä missä mieskin, jopa enemmän, kun osaan enemmän. Vanhassa asunnossa maalasin koko rivarikolmion yksin.
Kriisit hoidan minä
Mies ei valita, vaan minä kun teen liikaa yksin ;)
 
EI
ihmetellä millaisten miesten kanssa olette tekemisissä ja samalla ihmetellä miten esim omassa kaveriporukassa olisitte tosi harvinaisuuksia :) suurin osa ei tosiaan kykene kun kodin hoitoon.. Kaikki vähänkin tekninen ja rsks on automaattiesti miesten hommia.
Vastaavasti olemme aika nuoria ja kaveriporukan miehet osallistuvat näihin kotitöihinkin.
 
"vieras"
auto liikkuu itekseen huoltoihin, puut liiteriin ja sieltä sitten sisälle :)
Raskaammat pihatyöt esim: grillikalusteiden siirrot huollot , aidan leikkaukset.. 3v asunut tässä
nyt tarvinnut kärrätä multaa kaivaa pihaa siirrellä kiviä etc etc raskaita piha hommia
Kyllä noihin menee ihan hirveästi aikaa, vuodessa on 365 päivää... :D

Auton huolto, kerran vuodessa, huolto on työmatkan varrella (mensikö 10 min)
Puut katokseen, kerran vuodessa, muutama tunti

En tiedä miten painavia grillikalusteita teillä on,mutta meillä nostin miehen apuna sen terassilta alas syksyllä, loppumatka autotalliin meni rullamaalla grillin pyörillä aikaa 10 min.

Raskaita pihahommia ei ole, paisti aikoinaan puutarhan teon yhteydessä, niistä suurimman osan hoiti kaivinkone.

Luojan kiitos mieheni osallistuu perheensä arkielämään :) Elämä on valintoja.
 
"vieras"
Ei kai nyt kukaan tuollaisesta ole puhunutkaan :) eikös se ole vapaa valinta haluaako niitä lapsia?
Lähinnä sitä hain kun moni puhuu täällä että menee useita tunteja päivässä kotitöihin niin mitä
tähän kuuluu? Vai lasketteko senkin kotityö ajaksi jos astianpesukone pesee astioita 1.5h :)
Lapsia tekee aina nainen ja mies (klinikkahedelmöitykset pois), joten naisen tehtävänä ei ole hoitaa yksin lapsia, kun on niitä lapsia halunnut. Samalla lailla miehenkin kuuluu niitä hoitaa.

Jos kone pesee astiat, niin kotityöaikaa ei ole se 1,5h, vaan täyttö 5 min, tyhjennys 5 min jne.

Meillä tiskataan käsin, kun kone ei keittiöön mahtuisi, joten helposti menee 0.5h päivittäin tiskaamiseen. Ruuanlaittoon 0,5-1h riippuen mitä tekee. Joskus on jäänyt edelliseltä päivältä, eikä tarvitse tehdä. Keittiön tasojen pyyhintä 5 min, järjestelyä (lelut pois ym.) 10 min, pyykkien ripustamista ja silitystä ym. 15 min. Viikottain tulee imurointia 1-2h, luuttuaminen 0,5h, vessanpesua n. 1h. Sitten laskujen maksut, kaupassakäyntiä, soittamista neuvolaan, lääkäriin, lahjojen ostoa ja listaa voisi jatkaa loputtomiin

Se mainitsemasi 100h on mulla kulutettu muutamassa kuukaudessa. Jos mies ei olisi tekemässä kotitöitä, sais hän loikoilla suurimman osan vuodesta sohvalla, kun mä "paikkailisin" pari tuntia joka päivä sitä kesäistä nurmikon ajoa tms. Saisi ajaa muutaman kerrostalon pihat mun työmäärällä =)
 

Yhteistyössä