Miehet jotka eivät osallistu kotitöihin?

  • Viestiketjun aloittaja sovinisti?
  • Ensimmäinen viesti
"Lissu"
Auton huoltoihin? Mies huoltaa
Polttopuiden tekoon? Menee aika tasan
Lumitöihin? Se tekee joka ehtii
Raskampiin pihatöihin? Mihin raskaampiin? Molemmat tehdään.
Kodin remontit? Mies hoitaa
Kuka hoitaa perheenne kriisit, esim soittelee putkimiehet jos putket ovat vaikkapa jäässä? Minä
Valittaako miehenne kun joutuu yksin hoitamaan asiat, samoin kun monet teistä haukkuvat miehiään patalaiskoiksi kun he eivät hoida puolia kotitöistä? Ei valita, ja mies hoitaa kyllä kotitöistäkin osansa.
 
Auton huoltoihin? Huoltoliike huoltaa auton.
Polttopuiden tekoon? Polttopuut tuli meille viimeksi määrämittaisena, minä kannoin ne varastoon. On puita joskus itse tehtykin, mies pilkkoo ja mie pinoan.
Lumitöihin? Kumpikin tekee, meillä on kaks kolaa.
Raskampiin pihatöihin? mies hoitaa
Kodin remontit? Mies lähinnä tekee, on kirvesmies
Kuka hoitaa perheenne kriisit, esim soittelee putkimiehet jos putket ovat vaikkapa jäässä? Mie soittelen, olen parempi neuvottelemaan

Valittaako miehenne kun joutuu yksin hoitamaan asiat, samoin kun monet teistä haukkuvat miehiään patalaiskoiksi kun he eivät hoida puolia kotitöistä?

Kuten huomaat mieheni ei hoida näitä asioita yksin, kuten minäkään en hoida yksin kotitöitä.
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Kertokaas naiset osallistutteko itse?
Auton huoltoihin?
Polttopuiden tekoon?
Lumitöihin?
Raskampiin pihatöihin?
Kodin remontit?
Kuka hoitaa perheenne kriisit, esim soittelee putkimiehet jos putket ovat vaikkapa jäässä?
Valittaako miehenne kun joutuu yksin hoitamaan asiat, samoin kun monet teistä haukkuvat miehiään patalaiskoiksi kun he eivät hoida puolia kotitöistä?
Meillä minun auton huoltaa huoltoliike, osaan itse varata ajan ja ajaa sinne. Tankkauksen ja pissapojan osaan täyttää myös itse. Remonttia on viimeksi tehty kymmenisen vuotta sitten ja siihen palkattiin remonttimies. Tietokoneongelmat hoitaa lapset tai mun veli, jos on isompi ongelma kyseessä.

Muita listan hommia meillä ei olekaan. Oliko muuta kysyttävää?
 
"vieras"
Autoa ei huolleta joka päivä
Minä ainakin tekisin mielellään polttopuita
Suurin osa naisista tekee lumitöitä, usein jopa nainen tekee ne yksin
Miksi 40 kiloisen pitäisi osallistua raskaimpiin pihatöihin?
Edelleen, 40 kiloinen tekee juuri sen, mitä pystyy, mutta ei nostele painavia.
Putket eivät ole päivittäin jäässä, mutta ruoka täytyy tehdä päivittäin ja pyykki pestä
Tälläkin palstalla on paljon noita normaalipainoisia.
 
"Kukka"
Näitä vääntöjä että mitä kukanenkin tekee en oikein ymmärrä. Oleellista on työnteon ja vapaa-ajan suhde, ei se tekeekö toinen sitä taikka tätä ja toinen vastaavasti tätä ja tuota.

Jos jommalla kummalla pariskunnan jäsenellä on keskimäärin joka päivä vapaa-aikaa (aikaa jolloin voi tehdä mitä haluaa) vaikkapa 3 h - ja toisella 20 minuuttia, niin silloin töiden jako ei ole tasapainossa ja reilu. Ei ole järkevää miettiä, pitäisikö sen naisenkin vaihtaa joskus ne talvirenkaat jos normaalipäivänä naisen vapaa-aika on huomattavasti vähäisempi kuin miehen vapaa-aika.
 
  • Tykkää
Reactions: Millenia
meak
Kertokaas naiset osallistutteko itse?
Auton huoltoihin? Minä enemmän kuin mies
Polttopuiden tekoon? Minä enemmän kuin mies
Lumitöihin? Minä enemmän kuin mies
Raskampiin pihatöihin? Osallistun
Kodin remontit? Osallistun
Kuka hoitaa perheenne kriisit, esim soittelee putkimiehet jos putket ovat vaikkapa jäässä? Minä enemmän kuin mies
Valittaako miehenne kun joutuu yksin hoitamaan asiat, samoin kun monet teistä haukkuvat miehiään patalaiskoiksi kun he eivät hoida puolia kotitöistä?
Mies ei valita mistään, mutta minä valitan koska on hommia joita vain minä teen tai sitten hommia joita molemmat tekee sen mukaan kumpi paremmin ehtii.
 
"vieras"
Auton huolto - Mies ajaa auton huollettavaksi, itselläni ei ole edes ajokorttia, joten ei ole minun hommani.
Polttopuut - Ei tehdä, asutaan kerrostalossa.
Lumityöt - Ei tarvitse tehdä kerrostalossa.
Raskaat pihatyöt - Ei ole.
Kodin remontit - Mies ei osaa remontoida mitään, minä vaihdan palaneet lamputkin, kun mies ei jaksa.
Perheen kriisit - Mies soittaa yleensä huoltomiehelle jos tarvetta on.

Mun hommiani ovat kauppareissut jalkaisin/polkupyörän kanssa, ruuanlaitto, siivous, pyykkihuolto, laskujen maksu ja tietokoneasiat.
Eli mies hoitaa puhelimessa puhumisen ja minä hoidan kaiken muun.. reilua.
 
"vieras"
Kertokaas naiset osallistutteko itse?

Auton huoltoihin? no en osallistu. Veikkaan, että loppupeleissä auto menee huoltoon korjaamolle. Mies kyllä jotain tietää, muttei paljoa.

Polttopuiden tekoon? ei meillä mitään polttopuita käytetä :D

Lumitöihin? ei ole lumitöitäkään nyt, mutta lapsena olen kyllä aina osallistunut lumitöihin (aurannut isoa pihaa) ja tulen auraamaan jatkossakin, kun ostamme omakotitalon. Ei tämä ole mielestäni miestentyö.

Raskampiin pihatöihin? Meillä ei niitä nyt ole, mutta minä ne edes olisi? Ruohonleikkuu ja haravointi kyllä on musta ihan molempien töitä yleensä, eikä todellakaan mitään miestentöitä. Onko jotain muuta sittten?

Kodin remontit? Kodin remontteja tuskin on kovin usein ja jos niitä on niin yleensä kyllä niihinkin on ihan remonttimiehet. Meillä kyllä mies rakennusalalla, joten taitaa kyllä tehdä ihan sen puolesta ne mitkä voi. Ei mitään sähkötöitä tai putkitöitä kuitenkaan. Eikös kodin remontteihin kuulu myös esim. tapetointi, tapetin poisto, kaakelointi ja maalaus. Osaan kyllä tehdä niitä kaikkia ja pidänkin siitä.

Kuka hoitaa perheenne kriisit, esim soittelee putkimiehet jos putket ovat vaikkapa jäässä? No minä soitan, koska todennäköisesti huomaan ne ennen. Hoidan yleensäkkin kotona myös laskut ja kaikki soittoa vaativat. Asutaan vielä kerrostalossa, mutta kyllä mä se olin joka soitti putkimiehen, kun putket vuosi vettä. Mies ei ollut edes kotona kun ne hajos ja oletti automaattisesti että mä soitan. Tottakai se olis soittanut, jos olisi ollut kotona sillon yksin. Mies kyllä laittoi meillä pesukoneet paikalleen, mitä en olisi osannut, mutta aika harvoin sellasia joutuu tekemään.

Et siis sanonut mitään sellasta hommaa, jota voisi verrata "naisten kotitöihin". Onko mielestäsi tasavertaista, jos mies enintään kerran kahdessa vuodessa kiinnittää tiskikoneen tai vaihtaa kaks kertaa vuodessa auton renkaat ja nainen tekee joka päivä monta tuntia kotitöitä?
 
helppoa
Jos molemmat käyvät töissä ja työn vaativuus ja kesto on molemmilla sama, silloin kotityöt jaetaan puoliksi kuitenkin siten että töistä riippuen se tekee kuka on sopivampi (perinteisesti miehelle fyysisesti raskaammat työt ja tunnin lumenluonti ei ole sama asia kuin tunnin pyykkien viikkaus).
Jos toisella on vaativampi ja aikaa vievämpi työ niin hänen velvollisuuksiinsa kuuluvien kotitöiden määrä on automaattisesti pienempi tai jopa olematon ääritapauksissa.

Jos jompikumpi on kotona työttömyyden, äitiysvapaan tai muun syyn takia ja toinen käy töissä, kotona oleva hoitaa kotityöt. Piste.
 
"mies"
[QUOTE="Kukka";27862743]Näitä vääntöjä että mitä kukanenkin tekee en oikein ymmärrä. Oleellista on työnteon ja vapaa-ajan suhde, ei se tekeekö toinen sitä taikka tätä ja toinen vastaavasti tätä ja tuota.[/QUOTE]

Minusta vielä olennaisempaa on luonteet. Toinen pitää enemmän puuhailuista, toinen vähemmän. Esim. naiset kasvatetaan hyvin usein siivoamaan ja osaamaan jotain ruuan laittoa ym. kotitalousasioita. Miehille yhä harvoin erityisesti opetetaan sellaisia. Näilläkin on merkitystä. Toki molempien pitää tehdä oma panos, mutta ne pitäisi jakaa jotenkin luontevasti.

Ihmiset voivat ymmärtää vapaa-ajankin eri tavalla. Jollekin esim. tutkimustyö jossa luetaan ja kirjoitetaan on lähes vapaa-aikaa. Mutta tutkija itse voi kokea sen hyvinkin rankkana, rankempana kuin esim. raksatyöläinen oman työnsä.
 
Lilith Le Nuit
Auton huoltoihin?Eihän mulla ole edes ajokorttia..

Polttopuiden tekoon? Selkäsairaus estää sen ja kerrostalossa ei tarvitse..
Lumitöihin? lukee yllä

Raskampiin pihatöihin? tämäkin lukee yllä

Kodin remontit? Siihen voin osallistua jos asian osaava henkilö neuvoo mua.

Kuka hoitaa perheenne kriisit, esim soittelee putkimiehet jos putket ovat vaikkapa jäässä? Eipä ole sitä vaaraa ja jos olisi niin voin soittaa.

Valittaako miehenne kun joutuu yksin hoitamaan asiat, samoin kun monet teistä haukkuvat miehiään patalaiskoiksi kun he eivät hoida puolia kotitöistä?
Noup. Edellinen mies hoiti ruoan ja minä kaikki muut.
 
"vieras"
[QUOTE="mies";27863052]Minusta vielä olennaisempaa on luonteet. Toinen pitää enemmän puuhailuista, toinen vähemmän. Esim. naiset kasvatetaan hyvin usein siivoamaan ja osaamaan jotain ruuan laittoa ym. kotitalousasioita. Miehille yhä harvoin erityisesti opetetaan sellaisia. Näilläkin on merkitystä. Toki molempien pitää tehdä oma panos, mutta ne pitäisi jakaa jotenkin luontevasti.

Ihmiset voivat ymmärtää vapaa-ajankin eri tavalla. Jollekin esim. tutkimustyö jossa luetaan ja kirjoitetaan on lähes vapaa-aikaa. Mutta tutkija itse voi kokea sen hyvinkin rankkana, rankempana kuin esim. raksatyöläinen oman työnsä.[/QUOTE]

Ei meillä kyllä mitenkään kasvatettu. Minä toisteksi vanhimpana isosiskona jouduin aina tekemään ruoat, siivota yms. muut kotityöt ja isoveljeni ei tehnyt mitään, lähti jonnekin kavereilleen. Tämä siis sillon kun vanhempanne eivät olleet kotona ja ei olisi muuten esim. saatu ruokaa (paitsi jotain einestä). Olin silloin 13-18 vuotta ja aina monta kertaa vuodessa. Veljeni vuoden vanhempi, ei todellakaan sillon tehnyt elettäkään, että tekisi jotain. Ehkä oletti jotenkin, että minä kuitenkin sitten teen. Pikkusisarukset sen verran nuorempia, ettei heiltä sellasta olisi voinut vaatia. En ole siis mitenkään kärsinyt tästä, kunhan kerroin vaan, että ei ole mitenkään automaattisesti opetettu.

Vanhempani eivät siis mitenkään sanoneet, että minä isosiskona teen vaan, että pärjäilkää, ostivat ruokaa kaappiin ja pyysivät siivoamaan jäljet. Veljeni ei myöskään jaksaisi edes tänä päivänä vaihtaa auton renkaita vaan veisi korjaamolle tms.
 
Auton huoltoihin? En, ei kiinnosta.

Polttopuiden tekoon? Ei ole tarvetta, mutta jos olisi, osallistuisin

Lumitöihin? Teen niitä enemmän, kuin mies

Raskampiin pihatöihin? Kyllä, kuka sen multakuorman viime kesänä purkikaan? No minä! (mies vahti lapsia sillä aikaa)

Kodin remontit? Olen maalannut, tapetoinut, laittanut laminaattia, laatoittanut, purkanut keittiötä, rakentanut terassia ja tehnyt kaikkea hanttihommaa mitä mies, isäni ja appeni mulle ovat keksineetkään :D


Kuka hoitaa perheenne kriisit, esim soittelee putkimiehet jos putket ovat vaikkapa jäässä?
Se, kumpi huomaa ensin, tai se, kumman puhelimessa se numero. Useammin kyllä varmaan mies hoitaa nuo, pakko myöntää.

Valittaako miehenne kun joutuu yksin hoitamaan asiat, samoin kun monet teistä haukkuvat miehiään patalaiskoiksi kun he eivät hoida puolia kotitöistä?

Ei valita, ei hän yksin joudu hoitamaan muuta kuin auton, kuten minä taas yksin hoidan pyykit ja suurimman osan ruoan laitosta. En silti valita, mies tekee paljon.
 
"mies"
[QUOTE="vieras";27863187]Ei meillä kyllä mitenkään kasvatettu. Minä toisteksi vanhimpana isosiskona jouduin aina tekemään ruoat, siivota yms. muut kotityöt ja isoveljeni ei tehnyt mitään, lähti jonnekin kavereilleen. Tämä siis sillon kun vanhempanne eivät olleet kotona ja ei olisi muuten esim. saatu ruokaa (paitsi jotain einestä). Olin silloin 13-18 vuotta ja aina monta kertaa vuodessa. Veljeni vuoden vanhempi, ei todellakaan sillon tehnyt elettäkään, että tekisi jotain. Ehkä oletti jotenkin, että minä kuitenkin sitten teen. Pikkusisarukset sen verran nuorempia, ettei heiltä sellasta olisi voinut vaatia. En ole siis mitenkään kärsinyt tästä, kunhan kerroin vaan, että ei ole mitenkään automaattisesti opetettu.

Vanhempani eivät siis mitenkään sanoneet, että minä isosiskona teen vaan, että pärjäilkää, ostivat ruokaa kaappiin ja pyysivät siivoamaan jäljet. Veljeni ei myöskään jaksaisi edes tänä päivänä vaihtaa auton renkaita vaan veisi korjaamolle tms.[/QUOTE]

Sinua ei kasvatettu nimenomaisesti vaan oli eräänlainen sanaton diili että sinä teet nuo hommat. Näinhän se useimmiten menee. Ei useimmiten sanota että "koska sinä olet tyttö niin sinä teet nämä" vaan homma vain toimii niin, yhteiskunnan toimintamekanismien ja arvomaailman kautta. Harvempi alkaa pullikoimaan niitä vastaan.
 
sovinisti...
Oikeasti kuka tekee kotitoitä monta tuntia päivässä jatkuvasti, mahtaa olla siisti koti :)
Ja joo eihän tämä aihe oikeataan kuulu kuin okt asujille kerrostaloissa kun ei juurikan ole muuta kuin "kotitöitä"..
Okt:ssä sitten onkin vähän enemmän.
 
pilipali
Auton huoltoihin? En osallistu, kun en osaa. Kesäisin kyllä pesen meidän autot mielellään. Sekä imuroin sisältä jne.

Polttopuiden tekoon? Kyllä osallistun. Jako menee meillä niin, mies hoitaa puut metsästä pihaan ja minä ladon ne liiteriin. Ja minä olen myös se joka meillä hoitaa suurimmaksi osaksi lämmityksen.

Lumitöihin? Kyllä osallistun. Jako menee niin, että mies putsaa pihan koneella niiltä osin millä voi ja minä niiltä osin mikä täytyy hoitaa kolalla eli terassin, rapun edustan jne.

Raskampiin pihatöihin? Mitähän ne on? Mutta jos kyse jostain kukkapenkeistä niin ne on mun juttuja. Haravoinnin hoidan myös minä tai sitten mies hoitaa sen lehtien kerääjällä. Ruohon leikkaa meillä se joka joutaa. Mies trimmailee, koska minä en saa trimmeriä käyntiin :D

Kodin remontit? Näitä tekee miellä mielellään kumpikin.

Kuka hoitaa perheenne kriisit, esim soittelee putkimiehet jos putket ovat vaikkapa jäässä? Mies yleensä, koska hän tuntee oikeat henkilöt.

Valittaako miehenne kun joutuu yksin hoitamaan asiat, samoin kun monet teistä haukkuvat miehiään patalaiskoiksi kun he eivät hoida puolia kotitöistä? Ei valita siitä, että joutuisi yksin hoitamaan asiat (kun ei joudu?). Mutta valittaa kyllä joskus siitä, että jos en ole jaksanut jotakin asiaa (esim siivota) tehdä.

Ja siivoukseen mies osallistuu tavaroiden järjestelyn osalta paljonkin sekä astianpesukoneen tyhjennyksen/täytön. Mutta imuriin ei kyllä koske mistään hinnasta, ja pyykkeihinkin ehkä kerran vuodessa.
 
"vieras"
[QUOTE="mies";27863052]Minusta vielä olennaisempaa on luonteet. Toinen pitää enemmän puuhailuista, toinen vähemmän. Esim. naiset kasvatetaan hyvin usein siivoamaan ja osaamaan jotain ruuan laittoa ym. kotitalousasioita. Miehille yhä harvoin erityisesti opetetaan sellaisia. Näilläkin on merkitystä. Toki molempien pitää tehdä oma panos, mutta ne pitäisi jakaa jotenkin luontevasti.
[/QUOTE]

Voi kiesus, että minua ottaa päähän tällaiset aataminaikuiset stereotypiat! Minua ei kylläjään kasvatettu laittamaan ruokaa eikä siivoamaan - ruuanlaitto on ok, mutta siivoamista inhoan. Sitä on vaan pakko tehdä, halusi tai ei. Moni mies venkoilee siitä irti laiskuuttaan ja perustelee sitä itselleen, että sehän on naiselle luontaista ja varmasti se siitä tykkää, kun siivoaa.

Olen omille pojilleni opettanut ja vaatinut tekemään osansa kodinhoidosta. Yksi tykkää yhdestä hommasta, toinen toisesta, mutta itsenäistä elämää varten ne hommat vaan pitää osata ja tehdä.

Terveisin Vihainen viisikymppinen nainen
 
  • Tykkää
Reactions: Millenia
Lilith Le Nuit
[QUOTE="mies";27863052]Minusta vielä olennaisempaa on luonteet. Toinen pitää enemmän puuhailuista, toinen vähemmän. Esim. naiset kasvatetaan hyvin usein siivoamaan ja osaamaan jotain ruuan laittoa ym. kotitalousasioita. Miehille yhä harvoin erityisesti opetetaan sellaisia. Näilläkin on merkitystä. Toki molempien pitää tehdä oma panos, mutta ne pitäisi jakaa jotenkin luontevasti.

[/QUOTE]

No ei tod. meidän perheessä opetettu paskaa. Mies ei ole missään erityisasemassa. Isä on 65v. ja on aina osallistunut kotitöihin.
 
"mies"
[QUOTE="vieras";27863451]Minua ei kylläjään kasvatettu laittamaan ruokaa eikä siivoamaan - ruuanlaitto on ok, mutta siivoamista inhoan. Sitä on vaan pakko tehdä, halusi tai ei. Moni mies venkoilee siitä irti laiskuuttaan ja perustelee sitä itselleen, että sehän on naiselle luontaista ja varmasti se siitä tykkää, kun siivoaa.[/QUOTE]

Niin, lienee kuitenkin fakta, että naiset siivoavat enemmän kuin miehet. En oikein usko, että he kokevat siivoamisen samalla tavalla kuin miehet, koska tää toiminta on enemmän meidän yhteiskunnassa suunnattu naisille.

Ajatellaanpa että mies rassaa autoa jo alle parikymppisestä. Sitten suhteessa miehen tehtäväksi tulee auton huolto. Kyllä se mies on tottuneempi siihen työnä kuin nainen tai sellainen mies, joka ei ole moista hommaa tehnyt. Miksei samalla tavalla siivoamaan joutunut tai oppinut nainen olisi enemmän kotonaan siivoamassa? Hyvä esimerkki siitä, kuinka arvot, asenteet ja ideologiat eivät välttämättä vastaa todellisuutta.
 
Koko ajatus siitä, että olisi jotenkin okei luistaa kotitöistä, koska vaihtaa auton renkaat on oikeasti ihan käsittämättömän absurdi. Ja päälle vielä kehdataan usein heittää noita "no naiset ne tykkää siistiä ja laittaa ruokkaa". Vitut, minä kyllä ihan suoraan inhoan siivoamista, pyykkäämistä ja enimmäkseen ruuanlaittoakin. On se kivaa kun on siistiä, mutta siihen pääsemiseen saisivat kaikki panostaa, eikä se yksi kotiorja.

Aivan hemmetin usein perheissä, joissa nainen joutuu hoitamaan suurimman osan kotitöitä, muu perhe on vielä erityisen välinpitämätöntä: ne likaiset vaatteet lojuu lattioilla eikä pyykkikorissa, astioita ei voi viedä koneeseen tai edes tiskipöydälle jne. Ja kaikki tämä on vain itsestäänselvää ja nainen on paska ämmä, jos viitsii asiasta joskus valittaa.

Enkä tunne yhtäkään naista, joka ei osallistuisi sitten niihin harvinaisempiin hommiin. Jos on niin fiini nainen, että tekokynnet menisivät rikki ruohoa leikatessa, niin tuskinpa tämä rouva kovin hikisenä siellä kodin sisälläkään touhottaa.

Roolit voivat kuitenkin olla tietysti myös toisinpäin ja tiedän joitain pariskuntia, joissa mies panostaa enemmän kotiin.
 
"mies"
Kun sanoin kasvatettu, en tarkoittanut nimenomaista kasvattamista vaan implisiittisia eli sanattomia oletuksia ihmisten rooleista. Sen ääneen sanominen että "tytöt tekee näin" on eri asia kuin sen olettaminen. Ja tätä olettamista meillä edelleen on yllin kyllin.
 
[QUOTE="mies";27863504]Niin, lienee kuitenkin fakta, että naiset siivoavat enemmän kuin miehet. En oikein usko, että he kokevat siivoamisen samalla tavalla kuin miehet, koska tää toiminta on enemmän meidän yhteiskunnassa suunnattu naisille.

Ajatellaanpa että mies rassaa autoa jo alle parikymppisestä. Sitten suhteessa miehen tehtäväksi tulee auton huolto. Kyllä se mies on tottuneempi siihen työnä kuin nainen tai sellainen mies, joka ei ole moista hommaa tehnyt. Miksei samalla tavalla siivoamaan joutunut tai oppinut nainen olisi enemmän kotonaan siivoamassa? Hyvä esimerkki siitä, kuinka arvot, asenteet ja ideologiat eivät välttämättä vastaa todellisuutta.[/QUOTE]

Niin ja kun naista on vaikka hyväksikäytetty 5-vuotiaasta asti, niin se on hänelle luontaisempaa nörtyä ja olla miehen mieliksi.

Ei se uusien asioiden opettelu ole oikeasti niin vaikeaa ja vastenmielistä. Kyllä se pointti on siinä, että hommat menee jokseenkin tasan, mutta kuitenkin niin, että otetaan huomioon se mistä kukin tykkää (tai mitä vähemmän inhoaa). Vaikka nainen olisi kuinka joutunut siivoamaan pikkusisarustensa jälkiä 8-vuotiaasta asti, niin ei se tee siitä siivoamisesta hänelle mieluisaa. Auton rassaamiseen harvemmin ketään pakotetaan, vaan kyseessä on harrastus. Voin minäkin painua vaikka laneihin joka viikonloppu ja mies siivoaa sillä välin kotona.
 
"JOKU"
ei mieskään osaa tehdä mitään eli viedään huoltamoon,pihaa ei ole ja jos joku paikka talossa leviää osaan minäkin soittaa huoltoon=)Remonttia jos pitäs asuntoon tehdä ois pakko palkata joku ammattilainen,ei olla kumpikaan ikinä edes seiniä maalattu=)
 
"mies"
Eli kun ideologia sanoo, että naisen ei SAA siivota, niin naiselle saattaakin olla luontevampaa tai mukavampaa siivota, koska hän on siihen tottunut, syystä tai toisesta. Nää on kaksi eri tasoa. Samasta syystä teoriassa joku tykkää esim. olla ruman tai hankalan ihmisen puoliso - karmeeta yleisellä tasolla, mutta juuri siinä tapauksessa ihan kivaa.

Lait ja muuta abstraktiot ovat aina eri asia kuin todellinen tilanne. Ne vain järjestävät ja ohjaavat yhteiskuntia, eivät heijastele sen todellisuutta. Jollekin anarkiakin voisi olla paratiisi - toiselle helvetti. Kyse on lopulta kompromisseista, lopullista totuutta ei ole.
 

Yhteistyössä