Miehet ja lasten vaatetus

Sori, mutta musta tää on ärsyttävä ketju. Koska miehellä ei ole tarpeeksi värisilmää, niin naureskellaan ja laitetaan vaatteet valmiiksi ihan kuin jollekin imbesillille. Tai ehkä teidän miehet ei loukkaannu, mua vaan itseäni ärsyttäisi.

Alkuperäinen kirjoittaja winhis:
Sori, mutta musta tää on ärsyttävä ketju. Koska miehellä ei ole tarpeeksi värisilmää, niin naureskellaan ja laitetaan vaatteet valmiiksi ihan kuin jollekin imbesillille. Tai ehkä teidän miehet ei loukkaannu, mua vaan itseäni ärsyttäisi.

No mä en pidä mieheeni imbesillinä, enkä laita niitä vaatteita valmiiksi vaikka tiedän ettei hänen valitsemat vaatteet välttämättä miellytä mun silmää.. Itseäni varten laitan joskus vaatteet lapsille aamuksi, jotta ei tule kiire ja saan juoda aamukahvini rauhassa.

Ihmetyttää enemmänkin se, että miksi miehellä ei olisi värisilmää? Onko miehet jotenkin jotain ihme surkimuksia, kun eivät mitään osaa?

Samoin miettein :)

Alkuperäinen kirjoittaja samma här:
Alkuperäinen kirjoittaja Sossu:
Onko muka kaikkien mihet tuollaisia???

Minä en ikinä laita mitään vaatteita valmiiksi. Kyllä miehellä on silmät päässä. Aina hyvin pukee ja vielä niin, että värit sopivat yhteen. Eikä ikinä tietenkään likaisia tai säähän epäsovia vaatteita.

Tykätään kumpikin kun vaatteiden värit sointuu yhteen. Mies on alusta asti ollut oma-aloitteinen vauvan hoidossa ja osaa hoitaa/pukea vauvan ihan yhtä hyvin kuin minäkin. Erilaiset tavat ja systeemit on heillä kahdella esim nukutuksessa kuin mulla, mutta kyllä vauva oppii hyvin monia eri tapoja.

samaa mieltä. Kyl munkin mies osaa pukea lapsen ihan hyvin ja hienosti.

Meilläkin mies pukee hyvin lapset. Millaisia miehiä teillä oikein on?

Tuntuu, että äidit hoitaa kaiken eikä isät ehdi oppia ollenkaan, sitten naureskellaan kun joskus harvoin isä "joutuu" pukemaan lapset, eikä ole ihan perillä mitä vaatteita lapsi käyttää.

no ei meilläkään aina kaikki miehen lapsille valitsemat vaateyhdistelmät ole minun mieleeni, mutta toisaalta tuskinpa mieskään on ihastunut kaikkiin minun pukemiini. jos ei kelpaa niin pitää tehdä itse. ja koska minä en laiskana halua tehdä kaikkea itse täytyy minun hyväksyä toisen tekemiset ilman jatkuvaa naputusta.

ai niin turbojurbo (menikö oikein?) se sun työkalupakki - jakoavain vertaus oli ihan osuva.

:laugh: :laugh: :laugh:

Ei ole todellista!

¤pyyhkii vesiä silmistään¤

MINÄ ole ANIA luullut, että vain minun miehelläni on uskomaton kyky poimia lapsen vaatekaapista ne kaikista kammottavimmat rytkyt ja lyödä ne pokkana lapsen päälle kauppaan tai hoitoon.

Mutta, että tätä on ihan yleisestikin liikkeellä...Näköjään :D.

JOS en HETI muista korjata lapselle liian pieniä vaatteita Uffi kassiin tai haaruksista reikäisiä housuja korjattavien pinoon, voin olla varma, että seuraavalla miehen vaatteiden valinta kerralla ne lumput ovat lapsen päällä tarhan kevätjuhlissa.

Ihmettelen samaa, että miten jukulauta se OSAAKIN hakea ne kaikista pienimmät ja kamalimmat vaateyhdistelmät ja pukea / puettaa ne pokkana lapsen päälle ja lähteä vielä sen lapsen kanssa esmees kauppaan :o :o :o .

Viime viikolla anoppi ihmetteli, kun lapsi oli valitellut kireitä housuja...Mies oli antanut lapselle montakymmentä senttiä liian pienet caprit jalkaan ja lapsella oli täysi työ, että sai ne pois jalastaan :D.

Oma syyni tietysti, kun en toimi HETI, eikä 15 päivä noiden vaatteiden kanssa...

Joskus käy niinkin, että vaikka kuinka laitan vaateyhdistelmät lapselle valmiiksi, on lapsi ollut tarhassa pyjamassa tai äidin alushousuissa...POIKA lapsi!

Kannattaisko vaate hyllyihin kirjoittaa laput mitä kukin hylly sisältää. Meillä on näin, mutta lähinnä mummoja yms "vieraita" varten jotka joskus pukee lapsia.

Ehkä mein esikoisen vaimolla sitten joskus on helpompi tulevaisuus, poika kun on osannut alle kaksi vuotiaasta asti erottaa itse koti ja paremmat vaatteet toisistaan. Auttaessaan pyykin levityksessä kertoo tomerasti mikä on kenenkin vaate:) Opettakaa pojat jo pienenä katsomaan mitä pukevat, niin ei sitten tarvitse tulevaisuudessa kenenkään valittaa.

Ei me nyt niin noloja olla, mutta kun puetat lapsen muutaman kerran kunnolla niin johan alkaa olemaan pino aamulla valmiina, ei tarvi itse etsiä. Luen mieluummin sen lehden silläaikaa kuin etsisin vaatteita.

Huomasit varmaan ettei monenkaan ongelmana tässä ollut se värisilmän puuttuminen, vaan se että lapselle laitetaan päälle aivan vääränkokoiset vaatteet. Joko sisarusten vaatteet sekoitetaan tai sitten kaivellaan sieltä kaapinkätköistä ne kaikki aivan liianpienet vaatteet.

Ei varmaan ole kiva 90cm lapsen olla päivä 68cm vaatteissa, silläkin uhalla että isä sitten loukkaantuu. Vaikka harvemmin ne oikeasti edes loukkaantuu, niiltä kun yleensä puuttuu se naismainen herkkänahkaisuus näistä asioista. :D

Vihreät sukkikset keltasilla kukilla, musta-punainen ruutuhame, lila paita, jonka päällä Snoopy-paita sarjiskuvilla.

Isin pukema. :o :o :o :o :heart:

Mutta koska yksilö on oppivainen, tuostakin viisastui ja oppi. :xmas:

Meillä alkaa nyt vasta miehelläkin menemään perille, mitä niille lapsille puetaan kun lähdetään ja mihin lähdetään, mä oon kirjottanu hyllyt täytee ohjeita, kaikissa lukee lapsen nimi ja vaate, ja sitten on erikseen hyllyt jokalapselle: pihavaatteet, kotivaatteet ja kyläily vaatteet :D meillä 3 lasta joista vanhin 6v. NYT SE OSAAAAA!!! Muistan kyllä hyvin ajan kun laitto kaapista mitä sattu ja kenenkin päälle..

Mä katson aina mitä lapselle laitetaan päälle niin arkena kuin pyhänä.

Ainoa milloin mies omatoimisesti saa valita on silloin kun olen jossain poissa ja esim. tulee pissavahinko.

Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
No miksi jätätte kaappiin liian pieniä vaatteita? Keräys-, kirppari- tai kellaritavaraa ovat ne. Mies kun avaa työkalupakin, niin ei hän odota löytävänsä sieltä rikkinäistä jakoavainta. Se on jo aikaa sitten heitetty pois. Samaa käytännöllisyyttä hän odottaa vaatekaapilta, muttei saa naisten hamstrausinnon vuoksi.

meillä saa :saint: mä en keräile pieniä tai isoja ja mies osaa kyllä valita likoille tarpeen vaatiessa vaatteet, mutta ei sitä kovin usein tapahdu... =)

Kyllä joudun laittamaan valmiiksi tai antamaan sopivat käteen. Mies ei erota erota esim. yöpukuja päivävaatteista. En ole niin tarkka väriyhdistelmistä ja vauva-aikana mieskin osasi hakea lipastosta vauvalle vaatetta mutta silloinkin päälle meni useimmiten ne kuluneimmat kirpparilta ostetut :) Se vasta oli kamalaa kun lapsi alkoi käyttää kestovaippoja! Isi ei vieläkään tiedä miten päin yövaippa tulee vaikka on helposti puettava housuvaippa ja samat vaipat on olleet jo iät ajat. Joka kerta huutelee että mitenpäin ja silti laittaa vaipan väärinpäin :) En tiedä miksi mieheni ei rekisteröi koskaan miten lapsemme on puettu äidin toimesta, hän voi tosiaan laittaa yöpuvun päiväksi päälle ja loukkaantuu sitten jos huomautan asiasta... pitäisi kai merkata vaatteet jotenkin kaappiin... onneksi tuo kohta 3v jo valitsee itse vaatteitaan ja löytää useimmiten sopivat.

Meillä miehellä ei ole hajuakaan mitä lapsille pukee päälle,ja vaikka laittan valmiiksi ,saattaa silti olla esim sukkahousut housujen päällä(tämäkin on koettu).kerran lokakuun viileänä iltana olin poissa kotoa ja mies oli silläaikaa mennyt lastenkanssa kauppaan.tytöt olivat olleet hihattomissa mekoissa paljain varpain...kun kuulemma lapset halusivat laittaa mekot päälle...en ymmärrä miten voi olla niin vaikeaa tuo lasten puettaminen...meillä ei todellakaan mies katso sopivatko vaatteet toisiinsa...päälle vaikka isoveljen suuri paita jos se on ensimmäisenä käsillä...

Yhteistyössä