miehestä ja mahd. erosta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hah"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hah"

Vieras
Mieheni on perus nörtti jolle tietokone kaikkein tärkein juttu. Pelaa vapaa aikanaan ja valvoo ja on myöhään töissä. Työ tietokonealaa.
Meillä ylä-alamäkiä ollut monta vuotta jo. Kun olin raskaana niin sain kotiini rakkauskirjeen joltain naiselta. Tai mieheni sai. En tiedä vieläkään mikä juttu tuo oli. Mies sanoi että nainen oli joku ihan seko jota ei ollut tavannut koskaan ja 5lapsen yh. En tiedä. Siitä on vuosia jo. Voi olla että myös järjestetty juttu, koska itselläni oli toinen mies ennen lapsia.
Nyt mies vannoo muuttuvansa että tulee ajoissa kotiin jne. En tiedä. Itseäni ruvennut tämä kirje harmittamaan. Jos mieheni rakastuikin siihen toiseen? Sanoo minulle kyllä usein rakastavansa, mutta en voi itse sanoa sitä usein hänelle. Seksiä harvoin, tosin sitä nyt ruvennut olemaan enemmän myös miehen aloitteesta. Rupeaisiko sitä yh:ksi ja antaisi tuon nörttimiehen mennä? Lisäksi kärsin masennuksestakin vielä.

jos siitä kirjeestä on aikaa jo vuosia niin miksi se juuri nyt on alkanut harmittamaan? en tekisi mitään suurempia päätöksiä jos olisi muutenkin vaikeeta (masennus). ehkä et ajattele tällä hetkellä niin kuin normaalisti. ja nörtti..? mitä tekemistä sillä on asian kanssa? :whistle:

On alkanut vaan harmittamaan kun en silloin selvittänyt kuka se oli. Niin ja muistelen että mies silloin sanoi naisen olevan 2 lapsen yh kampaaja. Mutta voihantuo muistaa väärin.
Välillä tuntuu että ajattelen hyvinkin selkeästi ja normaalisti ja että masennus on vain harhaa tai että pahin olisi jo ohi. Mistä sen tietää? Niin ja nauran kyllä mutta en tietenkään koko aikaa. Ei kait kukaan naura koko aikaa? Kaikenlaisten kulissien esittämisen olen jo unohtanut.
Nörtti häiritsee siksi että otin sellaisen nörtin joka ei oikein mitään osaa (jotain opetellut) Mutta välillä on kuin yksi lapsi lisää. Tuntuu että joudun kaiken opettamaan. Huoh. Niin ja saisihan tuo komeampi olla.
Olenkohan vain riippuvainen miehestäni?

Niin ja kun teen normaalia ruokaa niin mies ei syö sitä ja valittaa siitä. Mikään tekemäni ruoka ei taida kelvata vaan syö omia nuudeleitaan. Sekin vähän harmittanut. Ei oikein ole intoa tehdä ruokaa kun sanoo ettei pidä siitä. Niin ja lapsetkaan ei tykkää enään normi ruuasta vaan pitää olla jotain erikoista kuten tortilloja joka päivä tai ranskalaisia. Minun tekemäni ruoka ei kelpaa kellekään kun teen perus keittoja ja laatikoita. =(

Miehen vikaa kaikki, vaikka itse olet masentunut ja sulla on ollut toinen mies ja mitä vielä. Laita se mieskin välillä ruoan tekoon. Yh:n onkin varmaan mukavaa ja se parantaa masennuksen ja saa lapset syömään :D

No ei tuossa vielä kovin vahvoja perusteita erolle ole.. Ei kai kukaan osaa luonnostaan kokata tai kotia hoitaa, kyllä jouduin itsekin oman monta vuotta poikamiehenä olleen ukkonikin opettamaan kotia hoitamaan. Ja puremaan alahuulta etten vaan mene moittimaan sitä, minkä toinen on tehnyt. Samalla periaatteella voi todeta että ellei valmiiksi tehty kelpaa, niin ukko tekee itse mutta lapsille ei voi syöttää niin yksipuolista ruokaa, joten saa sitten kokata sellaista, joka on terveellistä koko perheelle.

Tuollaisia perhe-elämään ja puolisoon kyllästymiskausia tulee kaikille mutta ne menevät ohi. Kotipiiaksi ei tarvitse suostua, ei tietokoneala sen ihmeempi ole kuin mikään muukaan. Omanikin on "nörtti" ja välillä projektien takia päivät venyvät pitkiksi mutta ei niitä koko aikaa ole. Ja on sillä alalla yksinhuoltajiakin. Joten työ ei ole mikään syy olla tekemättä mitään kotona.

Toisaalta turhaan itsekin jotain vanhoja kirjeita muistelet. Eihän siinä ole edes mitään näyttöä siitä, että miehesi olisi mitenkään ollut mukana koko hommassa eikä ole tainnut toistua? Etkä voi enää puhtaasti ajatella vain itseäsi koska sinulla on lapsia. Joten yritä ensin saada oma pääsi toimimaan, sen jälkeen liittosi ja jos mikään ei todellakaan toimi, niin voit sitten ainakin vanhempana sanoa lapsillesi että yritit parhaasi. Yksinhuoltajan tie ei ole mitenkään helppo eikä kovin auvoisaa taloudellisestikaan.

tarkoitat että mitä sanoa lapsille isona? Että isää ei kiinnostanut kotielämä tai äiti? Että yritin parhaani? Sitäkö tarkoitat?
Niin ja tuosta kirjeestä oli aikaa 7v ja viimeksi 2v sitten miehelle oli kännykkään tullut viesti naiselta että on juuri saunassa tms. Sen jälkeen en ole pitkään aikaan katsonut kännykkäänsä. Eikä kiinnosta katsellakaan enää...jos pettää niin ottakoon itse eron ja syyllisyyden tuskan kantaakseen.

Eli sinä olet itse pettänyt ja luulet että miehesikin pettää. No epäselvä juttu tuo kirjejuttu, mutta jospa mies ei ole tehnyt mitään niin kuin itse sanoo. Mies sanoo rakastavansa sinua ja seksiäkin on. Itse vain valitat.

Miksi ette ole alusta asti hoitaneet kotia yhdessä? Laita nyt mies hommiin, vaikka aluksi itse hoitamaan pyykkinsä. j

Yhteistyössä