Oliskin pahaa unta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti

Vieras
Että pitää herätä tähän todellisuuteen ettei miehestäni ole isäksi,vieläkään..
Esikoisemme on pian koulu ikäinen ja toinen lapsemme syntyy nyt syksyllä.
Yhdessäolomme ne 8-vuotta on olleet ylä ja alamäkiä niin kun varmasti jokaisella on..
Esikoisemme syntymän jälkeinen aika oli vaikeaa jolloin meinasin jättää mieheni,hän ei vaan osallistunut mihinkään vauvaan liittyvään.
ei ottanut syliiin,ei syöttänyt yms..
Hoidin kaiken yksin.
Tuntui ettei hän kasvanut isyyteen enkä tänäkään päivänä näe selkeää isä -tytär yhteyttä.
Mieheni on todella vaikeaa näyttää tunteensa,olen yrittänyt sanoa että lapsi ei vaadi mitään tiettyä tapaa hoitaa jotan asiaa vaan kunhan olet läsnä ja rakastat.
Ei ole enään montaa viikkoa toisen lapsemme syntymään ja olen henkisesti aivan loppu.
Kaiken kruunasi se etää meillä kävi tänään kylässä ystävä pariskunta pienen 2kk ikäisen vauvansa kanssa.
Oli vaikeaa katsoa miten luonnollisesti ystäväni mies hoivasi,sylitteli ja syötti vauvaa.
Miehelläni oli vain ns "tyhjä katse"
Olen todella usein puhunut asioista miehelleni,mutta mikään ei silti tunnu muuttuvan.
Olen vahvasti harkinnut eroa,koska en jaksa käydä samaa uudestaan kun esikoisen kohdalla..
Helpottaa kun sai edes hiukan purkaa,
En tiedä onko kenelläkään kokemusta moisesta,miten pääsitte siitä yli vai erositteko..

jos olet jo muutenkin yksin lapsenne hoitanut niin miten yh:n arki eroaisi nykysestä elämästäsi? itse olin huonossa suhteessa, hoidin lapset, kodin, KAIKEN ja sain vielä moitteita, vittuilua ja muuta paskaa niskaani mieheltä sen lisäksi. ei olla enää yhdessä, ja oman elämän laatu kohentunu huimasti! kaiken hoidan edelleen yksin mutta eipähän tarvitse murehtia miestä ;) auttaako mies sinua muuten? kodinhoidossa yms.?

sama juttu oli meillä,lapsen ollessa 2v otin eron en jaksanut miehelle kaikki muu tärkeäpää, yhden kerran hoiti lasta niin että pääsin kauppaan yksin(soitti tunnin päästä että ala jo tulla) meillä oli vielä se että läksi ite miten halus, oli lapsen ollessa 6kk tasan viikon teillä tietämättömillä(lähtiessä sano että käy kaverilla..)puhelin titty kiinni..

ym.lukuisia juttuja sattu tuon kahden vuoden aikana

nyt lapsi reilu 4v. viimeksi ottanut yöksi joulukuussa...vaikka sopimus oli että joka toinen vkonloppu..

ja ei todellakaan hoitanut, herännyt yöllä, ulkoiluttanut tai mitään...

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Tippu nopeesti..
Olisi kiva kuulla enemmän mielipiteitä,apuja...

ootteko kokeillu perheneuvolaa?

Ei olla,mies ei suostu/usko sellaiseen.

niin, jos toisella ei oo motivaatiota muuttua niin onko mitään mahdollisuuksia? -tuskin
pääset helpommalla kun ryhdyt yh:ksi, meillä ainakin lapset alkoivat voimaan paremmin :hug:

En tiedä sanoa mitään. Miehesi kaltaisia isiä on paljon, riippuu niin omasta kasvuympäristön perheen mallista. Oliko miehesi isä samanlainen? Ehkä tilanne paranee ajan kanssa, kun lapset on isompia? Tekeekö mies muuta, jos ei kodin töitä, huolehtiiko raha-asiat, hoitaako talon/asunnon pikkurempat, lapioiko lumet ja vaihtaa patterit, onhan sitä muutakin työtä, kun lapsenhoito, ei se kaikille miehille ole sitä ominta aluetta. Etenkin, jos vaimo näyttää asiassa suvereenisti pärjäävän. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja j:
jos olet jo muutenkin yksin lapsenne hoitanut niin miten yh:n arki eroaisi nykysestä elämästäsi? itse olin huonossa suhteessa, hoidin lapset, kodin, KAIKEN ja sain vielä moitteita, vittuilua ja muuta paskaa niskaani mieheltä sen lisäksi. ei olla enää yhdessä, ja oman elämän laatu kohentunu huimasti! kaiken hoidan edelleen yksin mutta eipähän tarvitse murehtia miestä ;) auttaako mies sinua muuten? kodinhoidossa yms.?

Niin tuota olen juuri miettinytkin,että olisi sitten henkinenkin taakka pois.
Hän ei minua mitenkään hauku/moiti.
Ei auta missään kotitöissä.
Sepä siinä on niin hassua,että on kova tekemään töitä ja onkin ruumiillisesti raskaassa työssä.
Eikä myöskään alkoholin saralla ole mitään ongelmaa..
Muut asiat vaan on ihan solmussa..=(

Alkuperäinen kirjoittaja KolmeKertaa:
En tiedä sanoa mitään. Miehesi kaltaisia isiä on paljon, riippuu niin omasta kasvuympäristön perheen mallista. Oliko miehesi isä samanlainen? Ehkä tilanne paranee ajan kanssa, kun lapset on isompia? Tekeekö mies muuta, jos ei kodin töitä, huolehtiiko raha-asiat, hoitaako talon/asunnon pikkurempat, lapioiko lumet ja vaihtaa patterit, onhan sitä muutakin työtä, kun lapsenhoito, ei se kaikille miehille ole sitä ominta aluetta. Etenkin, jos vaimo näyttää asiassa suvereenisti pärjäävän. :hug:

Kyllä muuten hoitaa kaikki miehen työt kotona,ei siis ole laiska vätys.
Raha asioissakin on tarkka.
siitä ei olekaan kysymys..
Kaipaisin vaan jotain lämpöä lapsillekin..

Meillä oli esikoisen aikaan ihan sama homma. Mies suorastaan vältteli lapsen kanssa olemista ja teki koko ajan pitkään päivää töissä + kävi viikonloppuisin omilla reissuillaan. Mutta sitten alkoi molemmilla vauvakuume painamaan kakkosesta ja silloin sanoin "ehdoksi", että miehen on pakko osallistua edes esikoisen hoitoon jos ei vauvaa halua hoitaa. Kun kakkonen sitten syntyi (poika...) niin nyt mies on kerrassaan ihana isä! Mies on kuin eri henkilö ja huomioi vauvan lisäksi myös esikoista todella kivasti. Nyt jälkeen päin mies on sanonut pelänneensä esikoisen myötä tullutta vastuuta mutta kakkosen syntymä jotenkin loksautti asiat paikoilleen ja nyt katuu itsekin omaa käytöstään esikoisen aikana.

Katoppa ku kaikkea ei voi saada. Sen huomaamiseen menee oma aikansa, ja sitten alkaa arvostaa pikkuhiljaa toisen muita hyviä puolia. Kannattaa nyt miettiä vähän, mitä hyviä asioita miehessä on, ja mitä paskoja itsessä, niin alkaa totuus avartumaan. Kukaan ei ole hyvä kaikessa, ja parisuhteessa ollaan yleensä aika huonoja.

Lapset rakastavat kyllä isäänsä hänen itsensä takia, lapsinaan. Asiastahan voi aina koittaa jutella, hellyyden osoittaminen on asia, joka joiltain vain puuttuu, muttei tarkoita että he rakastaisivat vähemmän. Rakkauttakin voi osoittaa niin monella tavalla, mikä joskus sekoittaa, kun toinen odottaa eri asioita.

Sepä siinä on niin hassua,että on kova tekemään töitä ja onkin ruumiillisesti raskaassa työssä.

tosi hankala tilanne :/ kun muuten kunnon mies... puhutteko keskenänne paljon lapsenne asioista? esim. mitä kaikkea uutta oppinut jne.? onko mies muuten kiinnostunut tyttärestänne?

tosi hankala tilanne :/ kun muuten kunnon mies... puhutteko keskenänne paljon lapsenne asioista? esim. mitä kaikkea uutta oppinut jne.? onko mies muuten kiinnostunut tyttärestänne?

Mutta tekeekö se sitten kunnon miehen jos ei ota mitenkään osaa yhteisiin lapsiin muuten kun teko vaiheessa...?????

Esikoiselle ja isälle yhteinen harrastus. Kyllä hän siitä sitten rentoutuuu. Oma mieheni on myös aika laiska hoitamaan lasta, varsinkaan vauvaamme ei hoida ollenkaan. Sentään tervehtii ja pitää sylissä kun käsken.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Esikoiselle ja isälle yhteinen harrastus. Kyllä hän siitä sitten rentoutuuu. Oma mieheni on myös aika laiska hoitamaan lasta, varsinkaan vauvaamme ei hoida ollenkaan. Sentään tervehtii ja pitää sylissä kun käsken.

Kun käsket..
Eikö tuo tunnu sinusta pahalle vai oletko täysin sinut tilanteen kanssa.
Kyllähän lapset vaistoaa ettei isää "kiinnosta" tai mitä ikinä se onkaan...

Alkuperäinen kirjoittaja mietin:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kun käsket..
Eikö tuo tunnu sinusta pahalle vai oletko täysin sinut tilanteen kanssa.
Kyllähän lapset vaistoaa ettei isää "kiinnosta" tai mitä ikinä se onkaan...

Ei se vastenmielistä ole ei vaan viitti, kyllä hän heitä rakastaa.

Yhteistyössä