Miehestä, ei omasta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NeitiNasu

Aktiivinen jäsen
01.04.2004
15 255
0
36
Kunhan nyt oon pyöritellyt tätä asiaa. Mun asiakkaana on sellanen mies, keski-ikäinen, oikein komea ja charmikas, mutta alkoa luonnollisesti ottaa melko suuressa määrin. En oo kuitenkaan ikinä nähnyt missään änkyrä kännissä, vaikka se on meidän asiakas ollut jo kuulemma kauan ennenkö mä olen mennyt baariin töihin. Kuten kuvaan kuuluu, on myöskin aivan toivoton naisten mies: naisia on aina ollut ja mennyt, erilaisia, erinäköisiä ja kokoisia, välillä niin ettei erkkikään perässä pysy. Aina kun mä olen vuorossa, se jo kaukaa ovelta huutaa ihanaa että olet täällä!! ja ryntää halaamaan, antaa käsisuudelmia, kehuu silmiä jne: ei mitenkään pahalla tavalla, siis on oikeasti aivan äärimmäisen herrasmiesmäinen. On tuonut mulle ruusuja, jota sittemmin pyysi myöskin mun mieheltä anteeksi, mutta totesi samaan hengen vetoon että jollei me oltaisi naimisissa, rengastaisi mut itse jne. No nyt sitten viime viikonloppuna tämä halailu meni jotenkin ihan yli: se hetki kesti juuri vähän liian kauan, ja lisäksi se on alkanut mun isäpuolelle jonka ystävä on, soittelemaan ja jauhamaan musta, kuinka mä olen sitä ja tätä ja koskakohan olen töissä jne.

Hyvä mennä taas viikonloppuna sinne. Jotenkin ahdistaa koko ajatus jo valmiiksi. :ashamed:

Sanot sille suoraan, että nyt on mennyt sopivuuden rajojen yli, ja jos käytös ei muutu, sä et enää voi plvella sitä, koska et pidä nykyisestä tilanteesta. Suoruus auttaa aina!

Alkuperäinen kirjoittaja ?!?:
Sanot sille suoraan, että nyt on mennyt sopivuuden rajojen yli, ja jos käytös ei muutu, sä et enää voi plvella sitä, koska et pidä nykyisestä tilanteesta. Suoruus auttaa aina!

Ei auta, mä olen sen verran sitä ihmistä oppinut tässä tuntemaan, että vaikka se on hyvin kohtelias ja herrasmies yleisesti ottaen, halutessaan se osaa olla myös ihan äärettömän loukkaava jos kokee tulleensa väärin kohdelluksi.

Mun yksi työkaveri tietää tän tilanteen, ja pyrkii meidän ollessa yhdessä vuorossa järjestämään siten että mä joutuisin palvelemaan mahdollisimman vähän kyseisetä miestä, mutta kokonaan en voi välttääkään.. Eli mun pitää vaan purra hammasta, hymyillä ja kestää?? :/

Alkuperäinen kirjoittaja ?!?:

Ei auta, mä olen sen verran sitä ihmistä oppinut tässä tuntemaan, että vaikka se on hyvin kohtelias ja herrasmies yleisesti ottaen, halutessaan se osaa olla myös ihan äärettömän loukkaava jos kokee tulleensa väärin kohdelluksi.

Mun yksi työkaveri tietää tän tilanteen, ja pyrkii meidän ollessa yhdessä vuorossa järjestämään siten että mä joutuisin palvelemaan mahdollisimman vähän kyseisetä miestä, mutta kokonaan en voi välttääkään.. Eli mun pitää vaan purra hammasta, hymyillä ja kestää?? :/

Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Alat vetää viileää linjaa sen kanssa.Ei halauksia ja vain pakollinen kohteliaisuus.

En mä halaile ketään asiakkaitana, en tätäkään. Mutta se tulee takaapäin kiinni, kun en huomaa, jos olen toisessa asiakaspalvelutilanteessa esim. Ja viime viikolla ryntäsi jo sitt baaritiskin taakse (mikä oli ihan äärettömän yllättävä veto kyllä, eipä ole ennen tullut nähtyä). :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja hempee:
kuulostaa jo siltä et miksi sen annetaan siellä pomppia.. eks yleensä poliisit tms hoida noi oikuttelevat humalaiset.. on ilmeisesti oikeen tuttuja jos soittelee suvulles..

No kun ei se ikinä käyttäydy varsinaisesti niin, että olisi häiriöksi kellekään, joten ei meillä ole oikein perusteita poistaa sitä, tai soittaa poliiseja hakemaan. Ei ole ikinä kännissä, vaikka kuppia ottaa. Eikä se todellakaan ole mun tuttava ollut ennen meidän asiakassuhdetta, mun isäpuolla on ihan oma elämä ollut tähän asti, mihin me ei olla varsinaisesti kuuluttu ollenkaan, vaikka äiti on sen kanssa kimpassa ollutkin.

Alkuperäinen kirjoittaja mantaliini:
olenko ihan väärässä että sä taidat pikkuisen tykätä tästä tyypistä ja juuri siitä että hän on niin epäsovinnainen?

En oikeastaan: sanotaan niin, että mukavampi tapa hänellä on lähestyä, kuin monilla muilla taas, jotka käy perseelle kiinni ja huutelee perään jne. Mutta mä en pidä tollasesta mun työpaikalla, haluan tehdä työni rauhassa. Mä tykkäsin tästä tyypistä ennen siis ihan ihmisenä ja asiakkaana, mutta nyt mitä pidemmälle tää tilanne jotenkin menee, niin sitä vaivaantuneemmaksi mä tulen.

Riippumatta miten loukkaantuu jne teet selväksi ettei moinen sovi eikä kiinnosta.
Ei siitä eroon muuten pääse ja vaikuttaa kaverilta joka kyllä löytää uuden kiinnostuksen kohteen melko piankin kun entinen viilenee.

Toi on pahan laatunen päänvaivan aiheuttaja. Ukko taitaa tietää tarkkaan miten toimia. Se kuulostaa olevan sitä tyyppiä joka tietää justiinsa miten venyttää sopivan käytöksen rajoja . Sille on vaikee huomauttaa asiasta kun ei varsinaisesti voi osottaa mitään yksittäistä asiaa joka menis yli mut mut kuitenkaan ei toimi asiallisesti.

Oon itekki törmänny tollaseen tyyppiin joka surutta pokailee toisten väimoja ja tyttöystäviä, koska hänen mielestään kaikki mikä ei ole erikseen kiellettyä on sallittua ja hänhän VAAN on mukamas kohtelia ja ystävällinen.... Kuitenkin käytös on pitemmän päälle ei toivottua ja sopimatonta, siihen vaan on paha puuttua ite vaikuttamalta nipolta. Voisko esim sun pomo asialle jotain jos kertosit tilanteen?

Alkuperäinen kirjoittaja Pajulanpirkkona:
Toi on pahan laatunen päänvaivan aiheuttaja. Ukko taitaa tietää tarkkaan miten toimia. Se kuulostaa olevan sitä tyyppiä joka tietää justiinsa miten venyttää sopivan käytöksen rajoja . Sille on vaikee huomauttaa asiasta kun ei varsinaisesti voi osottaa mitään yksittäistä asiaa joka menis yli mut mut kuitenkaan ei toimi asiallisesti.

Oon itekki törmänny tollaseen tyyppiin joka surutta pokailee toisten väimoja ja tyttöystäviä, koska hänen mielestään kaikki mikä ei ole erikseen kiellettyä on sallittua ja hänhän VAAN on mukamas kohtelia ja ystävällinen.... Kuitenkin käytös on pitemmän päälle ei toivottua ja sopimatonta, siihen vaan on paha puuttua ite vaikuttamalta nipolta. Voisko esim sun pomo asialle jotain jos kertosit tilanteen?
Joo, no just näin. Osuit kyllä ihan täsmälleen asian ytimeen.

Mun pomo... :D No joo, tässä asiassa ei naurata, mutta yleisesti ottaen mun pomo on sitä mieltä että mitä nuorempi ja kauniimpi työntekijä sillä on tiskin takana, sitä enemmmän mies asiakkaat tykkää ja siihen pitää pyrkiä. Että ihan himpun verran epäilen josko siitä apuja irtoaisi.. :whistle:

Suora toiminta olis paras ratkasu mutta jos pelkäät että tilanne vaan hankaloituu ja saat pjaskaa niskaasi niin mites olis jos heittäydyt siveetäkin siveemmäks? :D Eli kun hän tulee halaamaan niin sanot siihen että "voi herttinen! mitähän muut asiakkaat ajattelee kun tälleen tullaan halaamaan kun et ole sinkku" tai muuta vastaavaa :whistle: Ja rupeet rupattelemaan kunka ihana mies sulla on ja kuinka häntä rakastat ja on ihanaa elää hänen kanssaan ja että kukaan ei pääse teidän väliin ;)

Toki voi olla että ei auta sitten loppupelissä kun sanoa suoraan (jota kannatan ite) mutta aina kannattaa kokeilla =)

Alkuperäinen kirjoittaja Melisa:
Suora toiminta olis paras ratkasu mutta jos pelkäät että tilanne vaan hankaloituu ja saat pjaskaa niskaasi niin mites olis jos heittäydyt siveetäkin siveemmäks? :D Eli kun hän tulee halaamaan niin sanot siihen että "voi herttinen! mitähän muut asiakkaat ajattelee kun tälleen tullaan halaamaan kun et ole sinkku" tai muuta vastaavaa :whistle: Ja rupeet rupattelemaan kunka ihana mies sulla on ja kuinka häntä rakastat ja on ihanaa elää hänen kanssaan ja että kukaan ei pääse teidän väliin ;)

Toki voi olla että ei auta sitten loppupelissä kun sanoa suoraan (jota kannatan ite) mutta aina kannattaa kokeilla =)

Joo, mä olen vähän yrittänyt tätä: tosin, mä aika nihkeästi olen valmis puhumaan omista suhteistani ja omasta elämästäni asiakkaiden aikana, mutt pakko kai alkaa oikein korostamaan omaa onneaan, ainakin hetkeksi. Mulla on nyt aikaa asennoitua vielä tää päivä, katsotaan sitten kuin meidän käy.. :whistle:

No minä ainakin sanoisin ihan asiallisesti, että kuule pidetäänpä vähän nyt hajuarakoa. Että et tykkää kun tullaan koskettelemaan. Ihme pelkäämistä. Kyllä työnsä pitää saada tehdä rauhassa. Ja sun pomollas olis asenteessa korjaamisen varaa, jos ei puutu moiseen. Otahan selkärankaa vähän ja pistä rajat. Ei sitä tarvi tylysti tehdä, mut jämpti pitää olla. Jos itse suostut kähmittäväksi, niin... voivoi.

Alkuperäinen kirjoittaja N11NU:
No minä ainakin sanoisin ihan asiallisesti, että kuule pidetäänpä vähän nyt hajuarakoa. Että et tykkää kun tullaan koskettelemaan. Ihme pelkäämistä. Kyllä työnsä pitää saada tehdä rauhassa. Ja sun pomollas olis asenteessa korjaamisen varaa, jos ei puutu moiseen. Otahan selkärankaa vähän ja pistä rajat. Ei sitä tarvi tylysti tehdä, mut jämpti pitää olla. Jos itse suostut kähmittäväksi, niin... voivoi.

En mä tieten tahtoen suostu kähmittäväksi, kun ei mua kähmitä. Mä en koe tuota kähmimisenä (mua on kyllä kähmittykin, ja siihen mä puutun kyllä ihan välittömästi, enkä kovin kauniilla sanakäänteillä aina). Mutta en mä tieten tahtoen halua itselleni ongelmaakaan sinne työpaikalle, siis ongelmaa laajemmassa mittakaavassa kuin mitä se on nyt...

Yhteistyössä