Mieheni väitti, että jos mies rakastaa vaimoaan ei tämä silloin petä...

• Viestiketjun aloittaja "jepa"
  • Ensimmäinen viesti
Mies puhuu palturia. Lähes jokainen mies pettää heti tilaisuuden tullen riippumatta siitä paljonko jotakuta rakastaa. Tilaisuuksia ei kylläkään tule usein. Naisetkin kyllä pettävät, mutta kynnys on heillä sillä tavoin huomattavasti korkeampi, että tarvitaan sopiva mielentila ja tarpeeksi kiinnostava mies.
Noin 50% on lähes jokainen? :D Tilaisuuksia tulee elämän aikana varmasti kelle tahansa.

"hmmm"
Mies puhuu palturia. Lähes jokainen mies pettää heti tilaisuuden tullen riippumatta siitä paljonko jotakuta rakastaa. Tilaisuuksia ei kylläkään tule usein. Naisetkin kyllä pettävät, mutta kynnys on heillä sillä tavoin huomattavasti korkeampi, että tarvitaan sopiva mielentila ja tarpeeksi kiinnostava mies.
Vaikka sä pettäisit niin ei kaikki miehet ole tuollaisia surkimuksia. Suurin osa EI petä, vaikka sä sanoisit mitä. Ja niitä tilaisuuksia todellakin tulee ja useinkin miehekkäille ja komeille miehille, mutta ne ei vaan tartu niihin. Ne tietynlaiset "miehet" vaan tarttuu tilaisuuteen jos sellainen niille joskus suodaan...

Mä uskon siihen että jos sä rakastat ylikaiken toista etkä halua mitään pahaa toiselle niin sä et petä. Jos mun mies pettäis mua niin silloin tietäisin etten ole tarpeeksi tärkeä hänelle. Mä en ikinä tekisi kenellekään rakastamalleni ihmisille sellaista, odotan sitä myös mieheltäni.
Tämä on muuten yksi seikka. Rakastaahan voi vaikka pettäisikin, mutta kuinka paljon ja millä tavalla...?

Kyllä voi pettää vaikka rakastaisi.
Mulla on ihan lähipiirissä pariskunta, jossa mies kyllä rakastaa naista, mutta pettää aina kun tulee mahdollisuus.
On vaan luonteeltaan semmonen, että pillut kiinnostaa.
Tää on jo mun mielestä riippuvuutta eikä rakkautta. Ei osaa päästää toisesta irti vaikkei kykene olemaan uskollinen. Niinhän ne vaimoaan toistuvasti lyövät miehetkin mielestään rakastaa...

"vieras"
Mä olen kylläkin nainen mutta allekirjoitan tuon rakkauden merkityksen ihan täysin.

Mä olen pettänyt kumppaneitani. Mutta sitä miestä jota rakastin yli kaiken ei olisi tullut mieleenikään pettää. Mähän en edes nähnyt muita miehiä.

"vieras"
Minä olen mies, enkä ole kertaakaan pettänyt naista. En seksuaalisesti, enkä muutenkaan. Minun mielestä uskollisuus on erittäin tärkeä asia parisuhteessa.

Kyllä, mahdollisuus pettämiseen on ollut satoja kertoja, mutta minä en petä. En ikinä.

Minä en ymmärrä tämmöistä nykyajan irstasta panokulttuuria, jossa vain sillä omalla halulla ja kalulla on merkitystä, muitten ihmisten tunteet sivuutetaan ja satutetaan ihan tahallaan.

Tuntuu siltä, että varsinkin naiset ovat tänäpäivänä varsin kovia pettämään ja satuttamaan "rakkaitaan", mistä lie johtuu? Naiset myös salaavat asiat miehiä useammin, tästä hyvänä esimerkkinä se, että joka 20. mies kasvattaa toisen miehen lasta omanaan, tietämättään.

Erittäin sairasta ja vastenmielistä.

Naiset myös puolustautuvat tällä "turpa kiinni ja unohda" toteamuksella, että ajattelevat vain miehen parasta, eivätkä halua satuttaa. Eli ensin petetään ja sitten valehdellaan. Pettäminen ei ole pettämistä, jos siitä ei jää kiinni. Tämä on monen naisen mielipide. Ikäänkuin annetaan itselle oikeus pettämiseen aina uudelleen ja uudelleen.

Minä luulin aina ennen että miehet ovat niitä pettäjiä ja luusereita, mutta tutustuttuani tähän palstaan, olen ikävä kyllä huomannut että se ei olekkaan totta. Ei sitte alkuunkaan.

Toki kaikki naiset eivät tämmöistä luuserisakkia ole, vaan ovat ihania naisia, joilla on moraalia ja empatiakykyä. Kykyä rakastaa.

"vieras"
Mulle tuli tänään sellainen olo, että ymmärrän ainakin yhdessä tilanteessa pettämistä, omassani. Tosin en pysty pettämään, kun tiedän että siitä seuraisi morkkis, joka kestäisi yhtä kauan kuin suhdekin.

Mutta tilanne siis se, että mä koen ettei mieheni pidä mua haluttavana. Harrastetaan kyllä seksiä, mutta kun mä hivelen miehen penistä herättääkseni sen eloon, on miehellä visusti silmät kiinni. Myös useimmiten rakastellessa miehen silmät on kiinni.

Joskus yritän kulkea niukoissa vaatteissa, mutta mies ei reagoi. Mulla on siinä määrin huono itsetunto raskausarvistani ja ylimääräisestä roikkuvasta nahasta vatsassani, että olen yleensä aina toppi päällä rakastellessammekin. Joskus kun olen ollut ilman, niin mies on kehunut selkääni kauniiksi. Viime yönä sitten nukuin ilman paitaa ja aamulla mies heräsi ennen minua, mutta ei reagoinut mun alastomuuteen millään tavalla. Itkin salaa.

Tiedän, että on olemassa miehiä, jotka pitäisivät mua haluttavana. Mä niin kaipaisin tuntea olevani haluttava. Melkein teki mieli aamulla mieheltä kysyä, että mitä se on mieltä, jos menen sänkyyn toisen kanssa, jotta saisin kokea olevani seksikäs, kaunis ja haluttava.

"vieras"
[QUOTE="vieras";26592388]Mulle tuli tänään sellainen olo, että ymmärrän ainakin yhdessä tilanteessa pettämistä, omassani. Tosin en pysty pettämään, kun tiedän että siitä seuraisi morkkis, joka kestäisi yhtä kauan kuin suhdekin.

Mutta tilanne siis se, että mä koen ettei mieheni pidä mua haluttavana. Harrastetaan kyllä seksiä, mutta kun mä hivelen miehen penistä herättääkseni sen eloon, on miehellä visusti silmät kiinni. Myös useimmiten rakastellessa miehen silmät on kiinni.

Joskus yritän kulkea niukoissa vaatteissa, mutta mies ei reagoi. Mulla on siinä määrin huono itsetunto raskausarvistani ja ylimääräisestä roikkuvasta nahasta vatsassani, että olen yleensä aina toppi päällä rakastellessammekin. Joskus kun olen ollut ilman, niin mies on kehunut selkääni kauniiksi. Viime yönä sitten nukuin ilman paitaa ja aamulla mies heräsi ennen minua, mutta ei reagoinut mun alastomuuteen millään tavalla. Itkin salaa.

Tiedän, että on olemassa miehiä, jotka pitäisivät mua haluttavana. Mä niin kaipaisin tuntea olevani haluttava. Melkein teki mieli aamulla mieheltä kysyä, että mitä se on mieltä, jos menen sänkyyn toisen kanssa, jotta saisin kokea olevani seksikäs, kaunis ja haluttava.[/QUOTE]

Kun ihminen nauttii, silmät voi olla kiinni, auki tai toinen olla kiinni ja toinen auki. Silmät voi olla vaikka niinku Lauri Tähkällä. Ilme voi olla myös ihan mitä sattuu, irvistyksestä hymyn kautta niiden kombinaatioon.

Minä olen täysin varma että miehesi rakastaa sinua ja kokee sinut haluttavana. Huomioitko millä tavalla miestäsi? Rehellisesti?

ööhoh
[QUOTE="jepa";26589423]...vaikka seksiä ei oilisikaan oman vaimon kanssa riittävästi. Perusteli siis tätä sillä, että jos vain rakastaa tarpeeksi, ei kukaan voi pettää.

Itse olen eri mieltä ja ajattelen asiaa paljon kylmemmin. Mun mielestä pettämiseen ei tarvita kuin tietynlainen luonteenlujuuden puuttuminen, sopiva elämäntilanne (esim. parisuhteessa kokee jäävänsä paitsioon tms.) tai pelkkä tilaisuus tekee varkaan situation. Mun mielestä seksiä voi olla täysin ilman tunteita.

Musta oli jotenkin tosi yllättävää tämä miehen analysointi. Mutta hän onkin sellainen, että jos kuulisin hänen pettäneen, kolmas maailmansota olis ovella jo. Toki en pidä tilannetta täysin mahdottomanakaan.

Mitäs mieltä olette?[/QUOTE]

Minä en usko että tilaisuus tekee varkaan...siis sitä että heti kun vain yksikään tilaisuus tulee niin toinen pettää..kyllä siinä on enemmän kerennyt jo tapahtua ja parisuhde on ollut kauemmin mätänä. Jos itselle ei ole lupaa siihen antanut, niin et sä mene ja petä. Saatat kyllä ihastua...mutta et hyppää suin päin sänkyyn..

teo
[QUOTE="a p";26589706]mutta miksi vastata ja valehdella noin jos vaimokin on sitä mieltä että pettää pystyy kuka vaan ja ei ole kiinni rakastamisesta...? ihme logiikkaa..[/QUOTE]

Johtuu siitä, että me miehet tiedämme että lähes kaikilla naisilla on haavekuva sellaisesta, että juuri heidän miehensä ei pettäisi. Vaikka me miehet petämmekin lähes aina jos joku nainen vaan suostuu (eli tosi harvoin), haluamme naisemme kuvittelevan meidän olevan uskollisia. Halaummehan kuitenkin useimmiten elää perheessä vaimon ja lasten kanssa, vaikka seksivietti kohdistuu muihinkin naisiin.

Johtuu siitä, että me miehet tiedämme että lähes kaikilla naisilla on haavekuva sellaisesta, että juuri heidän miehensä ei pettäisi. Vaikka me miehet petämmekin lähes aina jos joku nainen vaan suostuu (eli tosi harvoin), haluamme naisemme kuvittelevan meidän olevan uskollisia. Halaummehan kuitenkin useimmiten elää perheessä vaimon ja lasten kanssa, vaikka seksivietti kohdistuu muihinkin naisiin.

Nyt meni kyllä kuppi nurin. Kaikki miehet pettää lähes aina tilanteen tullessa vastaan, mutta naisen pitää silti saada pitää haaveensa miehestä, joka ei muka petä? Ja haluat perhe-elämän + toteuttaa himos muihin naisiin? Miksei sun vaimo riitä sulle? Puhutko sä nyt oletettujen aviomiesten elämästä vai omastas ainoastaan?

Voijee, jo on yleistystä. Kyllä se pettäminen riippuu niin monesta asiasta. Ensimmäin mun mielestä on se, millainen persoona ihminen on. Sitten seuraa perästä sen hetkinen tilanne elämässä, onnellisuus, arvot.. Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Oon myös varma, että sellaisiakin onnellisia pareja on, joissa molemmat riittävät toisilleen, läpi elämän. Itse en edes kykenisi pettämiseen, saati sitten seksiin toisen kuin mieheni kanssa. Jos tarve olisi, en olisi suhteessa laisinkaan.

Naisellehan on suurempi hyöty olla opportunistinen kuin miehelle, joten miksi rajoitat kirjoittamasi vain miehiin? Naisella on rajoitettu mahdollisuus saada jälkeläisiä ja on tavallaan vaarallista sijoittaa kaikki panokset yhteen kohteeseen. Vierasta perimää ja jälkeläisten tulevaisuus näyttää paremmalta puhtaasti biologisesti ajatellen. Plus että kuulemani mukaan naisella suurempi todennäköisyys saada joku randomi pokattua lakanoihinsa.

Itse tosin lähden siitä ajatuksesta, että meitä on tässä suhteessa kaksi. Jos mie en riitä, täytyy minusta irroittautua ensin (jos luulee siihen pystyvänsä ;) ) ja sitten voi vapaasti kulkea muissa naisissa.

Yhteistyössä