Mieheni väitti, että jos mies rakastaa vaimoaan ei tämä silloin petä...

• Viestiketjun aloittaja "jepa"
  • Ensimmäinen viesti
Silja.S
Välillä kun lukee naisten kirjoittamina juttuja siitä, miten oma mies suhtautuu pettämiseen, tulee sellainen olo kuin nainen kirjoittaisi suloisesta koiranpennusta tai lapsesta eikä aikuisesta ihmisestä, joka on yhtä kyvykäs petkuttamaan ja johtamaan puheillaan harhaan kuin kuka tahansa muukin. Moni nainen on tosi naivi miehensä suhteen. Eikä tämä ole mikään kritiikki aloittajaa tai muita vastanneita kohtaan, vaan tällainen huomio vaan. Ihminen uskoo sen, mitä haluaa uskoa. Ja kuinka moni oikeasti haluaa uskoa, että oma mies on samanlainen kuin kuka tahansa muu mies, puhui tämä sitten mitä tahansa. Eivätkä naisetkaan loppujen lopuksi miehistä kauheasti eroa. Mekin annamme puheissamme eri käsityksen kuin mitä todellisuudessa ajattelemme tai tunnemme.

Ihminen uskoo sen, mitä haluaa uskoa. Ja kuinka moni oikeasti haluaa uskoa, että oma mies on samanlainen kuin kuka tahansa muu mies, puhui tämä sitten mitä tahansa. Eivätkä naisetkaan loppujen lopuksi miehistä kauheasti eroa. Mekin annamme puheissamme eri käsityksen kuin mitä todellisuudessa ajattelemme tai tunnemme.
Kiitän olematonta luojaani siitä, että olen syntynyt neurologisesti epätyypilliseksi. Puhe, jonka vastaanotan ja jonka itse tuotan, on aina vilpitöntä. Ei ehkä jokainen puhuja kerro minulle totuutta, mutta totuutena otan sen. Toisenlainen maailma vain rikkoo liikaa sisäisiä käsityksiäni vastaan. Olen monta kertaa saanut kokea kipeitä asioita siksi, etteivät nentit voi pysyä samalla tavalla totuudessa, mutta en siltikään suostu muokkaamaan ajatusmallejani.

Luotan aviomieheeni täysin.

• Tykkää
Reactions: Data
Kepsis
Pitää olla aika yksinkertainen näkemys elämästä ja/tai kokematon parisuhteiden puoleen jos luulee että ihmissuhteet ja niiden toiminnan / toimimattomuuden voi tiivistää pariin sanaan.

Jotkut tilanteet on yksinkertaisia, suhteet kokonaisuudessaan harvemmin ovat.

• Tykkää
Reactions: Marthe
On miehiä ja naisia jotka pettävät tilaisuuden tullen ja on miehiä ja naisia jotka eivät petä
missään tilanteessa.

Miun mies on sanonut ettei petä, koska rakastaa ja kunnioittaa minua, ei halua menettää minua ja
hyvää parisuhdetta ja avioliittoa, ei ole tarvetta eikä halua pettämiseen ja saa parisuhteessa
tarvitsemansa nautinnon eikä halua satuttaa.

Sama miulla.
Luotan mieheeni täysin ja samoin hän minuun, ei ole mitään syytä uskoa toisin.

Viimeksi muokattu:
Mä uskon siihen että jos sä rakastat ylikaiken toista etkä halua mitään pahaa toiselle niin sä et petä. Jos mun mies pettäis mua niin silloin tietäisin etten ole tarpeeksi tärkeä hänelle. Mä en ikinä tekisi kenellekään rakastamalleni ihmisille sellaista, odotan sitä myös mieheltäni.

"vieras"
[QUOTE="jepa";26589423]...vaikka seksiä ei oilisikaan oman vaimon kanssa riittävästi. Perusteli siis tätä sillä, että jos vain rakastaa tarpeeksi, ei kukaan voi pettää.

Itse olen eri mieltä ja ajattelen asiaa paljon kylmemmin. Mun mielestä pettämiseen ei tarvita kuin tietynlainen luonteenlujuuden puuttuminen, sopiva elämäntilanne (esim. parisuhteessa kokee jäävänsä paitsioon tms.) tai pelkkä tilaisuus tekee varkaan situation. Mun mielestä seksiä voi olla täysin ilman tunteita.

[/QUOTE]

Sun miehesi on demiseksuaali ja itse suhtaudut seksiin vapaamielisemmin. Minunkin mieheni on aika vanhoillinen tuossa suhteessa ja sataprosenttisen varma olen, että puhuu totta kun sanoo että kertoisi kyllä minulle ensimmäisenä jos olisi hairahtamassa toiseen naiseen. Samoin kuin minä itsekin.

Meitä on moneen lähtöön ja jos nettikirjoitteluun peilaa, niin vähemmistöä edustan.

Lunatic
Kyllä voi pettää vaikka rakastaisi.
Mulla on ihan lähipiirissä pariskunta, jossa mies kyllä rakastaa naista, mutta pettää aina kun tulee mahdollisuus.
On vaan luonteeltaan semmonen, että pillut kiinnostaa.

Silja.S
Kiitän olematonta luojaani siitä, että olen syntynyt neurologisesti epätyypilliseksi. Puhe, jonka vastaanotan ja jonka itse tuotan, on aina vilpitöntä. Ei ehkä jokainen puhuja kerro minulle totuutta, mutta totuutena otan sen. Toisenlainen maailma vain rikkoo liikaa sisäisiä käsityksiäni vastaan. Olen monta kertaa saanut kokea kipeitä asioita siksi, etteivät nentit voi pysyä samalla tavalla totuudessa, mutta en siltikään suostu muokkaamaan ajatusmallejani.

Olen itse raadollisen rehellinen ihminen, mutta silti olen parisuhteessa ollessani antanut miehen ymmärtää joitain asioita vähän toisin kuin todellisuudessa ajattelen, koska jos olisin antanut hänen kuulla kaikki todelliset ajatukseni, ne olisivat olleet hirveä lyömäase myöhemmin, kun ongelmia alkoi ilmaantua. Suojelin siis itseäni niin, etten kertonut asioiden todellista luontoa vaan annoin hänen uskoa, etteivät eräät asiat omassa menneisyydessäni ole olleet niin raakoja kuin ne todellisuudessa olivat. On ihan maalaisjärkeä ja itsesuojelua suojata selustansa olemalla kertomatta aivan kaikkea tai antaa toisen uskoa vähän totuuden sivusta. Ja jos mies olisi kysynyt suoraan, olisin todennäköisesti valehdellut, koska kyse oli sellaisista asioista, joiden tietäminen olisi antanut miehelle etulyöntiaseman aina, kaikissa tilanteissa. Vaikka vielä tuohon aikaan uskoin mieheeni (tyhmä minä) oli minulla sen verran järkeä päässä, etten kaikkea tälle kertonut. Luojan kiitos.

Samalla tavalla miehetkin antavat ymmärtää vähän totuuden sivusta, eivät paljasta todellisia ajatuksiaan omalle vaimolle tai vaimokkeelle, koska todellisten ajatusten esiin tuominen todennäköisesti aiheuttaisi ison loven sopuisaan yhteiseloon.

Kaikki ihmiset pettää niin miehet kuin naiset jos on tilaisuus, ei voi jäädä kiinni, on vittuuntunut rakkaaseensa, tarjolla on seksikäs kumppani ja panettaa helvetisti. Elämä ei mee niin kuin elokuvissa joita ootte ilmeisesti kattonut liikaa.

edit: piti lisätä listaan vielä sopiva humalatila

Viimeksi muokattu:

Mie sinuun :heart: Kaksi neurologisesti epätyypillistä ja naivia yhdessä, ei voisi olla paremmin :)

• Tykkää
Reactions: astrolabe
Kaikki ihmiset pettää niin miehet kuin naiset jos on tilaisuus, ei voi jäädä kiinni, on vittuuntunut rakkaaseensa, tarjolla on seksikäs kumppani ja panettaa helvetisti. Elämä ei mee niin kuin elokuvissa joita ootte ilmeisesti kattonut liikaa.
Minä en usko tuohon. On ihmisiä jotka eivät petä ja sitten on ihmisiä jotka pettävät hyvässäkin suhteessa. Minä olen löytänyt sellaisen johon voi luottaa täydellisesti.

• Tykkää
Reactions: astrolabe
"Jenny"
Mä oon meinannut 6 vuoden parisuhteen aikana pari kertaa humalassa pettää, vaikka rakastan miestäni todella paljon. Flirttailen myös aina baarissa paljon miehille. Musta tuntuu, että haen sillä vain jotain hyväksyntää ja sitä tunnetta, että oon kaunis ja kelpaan, jos saan iskettyä jonkun komean miehen. Ennen kuin tapasin mieheni, olin melkonen jakorasia, vaikka seksi periaatteessa on mulle aika yhdentekevää, en siis oo mikään nymfomaani. :/ Toistaiseksi en oo ikinä pettänyt, ja olenkin vähentänyt juomisen ihan minimiin, kun tuntuu että musta tulee ihan eri ihminen.

"vieras"
Mä uskon siihen että jos sä rakastat ylikaiken toista etkä halua mitään pahaa toiselle niin sä et petä. Jos mun mies pettäis mua niin silloin tietäisin etten ole tarpeeksi tärkeä hänelle. Mä en ikinä tekisi kenellekään rakastamalleni ihmisille sellaista, odotan sitä myös mieheltäni.
Samoin. Ja jos ja kun jotkut pettävät, väitän että eivät rakasta puolisoaan. Välittävät kyllä, mutta se on vielä rakkaudesta kaukana. Itsejään rakastavat ylitse muiden.

Kepsis
Jos te haluatte tapella pettämisen tilastoista niin aikalailla yksiin noi tuoreimmat on sukupuolien välillä.

Sillä erolla että tutkimuksissa miehet myönsi pettämisen helpommin kuin naiset, mutta pettämis prosentit oli hyvin lähellä toisiaan.

Hmm, riippuu vähän, miten tuota ajattelee. Voihan toista omalla tavallaan rakastaa vaikka tekisi virheitäkin ja satuttaisi tavalla tai toisella. Toisaalta onko se silloin sellaista "oikeaa, aitoa" rakkautta vai rakkauden itsekkäämpää versiota? Pettämiseen vaikuttaa toki myös omat henk.koht ongelmat, heikko itsekontrolli, monenlaiset tilannetekijät jne. Jokainen kuitenkin mokaileekin ihmissuhteissaan. Tavallaan ymmärrän senkin pointin, että jos rakastaa täysillä tai ns. "oikein", ei petä...ainakin pitkäaikaiseen ja/tai jatkuvaan pettämiseen tuo sopii. Monimutkaisia kysymyksiä. Olen itsekin tehnyt virheitä mm. ystävyyssuhteissani ja silti rakastan ystäviäni.

"vieras"
Jos olette festareilla käyneet, olette huomanneet siellä epätoivoisiakin yrityksiä kalastella petikumppania. Naisia jotka hyppivät ilman paitaa ja kiertävät miehen luota miehen luokse kyselemässä kuka panisi. Ihmeen kumma, koskaan ei ensimmäisen tai neljännenkään miehen kohdalla tärppää. Hyvin usein se jonka kohdalla tärppää onkin siinä kunnossa ettei kykene suoriutumaan.

Eli omin silmin olen nähnyt, että "tilaisuus tekee varkaan" ei päde.

Yhteistyössä