Mieheni teki ekaa kertaa elämässään ruokaa

[QUOTE="vieras";23431074]tätä mäki ihmettelen. mitä se on sinkkuaikana syöny? vai huolitko äijän suoraan mamman helmoista passattavakses?[/QUOTE]

mä huolin oman ukkoni suoraan äidin helmoista mutta silti se on joutunu tekee ruokaa jo teiniaikoina ku äiteensä ei aina oikeen jaksanu :D Meillä mies on se parempi kokki enkä kestäis jos mies ei ikinä tekis ruokaa. Mä kun inhoon sitä puuhaa.

:(
Mies pelaa tietokonepelejä, ei ole koskaan tehnyt ruokaa ja koko suku vihaa suomenruotsalisia, kyllä oot nolon miehen nainu. Etkö osaa yhtään hävetä. Hyi helkutti, en koskis tommosiin miehiin tikullakaan. Saanko kysyä, että mitä sä siinä oikeen näät? Taidat olla älyllisesti yhtä "lahjakas" kuin miehesi.

niin, mies ei ole koskaan asunut yksin, se on oikea "mammanpoika": äiti on aina siivonnu poikiensa huoneet, pedannu sängyt, pessy pyykit, silittänyt kaikki vaatteet-huom: sukat ja boxeritkin. Mun kanssa asuessa on kieltäytynyt edes yrittämästä laittaa ruokaa... mutta nyt hän on jopa halukas oppimaan :D Kyllä mä ihmettelen, mitä mies on koulun kotsan tunneilla tehny? Tosin, kotsan numero sillä on vitonen :O

[QUOTE="vieras";23431324]No höh. :D
Eihän nyt ruoasta tai ruokamyrkytyksestä saatu vatsatauti tartu. :D[/QUOTE]

niin pahaolo meni ohi siinä 9 aikaan aamulla, ei ollu vatsatautia se- ja tiedän kyllä millanen vatsatauti on, kun olen helmikuussa sairastanut 2 sellaista :D

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;23433749:
niin, mies ei ole koskaan asunut yksin, se on oikea "mammanpoika": äiti on aina siivonnu poikiensa huoneet, pedannu sängyt, pessy pyykit, silittänyt kaikki vaatteet-huom: sukat ja boxeritkin. Mun kanssa asuessa on kieltäytynyt edes yrittämästä laittaa ruokaa... mutta nyt hän on jopa halukas oppimaan :D Kyllä mä ihmettelen, mitä mies on koulun kotsan tunneilla tehny? Tosin, kotsan numero sillä on vitonen :O
Olen kohtalotoveri :D. Mun mies on vasta kolmekymppisenä alkanut kunnolla laittaan ruokaa. Siivoaminenkin jo aika hyvin luonnistuu. Pyykkiä osaa ainoastaan ripustaa auttavasti - lajittelu, viikkaus ja silitys ei onnistu. Täytyy muistaa opettaa meidän pojista HIEMAN omatoimisempia. Helppohan se on passata piloille..

ok
Heh :D
Mun miehen ruoanlaitto: uunikalaa, lihaa uunissa, paistettua lihaa, kanaa uunissa jne. Wokkeja ja salaatteja kanssa. Jauhelihakastike on monimutkaisin mitä tekee. Keittoja ja esim. laatikoita ei koskaan tee, mä teen sitten ne.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;23433749:
mä en ikinä olis huolinu tollasta mammanpoikaa. mulle miehen valinnassa yks tärkeimmistä kriteereistä oli se että mies on osannut katkasta napanuoransa. mun mies on muuttanut äitinsä luota pois 16vuotiaana, eikä ole mitenkään erityisen läheinen äitinsä kanssa. mulle oli tosi tärkeää että mies osaa hoitaa kotia ja tehdä ruokaa. vaikka minä kotiäitinä yleensä nuo hoidankin miehen ollessa töissä, on se tärkeää että mies on mies, aikuinen ihminen joka osaa pitää huolen itsestään ja lapsistaan.
mut olis helposti onnistunu karkottamaan mies joka olis asunut vielä äitinsä luona (oltiin 21v. kun alettiin seurustelemaan) ja varsinkin ollut tolleen äitinsä passattavana ja paapottavana

"Klara"
[QUOTE="hyy";23433972]Ei se siitäkään pilalle mene, jos sen paistaa.[/QUOTE]

Oli se, todistettavasti. Koirakin oksensi ja ripuloi.

Mutta sullahan on loistava ruuansulatus jos tuommoista syöt ilman oireita.
Älä toki kerro sitä kaikille, hygienia passiakaan kun ei saa jos moiseen uskoo ;)

Ja menet sitten töihin mahataudissa? Kuullostaa todella vastuuntuntoiselta ja älykkäältä ratkaisulta. Työtoverisi varmaan kiittävät sinua. Kerrotko vielä, missä olet töissä niin ei tule vahingossa käytyä.

kllkl
Toivottavasti nykyajan äidit on jo tajunnut olla passaamatta poikiansa pilalle.. Itsellä ex-mies oli täysin pilalle passattu ja oli siinä taistelemista ruuanlaittovuorojen ja asenteen kanssa kun on kaikki aikuisiälle asti saanut valmiina vaivaa näkemättä.

No ainakin miehes yritti kokata ja yllättää siut ruualla :D
Siun pitää opettaa mies kokkaamaan.
Kyllä meillä mieskin osaa tehdä ruokaa ja leipoo sämpylöitä.=)

Karon_82
Toivottavasti nykyajan äidit on jo tajunnut olla passaamatta poikiansa pilalle.. Itsellä ex-mies oli täysin pilalle passattu ja oli siinä taistelemista ruuanlaittovuorojen ja asenteen kanssa kun on kaikki aikuisiälle asti saanut valmiina vaivaa näkemättä.
just näin. meillä on tyttö ja poika ja kyllä tuo poika saa alkaa tekemään kotitöitä ihan siinä missä tyttökin..
en ite oo eläny tollasen mammanpojan kanssa mutta läheltä, hyvin läheltä nähnyt mitä se tekee parisuhteelle. en todellakaan halua omaa poikaani pilata noin.

Kyl mun 3v poitsu kovasti jo osallistuu ruoanlaittoon, leipomiseen jne...Ei kyl luulis kasvavan avuttomaksi.

selvis sekin miksi molemmilla meni maha sekaisin: laktoosi-intoleranssai, mies oli ostanu tavallista kermaa ja tavallista maitoa, ja lykänny niitä siihen laatikkoon :D Kiva! Kermaa laittoi makaronilaatikkoon, kun ajatteli siitä tulevan liian litkua :LOL: Eli maitoa oli kuulemma 5dl ja kermaa 5dl... Ja voi niitä vatskipuja!

Karon_82
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;23434250:
selvis sekin miksi molemmilla meni maha sekaisin: laktoosi-intoleranssai, mies oli ostanu tavallista kermaa ja tavallista maitoa, ja lykänny niitä siihen laatikkoon :D Kiva! Kermaa laittoi makaronilaatikkoon, kun ajatteli siitä tulevan liian litkua :LOL: Eli maitoa oli kuulemma 5dl ja kermaa 5dl... Ja voi niitä vatskipuja!
aika paljo muutenki nestettä makaronilaatikkoon jos litra yhteensä.. ei ihme jos tulee litkua :) jos siis parille ihmiselle kokkas.

"alma"
[QUOTE="vieras";23433896]mä en ikinä olis huolinu tollasta mammanpoikaa. mulle miehen valinnassa yks tärkeimmistä kriteereistä oli se että mies on osannut katkasta napanuoransa. mun mies on muuttanut äitinsä luota pois 16vuotiaana, eikä ole mitenkään erityisen läheinen äitinsä kanssa. mulle oli tosi tärkeää että mies osaa hoitaa kotia ja tehdä ruokaa. vaikka minä kotiäitinä yleensä nuo hoidankin miehen ollessa töissä, on se tärkeää että mies on mies, aikuinen ihminen joka osaa pitää huolen itsestään ja lapsistaan.
mut olis helposti onnistunu karkottamaan mies joka olis asunut vielä äitinsä luona (oltiin 21v. kun alettiin seurustelemaan) ja varsinkin ollut tolleen äitinsä passattavana ja paapottavana[/QUOTE]

En mä kyllä oikein osaa pitää minään miehen merkkinä sitä, että on muutanut teininä pois kotoaan, ja välit äitiin ei ole läheiset. Useinhan jossain luuseri-alkkisperheissä homma toimii noin, lapset lähtevät tai heitetään pihalle heti kun mahdollista. Ei sillä ole mitään tekemistä napanuoran ja miehuuden kanssa.
Tietenkin sinun miehesi on poikkeus, kotoisin jostain varakkaasta kulttuuriperheestä, ja lähtenyt jonkun superhienon koulun vuoksi maailmalle.

täh
Miten joku voi olla niin tumpelo ettei osaa edes perusruokaa laittaa?! Meillä kyllä mies laittaa ruokaa siinä missä minäkin. No, nyt kun olen vauvan kanssa kotona, olen tehnyt enemmän. Mies osallistuu myös kotitöihin ihan oma aloitteisesti. En kyllä jaksaisi passata miestä toisena vauvana...

"vieras"
[QUOTE="alma";23434295]En mä kyllä oikein osaa pitää minään miehen merkkinä sitä, että on muutanut teininä pois kotoaan, ja välit äitiin ei ole läheiset. Useinhan jossain luuseri-alkkisperheissä homma toimii noin, lapset lähtevät tai heitetään pihalle heti kun mahdollista. Ei sillä ole mitään tekemistä napanuoran ja miehuuden kanssa.
Tietenkin sinun miehesi on poikkeus, kotoisin jostain varakkaasta kulttuuriperheestä, ja lähtenyt jonkun superhienon koulun vuoksi maailmalle.[/QUOTE]

no koulun perässä mies tosiaan muutti, mutta vaan ammattikoulun ei minkään superhienon koulun takia. ja välit äitiin ei ole läheiset koska anoppi on lyönyt ja potkinut miestäni koko tämän lapsuuden. eikä mielestäni mieheni ole siis syyllinen siihen miksei hänellä jä äidillään ei läheiset välit ole.
minä koitan pitää anoppii yhteyttä mahdollisimman paljon kun tiedän hänen muuttuneen. mies ei äitiinsä enää luota. ei tämäkään hyvä ole ja onkin tilanne ihan toista ääripäätä. mammanpoikaa en kuitenkaan olis huolinu. kyllä miehen täytyy osata asettaa vaimo äitinsä edelle. omien vanhempieni liitto kärsi aina siitä että isä oli liikaa äidissään kiinni eikä puolustanut vaimoaan. itse kasvoin ilmapiirissä jossa isoäitini haukkui ja arvosteli äitiäni eikä isäni tehnyt mitään. tuolta se juurensa juontaa miksen mammanpoikaa olisi huolinut.

Yhteistyössä