Mieheni teki asian hyvin selväksi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti -87
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti -87

Vieras
Elikkäs, juttelimme ykspäivä miehen kanssa niitä näitä ja siinä samalla tokaisi että jos meille joskus ero tulisi HÄN ottaisi lapset itselleen ja mä en niitä veisi! Tämä järkytti, ja sanoin että juttuhan on niin että lasten ensisijainen huoltaja on aina äiti. Enkä niitä todellakaan veisi mieheltä vaan lapset asuisivat luonani ja mies saisi nähädä aina kun vaan haluaa ja ottaa luokseen koska vaan. Asia ei kuitenkaan miestäni miellyttänyt vaan sanoi että vaihtoehtoja ei ole. Lapset muuttaisivat hänelle ei minulle! Syytä en tiedä mutta lisäksi sanoi että tekisi kaikkensa saadakseen lapset ja tulevaisuudessa saisin pelätä koko ajan mitä minulle tapahtuu jos yritän lapset viedä... eli uhkailua kohdistuen minuun mm.hoitaisi minut siihen kuntoon etten kykenisi lapsiani hoitamaan! Tuli paha mieli tuosta vaikka ero siis ei ole suunnitelmissa emmekä missään nimessä halua erota mutta JOS näin kävisi tiedänpähän että lapsiani en saa pitää itselläni! :(

Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:
:o mä en tollasen paskan kanssa eläis kyllä enää päivääkään, joka ois vielä sanonut 'hoitavansa' mut siihen kuntoon etten kykenisi lapsia hoitamaan.

Jep, mäkin sanoisin tuossa vaiheessa että goodbye.
Mutta mahtaakohan tää olla ihan tosissaan? :ashamed:

Niitä isiä on monia jotka erotilanteessa uhoaa haluavansa lapset ihan itelleen, harva niistä siihen kuitenkaan kykenee. :laugh: Näitäki kokeiluja olen nähny että äiskä on sitte ottanu ja lähteny ja jättäny lapset miehelle, lapset on aikasta nopsaan tullu äitin helmoihin asumaan.

Liian moni mies tuntuu pitävän lastehoitoa helppona hommana. Vaikkei se sitä ole.
Mutta jos mulla mies uhkailis tuommosta ees, että mulle tekis jotaki, vahingosta viisastuneena ottaisin ja lähtisin litomaan jo nyt.

Viranomaiset on sitä varten että ne kyllä päättää teijän puolesta lasten sijoituspaikan jos te ette siitä pääse yhteisymmärrykseen.

Ja joo, mikäli sussa ei ap ole mitään hämäräperäistä, niin lapset erittäin luultavasti jäisivät eron tullen kyllä sinulle. Tosin toi "HOITELU" oli mun mielestä sen luokan uhkaus, että miestäsi voisi kehoittaa lampsimaan johonkin terapeutille. Ikää sillä on varmaan hintsut 20v, kuulostaa juurikin sen ikäisen kakaran uhittelulta. Tai sitten se on muuten vain lapsellinen/jälkeen jäänyt tapaus.

Tosi monet miehet uhoaa tuollaista,hyvin tietävät kuitenkin että äidissä pitää olla jotain tosi pahasti vinksallaan jos siltä lapset viedään...vaikka mun mielestä miehellä tuleekin olla sama mahis saada lapset,yhteisiähän ne on..mua kaivais tuollainen teksti kyllä pahasti.

No miehesi ei asiasta päätä vaan lastenvalvoja ja käräjäoikeus. Ja äitihän saa lasten huoltajuuden Suomessa vaikka olisi jopa narkkari/alkoholisti/huora... Joten ei pelkoa. Tavallisen tallaajana lapsesi määrätään sinulle rutiiniluontoisesti ja tulet luultavasti olemaan lastesi lähivanhempi.

Karsea mies sulla. Eipä enää paljon huvittaisi jatkaa suhdetta tuollaisen keskustelun jälkeen.

Meillä asia menisi luultavasti niin, että asuttaisiin suht. lähekkäin jos mahdollista ja lapset olisivat molemmilla vuoroviikoin. Olisi mukava asua sen verran lähekkäin, että koululaiset voisivat viettää vapaasti aikaa kummassa paikassa haluaisivat. Yöpyisivät vain toisella vuoroviikoin.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
:o mä en tollasen paskan kanssa eläis kyllä enää päivääkään, joka ois vielä sanonut 'hoitavansa' mut siihen kuntoon etten kykenisi lapsia hoitamaan.

Jep, mäkin sanoisin tuossa vaiheessa että goodbye.
Mutta mahtaakohan tää olla ihan tosissaan? :ashamed:

Jep. Sen kun noista aina tietäis. Kyllä munkin ex lateli vaikka ja mitä, että HÄN kyllä ottaa lapset ja läpäläpäläpä... tajusi kai kuitenkin sitten, ettei sillä olisi ollut siihen mitään saumoja, koska ei olisi mitään syytä miksei lapsilla olisi hyvä olla minun kanssani.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No miehesi ei asiasta päätä vaan lastenvalvoja ja käräjäoikeus. Ja äitihän saa lasten huoltajuuden Suomessa vaikka olisi jopa narkkari/alkoholisti/huora... Joten ei pelkoa. Tavallisen tallaajana lapsesi määrätään sinulle rutiiniluontoisesti ja tulet luultavasti olemaan lastesi lähivanhempi.

Näinhän se täällä maassa menee. Ja esimerkiksi minulla tuo on painava syy minkä takia en eroa vaikka mieli tekisikin. Siis "sen" lisäksi erota... Eli siis oletusarvoisesti äiti saa aina lapset. Joka ei mielestäni ole oikein. Mutta näin se vaan menee...

Kiitos! Kivi tippui sydämeltä... en halua erota, sillä tiedän ettei se oikeesti koskaan mitään voisi tehdä mulle tai kenellekään muulle...Mut lapset kuulema saisi helposti itelleen kun ottais vaan..! Mut se ei tajua et tuskinpa jäisin vaan peukaloita pyörittämään kotiin ja tyytyisin tilanteeseen... Vaikkakin hänellä olisi parempi mahdollisuus pitää niitä sillä mä teen itse 3-vuoro työtä, joten hoito-ongelma olis se suurin ongelma. Ainut että mielestäni lasten paikka on äidin luona! Ei ne ilman äitiä pärjäisi...

Mä olen kyllä eri mieltä tosta "lasten paikka on äidin luona - ei ne ilman äitiä pärjäisi" -jutusta... MIKÄLI se isä on normaali ja AIKUINEN, niin lapsilla on ihan hyvä kyllä isänkin kanssa :) Mutta muuten...niin miehesi on turha uhitella moisilla.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos! Kivi tippui sydämeltä... Mut lapset kuulema saisi helposti itelleen kun ottais vaan..!

Ainut että mielestäni lasten paikka on äidin luona! Ei ne ilman äitiä pärjäisi...

Näin naiset voivat aina erotilanteessa laskea. Se on tätä tasa-arvoa tässä maassa... Itse jos voisin laskea että 99% varmasti erossa saisin lapset niin olisin eronnut jo... Mutta kun mahdollisuus on tuo 1%...

onpas miehelläsi iso suu päästelee melkosia sammakoita...mietin vaan mitä hemmettiä se tollasia suustaan ees päästää jos onnellisesti on sun kanssa. Mut jos sun elämä on raiteilla niin ei sulla huolta oo..vaikka laittasit moisen mäkeen. Mä ainakin loukkaantusin tosi pahasti moisesta

Alkuperäinen kirjoittaja olisko näin:
miehesi uhoaminen on tietysti väärin,mutta tuli vain mieleeni,että johtuisko siitä,että pelkää menettävänsä sut ja uhkaamalla noin saa sut jäämään.

Näin voi olla..koska kyselee aika-ajoin että rakastathan mua ja oothan mun kulta ym ym... oon sanonu sille et turhaa se mitään pelkää koska en ole jättämässä sitä! Et kaipa sil on koko ajan pieni pelko.. Se on pari kertaa mokannu niin et on sanonuki et oli varma että tämä oli nyt tässä. Mut niin paljon mä sitä näköjään rakastan et annan asioita ajan mittaan anteeks. Pitkävihasuudella ei voita mitään, puhumalla saa enemmän aikaseks :)

Mä olen kyllä eri mieltä tosta "lasten paikka on äidin luona - ei ne ilman äitiä pärjäisi" -jutusta... MIKÄLI se isä on normaali ja AIKUINEN, niin lapsilla on ihan hyvä kyllä isänkin kanssa :) Mutta muuten...niin miehesi on turha uhitella moisilla.

Juu! siis nyt puhuin omista lapsistani, en yleisesti. itse ajattelen että ne tarvitsee äitiä, vaikkakin isä on mitä parhain niille. :)

Lapsen ensisijainen huoltaja ei todellakaan mitenkään AINA ole äiti, vaikka täällä sitä sisukkaasti jankutetaankin.

Luojan kiitos ei ole. Ei ollut meidänkään perheessä.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti -87:
Elikkäs, juttelimme ykspäivä miehen kanssa niitä näitä ja siinä samalla tokaisi että jos meille joskus ero tulisi HÄN ottaisi lapset itselleen ja mä en niitä veisi! Tämä järkytti, ja sanoin että juttuhan on niin että lasten ensisijainen huoltaja on aina äiti. Enkä niitä todellakaan veisi mieheltä vaan lapset asuisivat luonani ja mies saisi nähädä aina kun vaan haluaa ja ottaa luokseen koska vaan. Asia ei kuitenkaan miestäni miellyttänyt vaan sanoi että vaihtoehtoja ei ole. Lapset muuttaisivat hänelle ei minulle! Syytä en tiedä mutta lisäksi sanoi että tekisi kaikkensa saadakseen lapset ja tulevaisuudessa saisin pelätä koko ajan mitä minulle tapahtuu jos yritän lapset viedä... eli uhkailua kohdistuen minuun mm.hoitaisi minut siihen kuntoon etten kykenisi lapsiani hoitamaan! Tuli paha mieli tuosta vaikka ero siis ei ole suunnitelmissa emmekä missään nimessä halua erota mutta JOS näin kävisi tiedänpähän että lapsiani en saa pitää itselläni! :(

Alleviivaukseen sanoisin että millä perusteella se olis taas äiti? Yhtä paljon se isäkin on se vanhempi! Miks lasten tulis ehdottomasti jäädä äidille?

Ja mitä tohon uhkaukseen tulee niin eipä se kovin kivalta varmaan tunnu.
En pystyis kyllä tollasen miehen kanssa varmaan enää olemaan
:o

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä vain:
Sinä sanoit että juttuhan on niin että äiti on ensisijainen huoltaja, ja olet pöyristynyt kun mies sanoo että isä on ensisijainen huoltaja?

Joo.

Se on tämä tasa-arvo... Joka on ihan viranomaisiin asti ulottuva ajattelumalli...

Äiti ei ole mitenkään etuoikeutettu, eikä ensisijainen huoltaja.
Äiti ei ole oletusarvoisesti parempi vanhempi ja rakkaampi sekä tärkeämpi lapselle.

Kyllä olisi paljon parannettavaa tällä saralla... hohhoijjaa...

[quote="äiti -87"Tämä järkytti, ja sanoin että juttuhan on niin että lasten ensisijainen huoltaja on aina äiti.([/quote]

Muuhun puuttumatta, niin tuo ei ole nykypäivänä enää totta.

Ja joo, mikäli sussa ei ap ole mitään hämäräperäistä, niin lapset erittäin luultavasti jäisivät eron tullen kyllä sinulle. Tosin toi "HOITELU" oli mun mielestä sen luokan uhkaus, että miestäsi voisi kehoittaa lampsimaan johonkin terapeutille. Ikää sillä on varmaan hintsut 20v, kuulostaa juurikin sen ikäisen kakaran uhittelulta. Tai sitten se on muuten vain lapsellinen/jälkeen jäänyt tapaus.

Juuri tuon takia miehet yleensä luovuttavat ja lähtevät tielleen. Miksi naiset vaativat miehiä osallistumaan tasavertaisesti lastenhoitoon yms, kun kuitenkin sitten väittävät äidin olevan ensisijainen.

Yhteistyössä