Mieheni petti ja nyt on omituinen tilanne enkä tiedä mitä tehdä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli mieheni, joka on aina sanonut että ei voi ymmärtää ihmisiä jotka pettävät, niin meni ja hairahtui baari-illan päätteeksi.

En nyt ala tehän selostaa yksityiskohtaisemmin, mutta kyseessä ei ollut mikään uusi tuttavuus ja tapaus tuli tietooni heti seuraavana päivänä.

Me puhuimme, puhuimme ja puhuimme. Mies kertoi kaiken ja miehen tuska tapahtuneesta on lähestulkoon käsin kosketeltavissa.

Minulle oli heti selvää, että 14 vuoden suhdetta ei edes harkita purettavan tälläisen takia. Kolme lastakin on. Se ei ole edes vaihtoehto vaan asia puhutaan ja sitten eletään näillä korteilla mitkä nyt on annettu. Olemme kokeneet elämässä paljon, tämä ei ole sieltä isoimmasta päästä.

MUtta tilanteen tekee monimutkaiseksi ja ikäväksi se, että tämän naisen mies on nyt kostamassa. Uhoaa jatkuvasti minulle ja muille miten kostaa jne jne. Minulle jauhaa koko ajan tapahtuneesta ja syyllistää siitä, että miten olen voinut sopia ja jauhaa tapahtunutta ja oikein mässäilee sillä mitä tietää tapahtuneen ja ihmettelee, että miten minä voin antaa anteeksi. Hänellä olisi ilmeisesti paljon parempi mieli, jos tahtoisin mennä mätkimään hänen vaimonsa.

Nyt tämä mies on alkanut keksiä kaikkia juttuja siitä miten tietää mieheni pettäneen minua jo pitkään vaikka tiäs miten monen naisen kanssa.

En olisi ikinä uskonut, että jos mies joskus pettää niin se ei riitä, että me saamme asiamme sovittua vaan pitää alkaa helvetisti pelkäämään tätä toista petettyä osapuolta. Sen sijaan, että tämä toinen mies keskittyisi selvittämään asiat oman vaimonsa kanssa ja miettimään, että mikä heidän jatkonsa on niin hän vain märehtii tapahtunutta ja miettii koska minun miehelleni. Ja syyllistää siitä, että minä en rankaise miestä jotenkin.

Sillä on varmaan niin paha olla et pitää saada loukata muitakin, sitä varmaan ottaa aivoon nähdä et sun mies "pääsee kuin koira veräjästä" hänen näkökulmastaan katsottuna. Olis varmaan helpompaa jos vois laittaa sun miehen mielessään syylliseksi koko hommaan. Nyt kun sinä annat anteeksi, ei sun mies ehkä olekaan niin paha kuin hän haluis ajatella.
Tällasia juttuja vaan itelle tuli ekaks mieleen, et vois olla tollasista kyse. Voi olla vaikee saada purettua pahaa oloaan.

Jotenkin voin ymmärtää tuon toisen miehen pahoinvoinnin ja tarpeen saada se purettua johonkin. Kuitenkin on väärin sulle alkaa kostamaan, ymmärtäisköhän tuo mies, jos ihan ystävällisesti selittäisit, että tämä on teidän tapa hoitaa asia, syyt, miksi olette tähän päätynyt (vaikkei se sille miehelle kuulukkaan, mutta voi olla helpompi ymmärtää) ja kertoa, että myös sua sattuu, mutta että miehen meuhkaaminen vain pahentaa sinun oloasi...

Olet kyllä melkoinen nainen, kun olet tehnyt tuon ratkaisun, joka eittämättä on varmasti viisas, mutta johon harva sinun tilanteessa kykenee! Voimia ja halauksia sulle!

Alkuperäinen kirjoittaja Rouva:
Jotenkin voin ymmärtää tuon toisen miehen pahoinvoinnin ja tarpeen saada se purettua johonkin. Kuitenkin on väärin sulle alkaa kostamaan, ymmärtäisköhän tuo mies, jos ihan ystävällisesti selittäisit, että tämä on teidän tapa hoitaa asia, syyt, miksi olette tähän päätynyt (vaikkei se sille miehelle kuulukkaan, mutta voi olla helpompi ymmärtää) ja kertoa, että myös sua sattuu, mutta että miehen meuhkaaminen vain pahentaa sinun oloasi...

Olet kyllä melkoinen nainen, kun olet tehnyt tuon ratkaisun, joka eittämättä on varmasti viisas, mutta johon harva sinun tilanteessa kykenee! Voimia ja halauksia sulle!

Olen yrittänyt selittää ja selittää meidän tilannetta ja omaa päätöstäni ja sitä, että hän vain pahentaa oloani tuolla toiminnallaan. Ei mene perille.

No sanohan sille, että jos ei lopeta häiritsemistä, niin ilmoitat poliisille ja hankit lähestymiskiellon! Ja sanopa sille omalle miehelleskin, että suojelee sinua sen verran, ettei tartte hänen töppäilyistään kärsiä. Sopikoot pettäjä asiat rikostoverinsa ja tämän puolison kanssa siten, että saat olla rauhassa!

tässä voi muuta sanoa kuin että onnea valitsemallanne tiellä joka ikinen. hehehheee
voittehan kokeilla vaikka kimppa kivaa koko porukalla kun olette noin ymmärtäväisiä. mitä se nyt haittaa jos vähän kärkeä kastaa ja hörpslööräkään siitä kulu. =)

Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
No sanohan sille, että jos ei lopeta häiritsemistä, niin ilmoitat poliisille ja hankit lähestymiskiellon! Ja sanopa sille omalle miehelleskin, että suojelee sinua sen verran, ettei tartte hänen töppäilyistään kärsiä. Sopikoot pettäjä asiat rikostoverinsa ja tämän puolison kanssa siten, että saat olla rauhassa!

Tätä minäkin aloin ihmetellä että miksi sinun tarvii vielä anteeksiantamisen lisäksi hoitaa tämä muu sotku miehesi puolesta. Anna hänen ottaa vastuu ja hoitaa omat sotkunsa loppuun kun kerta alottikin.

Alkuperäinen kirjoittaja totuus:
Ukko joka pettää kerran tekee sen aivan varmasti vielä monta kertaa jatkossakin.

Höpsistä. Erehtyminen on inhimillistä. Jos perusluonne on uskollinen, kerta voi hyvinkin jäädä viimeiseksi.

Yleensä tälläinen tapaus avaa pettäjänkin silmät ja hän potee huonoa omatuntoaan vielä kauan, kenties lopun ikänsä. Ei välttämättä halua kokea samaa tuskaa uudestaan.

Tsemppiä ap:lle! Teidän perheen asiat ovat teidän asioitanne. Hienoa, että pystyt ottamaan tämän näin. Kertoo siitä, että kuitenkin luotat ja uskot mieheesi, itseesi ja perheeseesi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Epäilen, että se toisen naisen mies voi olla ihan oikeassakin. harvoin se yhteen kertaan jää. Sulla on kova luotto miehees, toivottavasti et pety.

No epäile rauhassa, minä tiedän että ei ole.

Tämä mies on mennyt nyt jo asiattomuuksiin. Sanoi jopa, että toivoo mieheni syövän uusiutumista niin korjais kuolo pois moisen paskan. Kertoo mielestäni tästä toisesta miehestä aika paljon.

Mielestäni sinunkin ap kannattaisi hieman harkita asennettasi miehesi pettämisen suhteen. Tuskin on olemassa "oikeaa päätöstä" tässä tilanteessa: miten päätät, siten elät ja kyllä asiat sitten lutviutuvat.
Mutta olisi varmasti syytä miettiä asiaa muutenkin kuin tyyliin "meni ja hairahtui baari-illan päätteeksi". Kuule, se hairahdus ei vain tapahdu: ensin flirttaillaan (vongataan ja hipelöidään), sitten mietitään sopivaa panopaikkaa, paikkaan siirtyminen vie aikaa (oli se sitten ravintolan vessa tai joku huoneisto), riisuutuminen ja kumppanin riisuminen... vasta näiden esileikkien jälkeen alkaa itse akti ja siinäkin joka työnnöllä tehdään sama päätös kun pannaan Liisaa voihkimaan..

Alkuperäinen kirjoittaja vvv:
Mielestäni sinunkin ap kannattaisi hieman harkita asennettasi miehesi pettämisen suhteen. Tuskin on olemassa "oikeaa päätöstä" tässä tilanteessa: miten päätät, siten elät ja kyllä asiat sitten lutviutuvat.
Mutta olisi varmasti syytä miettiä asiaa muutenkin kuin tyyliin "meni ja hairahtui baari-illan päätteeksi". Kuule, se hairahdus ei vain tapahdu: ensin flirttaillaan (vongataan ja hipelöidään), sitten mietitään sopivaa panopaikkaa, paikkaan siirtyminen vie aikaa (oli se sitten ravintolan vessa tai joku huoneisto), riisuutuminen ja kumppanin riisuminen... vasta näiden esileikkien jälkeen alkaa itse akti ja siinäkin joka työnnöllä tehdään sama päätös kun pannaan Liisaa voihkimaan..

Kuule - kuten jo aloituksessani kerroin niin en ala tässä selostaa koko asiaa, koska se ei ole jutun ydin nyt. Me olemme asiasta keskustelleet ja keskustelemme varmasti jatkossakin. Ikävää jos sinulle ei sovi se, että minä olen päättänyt antaa anteeksi miehelleni. Minä näen asian niin, että jos jättäisin mieheni nyt niin tilanteessa olisi vain häviäjiä, ei voittajia. Nyt meidän koko perhe voi voittaa.

Hienoa sinänsä jos sinä itse ole synnitön ja voit heittää sen ensimmäisen kiven.

Minä kysyin vain, että miten pitäisi toimia kun tämä toinen petetty on seonnut ja vieläpä todella asiattomasti. Me olemme tehneet päätöksen meidän perheen puolesta ja seon ainut päätös, joka meidän tarvitsee ja jonka voimme tehdä. Tuo ulkopuolelta tuleva terrori vain tällä hetkellä häiritsee enemmän kuin se mitä mieheni teki.

miten voit jatkaa elämää miehen kans joka pettti sinut? meni sänkyyn toisen naisen kanssa! kunnioita itteäs etes vähän. ei tuomosta voi unohtaa, ja ihan varmasti pettää uuestan, ajan kysymys vain. mutta onnea perheeseen jossa ei voi luottaa elämän kumppaniin, tosi hyvä malli lapsille.

Hmm... no sanoisin että sinun asiasi ei ole sille miehelle selittää yhtään mitään. Miehesi kantakoon vastuun, ja sanokoot sille tyypille että hoitakoot asiansa keskenään, niin tekin teette.

Tosi hienoa muuten että pystytte selvittämään asiat :flower:

Yhteistyössä