Mieheni perheen jatkuva taistelu

Tilanne siis se, että olen mieheni kanssa naimisissa, asutaan omakotitalossa ja meillä on vuoden ikäinen lapsi sekä toinen tulollaan. Asiat ovat hyvin, arki pyörii ja vaikka joskus on tiukkaa rahasta ja ärsyttää, se pidetään omana tietona ja odotellaan parempia aikoja.

Nyt on alkanut ärsyttämään miehen sisarukset ja äiti. Äitinsä on huomionkipeä, itsesäälissä rypevä, syö masennuslääkitystä ym. Soittelee jatkuvasti samoista asioista, toistaa niitä miljoona kertaa saman puhelun aikana eikä ymmärrä lopettaa. Aihe on aina sama: miten mieheni kolme sisarusta ovatkaan saaneet taloutensa niin huonoon kuntoon. Kaikilla ulosotto kimpussa, yksi on alkoholisti, toinen rahansa turhaan tuhlaava poikamies ja kolmas asiansa suht hyvin hoitava, kuitenkin kaikkitietäväinen muiden asioihin sekaantuja.

Tässä ongelma: Kaikki tuo yllämainittu on siis mieheni vika, jos tätä perhettä kuuntelee. Sama mitä jollekulle tapahtuu, soitetaan miehelleni ja syyllistetään. Pitäisi rahallisesti auttaa, käydä onkimassa alkoholisti jostain räkälästä, maksaa ulosottovelkoja että saavat aloittaa "puhtaalta pöydältä" `= uusia velkoja kehiin jne.

Ennen kuin tavattiin mieheni kanssa, hän itse asiassa jopa hoiti näitä perheensä ongelmia välillä. Nyt kun hänellä itsellään on omia lapsia ja meillä yhteinen talous, hän ei halua enää olla muiden pelastaja ja samalla raahata koko perheemme mukaan siihen. Ja tästä hyvästä saan sitten minäkin osani - olen kuulemma muuttanut miestäni, huonoksi ihmiseksi. Koko ajan pirisee puhelin milloin mistäkin syystä, koskaan se ei ole mitään hyvää.

Joulu tulossa, eikä huvita yhtään edes nähdä näitä ihmisiä. Eipä uskois että kaikki ovat yli 30-kymppisiä, aikuisia ihmisiä.
Mitä ihmettä keksin, pitääkö tässä ruveta välejä katkomaan kokonaan? Olisi kiva olla "väleissä" mutta ei "tekemisissä", jos ymmärrätte pointtini. Neuvoja kehiin......

Viimeksi muokattu:
eipä tuohon voi oikein muuta sanoa kuin että pitäkää vaan napakka linja. aikuiset ihmiset on vastuussa omista teoistaan. henkistä tukeahan heille voi tarjota mutta rahan antamiskierre jatkuu vain antamalla.

mies voisi opetella asettamaan rajoja myös äidilleen ja sanoa suoraan milloin hän ylittää tietyt rajat ja satuttaa sanoillaan.

puuh- kuulostaa kyllä kamalalta.. koittakaa jaksaa..

Miehes tekee ihan oikein kun ei mahdollista toisten mokailuja.

Muuten kinkkinen tilanne, ehkä paras vaihtoehto on sanoa suoraan koko perheelle miten asiat on ja pyytää lopettamaan se jatkuva ruinaaminen koska miehesi ei enää aio auttaa.

Joskus on oikeasti helpompaa katkaista välit kokonaan.

Kuulostaa siltä että anoppisisi hakee kollektiivista kärsimystä tilanteeseen, hän on itse mustasukkainen että miehesi elämä on järjestyksessä. Anoppisi hakee miehestäsi äitiä sekä itselleen että muille lapsilleen, koska ei itse sitä kykene olemaan. Miehesi on jo yrittänyt ratkaista sisartensa ongelmia heidän puolestaan ja mahdollistanut mokailut -antanut luvan heidän toimilleen ja käyttäytymiselleen. Ei hänen tarvitse sitä loputtomiin tehdä.

Yhteistyössä