Alkuperäinen kirjoittaja Paha äitipuoli:
Alkuperäinen kirjoittaja Kleitonia´:
Alkuperäinen kirjoittaja Paha äitipuoli:
Kaikkia asioita ja tilanteita ei voi etukäteen sopia. Ja jos joka tilanteessa on pakko ajatella, että hän on toisen lapsi, ei omaa perhettä, ei se edistä yhteenkuuluvuuden tunnetta.
Esim. poika oli kavereidensa kanssa takapihalla grillaillut ja viettänyt iltaa. Aamulla isä töissä ja sanoin, että voisi siivota jälkensä. Huusi takaisin, että sinulla EI OLE MITÄÄN OIKEUTTA SANOA MINULLE MITÄÄN, turpa kiinni. No, anteeksi vaan, että uskalsin mitään sanoa. Mutta en myöskään minä siivonnut vaan jätin isän tehtäväksi. Jos hän olisi ollut oma lapsi, olisin sanonut, että siivoamaan ja mars heti.
Ruokailu, juu-u. Teen ruokaa riittävästi kaikille. Mutta hän syö vain silloin, jos ruoka miellyttää. Muuten menee lähellä asuvalle mummolle ja antaa ymmärtää, että meillä ei ole ruokaa. No siellä voi tilata mitä haluaa ja saa sympatiat kaupanpäälle. Ja se paha äitipuoli haukutaan taas suvun piirissä. Onhan näitä, mutta sovitaan vaan, että minä olen jutun pahis.
Kaiketi isä olisi voinut ohjeistaa poikaansa ETUKÄTEEN, että pihalla saa grillata, mutta siivoatte sitten jälkenne. Silloin sinun ei olisi tarvinnut puuttua asiaan ollenkaan. Kun eihän tuo puuttumisesi vaikuttanut asiaan mitenkään. Eikä varmasti saanut teistä kumpaakaan tuntemaan valtaisaa yhteenkuuluvuuden tunnetta.
Sinä kehoitit poikaa siivoamaan, hän käski sinun olla puuttumatta asiaan ja pitämään turpasi kiinni, iskä siivosi töistä tullessaan, Ja kaikki olivat tyytymättömiä. Häh!?!
Isäkö ei voinut käskeä poikaansa siivoamaan ja samalla ilmoittanut, että minun puolisoani et sitten enää käske pitämään turpaansa kiinni?
Kommunikointi kunniaan!
Asia mennyt jakeluun, pidän turpani kiinni niin kauan kunnes repeän lopullisesti.
Mutta oma kotini se ei ole, työpaikallakin on enemmän vapauksia ja määräämisoikeutta.
Tämä on asia mitä en ymmärrä, eli miten voidaan olla parisuhteessa missä jo tuo puolison käytös on minusta aliarvoista.
Täällä kirjoitellaan miten se ex-vaimo (näissä kirjoituksissa vaimo) on kamala, lapset kamalia, mutta kukaan ei parjaa sitä omaa puolisoa. Siis noiden kamalien exiän ex-miestä ja lasten isää.
Onhan outoa, ettei mies halua arvostaa sitä nykyistä puolisoaan tuon enempää, jos ei puutu tuollaiseen lapsensa käytökseen. Ja lapsihan, teini varsinkin, käyttäytyy noin jos hänelle annetaan siihen mahdollisuus.
Ja kuten taisin jossain aikaisemminkin kirjoittaa, niin onpa se mies aikanaan tehnyt todellisen virhearvioinnin kun on alkanut lapsia tekemään "sekopäisen" ihmisen kanssa. Eikä se miehen arviointikyky näytä aikaa myötenkään paranevan.
Miksi halutaan pariutua ihmisen kanssa, joka ei arvosta lähellä oleviaan tuon enempää?
On tietysti psykologisesti helpompaa syyttää sitä kamalaa exää (niitäkin varmasti on, mutta kai heilläkin on syynsä ollut olla/muuttua noin kamaliksi) ja niitä kamalia kakaroita. Vaikeampi olisi kai ajatella, että on itse tehnyt virhearvioinnin valitessaan tuollaisen itsekkään, aikaansaamattoman, itseään arvostamattoman puolison.
Se, että täytyy elää elämänsä "pitämällä turpansa" kiinni on surullista. Ja kun tilanne on mennyt tuohon, niin vain ja ainoastaan se mies pystyy tuon ratkaisemaan niin että pysytte "perheenä". Jos halua löytyy.
Murrosikäistä on vaikea mennä "ulkopuolisena" neuvomaan ja opastamaan, jos hänellä on jo tuollainen ylivalta. Se, että olet ulkopuolinen on minusta lähinnä miehesi vika.