mieheni on tylsimys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Stella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Stella

Vieras
Suhteemme toimii hyvin, ei siis ole vakavia ongelmia mutta eräs seikka harmittaa ja mietityttää..

Viikonloppuisin miehelle kelpaa varsin hyvin oleskella vain kotona. Rutiini on aina sama. Ylös, kauppaan, ruanlaittoa ja illalla istahtaa TV:n ääreen töllöttämään, keppana tai konjakkilasi kädessä. Saattaa käydä kuntosalilla päivällä ja se onkin päivän ohjelma. Olisi kiva tehdä viikonloppuisin muutakin kuin oleskella kotona. Joskus vierailemme ystävien luona tai kutsumme (=kutsun) kylään mutta harvemmin. Mies on korkeasti koulutettu mutta ei halua kokea mitään uutta. Teen yksinkin ja lasten/ystävien kanssa matkoja mutta joskus olisi kivaa jos mieskin olisi innoissaan ja ehdottaisi jotain muuta kuin ""no vuokrataanko sit leffa?""..

Mies on nelikymppinen, minkälainen on sitten viisikymppisenä kun on jo nyt näin tylsä?

Kaikki matkat, vierailut ym. ovat minun järjestämät. Lomamatkaakaan emme saisi aikaiseksi jos minä en järjestäisi. (mies viettäisi lomatkin kotona!)

Muuten hyvä mies mutta ihan oikeasti tylsä! Onko muilla samanlaista? Miehet, ettekö oikeasti halua muuta elämältä?

Mulla ainakin alkoi juoksuaika muutama vuosi sitten ja olisin koko ajan menossa, mutta vaimo tahdo pysyä mukana ja marmattaa liiallisista menoista.
Onneksi on pari kaveria, jotka pääsee reissaamaan muulloinkin kuin ns virallisina loma-aikoina.

kuin omasta elämästäi, tosin mies ei ole edes korkeasti koulutettu (minä olen). Minä järkkään matkat, teatterireissut, ulos syömään...yms ja välillä se todella tympii. Mieheni käy töissä, räplää autoja ja katsoo salattuja elämiä telkkarista..muutoinkin tuntuu että tv ohjaa elämäämme. Tylsää!!! muta toisaalta niin turvallistakin :)

Meillä myös mies haluaisi viettää lomat kotona (säästyy rahaa), mutta olen sanonut että ennemmin jätän lomat pitämättä kun olen täällä työleirillä lomallanikin. Sitten meillä on vielä nämä perjantai oluetkin vielä vakiona, onneksi se sentään pysyy kohtuullisuuden rajoissa.

Minkälaista työtä mies tekee?
Tuli vain mieleen, että jos työ on miehelle haastavaa ja mielekästä, niin ehkä hän ei kaipaa 'enempää', toisaalta jos työ on raskasta, niin mies haluaa ehkä olla vain, järjestellä ajatuksensa ja viettää vapaa-aikaa tavallaan.

Kuka oikeastaan päättää, mikä on oikeanlaista elämää?
Sinäkö, ap?
Oletko varma, että miehelläsi on todella tylsää?
Ehkä hänellä on ajatuksia päässä aivan tarpeeksi, ehkä hän ei kaipaa sosialisointia ja kylässä käyntiä.

Sinun kannattaisi huolehtia itse siitä mikä sinut tekee onnelliseksi. Mies puolestaan tekee itsensä onnelliseksi, saattaa jopa olla tärkeä että hän saa omaa aikaa, kun sinä olet vierailullasi ja kylässä.
Pyydä mies mukaan ja tee selväksi että hän on tervetullut, mutta älä oleta, että hän välttämättä haluaa mitään aktiviteetteja. Et sinä voi toisen ihmisen puolesta päättää mikä hänet tekee onnelliseksi. Katso mitä mies tekee, tutustu häneen ja anna hänen olla se joka hän on.

Saatat jopa tuolla ahdistamisella tai sillä että pidät häntä tylsänä ajaa häntä entistä enemmän vetäytymään. Jos ihminen kokee että hänen on pakko tehdä jotain, niin helposti (asiasta riippumatta) halu siihen katoaa.

Mutta eikö ole kiva kun hän kuitenkin maksaa teillä laskut?

Haluaisitko hänen olevan kuin minä?. Lähden pari kertaa kuussa Tallinnaan. Muija käy ostamassa vaatteita ja kersoja hoidetaan kotomaassa. Minä höylään pari huoraa sinä aikana kun vaatevarasto karttuu.
Nyt kuuluu kummia. Huorat alkavat soitella perään. Olivat utsineet henkilötiedopt ja alkoi tulla vironkielisiä tarjouksia kotipuhelimeen. Meillä alkaa kohta olla jännittävää, ehkä teilläkin.
Jos lähetät äijäsi henkilötiedot, voisin ottaa sen mukaan.Huorat ovat hulluna noviisien perään. Huutavatkin paljon enemmän kuin tottuneitten körmyjen kanssa.

Joo en minäkään lähde lomillani kotoa yhtään mihinkään, kyllä se oma sänky on paraspaikka. Kyllähän se tuo akka siitä välihin marmattaa että kun ei käydä missään. Minä en lähde kenenkään huoneen nurkkaan peppuroimaan omalta Bonnelpatjaltani kesällä -77 on oltu viimeksi yötä pois kotoa. En missään nimessä lähtis ulkomaille haaskaamaan rahoja turhuuteen ja niitten sammakonreisiä syömähän, ne on semmoosten posliinipoikain keitoksia. Kyllä se on omamökki paraspaikka, niinhän se Metsokin sano jotta havunsyön, lumenmakaan ja pidän omanmaani. Ei niitä passaa rahoja levitellä turhuuteen, tässä tiiä mikälainen pula-aika vielä on tulossa.

Taidamme olla miehen kanssa eri planeetalta. Haluan saada elämässäni aikaan muutakin kuin television katselua. Minulle ei riitä keppana ja TV. Mies ei maksa meillä kaikkia laskuja, mistä moisen nyt päättelit ""Reino""? Maksamme laskut tasapuolisesti koska myös minä kannan korteni kekoon. Ja mies haluaa että fifty-fifty..

Mies kyllä lähtee aina mukaan jos pyydän mutta ei siis itse tee aloitetta. Ehkä on liian laiska tai mukavuudenhaluinen kenties?

Voi olla että miehen päässä on se toinen elämä josta en pääse osapuoliseksi? Ehkä siellä tapahtuu niin paljon ettei ole tarvetta oikeaan elämään? : )

Vierivä kivi ei sammaloidu, näin minä haluan ajatella.

[kirjoitettu virne korvissa, joten älkää loukkantuko ;)]

Naiset sitten on ihania. Ainakin jotkut. Teillä pitää aina olla jotain pientä touhuamista ja virikettä. Minulla on yksi tuttu hän on aina puutarhassa tai tekee lasimaalauksia tai kortteja tai askartelee jotain ihmeellisiä koristeita hän on monessa eri seuratoiminnassa mukana jne. Tälläisiä tapauksia on monia.

Ei se mies siitä välttämättä muutu. Monelle meistäkin riittää harrastukseksi se, että täällä nauraa toisten paskaselle kohtalolle ja välillä kommentoi jotain typerää provosoidakseen ja silti on elämäänsä todella tyytyväinen.

Minun organisointi haluni tappavat naiseni oma organisointi. Jos aloitan jonkun suunnittelun niin eipä aikaakaan, kun se on hänen suunnittelunsa. Minulle riittäisi, että mennäänpä uimaan jne vaikkapa huomenna tai ylihuomenna iltapäivällä. Mutta sitten pamahtaa kalenteri pöytään ja multa menee halut täysin. Ruvetaan pohtimaan, että kannattaisko siinä samalla poiketa kaupassa ja mitä jos sitte käytäs mirjan luona ja lapsetkin pitäis hoitaa siinä samalla. Minä nostan kädet ilmaan ja annan putkiaivojeni keskittyä Suomen kuvalehden ja tv:n uutisien ihmeelliseen maailmaan tai sitten leikin lapsieni kanssa. Nainen siinä työstää samalla asioita miljoonasta eri kulmasta ja minä saan olla aivan rauhassa. Näin se vaan on helpompaa, että toinen suunnittelee, kun hänet on näköjään rakennettu tuollaiseen toimintaan.

Niin, että kun pariudutte arvon ihmiset varsinkin naiset jos mies on suhteen alussa hieman laiskahko keksimään virikkeitä niin ei se ainakaan siitä parane. Toki on poikkeuksia, mutta näin tämä tuppaa olemaan suurimmalta osin.

""Stella""

Ei tässä ole kyse sukupuolesta. Hän todennäköisesti vain on tuollainen, kotona viihtyvä. Huonomminkin voisi olla, hän saattaisi vastustaa Sinun halujasi kutsua vieraita ja matkailla.

-.-

Minusta lähes jokainen nainen tylsä, niin nykyinenkin. Aina pitäisi olla matkustamassa jonnekin. Minulle matkat ovat lentokeltälle ajamista, siellä odottamista (=ei mitään tekemistä), koneessa istumista (=ei mitään tekemistä), matkustamista lomakohteeseen (=taas istumista). Lomakohteessa kävellään kaduilla ja kierrellään kaupoissa (=taas minulla ei ole mitään tekemistä). Parasta on kun saa istua auringossa ja rentoutua, mutta tätä ei ole paljon tiedossa, koska aina löytyy paikkoja jonne pitää mennä. Lopputulos tästä ihanuudesta on parituhannen euron lasku ja minun näkökulmastani katsottua ei minkäänlaisia kokemuksia. Samalaisia kyläpahasia on suomessakin ja ruoka parempaa täällä. Naiset eivät pysty hankkimaan elämäänsä kokemuksia tekemällä tai lukemalla, vaan heidän pitää olla passiviisia matkalaisia uusissa maisemissa. Tähän on biologinen selitys = jos molemmat sukupuolet jäisivät samoille seuduille hanakasti niin sisäsiittoisuus olisi tappanut ihmisen sukupuuttoon. Yleensä miehet jäävät helpommin kotiseudelle ja haluavat vähemmän matkustalla kuin naiset.

Niin, sitten ihan itse olet mennyt naimisiin sellaisen miehen kanssa? Kyllähän tuonlaiset luonteenpiirteet huomaa jo seurusteluvaiheessa. Sinä nyt vaan otat ohjat käsiisi, sulla on vain yksi elämä, tietääkseni.

Eri planeetoilta hyvinkin. Mutta ei tuo kuulosta siltä, että mies olisi oikeasti tuollainen pohjimmiltaan. Minusta tuo on opittu asia. Jos kerran kaikki järjestyy sohvaltakin, niin mukavaahan se on. Ja kun hörppii vielä pari olutta ja valmistautuu kuuntelemaan vaimon suunnitelman hyvässä asennossa, niin eihän tuota elämää voita mikään.
Ei hänen ole tarvinnut järjestellä. Sitä minä en tiedä miten saisit hänet aktiiviseksi. Älä sano hänelle mitään suunnitelmistasi, vaan lähde viikoksi ulkomaille ja anna hänen maksaa, voipi olla , että alkaa äijää kiinnostaa. Siis jätä hänet kylmästi sohvalle ja nauti itse.

Ihan sama juttu täälläkin. Nainen sen aloitekyvyn ja innon tappaa omalla käytöksellään. Kyllä minä sinkkuna kehtasin järjestää vaikka mitä. Mutta homma menee tosiaan liian monimutkaiseksi jos rouva tulee mukaan.

Helppoa se on jätkien kanssa. Soitettiin puhelimella, päätettiin lähteä patikkareissulle. Sovittiin viikonloppu ja paikka, ei mitään tinkaamista. Sovittiin ajankohta ja paikka missä tavataan, ostettiin eväät lähikaupasta ja käytiin patikoimassa. Sillä selvä. Kertaakaan ei neuvoteltu vaatteista, kengistä, varusteista. Kertaakaan ei oltu eri mieltä mikä reitti valitaan. Yöpymisessä ei tarvinnut säätää työnjakoa vaan kaikki oli selvää. Jos toinen laitteli tulia, toinen alkoi laittamaan ruokaa jne. Rouvan kanssa olisi todennäköisesti ollut luonnossa rauhoittuminen kaukana kun kaikkea olisi pitänyt säätää.

Tässä suunnittelin lento-automatkaa keskieurooppaan. Homma tyssäsi siihen kun Rouva keksi kaikenlaista skenaariota lähtien vuokra-auton sopivasta turvaistuimesta aina kohdemaan ruokavalion soveltuvuudesta lapselle. Lisäksi majapaikat pitäisi varata ennakkoon mikä tarkoittaisi myös että matka pitäisi kellottaa ennakkoon. Tuli niin paljon stressiä päälle niin totesin että helpompaa kotona.

Eli aivan normaali Suomalainen mies?
Uskon että miehesi on tyytyväinen nykyiseen elämäänne lukuunottamatta niitä ristiriitoja joita tuossa vaiheessa parisuhdetta tulee.
Olet voimakasluontoinen nainen?
Järjestelet laskut ja ruuan laiton,mies auttaa siivoamisessa silloin tällöin mutta joskus haluaisit hänen lähtevän ns.jaloista siivouspäivänä?Pyykinpesuun mies ei osallistu kuin tosiharvoin laittamalla pyykit kuivumaan tarvittaessa?
Teilla on asunto ja uudehko auto joihin te molemmat olette tyytyväisiä...miies ehkä ilmoittaa halunsa vaihtaa muttei siitä yhteisymmärrykseen ole päästy?
Seksi elämä on kerran viikkoon saunapäivänä ihan tottuneesta syystä...mitään intohimon liekkejä ei enää roihua?
Elämä junnaa päivästä toiseen samanlaisena ja joskus tuskastut siihen...jotain uutta kokemusta olisi hyvä saada.Sinun ongelmasi on halusi jakaa uudet kokemukset miehesi kanssa...Hmm...rakastat siis yhä vaikket sitä siksi halua tunnustaa.Miehesi ei omaa samaa ajattelumallia elämän piristämiseksi,joten hän on kohtalaisen luotettava sekä vastuuntuntoinen mies?Ei nää tarvetta muutokseen.
Kyllä...ehkä tylsä mutta ehkä toisen naisen mielestä mahtavan ihana nallekarhu?
Stella,kaikkea ei voi saada vaikka miten haluaisi...kysymys on myös teidän erinlaisuudesta sekä tarpeista tällä hetkellä.
Ne voivat muuttua jopa päinvastaisiksi.

Itselläni on sen verran voimia vievä työ, ettei energiavarat riitä juuri muuhun kuin olemiseen. Mikäs sen mukavempaa kuin viettää päivä ilman ohjelmaa. Tehdä just mitä haluaa, mihin kuuluu myös se, ettei tee mitään. Ottaa pari lasia viiniä, katsoa jotain typerää aivotonta ohjelmaa tv:stä ja rentoutua. Muiden ihmisten seuraa en yleensä kaipaa, koska olen väsynyt. Ja olen siis nelikymppinen nainen.

Niin, oliskohan monella miehellä juuri se ongelma että kun ensin töissä miettii ja suunnittelee ja palaveeraa kaikenlaista, kotona haluaa vain rentoutua. Jos vaimo on sellaisessa työssä missä ei tarvita niin paljon suunnittelua ja ehkä muutenkaan aivotyötä, mikäs siinä, suunnitella jaksaa varmaan kotona illallakin.

Minäkin naisena ja henkisesti rankassa työssä olevana sanoisin, että mikäs sen ihanampaa kuin olla möllöttää kotona kullan vieressä ja tehdä jotain todella passivoivaa :) Ehkä kerran kuussa käydään viikonloppuna ulkona tai jotain muuta vaihtelua, muutoin riittää ihan se kotona oleilu ja akkujen latailu. Samoin arki-iltoina minulle on tarpeeksi aktiviteettia siinä että käyn jumpassa, katson telkkaria tai vaikka luen kirjaa. Sitten kun joskus rikkookin tätä rutiinia niin se tuntuu hurjan ""jännittävältä"" ja piristää pitkäksi aikaa :)

olen kans taipuvainen ajattelemaan, että kyseessä ei ole sukupuoli-kysymys, vaikka siitä hanakasta selittäjää haetaankin asiassa kuin asiassa ;)

Itselläni myös vaativa työ, ja siksi iltaisin ei tee mieli tehdä muuta kuin olla rauhassa. Mitään suurempia aktiviteetteja ei tee mieli kasata viikonlopuille.lasi viiniä ja TV kuulostaa ihan hyvältä silloin.

Mietin, että onko tosiaan miehillä syy mennä suhteeseen juuri tuo, että kotona saa sitten vaan olla, täysylläpidolla mieluiten niin voi rentoutua raskaan työnjälkeen. Saisivat pysyä sinkkuina ja löhöillä itekseen... Syytetään, että nainen on liian kova suunnittelemaan ja tulee niin vaikeeta. PItää opetella uusia naisten juttuja.. Miesten kanssa helpompaa... No tottakai, ei miehillä välttämättä ole väliksi vaikka nukkuis reissulla autossa, mutta lasten kanssa varsinkin on vähän tarkempaa miten ja minne menee.
Olen itsekin rinkan kanssa päämäärättä nuorena kiertänyt, samoin mieheni. Nyt menemme vähän suunnitellummille retkille/matkoille, luemme yhdessä paikoista missä olisi kiva käydä ja suunnittelemme reittejä. Hän sanoo, että tuntee olevansa minusta vastuussa eikä halua ottaa samanlaisia riskejä mitä nuorempana poikien reissuilla.
Samoin oma tyhmänrohkeuteni on kadonnut iän myötä ja haluan olla varovaisempi missä vieraissa paikoissa kuljeskelen yömyöhällä.
Ja kotonakin on kiva olla. Mies usein keksii kävelylenkkejä tai kokkamisia ym mitä yhdessä voi, tai ostaa minulle kirjoja kun itse istuu välillä koneella. Molemmilla on stressaavat työt, mutta ei kotona lojuminen aina rentouta, tylsistyttää tosiaankin. Kyllä mieli ja sielu kaipaa muitakin virikkeitä kuin työn ja tv:n!

Entäpä jos reissaisit välillä yksin tai vaikkapa jonkun tyttöporukan kanssa? Oma äitini reissaa paljon siskonsa ja veljensä vaimon kanssa, sillä isäni ei tykkää kuumasta säästä.

Kannattaa huomioida myös se, että osalla ihmisistä perusenergiataso on erilainen kuin itsellä. Toinen jaksaa kuin Duracell-pupu vuodesta toiseen ja toisella on virta loppu jo tavallisen 8 h työpäivän jälkeen. Tosin joskus väsymyksen syynä voi olla huonot ruokailutottumukset, huonot veriarvot tai ihan vain laiskuus.

Tunnen itse asiassa aika monta miestä, jotka nauttivat kotonaolosta, halkojen hakkaamisesta, lumenluonnista yms ilman sen kummempia eksotiikkoja. Se on osa ihmisen perusluonnetta, joka pitää hyväksyä. Ei kaikki halua kokea jotain uutta, vaan he kaipaavat turvallisuutta, rauhaa ja muuttumattomuutta, joka ei stressaa.

Oma ex-mieheni oli tylsimys, mutta nykyään olen oppinut itse tekemään jotain kivaa, jos sellaista kaipaan. Harvemmin poikaystävä lähtee mukaan, mutta omat lapset kumminkin tykkäävät tulla mukaan, joten heidän kanssa sitten pidän hauskaa kunnolla: välillä sienimetsässä, välillä pulkkamäessä, välillä kylpylässä, elokuvissa, Linnanmäellä, mökillä, museossa jne.

Yhteistyössä