Mieheni on niin saamaton että olen vakavissani jo miettinyt eroa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "väsynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"väsynyt"

Vieras
Nousi aamulla jo kuuden aikaan keittelemään kahvia ja poikamme nousi samaan aikaan, mutta ei voi häntä ottaa touhuamaan kanssaan että saisin levätä hetken vielä. Joudun itse pojan yö syötöt hoitamaan, heräämiset ja kaiken.
Ok olen kiitollinen miehelleni että tuo leivän pöytään, mutta en ymmärrä miten se stoppi voi tulla siihen muuhun että kun töitä tekee niin kotona ei kuulema tarvi tehdä mitään. Lika vaatteita ei voi viedä pyykkikoriin, jos syö niin ne lautaset jää pöydille ja kaapit auki yms yms yms. Olen niin kyllästynyt! Minä luulin että minulla on yksi lapsi mutta erehdyin määrästä. Poikani jopa tekee vähemmän sotkua kuin tuo mies. Tästä asiasta olen keskustellut muutaman kymmenen kertaa ja muutos pysyy sen kaksi päivää mutta sitten alkaa lipsua. Ennen pojan syntymäää mies osasi sentään siivota omat jälkensä, mutta nyt ei huolehdi mistään muusta kuin töistänsä. Olen jopa niin tuohtunut tähän tilanteeseen että olen vakavissani miettinyt eroa. Miettiä sitä miten ihana olla YKSIN eikä olisi tuollaista miestä pyörimässä nurkissa. Lapsen kanssa pärjäisin mainiosti ja lapsen sotkut ei häiritse. Voi miten näen niitä uniakin ettei ole ketään kenen kanssa riidellä mistään eikä kukaan mäkätä vieressä että "miten en kaiken tämän jälkeen jaksa hänen kanssaan harrastaa seksiä".
No eipä tässä muuta. Kiitos kun sain purkautua jonnekin.

Oisko aihetta vähän näpäyttää miestäsi? Siivouslakko tai vaikkapa lähdette lapsen kanssa sukuloimaan/kaverin luo viikoksi pariksi? Näkisipä mieskin mitä pitää itsestään selvyytenä. voimia sinulle!

Voin niin samaistua kirjoitukseesi! Tosin sillä erotuksella, että minä olen pari vuotta sirastanut masennusta, joten kotityöt jäävät usein minltakin tekemättä. Ja mies sitten vetoaa siihen, että jos en minäkään ole jaksanut laittaa lasten adtioita koneeseen, ei hänenkään tarvitse niitä omiaan laittaa! Ja lopputuloksena mulla on tuplamäärä työtä sitten kun minulla on energiaa hoitaa kotitöitä.

Nyt olen pari kertaa päästänyt kämpän totaaliseen kaaokseen ja näyttää mieskin tajuavan (ainakin hetkellisesti) että apua tarvitsen ja minulla on täysi työ kahden uhmaikäisen kanssa yöherätyksineen.

Eli omasta kokemuksesta voin suositella, että jätät miehen pyykit pesemästä,keräät miehen tekemät sotkut yhteen kasaan jos et muutoin kestä sekaisuutta kodissasi. Luulusi miehen jossain vaiheessa heräävän.

Ala siivoamaan vain omat jälkesi. Tiskaa omat astiat, pese omat pyykit. Vaatii aika paljon itsekuria ettei ala taas kerätä miehen jälkiä, mut uskon että viesti menee perille. Lakkaa nyt palvelemasta sitä miestä! ;)
Lapsen käyt joku aamu herätessään viemässä miehelle ja painut itse takaisin nukkumaan.

• Tykkää
Reactions: sunniee
Voi miten tutulta kuulostaa!

Ei auta tällaisen miehen kanssa siivouslakko! Kaksi viikkoa annoin hänen sotkujensa olla, mutta koti muistutti tässä vaiheessa jo niin paljon kaatopaikkaa, että oli pakko alkaa siivota. Lastakaan ei voi hetkeksikään tällaiselle miehelle jättää, koska ei jaksa vahtiakaan sekuntiakaan....

Olen kuulkaas kokeillut tätäkin monet kerrat ja ei auta. Mies vaan tokaissut viikkojen jälkeen kun olen lopussa sanonut hänelle asiasta miten tykkää "vähän" sotkuisemmasta ja ei pois laita kun ei häntä häiritse!!
Lasta syöttää vaan jos pyydän syöttämään mutta ne lautaset ja muut jää siihen pöydälle. Ihme on että pojan muistaa laskea syöttötuolista alas! Myös vaipan vaihtaa vaan silloin jos pyydän vaihtamaan. Ei mitään tee oma-aloitteisesti. Jos olen roskikset pistänyt valmiiksi menemään seuraavana päivänä roskiin niin mies kiertää ne eteisessä kun töihin menee. Ei saa aikaiseksi niitäkään viedä vaikka parkkipaikka ja auto muutaman metrin päässä vieressä.

Ala siivoamaan vain omat jälkesi. Tiskaa omat astiat, pese omat pyykit. Vaatii aika paljon itsekuria ettei ala taas kerätä miehen jälkiä, mut uskon että viesti menee perille. Lakkaa nyt palvelemasta sitä miestä! ;)
Lapsen käyt joku aamu herätessään viemässä miehelle ja painut itse takaisin nukkumaan.

Kaverilla ei toiminut, mies ei vain huomannut sitä sotkua, oli siisteyskäsitys niin erilainen. Toki koittaa voi.

Ja toki olen sitä mieltä, että jokaisen aikuisen ihmisen kuuluu korjata omat jälkensä, mutta jos toinen käy töissä, niin kyllä se on kotona olevan velvollisuus huolehtia esim. yöheräämisistä. Tiedän perheen, jossa yösyötöt/heräämiset hoidetaan tasan puoliksi, ja pätkissä nukkuneelle miehelle on jo sattunut muutama vaaratilanne työmaalla, kun väsymyksen takia keskittymiskyky on huono...

Tiedättekö miten helpottava on lukea näitä? Ja huomata että maailmassa on muitakin miehiä jotka jumittaa kotona. Meillä anoppi soitti viime viikolla ja pyysi anteeksi että on poikansa kasvattanut niin että nainen hoitaa kodin ja lapset. Minua se hieman huvitti... No sama anoppi ripitti pojan,mutt mieheni tosiaan ei tajunnut,ihmetteli miksi äitinsä oli niin vihainen. Ja meillä minä teen KAIKEN! Ja mies ei ole edes nyt töissä. Vasta elokuussa takas....

Meillä mies tekee oudosti jos tulee vieraita tai olemme menossa käymään ystävillä tai mummulassa niin mieheni yrittää olla pojan kanssa kokoajan eli ns. antaa väärän kuvan ystäville ja appiukolle/mummolle. Kerran meillä olikin suurempi riita minkä jälkeen mieheni sanoi jos eroamme hän tekee mitä vaan jotta saa pojan itselleen. En ymmärrä miestä..kerran viikonloppuna olisin saanut kaksi tuntia nukkua pidempään. Tunnin hereillä olon jälkeen mies toi pojan sänkyynsä huutamaan johon heräsin. Miehellä siis paloi pinna, kun poika kitisi ja itki. Onko tuo ihme kun mies istui tuolloin koneella eikä leikkinyt pojan kanssa ollenkaan mikä oli vaan seuraa vailla. Jos mieheni ei pojan kanssa kykene olemaan tuntia kauempaa menettämättä hermoja niin mitähän tulisi sitten siitä jos poika hänen luonaan esim. asuisi?? Pelottavaa edes ajatella.

Miten ihmeessä lapsiperheessä edes voisi olla siivoomatta toisen sotkuja?
Siis jos olisi vaan aikuisia, niin toki onnistuis, mutta miten ihmeessä voisi edes syöttää lapsia ( ja mistä ), kun pöytä ois täys astioita, tai pilaantuvia ruuanjämiä?
Tai kuin ne lapset vois lattioilla leikkiä, kun siellä on kenkää, vaatteita, lehtiä, kirjoja jne jne?

Tuntuu, kuin kirjoittaisit minun tunteista ja minun miehestä :/
Meillä myös vauva, jonka yösyötöt hoidan (juo yöllä pullollisen velliä).
Kotitöistä teen 90% ja mies ei saa lautastaan astianpesukoneeseen, eikä roskaa esim. metrin päähän roskikseen, vaan se jää tiskapöydälle. PRKL kun välillä ärsyttää ja välillä asiasta räjähdän miehelle.. silloin saattaa siivota keittiön tai imuroida. Nyt jo etukäteen varoitan, että jos pian ei ala jotain tehdä, niin huomenna saatan suuttua ja kunnolla.. ;)

itse myös räyhäsin miehelle toissapäivänä, kun minä tunnun joutuvan tekemään kaiken tässä taloudessa. No, eilen heti aamusta tarttui rättiin, pyyhki pölyt ja imuroi:) ei sitten ymmärtänyt, että siisti koti on koko koti eikä vain olohuone, mutta yritti ainakin :D

Mut meillä erotuksena on se että mies kyllä siivoaa mut harvoin...

Hänellä on niin erilainen siisteys käsitys. Meillä on koira ja vajaa 2v poika joka oikeesti sotkee ku pieni porsas...
Pakko imuroija vähintään joka toinen päivä oikeesti...

Mut tuo mies... Likaset vaatteet jää niille sijoilleen, vaatteita säilytetään lattialla, jos nostan niitä sen lukusia huppareita naulakkoon roikkumaan niin kauhee napina ku ne pitää sinne laittaa ku pitää sieltä asti kuulemma hakea ku lähtee tupakalle...

Tai jos kahvia kaadetaan pitkin kaapin ovia niin niitä ei voi pyyhkiä pois...

Ja riittäs kuulemma ku kerran kuussa moppais... Hyi. Näkisitte meijän keittiön jos näin olis...

Samojen ongelmien kanssa painittu täälläkin, siis siivouksen kanssa... Mä tein pyykkien kanssa niin et tungin kaikki vaatteet likapyykkiin mitä aina löyty lattialta... Alko miehellä pännimään ku ei koskaan ollu puhtaita vaatteita :laugh: Varsinkaan ku mä en niitä pessy :D

Olen mie jättäny monesti pesemättä hänen vaatteitaan. Kerran oli monta viikkoa töissä samat paskaiset työvaatteet ja ei näyttänyt miestä haittaavan. Yhden asian on sentään oppinut. Kahvikuppeja ei enää takapihalle ole jättänyt mikä on meidän perheessä SUURI saavutus. Meillä myös nuo kahvin kaatelemiset oviin ja lattioille niin ne kyllä jää siihen ellen mie niitä siivoa. Sitten kun miehelle on sama siivoanko vai en. Hän saattaa sen jälkeen lapmsia kengät jalassa sisällä, että meillä tuo siisteys kestää päivän. Pitäisi olla joka päivä imuri kädessä mulla.
Nytkin kun mies oli viihteellä ja itse sen poissa ollessa siivosin ja sain hetken aikaa ihailla kun oli niin puhdasta, mutta aamulla herätessäni menin pojan kanssa olohuoneeseen ja voi varjele. Mies oli humalassa sitten päättänyt syödä vähän sohvalla. Meillä oli kastikkeet pitkin sohvia ja niitä sitten hinkkasin pois. Mies näihin vain kohauttaa olkapäitä ja toteaa "hups"

[QUOTE="a p";24019723]Olen mie jättäny monesti pesemättä hänen vaatteitaan. Kerran oli monta viikkoa töissä samat paskaiset työvaatteet ja ei näyttänyt miestä haittaavan. Yhden asian on sentään oppinut. Kahvikuppeja ei enää takapihalle ole jättänyt mikä on meidän perheessä SUURI saavutus. Meillä myös nuo kahvin kaatelemiset oviin ja lattioille niin ne kyllä jää siihen ellen mie niitä siivoa. Sitten kun miehelle on sama siivoanko vai en. Hän saattaa sen jälkeen lapmsia kengät jalassa sisällä, että meillä tuo siisteys kestää päivän. Pitäisi olla joka päivä imuri kädessä mulla.
Nytkin kun mies oli viihteellä ja itse sen poissa ollessa siivosin ja sain hetken aikaa ihailla kun oli niin puhdasta, mutta aamulla herätessäni menin pojan kanssa olohuoneeseen ja voi varjele. Mies oli humalassa sitten päättänyt syödä vähän sohvalla. Meillä oli kastikkeet pitkin sohvia ja niitä sitten hinkkasin pois. Mies näihin vain kohauttaa olkapäitä ja toteaa "hups"[/QUOTE]

Nyt sanon suoraan, että kyllä minä jättäisin tuolaisen miehen. Ei näköjään MINKÄÄNLAISTA kunnioitusta sinua saati sitten poikaasi kohtaan. Haluatko tosissaan, että poikasi oppii samanlaiseksi (pahoittelut seuraavasta) sovinistiseksi siaksi?? Isästähän se malli otetaan.

Olet nyt selkeästi pelkkä kotiorja. Sikailkoot yksiksensä, jos kerran sotku ei häiritse, tai paskaiset vaatteet. Hyi hitto, mikä mies.

et mun mies on saamaton mut ei ole sitten mitään valittamista...

Mä varmaan kyllä olisin itsekkin eron partaalla tuossa vaiheessa... Tai koittasin ennen tuota jotain...
Eikö teillä mies häpeä sitä sotkua mikä teillä on?
Edes jos äitinsä tulee kylään?

Sun pitää keksiä et teijän asunnosta on löytyny jotain ötököitä ja niitä on kulkeutunu nyt sitten muihinki asuntoihin... Et pitäskö asialle tehä jotain tms...

jos lähet joksikin aikaa lasten kanssa muualle ja sitten ku mies on yksin siellä jonkun aikaa ollu niin lähetät jonkun sinne kylään kattomaan tilannetta?

Mun mielestä ton laiskiaissakin voisi passittaa jonossa saunan taa. Turhia ihmisiä tässä maailmassa. Sääli että ehkä hyvät miehet menneet pilallle huonolla kasvatuksella ja siitä kärsii taas uusi sukupolvi. Mä en kestä katella sitä että aikuinen ihminen ei pysty omia jälkiään sen vertaa järjestämään että koko perhe kärsii. Mies lähtee vaihtoon kun aika on kypsä. Siihen asti hammasta kiristellen. Tiedän ettei siivouslakot eikä mitkään auta. Huutamalla saa ehkä vähän vauhtia perseeseen mutta siihen se taas jää.

Olenkin ajatellut max. vuoden vielä katsella tätä kunnes itse työelämään pääsen niin lähden ellei asialle muutosta ole syntynyt mutta epäilen suuresti. Oli muuten "mahtava" herätys taas kun poika nousi ja pistin isän seuraksi niin tämä oli heti tuomassa sitä takaisin nukkumaan ja suuttui kun sanoin asiasta. Viettivät eilen kaverinsa kanssa peli iltaa ja keittiön penkit yms. löytyy täältä olohuoneesta edelleen. Kai hän automaattisesti olettaa että siitoan myös kaverinsa jäljet. Lisäksi olen monet kerrat melkein huutanut kun lattioilta löytyy sytkäreitä, kolikoita, hammastikkuja, pattereita mitkä tuo pikkuinen sitten kerää kaiken jos sattuu näkemään. Mies osaa olkiaan kohauttaa asialle eikä ymmärrä vakavuutta jos lapsi sattuu suuhun moisen laittamaan meidän näkemättä.
En ymmärrä miten mies on niin tunnollinen töissä. Tekee jopa ylitöitä monesti yömyöhään asti, mutta kotona ei laita tikkua ristiin asioissa. Olettaa vaan kun on töissä niin raskasta ettei kotona mitään tarvisi tehdä. Pitäisi varmaan ensikerralla kysyä pitääkö hänen perseensä pyyhkiä myös!

Alkuperäinen kirjoittaja Meillä vähän samaa;24019867:
jos lähet joksikin aikaa lasten kanssa muualle ja sitten ku mies on yksin siellä jonkun aikaa ollu niin lähetät jonkun sinne kylään kattomaan tilannetta?

vaikka anopin kahville ;) tai hakemaan jotain

Muuten hyvä mutta anoppi asustelee eri paikkakunnalla. Appiukkoa en viitsi edes kysyä. Mieheni tullut ihan isäänsä niin se tuskin huomaisi eroa missään sekään. Pakkokai se on kunnolla ärähtää jos siitä edes on hyötyä.

Yhteistyössä