mä en kestä kun toi mies on niin SAAMATON nykyään!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
oikeasti olen ennen tätä ollut parisuhteessa yhden työttömän alkoholistin kanssa, yhden saamattoman narsistin kanssa ja kun tapasin nykyisen mieheni niin yksi asia mihin siinä rakastuin oli sen työmoraali ja se miten se sai aikaseks vaikka mitä!
no, pari vuotta rakennettiin omaa taloa, mies oli tosi lujilla kun pitkästä tavarasta pistettiin pirtti pystyyn, mutta sen myötä sillä hävis työmotivaatiot ja siitä tuli saamaton. se ei saa enää nykyään edes roskia roskiin eikä hoida asioitaan, kaikki on rempallaan ja roikkuu kun "en oo saanu aikaseks". se makaa sohvalla ja ravaa kavereillaan. käy se töissä, mut kauhee mutina aina illalla miten väsyttää ja on niin paskana.
mä kysyin siltä, et oletko varma että et oo masentunu tai jotain ja käytiin pitkä keskustelu, mut hän ei mihinkään masennuksiin usko ja se siitä keskustelusta.
se ei annan mun hoitaa laskujaan yms kun haluaa itse hoitaa ne, mutta ei kuitenkaan saa aikaiseksi.
ei sillä mitään miljoonien ulosottoja ole (ainakaan vielä!!!) mutta jokaisen laskun se maksaa vähintään viikon myöhässä.
nyt sille tuli sellainen lappu, et sen pitäis täyttää lomake jolla se sais rahaa (ei ole kyse kelasta kuitenkaan) mut ei jaksa.
siis helvetti mulla palaa pinna kun se on kun yks lapsi muiden joukossa.
perkele ei muakaan huvita tää kaikki arjen pyörittämisessä, mutta se on vähän PAKKO.
ja enää ei pystytä ees puhuun tästä kun mies heti hermostuu jos otan puheeks (ymmärrän kyl sitä, oon aika lujastikin aiheesta mäkättäny ja sanonu monesti... :ashamed: ) mutta silti!!!
mitä mä tolle teen???? tainnutan sen ja vien väkisin lääkäriin?
oon ehdottanu kylpyläviikonloppuja yms arjesta irtaantumisjuttuja, mut mihinkään ei jaksa eikä pysty lähtee kun pitää tehdä sitä ja tätä ja kuitenkaan se ei tee ja ihan hyvin oltais voitu lähtee..
mä oon niin tuskastunu!!

no herranjestas, kyllähän laskut on maksettava!!
mä käyn töissä, hoidan lapset hoitoon ja kotiin, käyn kaupassa, siivoan, pyykkään, hoidan kodin ja koiran, maksan laskuja, teen ruokaa, koitan pyörittää tätä arkea, mutta en mä yksin jaksa...

osaatko delegoida? Että laitat sen tekemään osan hommistas, silleen pehmeesti voi aloittaa ja että se löytää tarpeellisuudentunteensa ja saa arvostusta siitä vähästä minkä se tekee?

Miten sen taloprojektin sitte kävi?

ei tässä mitkään delegoinnit auta, ennen se teki oma-aloitteisesti juttuja, nyt se ei tee mitään.. oon koittanu olla ovela kun oon ehdottanu sille jotain kotihommia, mut tuntuu kauhean raskaalta et tääl ei enää kukaan muu tee mitään oma-aloitteisesti...

taloprojektin kävi niin et asutaan siinä talossa nyt..

älä ehdota, äläkä odota siltä oma-aloitteisuutta. Käyt kädestä nostamassa sen tukikohdastaan ja teet sen kanssa jotain nopeita kotihommia yhdessä.

Jos se on saamattomassa tilassa, niin ei se huvikseen semmoinen ole. Apua se tarvii. Mutta tommoisilla kotikonsteilla saatat saada sitä tönäistyksi nykyisestä tilastaan hiukan liikkeelle sinne avun suuntaan. Se on vähän semmoinen juttu niinkuin olis selkä kipee, yrittää löytää semmoisen olotilan ettei tartte liikkua yhtään ni ei satu.

se ON saamattomassa tilassa eikä mitään tapahdu vaikka kädestäpitäen kiskoisin sen hommiin...!! mä ihan todella epäilen et se tarvii nyt apua kun ei ole yhtään oma itsensä ja on tollanen, mutta miten mä väkisin saan aikuiselle miehelle apua?
itelläkin alkaa voimat ehtyyn kun kaiken hoitaa yksin ja sit viel stressaa toisen hoitamattomat asiat päälle..

eli vastasinkin jo tavallaan itse omaan kysymykseeni et en voi tehdä mitään, mutta ei tää näinkään voi jatkua.. kuitenkaan en erotakaan haluaisi. todella inhottava umpisolmutilanne... :(

Yhteistyössä