saamaton mies....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sekoaaaaaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sekoaaaaaaa

Vieras
asioiden toteutuksesta keskusteltiin aikojen alussa oltiin samaa mieltä miten on mukava hoitaa perhettä yhdessä. Ihana aviomies muuten mutta...

...5 kk ikäisen vauvan hoito jää mun kontolle, oma aloitteisuus puuttuu lähes kokonaan. yhdessä saatiin erittäin toivottu lapsi, miten tässä näin kävi ?!...
kodin siisteys ei kiinnosta, kaikki voi olla hänen puolestaan hujanhajan. tietää että minua raivostuttaa suunnattomasti kun esim. astioita ei syönnin jälkeen saada pöydästä pois. kaikki järkkäily tapahtuu minun aloitteesta...
mies käy työssä ja itse alotan työssä parin kk päästä. on juteltu että sitten kaikki muuttuu, pitää laittaa hommat puoliksi. miten ihmeessä voin luottaa siihen?? jos en tekisi mitään, eläisimme sikolätissä, lapsi ei varmaan saisi ruokakaan ennen kuin mies viitsii... vaipan vaihdosta puhumattakaan. lapsi syö jo pullosta, ja pari kertaa yössä pitää syöttää. ymmärrän että kun miehellä työhön meno niin minä herään.. mutta vapaat kun koitti vihjaisin josko voisin minäkin huilata hommasta välillä. olen kuulemma niin hyvin tottunut syöttöön että minun parempi tehdä!! no pakkohan se on tottua kun on pakko tehdä!! noh, otti yön hoitaakseen, mutta on se aikaisemminkin ollut hänelle niin hermostuttavaa touhua että saa nähdä miten nyt.
tämä saamattomuus alkaa todella ottaa mua voimille, varsinkin kun on annettu itsestä ihan erilaista kuvaa. nykyään jo itkeskelen kun toinen vaan sanoo nalkuttajaksi kun pyydän jotain tekemään.. eihän tämän kuulu olla vain minun harteillani, eihän?? ONKO KOHTUUTONTA PYYTÄÄ TEKEMÄÄN HOMMAT PUOLIKSI KUN KUMPIKIN KOTONA, MIES VAPAALLA TÖISTÄ JA MINÄ OMASTA TYÖSTÄ, LAPSEN YMPÄRI VUOROKAUTISESTA HOIDOSTA??

ajattelinkin että työssä käyntiin tulee kommenttia...n. 3 kk päästä aloitan, lapsi menee hoitoon kun täyttää 9kk onneksi saa olla kotona hoidossa jonkun aikaa vaikka töihin menenkin ..kyllähän minä mielelläni kotona olisin, mutta kun ei ole varaa olla niin minkäs teet...

vaan eipä se sua varmaan paljon auta, jos tuun mukaan tänne valittamaan... Joo, meillä kans mies vuosia puhui ja puhui, että lapsia pitää saada ja monta ja pian ja antoi ymmärtää, ettäyhdessä sitten hoidetaan...Meillä tyttö 8kk ja olen hoitanut KAIKEN lapseen liittyvän. Yöt menee edelleen aika rikkonaisesti, menny alusta asti, mutta kertaakaan en ole apua mieheltä saaanut. Illat pitkät on netissä tai telkkaria tuijottaa. En tajua. Lapsia halusi ja nyt kuitenkin kyttää telkkua mieluummin kuin hoitaa tai leikkii. Meillä pahimmat riidat oli just noihin aikoihin, nyt on rauhallisempaa, kun vauva viihtyy paremmin omissa touhiussaan ja mulle jää enemmän aikaa tehdä kotitöitä. Mutta työn jako ei oo muuttunu. Jos ei olis lasta, olisin jo lähteny kiitämään. Täytyis varmaan mennä lapsen takia johonkin pariterapiaan tms. Suosittelen teillekin! VOIMIA!!!!

On se miehelle outo homma syöttää yöllä, pyydä päivällä nätisti jotain pientä ensin, useampana päivänä. Siitä se oppii. Äläkä vaan tee sitä virhettä että vähättelet hänen aikaansaannoksiaa, ei varmaan tee enää. Käytä hyväks isovanhempia niin saat joskus hetken huokaista, tai vaikka käydä miehes kans kaupassa, siis hetkeks pois kotiympyröistä.Jos paikkakunnallanne on jotain yhteisiä paikkoja äideille ja lapsille, käy sekkaamas, sieltä voi saada vertaistukea.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
ajattelinkin että työssä käyntiin tulee kommenttia...n. 3 kk päästä aloitan, lapsi menee hoitoon kun täyttää 9kk onneksi saa olla kotona hoidossa jonkun aikaa vaikka töihin menenkin ..kyllähän minä mielelläni kotona olisin, mutta kun ei ole varaa olla niin minkäs teet...

kaikilla on varaa jos vaan sattuu huvittamaan.

kyllä onneksi pääsen jumppaan, lenkille ja kaupungille jos haluan... mutta olishan se hienoo kun olisi kaksi tasavertaista huoltajaa lapsella kun tässä kummatkin vanhempia ollaan. ettei toisen tarvitsisi pyytää toista tekemään asioita mitkä pitäisi toteutua aikuiselta jo ihan omasta aloitteesta. sis. kodin perus siisteys myös. isovanhemmatkaan ei asu lähellä niin omalla porukalla ollaan..

Yhteistyössä