Mieheni on 3 lapsen kummi ja itse en ole kenenkään,mutta silti:/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja höhh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

höhh

Vieras
Ne keiden kummi on niin vanhemmat mua pommittaa lahjatoivomuksilla... joo tiedän että tuo ukko ei osaa ite hoitaa kummin tehtäviä muutenkaan ei osta ikinä mitään,minä olen ne aina hoitanut..mutta nyt kun on sellainen tilanne että omillekaan ei voi ostaa juuri mitään ja menin sanomaan että minä en kertakaikkiaan pysty auttamaan mitenkään,eikä ukkokaan ku yhewtiset rahat..kerjäävät jotain 20-50euroa että saa joonakselle ostettua jonkun cars autoradan. HELEVETTI suuttuivat ja laittoivat viestin että ei tartte sitte ikinä muistaa mitenkään ja aikoivat kummin vaihtaa, pitääkö mun muka muistaa niitä jotenkin vaikka mies se kummi on? Ja eiks se riitä jos kortin ja suklaata esim vaan laitta ja vaikka pikkuauton?

Mitäpä sekaannuit asiaan, en minä ainakaan toisten kummilapsiasiaan puutu mitenkään. Miehellä on kaksi kummilasta, joista minulla ei ole velvotteita ja jos mies ei muista niin sitten ei muista, ei ole minun asiani. Ja jos mulle tulisi lahjatoiveita, ilmoittaisin että nyt tuli väärään osotteeseen, en ole ostamassa kyseiselle henkilölle lahjaa.

Miten ihmeessä tällaisia aloituksia on nyt näin paljon! Mikä ihmisiä vaivaa, ei ahneudella näytä olevan loppua. Missä käytöstavat? Itse en koskaan oleta kenenkään muistavan lahjalla lapsiani. Jos joku haluaa muistaa lahjalla niin ok, mutta hyviin käytöstapoihin kuuluu ettei ruikuteta ja vaadita rahaa ihmisiltä saatika sitten suututa jos kieltäydytään!! En voi ymmärtää. Ap, missään nimessä älä kanna huonoa omaatuntoa. Laita vaikka se suklaalevy lapselle, se on hyvä lahja ja lapsesta varmasti mieluinen!

Höh, onpas todellakin ahnetta touhua! :(

Meillä no lasteni kummit aina kyselee lahjatoiveita, annan muutaman vinkin, ostavat sitten niiden mukaan mitä haluavat, ja ihan omalla budjetillaan!

no jo oli! :O

lasten kummit kyseli lahja toiveita. vaatepuolta. leluja eivät ruukaa kukhaan ostaa. sukkia,boxereita. välkkäreitä,yökkäreitä yms toiveena :) ja tietävät että lahja ei tarvi tuua. ei ole pakollinen. ennemin se aika kummien kans :) kuopus sai viime vuonan opiskelevalta kummiltaa joulukortin jossa oli lupaus 3x pulkkamäkeen :D

Mun kummitytön äiti oli vähän samanlainen, kun kysyin että mitä voisi ostaa tuli aina vain yksi vaihtoehto, tyyliin ponilinna tai jotain kallista, ja aina laittoi että isoveljet toivoisivat autorataa yms. Siis miksi mä ostaisin mun kummilapsen veljille lähessatasen lahjan, etenkään kun olin silloin opiskelija ja tuo kummilapsen lahjatoive jo itsessään oli hyvin kallis.
Joo, itsehän kysyin, mutta vois antaa useamman vaihtoehdon kun tiesi kyllä mun tilanteen.
No, enpä ole enää kysellyt. Ostan jonkun pienen lahjan, kelpaa tai ei.

Mä laitoin kummilapsen äidille soittoa ja kysyin suoraan voitaisko unohtaa tämän joulun lahjonnat puolin ja toisin. Tiukkaa tekee meilläkin. Onneksi on fiksu ihminen. Kurjaa tuollainen materian metsästys.

ja mä haluisin luopua kummiudesta kokonaan kun ei ole enää varaa ostella. viime vuonna saivat kierrätyslahjat ja sen jälkeen on vähän yhteydenpito jo jäänyt kun huomasivat meiän taloudellisen tilanteen huonoksi. kun mitään muuta ei haluta kuin uutta ja kallista...no jos tänä vuonna ei saakaan ollenkaan niin millainenkohan ilme siitä syntyy. aikaa kyllä antaisin vaikka kuinka mutta miksi senkin pitää KOKO ajan olla niin päin että mun on ehdittävä kummilapseni luokse eikä häntä koskaan tuoda meille.

Siis mitä ihmettä? Onko oikeasti tuollaisia ihmisiä olemassa, jotka haluavat lapsiensa kummeilta kalliita lahjoja??

Meillä kummit kysyy, että mitä lapset haluavat ja kerrotaan useampi vaihtoehto. En ikinä viitsisi mitään kallista laittaa ehdolle. Joskus kummien kanssa ostetaan yhteinen lahja, joka voi olla kalliimpi.

Omat kummilapseni eivät ole koskaan pyytäneet mitään ja heille on kelvannut kaikki mitä olen heille ostanut. Tärkeämpää kummilapsilleni on se, että ollaan yhteydessä ja meillä on läheinen suhde. Olen heille kuin toinen äiti.

Yhteistyössä