mieheni kehoitus laihtua :( miten muilla?

• Viestiketjun aloittaja 165cm/65kg
  • Ensimmäinen viesti
165cm/65kg
olimme eilen saunassa ja siinä mies sitten tokaisi että voisit tiputtaa 5kg pois...olin aivan äimänä...kuitenkin normaalipainossa olen. 2 lasta synnyttäneenä vatsa ei ehkä niin timmi ole, mutta tuntui todella pahalta.

miten reagoisitte itse? ja onko teidän miehenne tehneet huomautuksia?
sanoin omalle ukolleni että, tämä oli viimeinen kerta kun kanssasi saunon aikoihin...:(

tossuliini
Mun mies sanoi painon pudotuksesta ainoastaan sen takia että oli huolissaan mun terveydestä. Ei niinkään keljuilua vaan asiallista keskustelua. Ja on jaksanut tukea mua tämän laihdutusprosessin aikana ja toivottavasti jaksaa loppuun saakka tukea.

Rukoilijasirkka
Ei se ole käskenyt mun laihtua. Tosin mä oon painavimmillaan ollut 49 kiloinen.

Musta ois kivampi sanoa silloin, kun jotain on vielä tehtävissä, eli että jos olisin hieman lihonut, niin ois helppo sit päästä parista kilosta eroon.

Vaikkakaan mun mies ei ollenkaan ole mikään huomauttelija ja munkin mielestä sellanen on aika tyhmää. Ei sitä silloin kannata tehdä, kun toinen on siinä ihan alasti... Voihan sitä sanoo ihan nätisti asiasta.

jensku
höh...hölmösti sanottu. No mutta jos kerta kyseessä on vain se masu joka ei siis enää ole sellainen kuin ennen niin ei siihen laihduttaminen auta, vatsalihasliikkeitä vaan tekemään jos mielit saada masun litteeksi.
Mutta jutun ideana onkin se et sun pitää olla se kuka tahtoo masun katoavan ja miehes ois voinut muokata sanansa hieman paremmin.

Ihanhan olet normaalipainoinen!! Mulla pari ystävää, joiden miehet kanssa töksäyttäneet just jotain tollaista. Ovat kyllä muutenkin vähän narsistisia tyyppejä ja itse niin erinomaisia ja mollivat vaimojaan :x

vieras
Onhan se ikävästi mieheltä sanottu, mutta ajatteli kai "huomauttaa" ajoissa, ennen kuin tiputettavaa on kymmeniä kiloja. Ja onhan sinulla tuossa pudottamisen varaa se 10kg, joten asiasta kai sanoi. Ja kenties itse voisit paremmin, jos hiukan laihduttaisit.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onhan se ikävästi mieheltä sanottu, mutta ajatteli kai "huomauttaa" ajoissa, ennen kuin tiputettavaa on kymmeniä kiloja. Ja onhan sinulla tuossa pudottamisen varaa se 10kg, joten asiasta kai sanoi. Ja kenties itse voisit paremmin, jos hiukan laihduttaisit.
ap on ihan normaalipainoinen. Hänen miehensä taas on epäkohtelias.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Riippuu toki paljon vartalon mallista tuo pituus-paino suhde. Itselleni pari senttiä pidempänä 65kg olisi aivan liikaa.

Kai sä sanoit miehelle että juu heti kun ite tiputat 10 kiloa tai jos hän on jo laiha niin että hankkii bodarin vartalon :whistle: tai jos bodarin vartalo löytyy jo niin että kilot on karistettavissa vaan tyhmyys/junttius/käytöstapojen puute hankalampi muuttaa |O

Mun mies ei mulle tommosia lauo ja jos rupeis laukomaan niin kyllä kuulis kunniansa :kieh: saattaisimpa kettuuksissani hilpasta kaiken päivää vähissä vaatteissa ja hokea että eikös oo iiiihanat vatsamakkarat :kieh: :whistle:

jensku
Alkuperäinen kirjoittaja kompostori:
Loukkaantuisin! Sitäpaitsi sulla ei ole ylipainoa, mä painan saman verran ja olen 5cm lyhyempi. Olen normaalin ja lievän ylipainon rajalla.
Ei omani tuollaista sanoisi.
Hei muistetaas nyt sellainen juttu et me ollaan kaikki aika eri muotoisia joten se minkä kokoinen joku on niin ei tee toisesta samanlaista.
Mulla on pituutta 170cm ja just kävin vaa'alla niin näytti 54,5kg...ja mä en oo mikään anorektikko-luukasa vaan ihan löytyy mistä ottaa kiinni.

Riippuu toki paljon vartalon mallista tuo pituus-paino suhde. Itselleni pari senttiä pidempänä 65kg olisi aivan liikaa.
Niin, ulkonäöllisesti ehkä. Mutta BMI olisi normaali.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

Musta ois kivampi sanoa silloin, kun jotain on vielä tehtävissä, eli että jos olisin hieman lihonut, niin ois helppo sit päästä parista kilosta eroon.

Vaikkakaan mun mies ei ollenkaan ole mikään huomauttelija ja munkin mielestä sellanen on aika tyhmää. Ei sitä silloin kannata tehdä, kun toinen on siinä ihan alasti... Voihan sitä sanoo ihan nätisti asiasta.
painavimmillaan?kui paljon sä sitten painat nyt?

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja ÄläItkeBaby:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

painavimmillaan?kui paljon sä sitten painat nyt?
Jotain 44. mutta olen siis lyhyt, 152 senttinen.

juuri sopiva
itselläni nuo mitat tarkottaisi todella timmiä ja hyvässä kunnossa (urheilen). Jos itse olet painoosi tyytväinen niin sanoisin miehelle, että saa ihan vapaasti vahdata omia kilojaan, antaa muiden olla. Olisin sairaan pettynyt jos mun mies osoittautuisi noin idariksi. Olen pahoillani!

jensku
Niin, ulkonäöllisesti ehkä. Mutta BMI olisi normaali.
mutta siihen BMI:hin nyt ei kannata niin tuijottaa vaan ennemminkin siihen miltä näyttää...mulla ois ainakin painoa rutkasti enemmän jos ois lihasta enemmän ja sitten taas BMI:n osalta oisin ns ylipainoinen.

Rukoilijasirkka
Semmonenkin tuli mieleen, et eihän kaikki halua välttämättä olla sen painoisia, kuin mitä mies haluaisi. Oma asiahan se on, ois aika tyhmää, jos mies saisi määrätä naisen painon.

Yhteistyössä