mieheni kehoitus laihtua :( miten muilla?

• Viestiketjun aloittaja 165cm/65kg
  • Ensimmäinen viesti
täyteläinen
Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
Mun mies sanoi painon pudotuksesta ainoastaan sen takia että oli huolissaan mun terveydestä. Ei niinkään keljuilua vaan asiallista keskustelua. Ja on jaksanut tukea mua tämän laihdutusprosessin aikana ja toivottavasti jaksaa loppuun saakka tukea.

meillä samanlaiset mietteet isännällä.. ja mie tosiaan olen ollut kaiken kokonen mein naimisissa olon aikana..paino vaihellut 69kg-111kg...joten aika kärsivällinen ihminen tuo mies kun jaksaa miuta katella..;)

nyt on hyvillään kun mie olen saanu verenpaineet kohilleen ja lupas miulle ulkomaanmatkan ihan kahilleen kunhan saan veritulppa riskin minimiin... :) hyvää ootelessa on kiva tsempata....

iso hali kaikille ihanille täyteläisille kauniille naisille.. ei kaikkien kuulu olla pajukeppejä...

Alkuperäinen kirjoittaja jensku:
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onhan se ikävästi mieheltä sanottu, mutta ajatteli kai "huomauttaa" ajoissa, ennen kuin tiputettavaa on kymmeniä kiloja. Ja onhan sinulla tuossa pudottamisen varaa se 10kg, joten asiasta kai sanoi. Ja kenties itse voisit paremmin, jos hiukan laihduttaisit.
ap on ihan normaalipainoinen. Hänen miehensä taas on epäkohtelias.
Riippuu toki paljon vartalon mallista tuo pituus-paino suhde. Itselleni pari senttiä pidempänä 65kg olisi aivan liikaa.
Niin, ulkonäöllisesti ehkä. Mutta BMI olisi normaali.
mutta siihen BMI:hin nyt ei kannata niin tuijottaa vaan ennemminkin siihen miltä näyttää...mulla ois ainakin painoa rutkasti enemmän jos ois lihasta enemmän ja sitten taas BMI:n osalta oisin ns ylipainoinen.
Minä nyt lähinnä ajattelen tätä painoasiaa terveyden kannalta, en niinkään ulkonäön kannalta. Jos BMI on normaalin rajoissa, ei ole tarvetta laihduttaa terveydellisistä syistä. Esteettisistä ehkä, mutta sen halun pitäisi lähteä itsestään, ei siitä, että mies tai joku muu pitää lihavana ja kehottaa laihduttamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja ÄläItkeBaby:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Ei se ole käskenyt mun laihtua. Tosin mä oon painavimmillaan ollut 49 kiloinen.

Musta ois kivampi sanoa silloin, kun jotain on vielä tehtävissä, eli että jos olisin hieman lihonut, niin ois helppo sit päästä parista kilosta eroon.

Vaikkakaan mun mies ei ollenkaan ole mikään huomauttelija ja munkin mielestä sellanen on aika tyhmää. Ei sitä silloin kannata tehdä, kun toinen on siinä ihan alasti... Voihan sitä sanoo ihan nätisti asiasta.
painavimmillaan?kui paljon sä sitten painat nyt?
Jotain 44. mutta olen siis lyhyt, 152 senttinen.
joo no pituuden kuultua ei voi sitten painoakaan hirmusti odottaa,enkä sano mitenkään öö pahana :D

jensku
Onhan se ikävästi mieheltä sanottu, mutta ajatteli kai "huomauttaa" ajoissa, ennen kuin tiputettavaa on kymmeniä kiloja. Ja onhan sinulla tuossa pudottamisen varaa se 10kg, joten asiasta kai sanoi. Ja kenties itse voisit paremmin, jos hiukan laihduttaisit.
ap on ihan normaalipainoinen. Hänen miehensä taas on epäkohtelias.
Riippuu toki paljon vartalon mallista tuo pituus-paino suhde. Itselleni pari senttiä pidempänä 65kg olisi aivan liikaa.
Niin, ulkonäöllisesti ehkä. Mutta BMI olisi normaali.
mutta siihen BMI:hin nyt ei kannata niin tuijottaa vaan ennemminkin siihen miltä näyttää...mulla ois ainakin painoa rutkasti enemmän jos ois lihasta enemmän ja sitten taas BMI:n osalta oisin ns ylipainoinen.
Minä nyt lähinnä ajattelen tätä painoasiaa terveyden kannalta, en niinkään ulkonäön kannalta. Jos BMI on normaalin rajoissa, ei ole tarvetta laihduttaa terveydellisistä syistä. Esteettisistä ehkä, mutta sen halun pitäisi lähteä itsestään, ei siitä, että mies tai joku muu pitää lihavana ja kehottaa laihduttamaan.
tekee ihminen niin tai näin niin sen tekemisen pitää lähteä todellakin siitä että sitä itse haluaa eikä toisten tahdon takia.

Terveydenkään kannalta toi BMI ei oo aina totuuden kertoja...eli joku jolla on vaan pelkkää rasvakudosta niin voi olla bmi:n mukaan ihan ihannepainonsa lukemissa vaikkakin ylärajoilla ja toinen jolla on paljon lihasta niin on bmi:n mukaan yli oman ihannepainonsa.

monimutkaista
tulee kolesteroliarvoihin, olen hoitanut pieniä lapsia joilla on korkeat arvot. Sukurasite tässä vaikuttaa tosi paljon. Jotkut hoikatkin on todellisia "pommeja". Toki lihavuus altistaa, muttei välttämättä sairastuta. Ap:n paino kuullostaa hyvälle, aikuisen naisen painolle.

jensku
Alkuperäinen kirjoittaja yhyy:
Mun mies aina valittaa mun laihuudesta, ainakin kerran päivässä toteaa ääneen, että mitenkäs ton sais lihoomaan. En vastaa koskaan mitään, oon kuin en kuulisikaan.
Joo, tuokaan ei oo kivaa kuultavaa varsinkaan jos et voi laihuudellesi mitään.
Lihavuus on helpommin selätettävissä kuin liika laihuus.

en nyt ymmärrä
sun viestiä en ymmärrä (eikä ole eka viesti) miten liikalihavuus on helpommin selätettävissä kuin liikalaihuus? Mikä sun teoria on? Ihan mielenkiinnosta, tahdon kuulla miten sun aivot toimii?

en nyt ymmärrä
sun viestiä en ymmärrä (eikä ole eka viesti) miten liikalihavuus on helpommin selätettävissä kuin liikalaihuus? Mikä sun teoria on? Ihan mielenkiinnosta, tahdon kuulla miten sun aivot toimii?

jensku
Alkuperäinen kirjoittaja en nyt ymmärrä:
No mun mielestä on helpompaa alkaa liikkumaan ja syömään terveellisemmin kuin alkamaan nostamaan painoaan jos syö jo muutoinkin ihan normisti eli herkkuja ja normiruokaa.
Jos on kyse sairaudesta niin siinä kohden ei oo helppoa tehdä suuntaan tai toiseen isoja muutoksia.
Mitä muuta et oo mun ajatuksista ymmärtänyt ?

yhyy
Alkuperäinen kirjoittaja en nyt ymmärrä:
No mun mielestä on helpompaa alkaa liikkumaan ja syömään terveellisemmin kuin alkamaan nostamaan painoaan jos syö jo muutoinkin ihan normisti eli herkkuja ja normiruokaa.
Jos on kyse sairaudesta niin siinä kohden ei oo helppoa tehdä suuntaan tai toiseen isoja muutoksia.
Mitä muuta et oo mun ajatuksista ymmärtänyt ?
Näin ajattelen minäkin. Itse tykkään liikkumisesta, siis ihan kävelystä ja hyötyliikunnasta, marjastamisesta yms. Ja tykkään tavallisesta terveellisestä ruuasta, enkä tykkää syödä itseäni ähkyyn. Joskus tykkään herkutellakkin, mutta aika kohtuudella. Varmasti lihoisin, jos pakottaisin itseni syömään epäterveellistä rasvaista roskaruokaa, ja kaikea ylenmäärin. Ja lopetetaisin liikkumisen. Mutta miksi tekisin niin, kun en sellaisesta tykkää. Paljon helpompi on pysyä hoikkana ja nauttia elämästä. Kun tosiaan vielä sulkee korvansa muitten "liika laihuus" kommenteille.

IhanaValo
Olipas miehes aika törkymöykky ku tommosta päästelee suustaan!
Miusta nuo mitat kuulostaa ihan normaalilta, toki jos itse kokee että maha pömpöttää (niinkuin lasten jälkeen usein mahaan jää, ainakin miulla, semmoinen pömppis) niin voihan sitä koittaa kiinteyttää tms. mut mihinkään radikaaleihin painonpudotusoperaatioihin en ap:na alkais, etenkään tuommosen miehen takia!

en ymmärrä jenskua
niin siihen on syynä jokin hormonaalinen sairaus tai sitten esim. se, että ei vaan syö ja vetää röökiä posket lommolla. Kun on lihava, syy voi olla hormonaalinen tai sitten, että syö paskaa ja ei liiku tarpeeksi.

On täysin yksilöllistä mistä kiikastaa. Et voi sanoa, että liikalaihuus olisi vaikeampi hoitaa kuin liikalihavuus.

Mä oisin tuollasesta miehestä vain onnellinen! :heart: Harvoin sitä nainen ite kunnolla näkee onko lihonut vaiko ei :attn: Meillä se on ainakin miehen tehtävä sanoa minulle jos on läskiä tullut,jos ei sano niin pihalle lentää kun ite huomaan lihoneeni eikä ukko ole mitään sanonut!!! |O |O =)

jensku
Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä jenskua:
niin siihen on syynä jokin hormonaalinen sairaus tai sitten esim. se, että ei vaan syö ja vetää röökiä posket lommolla. Kun on lihava, syy voi olla hormonaalinen tai sitten, että syö paskaa ja ei liiku tarpeeksi.

On täysin yksilöllistä mistä kiikastaa. Et voi sanoa, että liikalaihuus olisi vaikeampi hoitaa kuin liikalihavuus.
Ei tarvii ymmärtää :D Mutta lueppa vaikka "yhyyn" vastaus tosta ylempää niin ehkä tajuat sitten sen mitä minä yritin ajaa takaa.
Mulla on hyvänä esimerkkinä sisko joka voi mussuttaa ihan huoletta mitä vaan ilman että se siinä vielä toistaiseksi on näkynyt...ja on jo kuitenkin kahden lapsen äiti.
Mutta edelleen oon sitä mieltä että lihavan on helpompi laihduttaa kuin laihan aloittaa lihottaminen.

läskikö
Munkin mies joskus huomauttelee mun vartalosta vaikka painoa on 52kg ja pituutta 165cm. Maha toki pullottaa raskauden jäljiltä mutta eipä mies sitä ymmärrä. Tuntuu ajattelevan että kaikki muut saa timmin vartalon jo parin viikon päästä synnytyksestä. Ei tunnu ymmärtävän että vaikka aina mainostetaan millon kukakin julkkis on langanlaiha jo viikon päästä synnytyksestä, niin eipä se taida ihan niin olla jokaisen naisen kohdalla? Välillä kyllä tuntuu tosi pahalta kun esim. herkkuja syödessäni aletaan heti huomautella miten tulen vaan lihomaan :( En siis usein kuitenkaan herkkuja mussuta. En myöskään kuulemma liiku tarpeeksi, ihan niinkuin olisi aikaa kun kotona on 2v taapero ja pieni vauva. Paljon ulkoilen lasten kanssa ja kaikki matkat kävelen, mutta se ei kuulemma ole oikeaa liikuntaa. Ymmärrän siis ap että pahalta tuntui sinustakin :(

Täytyy myöntää et jos mun mies olis aikanaan morkannut mun ulkonäköä ylipainon vuoksi niin olis jäänyt laihduttamiset laihduttamatta. Tuntuu kurjalta ettei toinen voi hyväksyä toista sellaisena kun on. Mies sanoi mulle jälkeen päin et on ihanaa kun olen laihtunut mutta ei hän ulkonäön vuoksi mua ottanut vaan luonteen vuoksi ja on siis ihan sama miltä näytän :)

jensku
Alkuperäinen kirjoittaja JENSKUU Huhuu:
lihavasta ja laihasta. Ei oikeasti voi sanoa, noin miten sanot. Tai toki voit sanoa, mutta olet silloin hemmetin yksoikoinen. Sori vaan..
Tuossa oot oikeassa sillä mä olen todella yksioikoinen...eli älä pyytele anteeksi.
Kun näen jonkun asian näin miten näen niin olen sitä mieltä kunnes joku kertoo todella pätevän syyn muuttaa kantaani.

jensku
Alkuperäinen kirjoittaja läskikö:
Munkin mies joskus huomauttelee mun vartalosta vaikka painoa on 52kg ja pituutta 165cm. Maha toki pullottaa raskauden jäljiltä mutta eipä mies sitä ymmärrä. Tuntuu ajattelevan että kaikki muut saa timmin vartalon jo parin viikon päästä synnytyksestä. Ei tunnu ymmärtävän että vaikka aina mainostetaan millon kukakin julkkis on langanlaiha jo viikon päästä synnytyksestä, niin eipä se taida ihan niin olla jokaisen naisen kohdalla? Välillä kyllä tuntuu tosi pahalta kun esim. herkkuja syödessäni aletaan heti huomautella miten tulen vaan lihomaan :( En siis usein kuitenkaan herkkuja mussuta. En myöskään kuulemma liiku tarpeeksi, ihan niinkuin olisi aikaa kun kotona on 2v taapero ja pieni vauva. Paljon ulkoilen lasten kanssa ja kaikki matkat kävelen, mutta se ei kuulemma ole oikeaa liikuntaa. Ymmärrän siis ap että pahalta tuntui sinustakin :(
Ei kuulosta mukavalta...tuossa kohden ottaisin miehen tiukkaan keskusteluun jossa ruodittais asiat sitten kunnolla.
Harvan mies on oikeasti ns tiukassa kunnossa joten jos jotain pitänee tehdä niin eiköhän siihen sitten osallistu molemmat.

Yhteistyössä