Mieheni kanssa päätettiin että meille riittää vain 1 lapsi.

• Viestiketjun aloittaja lapsiluku täysi.
  • Ensimmäinen viesti
vaihtelee
Minä olen päättänyt että nämä 2 ovat meille hyvä määrä, mutta mies aina välistä höpöttelee että mieti nyt miten kiva yksi vielä olisi. Uskon kuitenkin että vain puhetta, eikä niin tosissaan sitä puhu.

minttu
Alkuperäinen kirjoittaja lapsiluku täysi.:
Onko muita jotka ovat näin päättäneet?meistä elämä helpompaa kun on vain 1.
Oliko sulla vaikea raskaus? Tai hankala vauva? Mietin itsekin, jääkö yhteen ihan siksi, kun tämä ensimmäinen on tosi vaativa pakkaus ;) ja olen itse toooosi väsy :eek:

Hepokatti
Meillä kanssa päätetty näin. Minä välillä vauvakuumeilen, mutta tiedän ettei mieheni enää toista haluaisi. Parempi yksi lapsi ja sopu, kuin toinen lapsi ja pahimmassa tapauksessa ero. Jos tämä ainokainen olisi "helpompi"-lapsi niin kuka tietää...

vieras
Mieti, jos lapsi esim. kuolee. Teille ei jää mitään, varsinkin, jos olet jo siinä iässä, ettet voi enää tulla raskaaksi.

Sisarukset ei korvaa, mutta tahto elää tuossa tilanteessa on vahvempi.

vieras
Tiedän erään pariskunnan, joiden ainoa lapsi kuoli. Asia oli niin kauhea, että päätyivät eroon. Nainen oli jo niin vanha, ettei enää voinut tulla raskaaksi. Siinä sitten elelee, ilman lasta, ilman lapsenlapsia, ilman miestä.

vieras määkin
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mieti, jos lapsi esim. kuolee. Teille ei jää mitään, varsinkin, jos olet jo siinä iässä, ettet voi enää tulla raskaaksi.

Sisarukset ei korvaa, mutta tahto elää tuossa tilanteessa on vahvempi.
NO HÖH!

Jokunen
Mä kanssa alunperin ajattelin että yksi riittää, mutta sitten mun isä kuoli ja kauhea työ hautajaisten järjestelyssä surun keskellä, joten halusin sitten ettei meidän tytär olisi yksin siinä tilanteessa kun meistä aika jättää. Eli nyt kaksi, isolla ikäerolla tosin.

meillä mies sano aikoinaan että 1 riittää mutta esikoisen ollessa 6V alkoi puhuun toisesta (itsellä oli vauvakuumetta aina välillä)ja tajusin että oli tosissaan kun alkoi kattella rattaiden väriin sopivia verhoja :kieh: :kieh: :kieh: .No saimme toisen lapsen ja hänen ollessa 1.5V alkoi puhe kolmannesta lapsesta ja nyt meillä on kolme ja mä sanoin sopinukseni irti maailman kansoittamisesta :LOL: :LOL: mutta saas nähä kuinka käy kun kolmas odotus oli helppo( jos mukaan ei lasketa vaarallisen korkeaa verenpainetta ja raskausmyrkytystä raskauden lopussa ja niistä jäänyttä korkeaa verenpainetta) ja samoin synnytys. =) =) =)

Alkuperäinen kirjoittaja Jokunen:
Mä kanssa alunperin ajattelin että yksi riittää, mutta sitten mun isä kuoli ja kauhea työ hautajaisten järjestelyssä surun keskellä, joten halusin sitten ettei meidän tytär olisi yksin siinä tilanteessa kun meistä aika jättää. Eli nyt kaksi, isolla ikäerolla tosin.
Minäkin mietin ekan lapsen saatuani kaikkia tällaisia juttuja. Mietin myös sitä, miten tärkeä isoveli mulle nyt aikuisena on, vaikka isohkon ikäeron takia ei nuorina juuri yhteistä ollu. Ja sit vaikutti ihan se, että mun ainokainen veljeni on melko vakuuttava, ettei lapsia halua koskaan eikä miehellä ole sisaruksia. Joten ei olis sitten edes serkkuja ollu meidän neidille, joiden kanssa viettää juhannuksia mökillä jne jne jne. No, nyt meillä on sit neidillä pieni veli :D

Yhteistyössä