Mieheni harrastaa!!!!!!!!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja hermot menee
  • Ensimmäinen viesti
hermot menee
Mieheni harrastaa mielestäni aivan liikaa. Hän jaottelee harrastamisen kolmeen eri kategoriaan 1. yhdistystoiminta=velvoite 2. perusharrastaminen=se mikä on hauskaa 3. sosiaalinen elämä = kaikki muu. Näin ollen hän harrastaa mielestään vähän (2.), koska harrasteillat on keskiviikkoisin. Ei se mitään vaikka torstai iltana oli 4 tuntia kokouksessa.

Kaiket illat istuu tietokoneella ja puhuu puhelimessa (3.). On hän kyllä lastenkin kanssa, mutta pää tuntuu olevan toisaalla.

Onko kellään muulla tällaista???

"vieras"
Joo. Meillä mies käy pelaamassa 2-3 krt viikossa. Se on sitä virallista harrastamista. Sen lisäksi harrastaa "pimeää työntekoa". Lasken sen harrastukseksi koska harjoittaa sitä vapaaehtoisesti vapaa-ajallaan. Eli käytännössä joka ikinen ilta millon ei ole pelaamassa. Eipä ukkoa näy.

"joo"
Mun mies harrastaa kalastusta eli viikonloput menee sen parissa (vielä ei ole järvet jäätyneet niin edelleen siis pystyy kalastamaan) ja arki-iltaisin aiemmin oli muuta toimintaa on joka päivä 2 h töiden jälkeen. Joten kyllä, ottaa päähän ja on minusta ihan liikaa!! Meillä keskustelu aiheesta auttoi sen verran että tuota muuta toimintaa vähennettiin kahdelta arki-illalta ;) Pieni parannus, vaikka silti tuo on minusta liikaa. Siis omiin harrastuksiin viikolla 6 h ja viikonloput kokonaan!

No.. ainakaan tuo ei käy kovasti kukkarolle tollainen harrastaminen...

Meillä äijä ilmoittaa tilanneensa äijien kanssa jos mitä osaa USA:sta, sitten istutaan tallissa, välillä toisenkin tallissa ja välillä ryypätäänkin jonkun tallissa kun näitä osia ihmetellään ja mietitään mitä tilataan seuraavaksi...

Mut mukava harrastus silti ;)

ajattelemisen aihetta
Mieheni harrastaa mielestäni aivan liikaa. Hän jaottelee harrastamisen kolmeen eri kategoriaan 1. yhdistystoiminta=velvoite 2. perusharrastaminen=se mikä on hauskaa 3. sosiaalinen elämä = kaikki muu. Näin ollen hän harrastaa mielestään vähän (2.), koska harrasteillat on keskiviikkoisin. Ei se mitään vaikka torstai iltana oli 4 tuntia kokouksessa.

Kaiket illat istuu tietokoneella ja puhuu puhelimessa (3.). On hän kyllä lastenkin kanssa, mutta pää tuntuu olevan toisaalla.

Onko kellään muulla tällaista???
Hän jatkaa tuota niin kauan kuin se onnistuu. Mitä sinä harrastat ja milloin? Jos et harrasta niin miksi? Keskustelkaa asiasta!

Täällkin isäntä harrastaa!!!! Ja kuulostaa aika samanlaiselta. PAitsi että tuo harrastus on metsästys ja kaikki siihen liittyvä(kokouksia, koulutusta, "muuten vaan möhkimistä metsässä", tietokoneella metsästyssivuilla ja ja puhelimen toisessa päässä toiset metsästysintoilijat, sitten vielä yöllä hälytyksenä kolarihirvet ym.). Pursuaa mmulta kieltämättä tuo metsästys korvistakin pihalle:kieh:. Ja tietty se varsinainen metsästys varsinkin viikonloppuisin. Ja metsästyskohteena melkein kaikki mikä liikkuu: /. Laajentanut metsästys kohteitaan niin et ei enää puutu kuin eksoottisemmat eläimet ja villisiat:stick:

Viimeksi muokattu:
"vieras"
Voi, kuulostaa ihan mun mieheltä... Hänen harrastuksensa kun on myös hänen työnsä, niin tuo olis menossa IHAN. KOKO. AJAN. Lisäksi hän toimii sekä paikallisyhdistyksessä, että kahdessa valtakunnallisessa yhdistyksessä, pitää blogia ja toimii vetäjänä erilaisille tapahtumille. Vielä tää suttaantuu, ku oon kotona muksun kanssa, mutta kun palaan kouluun niin sitten saa riittää.

Ex-vaimo
Tuo miehen jatkuva harrastaminen oli yksi syy eroomme, hänelle kaverit, tietokone ja miesten yhteinen harrastus oli tärkeämpi kuin oma vaimo. Kaikki illat tietokoneella, yksi ilta viikossa poissa kotoa ja kaikki sunnuntait eli eipä voitu käydä sunnuntaisin esim. kyläilemässä missään. Päivät oli siis töissä, nyt on opiskelija. Olisin ollut tyytyväinen siihen, että edes joskus vietettäis yksi ilta vain me kaksi yhdessä, mutta se oli liikaa vaadittu.. Lapsella oli ja on hoitopaikka mummolassa tarvittaessa.

"joy"
Meillä mies tekee paria duunia, ja aikaa menee niihin. Harrastaa pari kertaa viikossa ja muutamana viikonloppuna kuussa. Kannustan ehdottomasti harrasteisiin, saa ajatuksia pois työstä. Osa kokouksista ja pr-hommista on iltaisin (osa aikaisin aamulla), ja kaikki muu juokseminen siihen päälle, puhelin soi jatkuvasti ja illat menee usein koneen ääressä. Haluaa olla perheen kanssa silti niin paljon kuin mahdollista, en osaa tuosta hermostua, kunhan itse pysyy kunnossa ja haluaa noin tehdä. Tekee niin paljon meidän perheen eteen. Itse harrastan kaksi-kolme kertaa viikossa (plus lenkkeily yms jota en harrasteeksi laske), ja yhdessä sitten kavereiden kanssa sosialisoidaan :) Uskokaa pois, on meillä yhteistäkin aikaa. :heart:

Meilläkin miehellä oli kesällä 3 eri harrastuskautta päällekkäin menossa. Lisäksi taloyhtiön hallitus (kokouksia harva se viikko kun remontteja suunnittelevat).
Asiasta puhuttiin aika isoilla kirjaimilla. Nyt hajosi polvi niin ei pääse taas vähään aikaan juoksemaan :D (en mä vahingoniloinen ole..)

"suski"
Tehkääpä itsestänne ja perheestänne miehelle "harrastus", esim. perheen kanssa 3 iltana viikossa ja vaimon kanssa kaksistaan ulos kerran kuussa. Ja klo 22 jälkeen pyhitetään aika yhdessäololle.

Ei kannata vaatia "enemmän" aikaa perheelle vaan kertoa, että paljonko aikaa tarkkaan ottaen tarvitsette. Miesten on silloin helpompi suunnitella omia menoja.

"näin meillä"
meillä mies metsästää. ensin kanalinnun metsästys, sitten karhun metsästys siihen vielä hirven metsästys. mies syksyisin lähes joka viikonlopun pois kotoa. kanalinnun metsälle pitää päästä viikoksi pohjoiseen joka syksy.
ei mua haittaa. oon jo tottunut. aikaa on viimeistään joululta alkaen... aina syksyyn kunnes koittaa taas metsästys kausi

hermo menee
Meillä tuo puhuminen ei auta, huudoksi menee. Hän ei pidä tuota puhelimessa puhumista harrastamisena, vaikka kaikki siihen liittyykin. Ottaa päähän se huutaminen ja ravaaminen ympäri taloa. Koti on niin rauhaton ja toinen aina jollain tapaa poissa. Kotona ei tapahdu mitään, korkeintaan silloin kun olen asiat luetellut mitä tehdään. Mies kotona 2-3 pv/vkossa(sairaslomalla) kotona, lapset vie päiväkotiin aamulla ja hakee pois normaaliin aikaan. Kaiken tuon ajan kotona hän istuu koneella, puhuu puhelimeen tai sitten lähtee kerhohuoneelle hoitamaan VELVOLLISUUKSIA. Sitten kun tulee puhetta teknisen tilan katosta joka on ollut pari vuotta tekemättä....ei kerkee tekeen. Syitä kyllä löytyy ...lapset yleensä. Tänääkin se piti tehdä, mutta äijä istuu kerholla laatimassa sääntöjä.

Best Regards
[QUOTE="vieras";22424371]Mulla on 1-harrastuksia tällä viikolla noin 3, kakkosia noin 6 tuntia ja kolmosia ehkä 6 tuntia. Lisäksi käsityöt eli neulon telkkaa katsellessa harva se ilta tunnin-pari :ashamed:[/QUOTE]

Mulla kaikki ovat kakkosia.

"viima"
mun mies harrastaa hirsimökin rakentamista. eikä mua haittaa kun tekee sitä tuossa meidän pellolla ja sit kun se on valmis niin mä saan sen työhuoneekseni!!! eikä maksa paljoa, puista tulee joku alle 500€ ja moottorisahan osti toiset 500€ mut hyöty onkin huomattavasti suurempi.

"viima"
muutenkin meillä harrastaminen on yhteishyödyllistä eli sellaista mikä tuo kotiin jotain. mä teen käsitöitä, vaatteita, verhoja, lahjoja... entisöin meidän olkkarin huonekaluja. ja mies tekee noit puuhommiaan ja köysitöitä joita kans annetaanlahjoiksi. ainut mikä ei tuo tähän taloon mitään on mun pitsinnypläys kun ne on sen verran arvokkaita juttuja etten raaski edes lahjaks antaa kellekään.

Yhteistyössä