Mieheni haluaa erota ja niin minäkin sitten vissiin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tai oikeammin mieheni haluaa erota MIELUMMIN kuin että suostuisi minun pyyntööni saada joskus omaa aikaa.
Hänellä on useimmiten 3-5 tuntia päivässä sitä omaa aikaa, jolloin hän harrastaa, näkee kavereita tai nukkuu.
Meillä on kaksi pientä lasta ja kun nyt neljä kk on heräillyt pienintä syöttämään, haluaisin minäkin omaa aikaa = nukkua!! Päiväunia, koska en saa siis öisin nukkua.
Mutta mieheni on sitä mieltä,että yritän hallita häntä eikä hän omien sanojen mukaan suostu alistumaan minulle enkä ole hänen pomonsa.
Onko mussa joku vika? Siis jos haluaisin nukkua että jaksan olla lasteni kanssa 24/7 koska ilmeiseti minulla ei oikeutta ole mihinkään mennäkään.

Alan olla jo aika väsynyt, siis fyysisesti. Ja tietysti henkisestikin.
Mieheni myös sanoi ettei hänellä ole vastuuta lapsista, kun muistutin että yhteisiä ovat. Itse kuulemma kotiäitiyden valitessani olen valinnut myös univelat ja kotonaolemisen.

Sanoin, että erotaanko sitten niin mies sostui siihen. Ja sanoi ettei halua lapsia sitten tavata. Kysyin oliko varma, valmis vaikka kirjallisesti niin sopimaan. Kuulemma on..

Ihan sama, eniten harmittaa tietysti lasten puolesta, isompi ainakin jumaloi isäänsä. Mutta tälläinen jatkuva riitely lastenkin kuullen ei ole hyväksi. Mies haukkuu ja kiroilee, vaikka siitäkin on sata kertaa sovittu ettei lasten kuullen kiroilla. Nyt isompi sanoi mulle tänään, että "Äiti, kusipää" Että hienoa vaan..

En mä tiedä mitä teen, tuntuu että kaikki on vaan omaa syytä ja itsehän olen tätä perhettä halunnu. Kai se on sitte kestettävä..

No, mies ei sitten tainnut olla valmis isäksi. Sellaista sattuu ja asia tulee usein esiin vasta toisen lapsen jälkeen. Olosi helpottuu kummasti, kun voit suunnitella päivän menosi lasten kanssa ilman, että pitää ottaa mies huomioon.

Nyt vain eropaperit vetämään ja mies pihalle. Jos elo käy totaaliyh:na liian raskaaksi, hanki lapsillesi tulkiperhe.

Akan tehtävä on kasvattaa lapset ja hoitaa kotia, niin se on aina ollut ja muutamaty feministi hörhöt ei sitä muuta. PArempi onkin että eroatte, sinä et ole valmis suhteeseen kenekään kanssa kun vaadit mahdottomia, miehesi varmasti löytää mieluisamman kumppanin itselleen ja voit antaa huoltajuuden miehellesi lapsista, sinähän tarvit sitä omaa aikaa.

[QUOTE="vieras";29088655]Mitä sanot miehelle kun haukkuu sua? Pyytääkö anteeksi? Mitä sanoit lapselle?[/QUOTE]

Joskus haukun takaisin, mutta en ole niin sukkelasanoinen ja "hyvä" riitelijä kuin mies. Nykyään vaan itken koska tuntuu pahalta..

Ei pyydä itse anteeksi tai hyvin harvoin, yleensä vaan asiat "unohdetaan". Lapsi on vähän alle 2-vuotias, koitan olla kiinnittämättä huomiota noihin kiroiluihin yms. ettei huomaisi että sillä saa huomiota.

Mä en osaa selittää sitä tappelutilannetta, mutta mies on kuin eri ihminen ja sitten kun riita on sovittu, sanoo ettei pitäisi kiroilla ja huutaa lasten kuullen, mutta sitten riitatilanteessa sanoo että mitä vit*u sitten vaikka kuulisivat ja oppisivat ja haukkuisivat muita..

Miehesi ei näytä kovin hyvää esimerkkiä lapsilleen, kuten olet jo saanut konkreettisesti huomata. Tuollaisessa tilanteessa todellakin taitaa olla viisainta erota.

Olen muutamassa perheessä nähnyt, kuinka teini-ikäiset pojat kohtelevat äitiään yhtä sikamaisesti kuin mieskin. Ovat saaneet siihen isältään mallin, niin eivät muutakaan osaa. Haluatko, että pojastasi kasvaa naisia halveksiva mies ja tyttärestäsi huonoon kohteluun alistuva nainen, joka ei osaa pitää puoliaan elämässään. Näytä lapsillesi parempaa esimerkkiä.

• Tykkää
Reactions: fortunate
Tuo kiroiluko se on joku ongelma? Kyllä meilläkin kiroillaan ihan selvä sanaisesti lasten kuullen, eivät ole joutuneet vielä jälki istuntoon että olisivat puhuneet rumia, ei ole kuulunut niiden muutenkaan puhuvan kirosanoja vaikka muuten lenteleekin kirosanat puolin ja toisin.

Alkuperäinen kirjoittaja Annamennä;29088661:
No, mies ei sitten tainnut olla valmis isäksi. Sellaista sattuu ja asia tulee usein esiin vasta toisen lapsen jälkeen. Olosi helpottuu kummasti, kun voit suunnitella päivän menosi lasten kanssa ilman, että pitää ottaa mies huomioon.

Nyt vain eropaperit vetämään ja mies pihalle. Jos elo käy totaaliyh:na liian raskaaksi, hanki lapsillesi tulkiperhe.

Tähän tulokseen olen myös tullut itse, oma elämä on hänelle tärkein eikä varmaan lapsia olisi ees oikeasti halunnut, ainakin sanoo vaan minun mieliksi ne tehneensä..
Noh, mulle ne on maailman rakkaimmat, vaikka välillä voimia vievät ja pelkään, että heidän elämänsä menee pilalle tälläisessä ympäristössä..

Mun vanhemmat tappeli aina ja olin päättänyt, ettei omat lapset joudu elää sellasessa paskassa, mut nähtävästi epäonnistuin siinä..

[QUOTE="vieras";29088662]Akan tehtävä on kasvattaa lapset ja hoitaa kotia, niin se on aina ollut ja muutamaty feministi hörhöt ei sitä muuta. PArempi onkin että eroatte, sinä et ole valmis suhteeseen kenekään kanssa kun vaadit mahdottomia, miehesi varmasti löytää mieluisamman kumppanin itselleen ja voit antaa huoltajuuden miehellesi lapsista, sinähän tarvit sitä omaa aikaa.[/QUOTE]

Ryömippä takaisin sinne äiteen hamee helman alle ruikuttamaan, mistähän noinkin munaton vätys on tänne eksynyt?

[QUOTE="PAH";29088705]Ryömippä takaisin sinne äiteen hamee helman alle ruikuttamaan, mistähän noinkin munaton vätys on tänne eksynyt?[/QUOTE]

Se vaan on tosiasia, ei auta vastustamiset kun tiedät itsekin että asia on näin. Ihan sama mitä siellä yrität vääntää mutta se ei silti muuta sitä tosiasiaa. :)

[QUOTE="vieras";29088745]Ehdota, että menet itsekin töihin, ja jaatte tasan kaikki vapaa-ajat, kotityöt ja yöheräilyt?[/QUOTE]

Nuorin lapsista on 4kk ja imetän häntä. Tämä onkin myös yksi selitys miksi hänen ei tarvi hoitaa lapsi.. Koska hän ei voi imettää. TADAAA!!! Niin ei sitä väliäkään sitten..

Sanoin tänään, että mites sitte kun meen töihin, niin sitten on kuulemma oikeus vapaa-aikaan mutta enpä jaksa uskoa tuohonkaan. Niin on luvannut myös aiemmin että viikonloppuisin saan levätä, mutta ei, hänen menonsa on tärkeämpiä.

Sä voisit oikeesti miettiä vähän ja haistaa vaikka paskan. Vai ootko ite joku lapses hylänny katkera luuseri?

Ap:lle. Sun miehesi käyttäytyy todella huonosti, kyllä mä sun tilanteessasi harkitsisin vakavasti sitä eroa. Ne lapset on teidän YHTEISIÄ! Tottakai sulla on myös oikeus omaan aikaan ja lepoon! sillon ku mulla oli vauva ja 2 vee, nii mä en todellakaa ois jaksanu sitä kaikkee ilman miehen tukea. Mä sain siis parina iltana viikossa nukkua päikkärit ja lisäks viikonloppusin mied hoiti aamutoimet toisena päivänä ja mä sain lepäillä

Tsemppiä ja yritä vielä puhua sen miehen kanssa

[QUOTE="kvaak";29088790]

Ap:lle. Sun miehesi käyttäytyy todella huonosti, kyllä mä sun tilanteessasi harkitsisin vakavasti sitä eroa. Ne lapset on teidän YHTEISIÄ! Tottakai sulla on myös oikeus omaan aikaan ja lepoon! sillon ku mulla oli vauva ja 2 vee, nii mä en todellakaa ois jaksanu sitä kaikkee ilman miehen tukea. Mä sain siis parina iltana viikossa nukkua päikkärit ja lisäks viikonloppusin mied hoiti aamutoimet toisena päivänä ja mä sain lepäillä

Tsemppiä ja yritä vielä puhua sen miehen kanssa[/QUOTE]

Niin, mä en tiedä miksi mies ei "kuule" mua. Tai kuulee ihan muuta mitä sanon. En ole pyytänyt häntä lopettamaan harrastuksiaan yms, vaan olen pyytänyt saisinko minä joskus levätä ja omaa aikaa.Hänestä se tarkoittaa, että määräilen häntä.

Olen myös sanonut suoraan, että tänään haluan nukkua päikkärit mutta aina on joku jo sovittu meno eikä sitä voi perua. Mun pitäis vissiin varata ne päikkärit 2 viikkoa etukäteen.

[QUOTE="kvaak";29088795]Sori. Meni vähän vituiks. Siis toi kommentin alku oli tarkotettu tollle yhelle vieraalle mikä selitti et vastuu kodista ja lapsista kuuluu akoille[/QUOTE]

joo, hoksasin :)

[QUOTE="kvaak";29088795]Sori. Meni vähän vituiks. Siis toi kommentin alku oli tarkotettu tollle yhelle vieraalle mikä selitti et vastuu kodista ja lapsista kuuluu akoille[/QUOTE]

Niin näytti menevän, muutenkin koko kommenttisi vituiksi. Et sinä voi omalla länkytykselläsi muuttaa sitä tosiasiaa että naiset ne kasvattaa ja hoitaa lapset, et vaikka miten siellä itket ja valitat :)

[QUOTE="vieras";29088825]Niin näytti menevän, muutenkin koko kommenttisi vituiksi. Et sinä voi omalla länkytykselläsi muuttaa sitä tosiasiaa että naiset ne kasvattaa ja hoitaa lapset, et vaikka miten siellä itket ja valitat :)[/QUOTE]

Hullujen kanssahan ei sais riidellä mut koitan silti:

Mitäs ne miehet sitte tekee?

[QUOTE="vieras";29088814]Niin, mä en tiedä miksi mies ei "kuule" mua. Tai kuulee ihan muuta mitä sanon. En ole pyytänyt häntä lopettamaan harrastuksiaan yms, vaan olen pyytänyt saisinko minä joskus levätä ja omaa aikaa.Hänestä se tarkoittaa, että määräilen häntä.

Olen myös sanonut suoraan, että tänään haluan nukkua päikkärit mutta aina on joku jo sovittu meno eikä sitä voi perua. Mun pitäis vissiin varata ne päikkärit 2 viikkoa etukäteen.[/QUOTE]

Kyllä se kuulee ja ymmärtää. Ei vain välitä. Inhottavaa, mutta totta.

Minkä ikäisestä miehestä nyt on kyse? Tai oikeastaan ei sillä edes ole väliä kun kaiken ikäisissä miehissä on niitä yksilöitä jotka eivät vain yksinkertaisesti ole tarpeeksi aikuisia isiksi. Keskenkasvuinen nulikka, joka ei halua kantaa vastuuta lapsistaan.

Mutta tiedätkö, mikään sun nalkutus, valitus tai uhkailu ei tuohon auta, miehen mielestä se elämä on muualla kuin kotona perheen kanssa olemisessa.
Tuolle ei voi mitään, mies tulee ehkä järkiinsä kun teidät menettää, mutta myöhäistä se sitten on.

Usko pois, maailma on täynnä miehiä jotka haluavat kasvattaa lapsiaan, tietävät että elämä muuttuu lasten myötä, haluavat helpottaa lastensa äidin oloa. Sun mies ei vain ole yksi näistä.

[QUOTE="vieras";29088864]Kyllä se kuulee ja ymmärtää. Ei vain välitä. Inhottavaa, mutta totta.

Minkä ikäisestä miehestä nyt on kyse? Tai oikeastaan ei sillä edes ole väliä kun kaiken ikäisissä miehissä on niitä yksilöitä jotka eivät vain yksinkertaisesti ole tarpeeksi aikuisia isiksi. Keskenkasvuinen nulikka, joka ei halua kantaa vastuuta lapsistaan.

Mutta tiedätkö, mikään sun nalkutus, valitus tai uhkailu ei tuohon auta, miehen mielestä se elämä on muualla kuin kotona perheen kanssa olemisessa.
Tuolle ei voi mitään, mies tulee ehkä järkiinsä kun teidät menettää, mutta myöhäistä se sitten on.

Usko pois, maailma on täynnä miehiä jotka haluavat kasvattaa lapsiaan, tietävät että elämä muuttuu lasten myötä, haluavat helpottaa lastensa äidin oloa. Sun mies ei vain ole yksi näistä.[/QUOTE]

Niin, eihän se ikä merkitse aina. Tässä on kuitenkin kyseessä 33-vuotias mies.

[QUOTE="vieras";29088846]Hullujen kanssahan ei sais riidellä mut koitan silti:

Mitäs ne miehet sitte tekee?[/QUOTE]

Siksi jätänkin kommentoimatta tämän enempää, miehet tienaa rahaa. Käy töissä ja hoitaa kodin ulkopuolista statusta. :)

[QUOTE="vieras";29088878]Siksi jätänkin kommentoimatta tämän enempää, miehet tienaa rahaa. Käy töissä ja hoitaa kodin ulkopuolista statusta. :)[/QUOTE]

no mitäs jos se nainen tienaa enemmän jo kotona ollessaankin?

[QUOTE="vieras";29088878]Siksi jätänkin kommentoimatta tämän enempää, miehet tienaa rahaa. Käy töissä ja hoitaa kodin ulkopuolista statusta. :)[/QUOTE]

Jos et ole sattunut huomaamaan, niin yhtälailla naisetkin käyvät töissä ja tienaavat rahaa.

Meillä mies on jäämässä työttömäksi. Minä käyn töissä ja tienaan häntä enemmän. Miten siis mielestäsi tässä tilanteessa pitäisi menetellä? Onko siis reilua, että minä huitelen työpäivän jälkeen vielä illat ja viikonloputkin omissa menoissani ja mies saa hoitaa kotityöt ja lapset?

Jos et ole sattunut huomaamaan, niin yhtälailla naisetkin käyvät töissä ja tienaavat rahaa.

Meillä mies on jäämässä työttömäksi. Minä käyn töissä ja tienaan häntä enemmän. Miten siis mielestäsi tässä tilanteessa pitäisi menetellä? Onko siis reilua, että minä huitelen työpäivän jälkeen vielä illat ja viikonloputkin omissa menoissani ja mies saa hoitaa kotityöt ja lapset?

Se luetun ymmärtäminen. ;)

Yhteistyössä